Skocz do zawartości

[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Posiadam belerusa 820 z 2010 r od 2 lat mam ciagły problem z uszczelką pod glowica. Zmienilem nawet silnik na starego typu i po roku dalej sie zaczelo nie dmucha w jednym miejscu głowica planowana, tuleje poziomowane uszczelki teflonowe tez daje próbowałem bez nich ale to samo. ostatnio wytrzymał jakies pół riku okolo 700 mth, Glowice dociskam juz na 210.

Czy ktos ma jeszcze taki problem

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Coś jest nierówne, cudów nie ma.

Opublikowano (edytowane)

ja obstawiam:

nierówny blok

miękka szpilka

niewłaściwy sposób dokręcania + zbyt duży moment dokręcania

przegrzewanie silnika

Edytowane przez jahooo
Opublikowano

Witam. Posiadam belerusa 820 z 2010 r od 2 lat mam ciagły problem z uszczelką pod glowica. Zmienilem nawet silnik na starego typu i po roku dalej sie zaczelo nie dmucha w jednym miejscu głowica planowana, tuleje poziomowane uszczelki teflonowe tez daje próbowałem bez nich ale to samo. ostatnio wytrzymał jakies pół riku okolo 700 mth, Glowice dociskam juz na 210.

Czy ktos ma jeszcze taki problem

Zmieniłeś cały silnik i problem pozostał ten sam?????

Opublikowano

Oprócz tego co koledzy wyżej wskazali to jeszcze w rachubę wchodzi kolejność dokręcania śrub głowicy, ponadto należy dokręcać na dwa razy wstępnie i drugi na wymagany moment końcowy dokręcania głowicy, jeszcze jedna sprawa czy pompa wtryskowa nie ma ustawionej za dużej dawki paliwowej ,co też ma wpływ na trwałość uszczelki, albowiem przy większej dawce występuje wyższe ciśnienie w komorze spalania jak też wyższa temperatura w spalaniu spowodowana właśnie większą dawką, i to przyczyna może tkwić w pompie a skutek jest w głowicy.

Opublikowano

Ja bym powiedział ze na trzy momenty sie dokreca a 210kn to znowu nie tak duzo ja bym powiedział ze w sam raz zeliwo to mozna mocniej dokrecac gorzej z aluminium

Opublikowano

głowica była planowana chyba 3 razy.tuleje tez sa równo osadzone sprawdzalo to juz dwóch mechaników i ten sam efekt po miesiacu dwóch uszczelka do wymiany robi cisnienie na chlodnicy. Po wymianie silnika był spokój około 1,5 roku  musielismy zdjąc glowice bo woda byla w oleju chyba peknieta tuleja i zaczelo sie z uszczelką. ciagnik nie dostaje w du.....ę bo robi z przyczepa zrywkowa i pracuje caly czas na wolnych obrotach tyle co dojazd izjazd z lasu to troche wiecej jest gazu.

Opublikowano

Po trzech planowaniach głowica trochę opadła to zakładając grubszą uszczelkę nie zobaczysz uszczerbku przy odpalaniu i mocy. W Parkinsie, o którym pisałem głowica była planowana kilka razy i oryginalna uszczelka wytrzymała kilka motogodzin. Ciśnienie na tłokach  podskoczy kiedy głowica będzie kilka razy planowana.

Opublikowano (edytowane)

Po trzech planowaniach głowica trochę opadła to zakładając grubszą uszczelkę nie zobaczysz uszczerbku przy odpalaniu i mocy. W Parkinsie, o którym pisałem głowica była planowana kilka razy i oryginalna uszczelka wytrzymała kilka motogodzin. Ciśnienie na tłokach  podskoczy kiedy głowica będzie kilka razy planowana.

