Skocz do zawartości
Bananek

Problem z EHR w Landini Legend 115

Polecane posty

Bananek    10

Witam,

Problem, z jakim mam do czynienia od jakiegoś czasu to podnośnik w Landini Legend 115. Polega na tym, że podnosi super, silnik nie ma z tym problemu, ale gdy przełączę EHR na opuszczanie to silnik zaczyna się dusić i czuć, że ma co robić. Łapy podnośnika nie opadają "na pusto", trzeba wejść na nie i skakać żeby się opuściły.

Gdzie szukać usterki? Ma ktoś jakieś pomysły? Początkowo myślałem, że to może powietrze w ukladzie, bo kierowanie było tylko 'skokowe", ale po wymianie uszczelek pomp pienienie oleju i ciężkie kręcenie kierownicą ustało.

Dodam, że na opuszczaniu wąż zasilający rozdzielacze (ten idący od pompy) aż się prostuje i robi się twardy.

Pomóżcie proszę, bo już nie mam pomysłów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rabit500    2

Nie jestem ekspertem ale sprawdziłbym ciśnienia zaworu przelewowego/przeciążeniowego. Ewentualnie szukałbym zaciętego elektrozaworu w ehr. To taki pierwszy pomysł gdzie szukałbym przyczyny. Ale niech wypowie się ktoś kto miał podobny problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabos1981    179

sprawdź czy do obu cewek dochodzi prąd. bo pewnie jedna zaczyna szwankować. możesz też je zamienić miejscami i wtedy może mieć problem z podniesieniem. jeżeli tak to będzie cewka jak nie to mógł przy wymianie uszczelnień przypłynać jakiś syfek i blokuje ruch suwaka w bloku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marian3p    16

Czy zmiana szybkości opuszczania ma jakiś wpływ na to jak silnik się dusi, czyli jakie ma obciążenie? Zapewne masz na końcach elektrozaworów przyciski do ręcznego sterowania podnośnikiem. Jeśli tak to spróbuj ręcznie opuścić i zobacz czy się coś zmieni.

Problem jest zapewne w hydraulice, cewki i sterowanie nie powinny mieć nic do tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bananek    10

ręczne wciskanie cewek powoduje to samo. Właściwie tylko jak wciskam tą cewkę od opuszczania to silnik sie dusi (nie to, żeby gasł, bo jednak jego moc robi swoje - słyszę tylko, że ma ciężko). Jeśli wciskam cewkę podnoszenia - podnosi leciutko. Więc obstawiam, że zamiana cewek nic nie da. Ale jak coś to sprawdzę to. 

 

Na moje oko to jakby przy opuszczaniu pompował olej w nie tą dziurkę co trzeba. albo nie otwierał wolnego spływu.

 

Macie jeszcze jakieś pomysly? 

 

PS.: zmiana szybkości opadania w landini dziala tak, że nie ma ustawienia prędkości opadania tylko mozna ustawić czas, ktory minie od wciśnięcia klawisza do reakcji podnośnika. A prędkość opadania jest zawsze taka sama. Chyba, ze się mylę, ale sprawdzałem to na polu przy ciężkim agregacie.

 


sprawdź czy do obu cewek dochodzi prąd. bo pewnie jedna zaczyna szwankować. możesz też je zamienić miejscami i wtedy może mieć problem z podniesieniem. jeżeli tak to będzie cewka jak nie to mógł przy wymianie uszczelnień przypłynać jakiś syfek i blokuje ruch suwaka w bloku

 o jakim suwaku mówisz? Wyciągalem tłoczek w ehr i chodzi on ladnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    16

Czyli wygląda na to, że problem leży w rozdzielaczu podnośnika. Oprócz suwaka którym sterują cewki jest tak kilka zaworów, między innymi odpowiedzialny za kierowanie ciśnienia z pompy do zbiornika gdy suwak jest w położeniu neutralnym albo opuszczania. Może on nie działać prawidłowo. Raczej nie polecałbym samemu tego rozbierać, jeżeli nie ma się z tym doświadczenia. Chyba, że ktoś to robił i podzieli się wiedzą.

 

Sprawdzałeś jak działają wyjścia hydrauliki zewnętrznej? Nie ma tam podobnego problemu. Jest to chyba ciągnik bez Load Sensing?

