Skocz do zawartości
krzychuuuuu

John deere 6120M czy Valtra N103.4 H5

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Valtra
krzychuuuuu    18
Napisano (edytowany)

Chce porownac te 2 ciagniki.

 

John Deere 6120M

- powerquad 16x16

-opony firestone 520/70R38  tyl i 420/70/R28 przod

-pompa tloczkowa 114L

-Wom 540/540e/1000

-sterowanie podnosnikiem z blotnika

-obciazniki 14x50kg

 

 

Valtra N 103.4 H5

- przekladnia 20x20

- opony michellin 540/65R38 tyl i 440/65R28 przod

-pompa zebata 90L

- Wom 540/1000

- sterowanie wom i podnosnikiem z blotnika

- Przedni TUZ + ciezarek

- lakier metalik 

-automatyka biegow w zakresie C i D

 

Nie wiem czy moc jest porownywalna bo podaja w innych skalach. John ma dpf i adblu, valtra tylko adblu.Ceny takie same. Ciagnik pracowac ma z lekkimi maszynami (kosiarka zgrabiarka opryskiwacz) jak i plug i agregat aktywny na 30ha.

Edytowano przez krzychuuuuu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Jeżeli bardzo Ci się nie spieszy to najlepiej poczekaj i przetestuj ciągniki w polu i wybierz ten co bardziej Ci pasuje :) Ze specyfikacji wydaje mi się że valtra bedzie lepsza ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin1701    3

na forum sporo pisze ze te serie jd 6m dostają jakiś drgań na oponach firestone... sam mam valtre tyle ze mniejsza i jestem zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychuuuuu    18
Napisano (edytowany)

Valtra podaje tylko moc maksymalna 111km i moc przy zwiększeniu mocy 121km

 

John deere  moc nominalna 120km maksymalna 126km  a w innej skali znamionowa 114km i maksymalna 122km.

 

Nie wiem ktory jest silniejszy ale oba mozna podkrecac.

 

 

Edytowano przez krzychuuuuu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin1701    3

to już różnica cenowa się niweluje. nie podoba mi sie rozwiązanie jd ze ma dpf i scr. a valtrze tylko scr (choć pewnie mocznika pobierze więcej niz jd) no i na minus dla valtry to brak predkosci 540e WOM, ale ze zgrabiarka czy opryskiwaczem to i na 1000 pójdzie, właczyc tylko tryb eko i obroty 1100-1200 i idzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin1701    3

do lekkich prac valtra mniej spali na dodatek jest lżejsza jak sam juz pisałeś. a jakiej marki masz ciągnik(i)?

 


a przekładnia valtry to nie jakas nowość także chodzić bedzie długo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    114
Napisano (edytowany)

Valtra ma nowocześniejszą przekładnię, zakresy zmieniane są elekrohydraulicznie a nie jak w JD mechanicznie, mniej eko badziewia pod maską. Tylny most masywniejszy. Kabina wewnątrz wygląda nowocześniej ale jakośc wykończenia boków jest słaba(nawet bardzo jak na tą klasę). czy valtra bedzie lżejsza od JD? No nie powiedziałbym.

Ja bym jeszcze wziął pod lupe MF 5612(lub 5613) ze skrzynia Dyna-6(dźwigienka T-control w podłokietniku) - wtedy masz już 24 przełożenia i w tym 6 zmieniane bez sprzęgła w jednej grupie(możesz je zmieniac prawa lub lewą ręką), 3 prędkości WOM w standardzie, waga w prospektach 5500kg zobciążnikami (ile rzeczywiście waży nie wiem).

 

Edytowano przez MgrLukash

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychuuuuu    18

Według katalogów to valtra jest lżejsza.  MF nie biorę pod uwagę. Chce porównać John deera z Valtra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    114
Napisano (edytowany)

Nez w tych katalogach podaja wagę wg jakichś norm (tak jak z moca jest). nasza N111e wg katalogu ważyła niecałe 4900, na wadze z pełym zbiornikiem i operatorem wyszło coś ponad 5800kg z tym że ma TUZa i szerszy komplet opon ale to raczej blisko tony nie waży. Ktoś na forum kiedys pisał że Valtra podaje mase bez kół i płynów ale czy to prawda nie wiem. Tyle co z praktyki podałem. Szkoda że MF nie bierzesz dla mnie z nich najbardziej uniwesalny ciągnik a przy 30ha i hodowli to się w sumie najbardziej liczy.

