Skocz do zawartości

[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jeszcze nie biały ale mazia i stan się znacznie podwyższył. Koło środy ściągnę górę będę widział. Muszę nim w takim stanie załadować jeszcze nawóz. 

 

Co sądzicie o zastosowanie metalowej uszczelki o konstrukcji takiej jak uszczelka do auta? 

Edytowane przez new_profil_luki21
Opublikowano

Wczoraj składałem silnik i miałem uszczelkę pod głowicę zakupioną w Wałczu U Kani kiedyś doradził mi oryginalną uszczelkę z tak zwanym słonikiem bo takie logo jest na niej podobne do słonia. I faktycznie uszczelka miała nawet numer katalogowy wytłoczony a różnica pomiędzy nią a z agromy jest bo widać to po zamontowanych teflonach. Na tańszej uszczelce teflony po osadzeniu wyskakują często na tuleje cylindrów. U mnie to wyglądało tak że jak np. na pierwszym ten teflon idealnie ułożył się do o koła kryzy tulei to gdzieś  czwarty wyskoczył na wierzch. Poza tym zauważyłem że po zdemontowaniu głowicy teflony te i tak wcisnęły się na wierzch tych kryz i zostały z ciśnięte głowicą . Zawsze myślałem że na tym polega właśnie to uszczelnienie ale jak trafiły mi się belarusy w których głowice fabrycznie były zamontowane i nikt nie zdejmował wcześniej to tam te teflony uszczelniały kryzę do o koła i nie były wciśnięte na kryzę tulei ani trochę.Od tej pory używam albo tej oryginalnej uszczelki a jak jej nie mam to mini szlifierką delikatnie pogłębiam w teflonach rowek i montuje je na nie oryginalnej uszczelce. Na oryginalnej uszczelce teflon skracam o max 2 mm a jak szlifuje i zakładam na inną uszczelkę to wchodzą całe. Ładnie układają się do o koła kryzy i ja problemów nie mam z głowicami. Każdy robi po swojemu  :)

Opublikowano

Jeśli masz czasz to takie rzemiosło jest dobre, jak mi płacą od sztuki a nie na godziny, to mi się nie opłaca, Uszczelka z numerem i ścieżką silikonu. Kiedyś były uszczelki z takim czerwonym wkładem na kanale olejowym. Są jeszcze w sprzedaży?

Opublikowano (edytowane)

Jedynie planowanie głowicy pomoże lub rzadziej bloku.Zalezy co padlo ale przewaznie glowice.

Zadne cud uszczelki nie pomogą

Edytowane przez Bamber310
Opublikowano (edytowane)

Blok do planowania lub jest peknieta glowica lub tzw. Wżerka w tulei (dziurka) jakos to sie nazywa te zmeczenie tulei..
Tak czy siak glowica spada tzn i tak glowice musisz zdjac.

Uszczelka sama z siebie tak nie pada

Edytowane przez Bamber310
Opublikowano

U mnie pękła, u znajomego znajomego pękła, ostatnio na złomie widziałem od 50 (musi być pęknięta skoro na złomie) i ktoś na AF też pisał, że mu pękła. One są stare i niedopracowane. O

Opublikowano

<p>Myślę, że nie masz racji. A na złomie często lądują, bo ciężko je zbyć. Jak już ktos robi remont, to zmienia na D-240 bo mocniejszy i mniejszy kłopot z zapalaniem, zwłaszcza, jak się nie zadba o świece.</p>

Opublikowano

Dlatego jeszcze dziś zasadziłem metalową uszczelkę na hermetyk. Zobaczymy czy to zadziała. Silnik i tak już na boku składam tylko chciałem go zrobić z turbinką więc potrzebuję trochę sianka na boku. Może uszczelką metalowa tak szybko nie podda się w miejscach w których komory spalania jej dotykają. Dziś dokręciłem głowicę na 200Nm i tak zostawiałem. Jutro po południu jeszcze będę dociągał pewnie trochę siądzie. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v