 

Co do szybkości opuszczania, to chyba powinno być inaczej. Masz tam zapewne EHR Bosha, tylko nie wiem który który rodzaj. W jednym z nich można ustawić pokrętłem szybkość opuszcza ręcznie, albo automatycznie (sterownik sam dobierze szybkość w zależności od ciężaru maszyny).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bananek    10

na 99% problemem jest rozdzielacz ehr. Zauważylem dodatkowo, że podczas przełączenia klawisza na opuszczanie z tyłu ciągnika słychać syczenie. Czyli olej przeciska się przez jakąś malutką dziurkę, która normalnie powinna być większa. Stąd pienienie oleju, które mialem wczesniej. 

 

Jeszcze jedno: po wymianie uszczelnień w pompie po rozgrzaniu oleju na dużych obrotach zapala mi sie kontrolka z kropelkami przedzielonymi poziomą kreską. Jest ona podłączona do czujnika przy filtrach. Czy to znaczy, że czas na wymianę filtrów? Czy poprostu gdzieś mam dziurę i stamtąd łapie powietrze.

 

 


 

Sprawdzałeś jak działają wyjścia hydrauliki zewnętrznej? Nie ma tam podobnego problemu. Jest to chyba ciągnik bez Load Sensing?

 

 

 

sprawdzałem, jeśli ustawię klawisz na podnoszenie lub neutral to jest ok, przy opuszczaniu wiadomo - syczenie i twarde przewody.

 

PS, jesteś z podlaskiego, skąd dokladniej jeśli można wiedzieć? Widzę, że masz sporą wiedzę o EHR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    16

Mówiąc o wyjściach hydrauliki zewnętrznej miałem na myśli czy były podpinane jakieś maszyny wyposażone w siłowniki i sprawdzane było działanie czy tam jest wszystko w porządku. Bo że rozdzielacz podnośnika nie działa prawidłowo już wiemy. Najlepszym wyjściem byłoby zapewne oddanie rozdzielacza do firmy zajmującej się hydrauliką siłową celem sprawdzenia i naprawy. Chyba, że sam czujesz się na siłach, to możesz na własną odpowiedzialność coś rozbierać, bo może to tylko jakiś brud coś zatkał. Dobrze by było jakbyś zrobił zdjęcie rozdzielacza podnośnika, abym wiedział dokładnie jaki tam siedzi.

 

Jeśli świeci się kontrolka o której wspominasz, to rzeczywiście trzeba wymienić filtry. Czujnik wykrywa wzrost podciśnienia wywołany zapchanym filtrem i włącza kontrolkę.

 

Jestem z okolic Grajewa.

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    20

Jeśli EHR jest bosha to jedną z przyczyn może być zwarcie na którymś z czujników w zetorze forrtera jest tak jak czujnik ciśnienia oleju silnika jest uszkodzony to ehr nie będzie działał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bananek    10

dziś postaram się wymontować rozdzielacz i zrobię zdjęcia. Rozbiorę go, przepłukam ropą i poskładam. W końcu to nie pierwsza rzecz jaką rozbieram, skladam, a potem (o dziwo) działa :)

 

Też obstawiam jakiś brud za rozdzielaczem. Świadczy o tym syczenie. 

 

idę działać, potem wrzucę fotki i powiem co i jak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bananek    10

Wyjąłem rozdzielacz z ciągnika i zaraz będę brał się za rozbieranie go. Tak to wyglada. 

 

zdjcie0685.jpg

 

zdjcie0687.jpg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bananek    10
Napisano (edytowany)

rozdzielacz rozkręcony, wyropowany i skręcony do kupy. Zastanawia mnie jedna część w nim. CEWKA. jedna chodzi plynnie i lekko, druga (ta od opuszczania) dość ciężko i skokowo. Zamienilem je stronami, jak podpowiadał Grabos1981. Zobaczymy co teraz sie będzie działo. Ale to dopiero jutro albo i po niedzieli, bo chwilowo nie mam akumulatora. ;)

 Jeszcze jedna sprawa. Czy podnośnik ma tłok wewnątrz skrzyni? Czy są tylko te dwa koło kół? Bo odkręciłem przewody od tłoków na zewnątrz i liczylem, ze mi podnośnik opadnie z hukiem i rzygnie olejem, ale tak sie nie stało. Deptalismy we dwóch chłopa po nim i ciężko sprowadziliśmy go do dna.

 

Edytowano przez Bananek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    16

Rozdzielacz taki jak myślałem. Co masz na myśli mówiąc że jedna cewka chodzi z oporem?

Siłowniki są tylko na zewnątrz. Olej zimny to i ciężko opuścić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bananek    10
Napisano (edytowany)

cewka jakby zacierała się w środku. I w niej pęknięta sprężynka, bo ten trzpień, co z niej wychodzi lata sobie jak chce. No i ciężko chodzą te "wnętrzności". 

