KacperMaksalon

Przelotowy wydech Belarus 952.4

Polecane posty

Witam.

Niedawno zakupiłem do swojego ciągnika przelotowy wydech z blachy kwasoodpornej o średnicy wewnetrznej 76mm.

Niektóre osoby ciągle powtarzają zeby zmienić rurę na zwykły tłumik bo turbina sie szybko rozleci bo podobno "łapie za duze obroty"  :mellow:

I teraz moje pytanie do was.

Co sądzić o tym fancie? Mają racje? 

Zauważyłem tez że ciagnik na przelotowym szybciej wkreca sie na obroty.

No i ten dzwiek syczącej turbiny nie do podrobienia  :rolleyes:

za odpowiedzi i porady wielkie dzieki  :)

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    2647

Turbine raczej nic nie będzie, w autach też się kładzie przeloty o turbiny chodzą dobrze. Ale po całym dniu na traktorze sam pewnie będziesz chciał zmienić, bo dźwięk może jest fajny na chwilę m, ale jak tak chuczy cały czas to bywa męczące

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7886

turbinie nie bedzie nic, dzwiek super, ale po kilku dniach w polu z noga w polodze sam zwmienisz na to co bylo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

własnie powiem wam panowie że róznicy pomiedzy zwykłym a kwasówką w kabinie praktycznie nie słychać jedynie to jak sie drzwi uchyli to słychać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Różnica pomiędzy zwykłym tłumikiem a samą rurą w  ruskim z turbiną jest słyszalna tylko stojąc przed ciągnikiem. W kabinie różnicy nie zauważyłem żadnej. 

Turbinie nic nie będzie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20 Przyznasz że troszke lepiej chodzi na przelocie ( szybciej wkreca sie na obroty) czytałem gdzieś twój komentarz juz nie pamietam gdzie  że przełożyłeś znów na stary tłumik i było lepiej ?? chyba napisałes ze mniej kopcił :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tak pisałem ale sprawa się wyjaśniła. Pusta rura ma średnice 72 mm chyba a końcówka tłumika jest węższa. To na 100% było złudzenie. Spaliny na tłumiku wylatują w powietrze szybciej mieszając się z nim, odlatując dalej od komina. To sprawia wrażenie że  mniej kopci. Tylko  złudzenie.

Czy lepiej się wkręca......  Powiem ci szczerze że nie zauważyłem różnicy. Możliwe że to też tylko złudzenie przez inny dźwięk.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A co ty nic mu nie będzie. Miałem oryginalny tłumik, miałem robiony przelotowy z wełną w środku, (jedyny na którym dźwięk był na prawdę inny taki jak by wygładzony) miałem rurę od razu na kolanku a teraz mam na słupku. W kabinie zero różnicy ciągnik chodzi ciszej niż zetor czy 80-ka z kwadratowym tłumikiem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak spalicie ileś tam ha zboża sobie, lub co gorsza sąsiadowi, a ubezpieczyciel nie wypłaci odszkodowania, (a na pewno nie wypłaci jeżeli zapali się od takiego tłumika) to od razu założycie normalny tłumik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Żaden z tłumików w ciągnikach z tego okresu nie posiada w sobie nic co zapobiegało by wylotowi iskier.

Dla przykładu 60-ka ma w dole kolektora dziurkę,  w płaskich  tłumikach były otworki zaraz nad kolektorem. Jednym i drugim w nocy było widac wylatujące iskry a nie znam przypadku żeby coś się od tego zapaliło. Iskier wylatujących góra tłumika nie uświadczysz, ja ich w swoim nigdy nie widziałem a po nocach jeżdżę bardzo dużo.

Nie histeryzuj bo powód znalazłeś sobie kiepski.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7886

iskry i ze zwyklego tlumika leca, ile sie przyczep w okolicy od iskier z c330 i c 360 spalilo to masakra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja mam to gdzieś, napisałem tak tylko żeby uświadomić co niektórych. Za dużo widziałem spalonych ciągników, maszyn i przy tym upraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A pewnie. Jeśli z powodu iskry z wydechu to dla woli wyjaśnienia w tłumiku gromadzi się więcej sadzy która może w postaci iskry wylecieć, ma więcej elementów które się rozgrzewają, mało który posiada łapacz czy wygaszacz iskier o ile w ogóle. A są i to właśnie specjalnie na tłumiki. Ile spaliło się z powodu instalacji, ile z powodu zatartych rozgrzanych elementów?  Ile w tym starych ciągników a ile nowoczesnych z wysilonymi silnikami i na prawdę gorącymi spalinami? 