Edytowano przez MgrLukash

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DearJohn    32

Witam kolego, mam 6115M więc poprzednika tego 6120M, co do skrzyni to bierz 24X24 bo w 16x16 nie zawsze zakres fajnie trafia ( bd chcial robic np C1 ale jak bd ciezko to trzeba zrzucic do B4 a przy 24 jest zawsze dobry bieg i wtedy tylko 4 cwiartki, wiec kwestia tego czy skrzynia jest mechaniczna nie ma znaczenia bo w polu zakresow sie nigdy nie zmienia, a dzięki "topornosci" skrzynia jest niezniszczalna. na eko  dodatki nie patrz bo najlepiej zrobisz wywalając to wszystko przy podkręceniu mocy o ktorym widze mocno myślisz. Jeśli masz jakieś pytania wal śmiało bo trudno mi teraz wszystko przytoczyć, mogę ci jedynie dodać że posiadam 5720 własnie na skrzyni 16x16 i jest w porządku do oprysku i podobnych lekkich prac, bo w pługu( podpięty dla próby) brakowało czegoś koło "C". Moc M-ki mogę porównac z 6520 ( teoretycznie max 127KM) który również posiadam i jest to naprawdę zbliżony ciągnik, jedyna przewaga 6cyl to prawie brak możliwości zaduszenia go, co w M czasem się zdarzy przy orce gdy złapie rędziny lub gdy w AU packer stanie na piachu, ale za to mile zaskakuje spalaniem i wigorem. overum obrotowa 4 1.8m predkosc 10/11,5 spalanie na poziomie 12,5-15l, a na kawałku 9,6ha długi 825m  rekordowe 6,5 godziny bez poprzeczek. ziemia 4a-5.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomal_one    17

John Deere - dwie turbosprężarki, z czego jedna ze zmienną geometrią - to na minus. O DPF bym się nie martwił (mam ciągnik z samym DPF i wypala go 2 razy na 500 godzin). Faktycznie występuje pewne zjawisko rezonansu na oponach Firestone podczas transportu na drodze przy niskich prędkościach obrotowych silnika (nie jest to jakoś strasznie uciążliwe). Nie usuwaj tej ekologii, już paru się sparzyło po zablokowaniu zwykłego EGRu. :)  Może warto wziąć ten 6110M (te same parametry ciągnika), a zaoszczędzone pieniądze profesjonalnie i bezinwazyjnie go podkręcić? Mam 6430c i chodził strasznie mułowato, a po chipie idzie! Pompa tłoczkowa jest co najmniej dwukrotnie droższa od pompy zębatej. Skrzynia 16x16 sprawia wrażenie elastyczniejszej, a ciągnik na B4 jedzie szybciej niż na C1, dlatego komentarz kolegi z góry wydaje mi się trochę nietrafiony. Nie zaprzeczam, że do konia pociągowego więcej biegów = lepiej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DearJohn    32

Kolego, powiem tak w transporcie 5720 wlasnie na skrzyni 16x16 ciagal i ponad 20 ton ladunku na 2 przyczepach i jechal w miare przyjemnie, wiec ta skrzynia nie jest przeszkodą, ale lepsza zawsze bedzie 24x24 i nic tego nie zmieni, dlatego radze taką bo skrzyni potem nie wymieni, a jak przedni tuz sobie zamarzy to dolozy, biegów i KM nigdy mało :D przykładowo zetor 7211 ma 10x2 i powinno starczyc, ale cofac po polu na terenowym to cos strasznego, a szosowa czasem az za szybka, i przydalby sie jeden wiecej bieg, dlatego mowie ze zawsze lepiej dolozyc i rzadko ale skorzystac, jak rzadko ale żalowac

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychuuuuu    18

na eko  dodatki nie patrz bo najlepiej zrobisz wywalając to wszystko przy podkręceniu mocy o ktorym widze mocno myślisz. 

 

W tej chwili mam zetora 12145 115km i ta moc mi wystarcza, jesli nowy ciagnik nie bedzie slabszy od starego zetora to zadnego podkrecania nie potrzebuje.

John Deere - dwie turbosprężarki, z czego jedna ze zmienną geometrią - to na minus. 

 

Dlaczego minus? Handlowiec uznal to za zalete bo ciagniki ma sie zbierac od samego dolu.

  Może warto wziąć ten 6110M (te same parametry ciągnika), a zaoszczędzone pieniądze profesjonalnie i bezinwazyjnie go podkręcić?

