Skocz do zawartości
mateo21

akumulatory MTZ

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mateo21    0

Witam

mam pytanko jakie kupić akumulatory ah do mtz 82 czy dwie 110 są wystarczające?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    18

kolego kup sobie takie jakie miałeś fabryczne najlepiej z Warty robią bardzo dobre i mocne akumulatory sam takie mam i mają duży prąd na starcie polecam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ja mam też magnetona i baterie 100ah 12v, zimą odpalał bez problemu ale myślę 2x110 do magnetona wystarczą.

PS rorusznik 12v czy 24v?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Kup sobie dobry rozrusznik szybkoobrotowy a akumulator możesz mieć 45Ah

Tak. I po 10 odpaleniach akumulator będzie mógł wyrzucić na złom. Taki akumulator ma maksymalny prąd rozruchowy około 250 A. A rozrusznik w MTZ pobiera ponad 300 A. Czasami porady udzielane przez niektóre osoby po prostu mnie rozwalają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kup sobie dobry rozrusznik szybkoobrotowy a akumulator możesz mieć 45Ah

A przy -15 nawet nie ruszy wałem ;), ktoś tu dał się wkręcić na kit z allegro ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witja1980    0

Witam

jakie orginalne akumulatory były montowane w MTZ 80 i czy jak założę 6V 215 2 sztuki to będzie chodziło prąd rozruchowy jakieś 1010. czy alternator je doładuje i jaki ma prąd ładowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

215AH były oryginalnie montowane, polecam akumulatory ZAP Piastów mam takie 215tki 8lat i są w bardzo dobrej kondycji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Witam

jakie orginalne akumulatory były montowane w MTZ 80 i czy jak założę 6V 215 2 sztuki to będzie chodziło prąd rozruchowy jakieś 1010. czy alternator je doładuje i jaki ma prąd ładowania

Jeżeli wymieniasz akumulatory to kup 2 szt. 12V 110 Ah i zainwestuj 80 zł w przełacznik 12/24V. Podejrzewam, że masz rozrusznik na 12V, ale to nic nie szkodzi. Przy zasilaniu napięciem 24V nic mu się nie stanie (a już na pewno dobrego :) ). Trzeba go tylko rozsądnie używać (nie kręcić dłużej jak 10 sek.). Rozrusznik nie jest wieczny, więc prędzej czy później i tak będziesz go wymieniał i wtedy kupisz taki na 24V. Możesz też od razu wymienić rozrusznik, zwłaszcza jak ten co masz wymaga remontu. Wybór należy do Ciebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tylko ze rozrusznika na 12 i baterie na 24 to lepiej nie wkładac bo dymek tylko pójdzie z rozrusznika i koniec palenia i po rozrudszniku i po bateriach mam mtz i wiem jak jest tez cos takiego przerabiałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alamagordo    0

jesli mam cos dodać to u mnie jest zalożony alternator od passata 95 amper i jeden akumulator 160 amperogodzin --- wszystko hula doskonale , jeśli mam coś doradzic to unikajcie podwojnych akumulatorów .....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    73

Mam akumulator 100Ah/12V i rozrusznik z przekładnią od trzech lat, wcześniej były 2x215Ah/6V i jest OK. Alternator w MTZ słabo ładuje przy niskich obrotach, ale kto pracuje na niskich obrotach no chyba żeby zarznąć silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati5457    0

ja tez bende kupował na wiosne nowe akumalatory narazie fundusze nie pozwalają bo mam inne wydadki .... ale tez bender kupował jakies mocniejsze i nowy alternator:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kilka postow wyzej napisano ze przy rozruszniku 12v i pradzie 24v pojdzie tylko dymek,u mnie chodzi tak od 9 lat i nic poza zwyklym zuzyciem(tulejki i szczotki)zlego sie nie dzieje.W miare dobre 2x110Ah sprawna swieca od 3p i niema na niego mrozu,polecam takie rozwiazanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9

A mam takie pytanie też będę kupował akumulatory do Pronara 1025a i tam oryginalnie były włożone 2* 12V 88Ah czy mogę dać mocniejsze np.2* 12V 100Ah, czy lepiej kupić oryginalne. Rozrusznik ma napięcie 24 V a moc 5,9 kW , a alternator ma moc 700 W. Czy to wpłynie jakoś na instalacje, na jakość świecenia świateł ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    190

stare rozruszniki bez problemu chodzą na 24V a pali super przekażnika nie trzeba ale alternator 24V opisałem to na kogut MTZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartez0074    0

witam, temat się pewnie powiela ale również mam problem z akumulatorami w MTZ 82TS

Mam zamontowany rozrusznik szybkoobrotwy litewski, nowy alternator i 2 akumulatory 6V nie pamiętam ile Ah ;/ nie wiem dlaczego nawet latem mam problem z rozruchem. Akumulatory mają 2 latka na początku kręciły elegancko, ale teraz to maskara. Nawet z rana nie zapale, a co dopiero zimą. Jakie akumulatory najlepiej dobrać? Orginalnie miał 2* 12v 88Ah. A teraz jakie moge mu wstawić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

110Ah spokojnie wystarcza nawet na zimę czy to do ciapka czy małego ruska t25, podstawa to dobre ładowanie czyli alternator z jakiegoś samochodu, nie te podróbowe badziewia dedykowane do konkretnego ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

ja w swoim mam albo dwie 110 albo 100 Ah ale 12v, dobrze jest kupi cz rozbitego auta z busa aku za nieduże pieniądze dobre aku się wychaczy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrev1822    0

Odkopie trochę temat, mianowicie mam mtz z 94r szybkoobrotowy rozrusznik 12v magneton i mam dwa aku 12v 110ah a ile A to nie pamiętam. Powiedzcie mi czy będzie wystarczający jeden aku 120ah 900A? stare już troche są padnięte i zauwazyłem też ze gdy pali na dwóch to ładowanie gdy dodam na maksa gazu na zegarku jest w połowie a gdy wziąłem podpiołem jeden aku właśnie 120ah 900A to ładnie ładował a wolnych obrotach miał prawie pół a gaz do spodu to całe. dodam jeszcze ze mam oryginalny ruski alternator z wbudowanym regulatorem proszę o opinie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez wieslawa_olo
      WItam. Planuje sprzedać ciągnik MTZ 82 TS i zakupić coś zachodniego. Interesuje mnie ciągnik o mocy 100km. Nie wiem czy lepiej kupić 4cyl + turbo czy lepszy 6cyl bez turbo który jak myśle miałby większy zapas mocy. Zastanawiam się nad dwoma maszynami: Case 5130 a Renault Ares 550 RX. Chciałbym usłyszeć kilka opini od osób posiadających takie ciągniki. Na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie. Czym różnią się te Case maxxtrack, magnum, pro i plus? Podobno są dobre tylko trzeba zwracac uwagę na pompe. A na co zwrócić uwagę w Renault? Jak ktoś chce sie przesiąść ze wschodu na zachód to jest sporo nowych rzeczy do wzięcia pod uwage. Ciągnik na 20h, staltech U170 4 skiby, agregat agrofactory 3,4m,  taleerzówka bomet 3,15m.  Wystawiłem już MTZ na olx i liczę że uda się poczynić jakąś zmianę. Czekam na odpowiedzi.

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
×