kitowiak

Zetor 5211 tylne halogeny

Polecane posty

kitowiak    515

Witam. Nie dawno nabyłem zetora 5211 z 93r. wiem że wyjście na radio jest oryginalnie gdyż dorobiłem wszystko na kostkę ISO. ale na dodatkowe wolne kable nie natrafiłem. W necie też na nic nie mogę trafić.
Czy w fabrycznej instalacji są kable na tylne halogeny ? 

Do czego jest ten przełącznik z lewej strony (mały) na kokpicie ?
[galleryimg=616546]

Licznik nie liczy mi MTG a obrotomierz działa, czym może to być spowodowane ? 

Bądzcie wyrozumiali za te pytania, ale dopiero uczę się tego ciągnika :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Służę odpowiedzią . Obrotomierz to na 99% prądniczka do wymiany (można spróbować naprawić , moja po naprawie 2 lata działały) , Przełącznik z lewej to lampa robocza tył , co do halogenów to podłączyłem gdzieś tam przy radiu , ale od czego to był plus to nie wiem .

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W tych licznikach lubią się zabezpieczenia ślimaków rozsypać.

W dachu powinna być instalacja od tylnych halogenów. Prześwietl schemat.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Co to są zabezpieczenia ślimaków ? Instalacji do tylnych halogenów nie ma , chyba że masz na myśli mniejszą kabinę , tam fabrycznie były światła  z tyłu dachu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Służę odpowiedzią . Obrotomierz to na 99% prądniczka do wymiany (można spróbować naprawić , moja po naprawie 2 lata działały) , Przełącznik z lewej to lampa robocza tył , co do halogenów to podłączyłem gdzieś tam przy radiu , ale od czego to był plus to nie wiem .

Jeśli działa sam obrotomierz a nie nalicza motogodzin to rozsypał się napęd licznika.

Naliczanie mth jest za pośrednictwem przekłądni ślimakowych . Ogólnie te liczniki są dośc awaryjne potrafi pęknąc odlew w którym są osadzone podzespoły czy wylecieć zabezpieczenie ośki ślimaka.

 

https://www.google.pl/search?q=zetor+schemat&espv=2&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiR8O-G8M7RAhXzbZoKHUsGChwQsAQIGw&biw=1680&bih=920#imgrc=G7zIWKkCvTnG3M%3A

Na schemacie jest schemat instalacji z halogenami z tyłu. Zrób według niego jeśli u ciebie nie ma.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    515

okey. tylko pytanie czy kable zostały wypuszczone w rame czy tylko w podsufitce.

Edytowano przez kitowiak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wstawiłem link na którym jest schemat z 77xx z tylnym oświetleniem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Seweryn mylisz sie , tam żadnych przekładni nie ma , chyba że masz na myśli licznik . Napęd licznika jest z tzw prądniczki (takiej jak w bizonie ) Mój taż jest z 93 r i żadnej instalacji na tył nie było . W serii 33xx 53xx itd już jest .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Panie przeczytaj co napisał!!! Obrotomierz wskazuje obroty ale licznik motogodzin nie nalicza. A same kółeczka licznika MTH są napędzane przez przekładnię ślimakowe zdaje się dwie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

 Znaczy w samym zegarze ? No nie wiem , ale w większości zetorów 52-77xx taki objaw daje wadliwie działająca prądniczka (3 piny ).   Prądniczka w tej serii odpowiada za napęd tego i tego .

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wadliwie działająca prądniczka zakłóca już pracę samego obrotomierza a on działa prawidłowo. czyli od prądniczki sygnał jest prawidłowy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie mam zamiaru sie z toba sprzeczać , po prostu znam to z autopsi i to nie tylko mojego zetora . Troche się z tym bawiłem i po prostu wiem jakie sa efekty złego działania prądniczki . Jeśli chcesz mogę sprubować wytłumaczyc  co wysiadło nawet wewnątrz pradniczki .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A po co sie kłucić. Ja miałem okazje dwa zegary rozbierać. W jednym rozleciał się sam obrotomierz a mth nalicza dobrze prądniczka dobra, w drugim odwrotnie ułamał się  odlew w którym osadzony jest napęd samego licznika mth i spadł do obudowy sam obrotomierz działał normalnie, prądniczka dobra.