 

Pompa tłoczkowa jest co najmniej dwukrotnie droższa od pompy zębatej. 

 

 

6110M kosztuje tyle samo co 6120M bo na tego jest jakas promocja.

 

Pompa tloczkowa jest 4 tys drozsza od zebatej. W valtrze nie ma mozliwosci zalozyc pompe tloczkowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychuuuuu    18

Cena zalezy od wyposazenia. Podstawa ok 220. Dobrac opony ,tls, amortyzacje kabiny, pompe 114 zrobi sie 250

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DearJohn    32

Negocjuj, najlepiej jedz do 2 firm od Johnego i niech wiedzą że gadasz z drugimi, ja z 230 netto zszedłem na 198 netto więc gra warta świeczki, a co do mocy to na pewno nie będzie słabszy i tak jak mowisz 2 turbiny dają mu tą fajną elastycznosc ja w orce mam ok 1600obr ale nawet jak zejść lekko ponizej 1500 to dalej dobrze ciągnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    114

Witam kolego, mam 6115M więc poprzednika tego 6120M, co do skrzyni to bierz 24X24 bo w 16x16 nie zawsze zakres fajnie trafia ( bd chcial robic np C1 ale jak bd ciezko to trzeba zrzucic do B4 a przy 24 jest zawsze dobry bieg i wtedy tylko 4 cwiartki, wiec kwestia tego czy skrzynia jest mechaniczna nie ma znaczenia bo w polu zakresow sie nigdy nie zmienia, a dzięki "topornosci" skrzynia jest niezniszczalna. na eko  dodatki nie patrz bo najlepiej zrobisz wywalając to wszystko przy podkręceniu mocy o ktorym widze mocno myślisz.

 

A co ma "topornośc" do trwałości?

A ile kosztuje usunięcie tego DPF i czy dasz mu gwarancję że za rok nie zmienią się przepisy i nie bedzie musiał na nowo go wstawiac ponosząc przy tym kolejne koszta, bo na stacji diagnostycznej ciągnik badań nie przejdzie?

Sporo ludzi patrzy na to co dziś się da z tym zrobic a czemu nikt nie spojrzy obiektywnie do przodu, wszak taki zakup za cwierc miliona to raczej inwestycja długoterminowa a nie na 2-3lata.

 

 

Dlaczego minus? Handlowiec uznal to za zalete bo ciagniki ma sie zbierac od samego dolu.

Do tego co handlowcy mówią należy podchodzic z dystansem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krystek1992    4

Toporność do trwałości nic ale prostota wykonania do skomplikowanego mechanizmu już ma. Mam u siebie 24 na 24 i żadnych problemów. Jeździłem innymi automatami i denerwowały mnie bo zwalniając albo schodzisz pokolei biegami albo czekasz i hamujesz az sam zejdzie a skrzynia musi ciągle pracować...

 

 

Póki co AdBlue jest w miare tanie- na stacjach koło 2 zł za litr ale im więcej będzie silników z AdBlue tym myślę że cena też ulegnie zmianie. Także spalanie AdBlue robi się ważnym czynnikiem.

 

Mam Jelonka 6120M i znajomy po rundzie wysiadając z mojego (który jeździ NH T5) powiedział krótko: a kur... jak w aucie...

 

Kupisz JD nie będziesz żałował ale nie bierz tej skrzyni 16 tylko 24 i obowiązkowo TLS i amortyzację kabiny, do tego 3 pary szybkozłączy serii 450 albo co najmniej 200. :) Będzie git :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
subiektywny    4

jak możesz to napisz, który przedstawiciel Ci tyle zszedł, mi oferują cenę ok. 220 netto ze skrzynią 24, lubelskie


Negocjuj, najlepiej jedz do 2 firm od Johnego i niech wiedzą że gadasz z drugimi, ja z 230 netto zszedłem na 198 netto więc gra warta świeczki, a co do mocy to na pewno nie będzie słabszy i tak jak mowisz 2 turbiny dają mu tą fajną elastycznosc ja w orce mam ok 1600obr ale nawet jak zejść lekko ponizej 1500 to dalej dobrze ciągnie

 

jak możesz to napisz, który przedstawiciel Ci tyle zszedł, mi oferują cenę ok. 220 netto ze skrzynią 24, lubelskie
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DearJohn    32

Wanicki, oddział Kazimierzowka pod Lublinem, kupiony od p.Roberta teraz jest chyba kierownikiem sprzedaży, a ty kolego skąd??