Od razu bez zastanowienia większość to maszyny nowe a stare capy łyse w jakąkolwiek dzisiejszą technologię która niestety często puszcza współczesne ciągniki z dymem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    2647

elektrotechnik zawsze musi znaleźć powod zaczepki, a z dymem idzie więcej nowych maszyn jak starych widać choćby po kombajnach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Bo mało gdzie powodem jest iskra z wydechu. Elektronika, rozgrzewające się elementy maszyn, niedbalstwo, elektryka, wycieki. To chyba główne powody.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392

Co prawda nie w mtz mam fabrycznie przelotowy tłumik tylko kawałek za turbiną jest wełną owinięte co niweluje wycie
Ciągnik prawie spłonął bo ktoś dokręcając skrzynkę z bezpieczniki kable przeciął, na szczęście jedynie moduł ogrzewania się zwęglił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no też własnie wiekszość pożarów w nowych ciagnikach to wina elektroniki która w nich siedzi przegrzane kable bezpieczniki itp

w starych nie ma sie co grzać chyba ze jest jakiś wybitny kierowca który by i taki ciągnik zajechał ale to chyba wyjątki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Może nie elektroniki, a niedbalstwa i nie profesjonalnych napraw za pomocą izolacji i robienie podłączeń na krótko u niektórych, albo wsadzanie większych bezpieczników


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dokładnie. W układach elektronicznych płyną prądy od pojedynczych µA do setek mA, a od takich prądów nie przegrzeje się żaden przewód. Więc przestańcie powtarzać ciągle gdzieś tam wyczytaną bzdurę, że układy elektroniczne są przyczyną jakichkolwiek pożarów. Powtórzę jeszcze raz: jesteście rolnikami, więc zajmijcie się uprawą ziemi, a elektronikę zostawcie fachowcom i nie wypowiadajcie się na tematy, o których macie zerową wiedzę. Bo powtarzanie bzdur wyczytanych w internecie prowadzi tylko do niepotrzebnego chaosu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Dokładnie @slawek80. Od razu widać po wypowiedziach z iskrami, wg. zasady:"nie znam się ale wypowiem się" :D. Wracając do sedna, to turbina jest najlepszym wygaszaczem iskier. Jak wspomniał @seweryn20 że nie widzi iskier w nocy to tylko potwierdzenie faktu. Mam kilka uturbionych sprzętów i jeszcze nigdy z żadnego nie widziałem iskier. Dodatkowo U912 przed uturbieniem nie raz sypało iskrami z oryginalnego tłumika, po założeniu turbo i rury w miejsce tłumika jeszcze nie zobaczyłem iskry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. W układach elektronicznych płyną prądy od pojedynczych µA do setek mA, a od takich prądów nie przegrzeje się żaden przewód. Więc przestańcie powtarzać ciągle gdzieś tam wyczytaną bzdurę, że układy elektroniczne są przyczyną jakichkolwiek pożarów.

Bardzo ciekawe...... Przykłąd znaleziony w ciągu 10 sec. A jest tego więcej.

http://sapsp.edu.pl/strona.php/77_fiw_022008.html

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie będę komentował, bo nie napisano tam w jakich warunkach zapaliła się (lub nie) PCB ECU, a to jest bardzo istotne. Ale do siania bezsensownej propagandy wystarczy, bo jak ktoś zobaczy zdjęcie to od razu zapamięta, że samochód zapalił się od ECU (co zresztą jest fizycznie niemożliwe jak nikt nie grzebał w instalacji).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A przestań cudować. Nie ważne elektryka czy elektronika w sprzyjających warunkach jedno i drugie wywoła pożar. Tu dyskusji nie ma.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomasz3p
      Otóż panowie mam taki problem silnik w mtz tej zimy zrobiny a olejenie jest słabsze jak przed remontem nawet nie spadało. Gdy silnik jest zimny to jest 4atm ale gdy się nagrzeje do 80-90°C to spada poniżej 1atm a prawie i na zero. Filtr mam stary odśrodkowy bąk pompe oleju mam nową wał jest nominalny tyle że po szlifie i czy to możę aż tak wpływać na to ciśnienie oleju?
      Kolejna rzecz to gdy się nagrzejo to nie da rady odpalić, gdy trochę postoji to odpali. Na zimnym silniku nie ma tego problemu. Czy to wina rozrusznika, akumulatorów czy z silnikiem coś się dzieje
      I ostatnie to turbina pluje olejem to już druga, turbina jest białoruska. Pierwsza pluła oddałem na gwarancję, ledwo uznali ale jest dali drugą która chyba też pluje. I czy one wszystkie takie dobre są?
      Jeszcze muszę sprawdzić czy z filtra powietrza nie ciągnie oleju. 
      Dzięki za pomoc
    • Przez Fredovsky
      Witam. Mam chęć zmienić w moim c-355M tłumik z płaskiego na jakiś który ładnie brzmi . Myślałem nad założeniem krótkiego z mocowaniem pionowym od c-385. Gdybym ściął flansze od mocowania to czy dało by się nałożyć go na kolanko czy trzeba będzie rzeźbić (jest opcja dorobienia i dospawania flanszy do kolanka) . Może macie takie modyfikacje albo doradzicie jakieś ładnie brzmiące tłumiczki bez niepotrzebnej rzeźby 
    • Gość
      Przez Gość
      Witam wszystkich. Jak w temacie szukam i szukam książki z insukcją napraw do ZETORA 10145 turbo. Znalazłem książkę do URSUSa 1014 ale nie jestem pewny czy to bliźniaczy model. Proszę o pomoc
    • Przez michalc123
      Witam, szukam z jakim momentem trzeba dokręcić głowice w 2140 turbo oraz kolejność dokręcania.
    • Przez bizonsuperzo56
      witam wszystkich na forum. chcial bym sie dowiedziec od posiadaczy i tych ktozy posiadali taki ciagnik o tym modelu jaki jest tam montowany silnik ??? jego wady zalety jak skrzynia biegow czy w kabinie jest cicho itd
      i czy warto tali cignik kupic jest z rocznika 90
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj