Skocz do zawartości
adrian17031993

Zefir 85 Odpalanie zima, zapowietrzenie ukladu paliwowego, uszkodzone liczniki

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zefir

Witam 

Zaczne moze od TEMAtu zapowietrzania ciagnika

 

Wyjchalem orac na jesien pod buraki, po przejechaniu 300 mmetrow w polu ciagnikowi brakowalo sily prawie gasl ale prubowalem orac. po przejechaniu 2 dlugosci pola zrezygnowalem. Nastepnie gdy wracajac do domu ciaagnik 2 razy zgasl ale jakos udalo sie zjedhac do domu. Po powrocie sprawdzilem fgiltry pompke filtry wszystko OK. zdemontowalem Zbiornik Paliwa i wyplukalem byl troszke brudny. zalozylem odpowietrzylem i w znowu orac. Ciagnik dalej chodzil slabo ale jakos sie udalo zaorac raz mi zgasl. nastepnie postawilem go i do odpalania  a tu nic, odpowietrzylem zagadal jakos zjechalem do domu. Po paru tyg do odpalenia a tu zero dymu i dalej ciezko + odpowietrzanie gasl na wolnych obrotach jak pare min pochodzil.

Postal troche wiec w zimie sie biore za naprawe.

-Wymiana wszystkich Przewodow zasilajacych na nowe

- Zalozenie zaworu Zwrotnego miedzy filtrem a pompa paliwa

- Sprawdzenie Filtrow  

- Sprzwdzenie wszystkich polaczen

- CZysty odstojnik

Wiec Odpalam pompowanie pomka reczna odkrecenie sruby na pompie daje samym paliwem. odkrecenie rurek wtryskiwaczy i pale zero rekacje wiec PLAK LEkko sie dym pokazal i nic ciagnik nie odpalil. JAK NAJLEPEIJ Odpowietrzyc ZEFIRA 85???????

 

Przy Okazji opalania jest Zima wiec tak sprawdzalem czy ma jakas swiece plomieniowa oczywiscie brak, swieca zarowa marzenia.

Ale PRzy kolektorze jest doprowadzony - i + do kolektora dolotowego w ktorym jest zainstalowany podgrzewacz powietrza nigdy wczesniej nie spotkalem sie w pojazdach z czyms takim ale do sedna. przekrecam kluczyk i nic zero reakcji. Wiec doprowadzilem napiecie z akumulatora  i zadzilalo, Gdzie szukac przyczyny uszkodzenia tego Podgrzewacza?????

Dodam zdj jak to wyglada

 

Ostatni problem Uszkodzony licznik, ktory 2 razy byl w naprawie troche pochodzil i dalej nie dziala, W czym problem podobmno wada fabryczna ?

post-34578-0-60530500-1484747241_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stepek93    15
Napisano (edytowany)

Czy on jest na pompie wtryskowej rotacyjnej? Zalales filtry paliwem zanim je zalozyles? Jesli nie to zapewne ma pompke wstepna, ktora powinienes napompowac paliwa w uklad.

Jesli chcesz odpowietrzyc silnik to popusc przewody paliwowe przy wtryskach i krec rozrusznikiem tak dlugo az zacznie pojawiac sie ropa. Gdy sie pojawi dokrecasz przewody i musi zapalic.

Jesli o ta grzalke od podgrzewania powietrza chodzi to sprawdz czy dostaje prad po przekreceniu kluczyka w stacyjce miedzy zaplonem i rozruchem tzn gdy po przekreceniu kluczyka zaplon sie wlaczy i kontrolki beda sie palic to pomalu przekrecaj nim dalej ale zanim zacznie krecic rozrusznik. Wtedy powinien isc prad na podgrzewanie. Jesli prad dalej niebedzie dochodzic to bedziesz musial isc po przewodach, powinien tam byc jeszcze przekaznik wiec mozesz go tez sprawdzic.

Jesli chodzi o licznik to napisz wiecej informacji bo nikt Ci niepomoze jak niebedzie znac szczegolow.

Edytowano przez stepek93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zwykla Pompa, Filtry zalone. Po koleji odpowietrzanie filtrow odpowietrzanie pompy sruba na gorze, wszystko pompuje ta reczna pompka az do oporu paliwo wszedzie jest bez pecherzykow powietrza. Wtryskiwacze popuszcze delikatnie i pale ale brak dymu. Moze potrzebuje lepszego krecenia nie wiem juz co robic. 

 

Odnosnie podgrzewacza powietrza nie wiem ktora to ma sie kontrolka zaswiecic. ale raczej sie nie Pali bo tylko ladowanie olej w silniku i w skrzyni i tyle. Nigdy sie nie spotkalem z takiego typu wspomaganiem rozruchu. DZiala to napewno ale nie dochodzi prad. nie wiem ktory przekaznik za to odpowiada bo niestety nie ma, katalogu czesci do tego ciagnika.

 

Licznik problem sie pojawil z niektorymi wskaznikami sie zacinaly az wkoncu zadne nie dzialaja. tylko kontrolki sie zapalaja a reszta stoi zrobie zdj i podesle. 

Moze mial juz ktos podobne problemy?

 

Z Gory dziekuje za pomoc!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    575
Napisano (edytowany)

Sprawdź czy zaworek zwrotny pompy jest sprawny. On nie tylko zapobiega spływaniu paliwa gdy silnik nie pracuje ale też utrzymuje w czasie pracy ciśnienie w pompie które jest potrzebne do napełniania sekcji paliwem.

 

Co do wspomagania rozruchu grzałką........ uaktywnia się ona przy temp. poniżej 0 stopni i sygnalizowane jest kontrolką na desce rozdzielczej. Stacyjka w położeniu pierwszym włączony prąd i czekać aż kontrolka zgaśnie. Nie ma dodatkowego guzika czy pozycji w stacyjce.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stepek93    15

Jak masz wtryskiwacze popuszczone to normalne ze nie bedzie kopcic, zrob jak mowilem tzn popusc krec rozrusznikiem az z rurek przy wtryskiwaczach zacznie leciec ropa wtedy dokrec i odpal.

Niesugeruj sie tym, ze kontrolka od podgrzewania sie niepali bo moze jej poprostu nie byc, sprawdziles to co napisalem w pierwszym poscie? Niemam schematu do tego ciagnika, sugeruje sie wiedza z innych traktorow. Jesli niema pradu mimo tego co wyzej podalem to lec po przewodach/kablach to sie dowiesz jak to wyglada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Kolego, ten podgrzewacz powietrza to taka nowsza świeca żarowa, tak że się ciesz. @stepek93 dobrze radzi, leć po przewodzie, znajdziesz przekaźnik, coś jak ten http://allegro.pl/przekaznik-duzej-mocy-12v-100a-i6656643815.html , i nie będzie on z innymi przekaźnikami. Gdzieś koło niego powinien być też bezpiecznik typu MAXI. Przy stacyjce nie ma żadnego oznaczenia?, są stacyjki np w JD że normalnie odpala się przekręcając kluczyk w prawo a do grzana świecy przekręca się w lewo o jeden stopień i po chwili jeszcze mocniej w lewo rozruch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Przejrzałem instrukcję i stacyjka ma tylko trzy położenia. W informacji o odpalaniu silnika poniżej 0 stopni  napisano że podgrzewacz aktywuje się samoczynnie poniżej tej właśnie temperatury i sygnalizuje to kontrolka. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam dzieki chlopaki za rade, tak dzisiaj wyjalem przekaznik swiec zarowych typu  756 140 59 7 biegunowy prad 70 A  napiecie 12V napisane jest na niem sterownik grania powietrza i zasilanai paliwem . wyadaje sie wporzadku. jutro przechodze do sedna co podal Ptaszyna. Przekazniki do sprawdzenia 541 i przekaznik duzej mocy 12V 120 podobny co podsylam w linku http://allegro.pl/przekaznik-duzej-mocy-12v-120a-uniwersalny-i6536049976.html . sprawdze  do ktorego miejsca prad dochodzi, A pytanko to jest jakis czujnik ze wylapuje ta temperature zewnetrzna?

 

A odnosnie odpowietrzania bede go krecil jutro dalej moze zalapie. Wiadomo jakby dzialal podgrzewacz zawsze latwiej. Ale bez tego powinien zagadac

 

DZieki jeszcze raz chlopaki bede jutro pisal dalsza relacje z pracy bo sezon sie zbliza

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorki ze nie obecnosc ale chora mi nie pozwolila do tematu

 

Udalo mi sie wreszcie odpowietrzyc po dlugiej probie odpalania. Ale pochodzil pare min na wolnych obrotach i dalej sie zapowietrza. przepompwalem reczna pompka odkrecam tylko rurke od 4 wtrysku i zapala i zakrecam znowu troche pochodzi i gasnie, nie wiem czy konkrtnie wina 4 wtrysku ale tak mi sie wydaje.

 

Odnosnie sprawdzenia przekaznika nie mialem kiedy sprawdzic czy dziala ale to jeszcze przestudiuje..

 

Z licznikami taka sprawa ze wskazowki sa nieruchome czasami zadzialaja. byly 2 razy naprawiane i efekt paro dniowy

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Czemu tylko sprawdzasz filtr paliwa? Wymień go. Ja tak miałem w JD, zapowietrzał się, odpowietrzyłem, zapalił chwilę chodził i gasł i tak w kółko, wymieniłem filtr, odpowietrzył się już po paru minutach pompowania i zapalił prawie od strzała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Depex    1

Pompę wtryskową masz suchą, czy leci paliwo górą z okolic sekcji? Tam są zle spasowane oringi co powoduje zapowietrzanie i problemy z odpalaniem. U mnie jeszcze z obrotów slabo schodził przez to. A co do kontrolki podgrzewacza powietrza w kolektorze to jest to pomarańczowy symbol spirali po prawej stronie tablicy. Powinna sie zapalac po przekreceniu kluczyka na zapłon poniżej 0, tak u mnie bylo ale teraz też sie nie pali ale słychać pstryknięcie przekaźnika jak się włącza i wyłącza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pompa sucha mial przypadlosc ale sie juz na lato pozmienialo te oringi na nowe. u mnie wlasnie delikatnie dodasz gazu i odrazu 1500 obrotow,. ciezko aby bylo kolo 1200,1300. 

Jutro sie biore za wymiane filtrow paliwa moze to pomoze wszystko sie okaze, 

U mnie niestety tez nie swieci pstrykniecie przekaznika slychac ale nie rozgrzewa niestety poddgrzewacza, 

 

Widze ładny zestaw masz jak sobie z nim radzi twoj zefir ? sorki ze odbieglem od tematu. Ja tez mam 3m ale lely + hassia

 

Dzieki koledzy za pomoc. jutro napisze jak efekty pracy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Depex    1

Z tym zestawem radził sobie dobrze, jedynie unoszenie z pełnym siewnikiem to był już maks jego możliwości. Silnik jest naprawdę mocny, a i uciąg ten ciągnik ma niesamowity jak na swoją moc. Może to wynika z jego dużej wagi. Teraz juz agregatu aktywnego nie ciąga, bo mam z grano system talerzowy 3m i to robi lambo premium 130KM. Ten agregat to zefir ledwo podnosi, a o pracy w polu to mozna zapomnieć. Co do katalogu części to bez problemu kupisz go w pronarze. Przydatna ksiażka. A powiedz mi jak sobie poradziłeś z pękającym prętem od pedału sprzęgła? Co do zapowietrzania się sprawdź jeszcze dokładnie uszczelnienie odstojnika bo on potrafi takie rzeczy zrobic, możesz też go chwilowo pominąć do sprawdzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweJaboski    5

Koledzy w moim zefirze uciagniecie pasków pomogło zegarom,po prostu brak ładowania. Wymiana filtrów paliwa przy każdej zmianie oleju i toporny w odpowietrzaniu Przekażnik świecy aktywny przy -10 st. Pękający pręt sprzęgła zastąpić utwardzonym lub zmienić na fi 10 mm. Dodatkowo pokombinować z otworami w blaszce dźwigni sprzęgła pod kabiną żeby zwiększyć skok pedału sprzęgła jednocześnie zmniejszając jego opór na stopę.Czekam na wymianę doświadczeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Depex    1

Ja wymieniłem pręt na fi8 z kwasówki i już z rok mam spokój bo te pręty oryginalne to z plasteliny chyba są. Dorobiłem też z fi 10 jak by 8 nie wytrzymała. Filtry paliwa wymieniam też razem z olejem no i trzeba sie troche namęczyć z odpowietrzeniem. A jak przerobiłeś sprzęgło by lżej chodziło? Przerobiłem nawet sterowanie sprzęgła z pręta na hydrauliczne, ale pompka krótko wytrzymała takie to badziewie. Paski już po roku strzeliły wiec kupiłem oryginalne john deere bo akurat identycznej dlugosci trafiłem i te chodzą już 5 lat bezawaryjnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweJaboski    5

Paski założyłem z karbowanym spodem i jest dobrze. Czeka mnie wymiana pompy wody za 515 PLN a co do sprzęgła to prześlij numer na pawel.jablonski01@qmail.com oddzwonię to pogadamy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam Sory ze tak dlugo:

Sprawa z zapowiatrzaniem jakos ogarnieta. wuymian a przewodow filtrow itd. Zapowietrzal sie po tym ale po po tyg lekkich poddjazdow nic juz sie nie dzieje. 

dzieki za pomoc

Teraz tylko sprawa licznikow czy ktos juz robil. Bo mi elektronicy robili juz 2 razy troche pochodzily i dalej nic 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×