To nie jedyny znany mi przypadek te liczniki są kiepskie.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

 Aha , a Ja nigdy nie rozbierałem zegara zetora i tu się nie wypowiem . Natomiast prądniczkę (nie tylko w swoim rozbierałem) . Moim zdaniem strasznie spieprzyli napęd mth w niej .Krzywka porusza blaszkę która przez impuls elektryczny napędza mtg i często się wyłamuje (wiem z AF) .Nawet w którymś temacie są zdjęcia jak to naprawić .Z nich korzystając naprawiłem , ale ostatnio musiałem kupić nową . Natomiast napęd obrotów jest - hmmm coś w stylu dynama B) . To i to działa nie zależnie w jednej prądniczce . Dobrze by było sprawdzić czy kable łączą na stykach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3017

choc raz sie zetorki przylozyles i odrobiles dobrze lekcje- dokladnie tak to wyglada, mam  w garazu stara rozebrana, tam sie wlasnie blaszka urwala,poszedlem i go rozebralem, nie widze tam zadnego slimaka ani slimaczycy, jest prodniczka i bez jej calkowitego rozebrania nic wiecej nie widac, widac natomiast krzywke plastikowa ktora krecac sie doprowadza do styku blaszek i daje impuls na licznik mtg. zwykle wytrzymuja z 3 tys mtg-na ogloszeniach prawie kazdy ma taki przebieg, w moim licznik dziala juz 8tys-tylko wydaje mi sie ze troche wolniej bije niz poprzednich modelach :P .

seweryn jak zwylke namieszales-wiesz ze dzwonia ale nie wiesz w ktorym kosciele-przekladnie to sa w liczniku[tez mam spalony w garazu] a nie w pradniczce, chlopie ja sie nie wypowiadam w temacie mtz-bo sie na tym po prostu nie znam, moge cos tam napisac ale pewnie lepsi fachowcy z toba na czele by mnie zaorali-wez sobie ta rade do serca.

 

co do halogenow to najlepiej podepnij wlasnie pod ten wlacznik tylnego swiatla roboczego, albo najprosciej kup "speracza' zamiast tej lampy, porzadna lampa daje odpowiednie oswietlenie i mozna przestawic w potrzebna strone


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

 A ty jak zwykle , czytasz po łepkach i walisz swoje mądrości . Po za przyznaniem Mi racji reszta do d..y . Seweryn właśnie napisał o wadliwym liczniku i uważa że tam tkwi przyczyna awarii , a Ja się z nim nie zgadzam . Wyobraź sobie że nawet z nim podyskutowałem i żaden drugiemu nie naubliżał - dał byś wiarę że tak się da ? :P:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jacuś poczytaj, zastanów się, przemyśl, podrap się po jajach, d*pie i napisz. Nic o prądniczce nie pisałem, nigdy jej nie rozbierałem, nie miałem okazji trafić na wadliwą. Mądralo za piątkę póki nie zaczniesz czytać ze zrozumieniem nie nie pisz w ogóle bo pierdoły sadzisz okropne.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3017

Wadliwie działająca prądniczka zakłóca już pracę samego obrotomierza a on działa prawidłowo. czyli od prądniczki sygnał jest prawidłowy.

pier**licie hipolicie- jesli nie dziala licznik mtg to na bank zepsuta jest pradniczka, a nie licznik, zalozymy sie o flache ???? zaklocenie pracy obrotomierza powoduje zle podlaczenie kabli do licznika.

zalecalbym ci podrapanie po "cojones" ale watpie zebys je mial.

 

zetorki-jak ktos zna sie na wszystkim to nie zna sie tak naprawde na niczym, ja nie pisze w kazdym temacie ktory sie nawinie,


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

 Nigdy nie twierdziłem że znam się na wszystkim i że jestem nieomylny - w przeciwieństwie do ciebie pajacusiu :P . Pozdrawiam i nie siedź za długo przed lustrem (mam na myśli twoje stwierdzenie że lubisz rozmawiać z debilami) :lol: :D .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3017

to nie bylo do ciebie-z twoich wpisow od razu widac ze na niewielu sprawach sie znasz- tylko do seweryna,on wie ze dzwonia tylko za duzo ma kosciolow w kolo. 

pisales ze dowiedziales sie z af o zlamanych stycznikach- nudzi cie sie wiec poszukaj z czyjego postu to bylo ???? moze mojego ???