Nie pisz bzdur to nie benzyniak!!!! I nie ma komór w głowicy ona jest płaska!!

głowica była planowana chyba 3 razy.tuleje tez sa równo osadzone sprawdzalo to juz dwóch mechaników i ten sam efekt po miesiacu dwóch uszczelka do wymiany robi cisnienie na chlodnicy. Po wymianie silnika był spokój około 1,5 roku  musielismy zdjąc glowice bo woda byla w oleju chyba peknieta tuleja i zaczelo sie z uszczelką. ciagnik nie dostaje w du.....ę bo robi z przyczepa zrywkowa i pracuje caly czas na wolnych obrotach tyle co dojazd izjazd z lasu to troche wiecej jest gazu.

Ten silnik był wymieniony w całości???? czy było coś przekładane z poprzedniego??

Edytowane przez slawek80
Opublikowano

Jeśli po wymianie całego silnika uszczelka wytrzymała dłużej niż po planowaniu i wymienia przez właściciela do tego powtarza się to systematycznie  to raczej spodziewał bym się niefachowej wymiany. 

Rozebrać, sprawdzić tuleje ile wystają, płaskość bloku, głowicy, skręcić zgodnie z instrukcją. Po  kilku zagrzaniach silnika do odpowiedniej temp. powtórz samo dokręcenie głowicy.

Opublikowano

Połóż uszczelkę na stole i zamontuj teflon zobaczysz że układa się on tak lekko pod kontem i w zależności jak go założysz albo będzie się wychylał w stronę głowicy albo cylindra.Sam zobaczysz że w jednej pozycji będzie tak że jak będziesz dociskał  to teflon zacznie zaciskać kryzę tulei. Nie wiem jak ci to wytłumaczyć, większość użytkowników montuje jak popadnie. Ja jak zamontuje to ten teflon przy dokręcaniu głowicy  uszczelnia do o koła kryzę cylindra i nie wchodzi między płaszczyznę głowicy i kryzy.

Opublikowano

Ja bym jednak sie uczepił tego że albo jest przeciążany zbyt wysoką liczbą obrotów lub złego dokręcania zrób tak zdejmij głowicę i stara uszczelkę załóż nową wsadź głowicę i dokręcaj na ,,krzyż" czyli (nie wiem na ile śrub jest przykręcona tam głowica) podajac na przykładzie Ursusa C-360 najpierw przykręcasz do oporu (ręcznie oczywiście) śruby następnie dokręcasz sobie po pół obrotu 1 śrubę potem 3 (po przekątnej) następnie 2 i 4 i tak powtarzasz to aż do końca ale tylko po pół obrotu to zagwarantuje równe dociśnięcie całej uszczelki i równe położenie głowicy takie coś na prawdę jest dobrą sprawą jeżeli jest przykręcana ta głowica np. na 6 śrub to dokręcasz ręcznie najpierw śruby do oporu a następnie kluczem 1 śrubę potem 3 potem 2 a następnie 4 a potem 5 i 6 tak samo po pół obrotu powtarzasz musisz to tam sobie jakos logicznie poukłądać i przyjąć jakis odpowiedni schemat ten mój jest na pewno sprawdzony (,,na krzyż"). Pozdrawiam
                                                                                                                                                                                                      

Opublikowano

Ze starego silnika nic nie przekładałem kupiłem kompletny inny silnik który chodził 1,5 roku a pożniej po odkreceniu głowicy zaczelo dmuchac te uszczelki.

Robilismy własnie go w piatek tydzien temu i dzisiaj znowu wydmuchało uszczelke tylko ze na innym cylindrze. Jak zakładam teflony to przy dokręcaniu glowicy rozchodzą sie na kołnierz tuleji, czy to dobrze?

Dzisiaj wyszło tez ze jedna tuleja jest troszeczkę wyzej może to jest przyczyną.

Dzisiaj tez ogladał go mechanik i mowi ze pierwszy raz widzi teflony i czemu uszczelka ma takie duze otwory na tuleje ze uszczelka powinna wychodzic na kołnierzi tu powinna dociskac ja głowica.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v