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cris10    12

na forum sporo pisze ze te serie jd 6m dostają jakiś drgań na oponach firestone... sam mam valtre tyle ze mniejsza i jestem zadowolony.

 

Zgadza się było tak , w dzisiejszych wersjach ten problem został rozwiązany :)

Wybrałbym jelonka , w rodzinie jest 6150m i naprawdę jestem zaskoczony . Pracowałem kilkoma ciągnikami oraz czasami byłem jako pasażer . John ciężki sprzęt i solidny.  Spalanie nie jest takie straszne jak to każdy mówi , wręcz przeciwnie . Swietna konstrukcja , doskanała widoczność i przemyślane rozwiązania . Nie oszukujmy się części ( wrazie jakiś napraw ewentualnych ) oraz serwis nie należy do najtańszych jednak John odpłaci się bezawaryjnością . Do valtry nie mam przekonania , w wiosce obok jest valtra , ma coś ponad 2500 mth i coś już zaczyna się dziać , na początku gdy została zakupiona to było wszystko wporządku , jednak pewnego razu filtr się zapchał ( a przynajmniej taka sie zapaliła kontrolka ) i od tamtego czasu przy orce bądź przy innych cięższych pracach ciężko jej , po prostu . Serwis przyjeżdzał i nie wiedzą o co chodzi . Filtry zostały wymieniane i żadnego skutku . Ogólnie był zadowolony z valtry i ją poleca .

 

Tak jak mówiłem wybrałbym jelonka . Sam będę kupować przy następnym naborze na obszar D .

Obie marki są dobre , wydaję mi się jednak że John jest trwalszy . Jeśli masz możliwość to przetestuj i wybierz ten którym będzie Ci się lepiej pracowało .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Fugeo
      W najbliższym naborze będę próbował swoich prób w PROW. Chciałbym starać się o dofinansowanie na ciągnik rolniczy do pracy z ładowaczem czołowym, opryskiwaczem, rozsiewaczem nawozów.
      Moje propozycje:
      CASE IH FARMALL C 65/75
      DEUTZ-FAHR AGROLUX 65
      JOHN DEERE 5067E (minus to udźwig tylnego tuza - 1800 kg)
      KUBOTA M6060
      NEW HOLLAND T4.65 UTILITY
      ZETOR MAJOR 60
      I może jeszcze jakiś ursus, ale póki nie słyszałem żadnych sensownych opinii.
       
      Zależy mi na dobrej zwrotności , na jak najlepszym stosunku cena/jakość, niskim spalaniu, jak najmniejszej awaryjności, udźwig tura w granicach 1300-1500 kg.
    • Przez sslawek456
      Witam jestem tu nowy Stoję przed zakupem głównego ciągnika lecz nie wiem jaki wybrać,w gre wchądza:New holland t5 115 ec,Zetor fortera cl 110,case farmal 115 ewentualnie deutz fahr 5110g.Ceny są bardzo podobne,a jezeli chodzi ojakośc to zwracam się do was co sądzicie o nich ? i jak się sprawują w gospodarstwach ?
    • Przez rolnik17
      Jest w planie kupno mocniejszego ciągnika . Myśl jest o 7745 i 7340 ?
      Czy te modele to to samo czy są jakieś różnice,jakie maja spalanie awaryjnośc itp.Proszę o fachową odp. Z góry dzięki.
      Pozdrawiam rolnik17
    • Przez kopokop
      Witam jaki byście polecili ciągnik do pługa unia atlas 5 skib.Ziemie lekkie .
    • Przez jasikor
      Witam 
      Planuje zakup ciągnika o mocy 140-150 km. Pod uwagę biorę JD 6155 M POWER QUAD ECOSHIFT  oraz MF 7615 DYNA 6 ewentualnie 7614 DYNA 4. Wyposażenie ciągników miałoby być podstawowe wraz z przednim TUZ-EM i WOM-em oraz amortyzacja przedniej osi i kabiny. Chciałbym usłyszeć opinie właścicieli i użytkowników obu modeli, podzielenie się spostrzeżeniami. Chciałbym trochę dowiedzieć się na temat silników AGCO POWER stosowanych w MF - wady i zalety w stosunku do Perkinsa, spalanie, awaryjność. 
      Ceny obu modeli są podobne. proszę o pomoc i podzielenie się swoim doświadczeniem i uwagami. 
×