 

Nie wiesz może gdzie dostać takie cewki?


rozumiem, że olej zimny. Tylko, że olej został juz wypchnięty, a ja nie dam rady ramion do góry podnieść ręcznie (odkręcone przewody).

Edytowano przez Bananek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    16

Robiłeś jakieś zdjęcia jak rozbierałeś? Jakbyś na zdjęciu pokazał o co chodzi to byłoby najlepiej.

Same cewki trudno zdobyć, ale wątpię aby by była potrzeba ich wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bananek    10

przy rozbieraniu nie robiłem zdjęć, bo wszystko było upaprane w ropie i oleju. W środku nic nie wyglądało na zacięte ani zużyte. Wykręciłem wszystko prócz malutkich śrubek na dolnej ściance rozdzielacza (2 schowane w głębi, 1 z kontrnakrętką). Pod każdą rozkręconą śrubą był zaworek, który działa bez zarzutu. 

 

Cewki mam 10km ode mnie nowe, ale cena zaporowa, bo 1099zł za dwie. 

 

Jak Ci to wytłumaczyć prościej, jedna z cewek wewnątrz pracuje dośc ciężko, wpuściłem olej do środka i trochę rozruszalem, ale to nie to co druga. 

Co ciekawe, po podaniu prądu na nie odpychają obie tak samo. 

 

PS, czy na cewki idzie prąd 12v? Czytałem gdzieś, że do ehr idzie 9.5V. Ale to pewnie nie na cewki tylko na drafty. Mam rację? 

PS2. Twoje EHRy są robione na Atmedze? Sam piszesz programy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    16

Najważniejsze aby suwak rozdzielacza którym sterują cewki chodził płynnie, a sprężyny ustawiały go w pozycji neutralnej. Na razie poczekamy i zobaczymy czy Twoje zabiegi coś pomogły.

 

Jeśli cewki opychają tak samo, to wygląda że są w porządku (nie mają zwarć). Cewki są zasilane prądowo, czyli jest stabilizowany impulsowo prąd. Te 9,5V zasila panel sterujący i czujniki.

 

Moje EHRy są robione na atmedze, ale są też takie bez udziału mikroprocesora. Tak, sam piszę programy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bananek    10

Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa. Z rozdzielacza jako spływ wychodza dwie dziury. Jedna idzie prosto do bloku (sprawdziłem długim drutem), a druga jest połączona rurką ze skrzynią. Rurka ta wchodzi nad prawą zwolnicą. Co to może być? Czy w tym rozdzielaczu jest jakaś druga sekcja pompująca właśnie w tą dziurkę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bananek    10
Napisano (edytowany)

Dla potomnych wrzucam rysunki z katalogu, może się komus przydadzą.

 

1omo.jpg

 

2aya.jpg

 

3oeo.jpg

 

4hkh.jpg

 

5ouo.jpg

 

6gkg.jpg

Edytowano przez Bananek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    16

Ta co idzie prosto do bloku odprowadza olej z siłowników przy opuszczaniu. Natomiast ta druga kieruje olej z powrotem na zasilanie pompy z zaworu odprowadzającego ciśnienie z pompy gdy suwak jest  w położeniu neutralnym lub opuszczania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bananek    10
Napisano (edytowany)

czyli teoretycznie obie rurki powinny wypuszczać olej do kieszeni, gdzie jest smok zasilania olejem? Ta gruba to się zgodzę, ale czemu ta cienka też? Po to jest rozdzielone, żeby na pustych ramionach olej z siłowników nie trafiał w ten sam strumień co powrót z rozdzielacza? Dobrze myślę? Wtedy olej powrotny nie pozwalałby opadać swobodnie ramionom, podnosiłby je dodatkowo?

Edytowano przez Bananek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    16

Nie do końca. Olej z siłowników jest upuszczany bezpośrednio do zbiornika oleju czyli skrzyni. Zapewne aby były jak najmniejsze opory.Natomiast drugi strumień jest kierowany bezpośrednio do pompy, za smokiem i filtrem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bananek    10

cóż, muszę się nie zgodzić tym, co napisałeś. Przecież tamten spływ nie idzie do zaworu trójdzielnego (czy jak sie to tam nazywa). 


Do obudowy filtrów dochodzą tylko: zasilanie ze skrzyni i powrót z zaworu trójdzielnego, ktory trzyma ciśnienie na obiegu z orbitrolem i magistralą sterującą wom, półbiegiem, blokadą, itd. Nie ma innego wejścia oleju w pompę poza wyjściem z obudowy filtra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×