 

ja nie siedze przed lustrem, bo kazde lustro na moj widok peka i nie mam juz w domu zadnego, a ze lubie pisac z debilami to widac od razu-kazda dyskusja z toba to udowadnia. :P


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

 Ta , ta , jasne - wstaw może jakiś link , bo to idzie ci najlepiej , oprócz samozachwytu . Dobra , starczy , bo żeby zejść do twojego poziomu to trzeba by robić głęboki wykop , a ziemia zmarznięta . To ciekawe że oprócz samego siebie , nikt cię tutaj nie popiera . Zastanawiałeś się dla czego ?  ... A zresztą - kogo Ja pytam ? :P B)   O złamanych stycznikach nie dowiedziałem się z twojego postu , a kolegi który wstawił zdjęcia z naprawy . Z twoich to można się co najwyżej dowiedzieć co najwyżej jaki to jesteś mądry i fajny - szkoda tylko że tak się z tym ukrywasz :P .  A jeszcze może wspomnij jaki to skromny jesteś . Poczytaj o narcyzmie - na pewno czegoś się dowiesz o samym sobie . Pozdrów panią Krysię z biura . :rolleyes:

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

He he he. Nie dyskutuj z nim. Wiedza cwaniaczka który kilku linijek tekstu nie potrafi zrozumieć jest nic nie warta. 
Lubisz pisać z debilami? Z kim przystajesz takim się stajesz. Rozumiesz aluzję?  Pozostań wierny swoim idolom debilom reszcie daj spokój.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukeski15
      Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora. Alternator jest z jakiegoś Volkswagena. Ma on wbudowany regulator, więc jak to podłączyć omijając regulator? Są na nim wyjeścia D+, B+ oraz + .Tu jest jego zdjęcie:
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce47c2575d8c28e1.html#
      Wielkie dzięki !
      pozdrawiam Łukasz
    • Przez raven18
      Hej
      Grzeje się i topi mi bezpiecznik od nawiewu, zetor 7045 wszystko jest na 1 bezpieczniku 15A, nie wiem czy tak było oryginalnie, wkładałem 25A to jakiś czas chodziło ale na koniec i tak stopiło (bardziej topi plastik w bezpieczniku )
      Póki co sprawdziłem: 
      -podłączyłem pod inne gniazdo bezpiecznika
      -podłączałem tylko jedną stronę, dmuchawę, by wykluczyć złe styki czy uszkodzenie w części instalacji
      -zmostkowałem przewód od bezpiecznika bezpośrednio do przekaźnika
      -wymieniłem przekaźniki 
      -sprawdziłem opór na tych opornikach przy dmuchawach i wyglądały na ok
      i bez zmian tak samo topi bezpieczniki, raczej zwarcia nie ma gdyż w takim wypadku od razu by paliło a nie działało jakiś czas.
      Z tego co mi pozostało to gruntowne sprawdzenie instalacji w dachu ale to taka ostateczność gdyż wszystko pozawijane i sporo z tym roboty
      I nie wiem, może ktoś ma jakiś pomysł jeszcze co może być powodem? podejrzewam ten bezpiecznik ale rok czasu działało na jednym 15A i nagle okazał się za mały?
    • Przez Pilar
      Witam, kupiłem zetora 7711 i jedną z rzeczy do zrobienia jest zamontowanie czujników od ręcznego hamulca walka wom i hamulca ręcznego. Z podłogi wychodzą trzy kable (czerwony, biały, czarny) i zrobiłem w ten sposób, że z  kabla białego zrobiłem dwa rozgałęzienia (jest to kabel prądowy) do czujnika od wom’u podłączyłem kabel biały i czerwony a do ręcznego hamulca czarny i biały. Problem jest taki, że gdy nacisnę czujnik od womu to gaśnie kontrolka ale zapala się od hamulca ręcznego (na zmianę się zapalają) z kolei jak wyłączę kluczyk ze stacyjki to świecą się obie kontrolki. Ktoś wie jak to rozwiązać? Czy z podłogi nie powinny wychodzić 4 kable? Nie jestem elektrykiem i ciężko mi ogarnąć instalacje ze schematu.



    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy za cofnie motogodzin odpowiedzialna jest prądniczka? Obroty chodzą ładnie, próbowałem zamienić kabelki, ale to w tedy nic nie działa tylko wstazówka skaczę tak co sekundę. I drogi temat jak włączę światła to wszystkie zegary wariują zegar temperatury wody skaczę od razu do 120stopni zegar stanu paliwa pokazuje zerowy stan a zegar obrotów nieruchomo stoi po za pół miary. Podejrzewam stacyjkę czy może dawać takie objawy? Zetor 5011
    • Przez raul7031
      Jak macie podłączone lampy robocze led nad kierunkowskazami w 7211? Skąd zasilanie i jak poprowadzone przewody? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj