Skocz do zawartości
krzychuuuuu

John deere 6120M czy Valtra N103.4 H5

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Valtra
krzychuuuuu    41

Chce porownac te 2 ciagniki.

 

John Deere 6120M

- powerquad 16x16

-opony firestone 520/70R38  tyl i 420/70/R28 przod

-pompa tloczkowa 114L

-Wom 540/540e/1000

-sterowanie podnosnikiem z blotnika

-obciazniki 14x50kg

 

 

Valtra N 103.4 H5

- przekladnia 20x20

- opony michellin 540/65R38 tyl i 440/65R28 przod

-pompa zebata 90L

- Wom 540/1000

- sterowanie wom i podnosnikiem z blotnika

- Przedni TUZ + ciezarek

- lakier metalik 

-automatyka biegow w zakresie C i D

 

Nie wiem czy moc jest porownywalna bo podaja w innych skalach. John ma dpf i adblu, valtra tylko adblu.Ceny takie same. Ciagnik pracowac ma z lekkimi maszynami (kosiarka zgrabiarka opryskiwacz) jak i plug i agregat aktywny na 30ha.

Edytowano przez krzychuuuuu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Jeżeli bardzo Ci się nie spieszy to najlepiej poczekaj i przetestuj ciągniki w polu i wybierz ten co bardziej Ci pasuje :) Ze specyfikacji wydaje mi się że valtra bedzie lepsza ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin1701    3

na forum sporo pisze ze te serie jd 6m dostają jakiś drgań na oponach firestone... sam mam valtre tyle ze mniejsza i jestem zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychuuuuu    41
(edytowany)

Valtra podaje tylko moc maksymalna 111km i moc przy zwiększeniu mocy 121km

 

John deere  moc nominalna 120km maksymalna 126km  a w innej skali znamionowa 114km i maksymalna 122km.

 

Nie wiem ktory jest silniejszy ale oba mozna podkrecac.

 

 

Edytowano przez krzychuuuuu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin1701    3

to już różnica cenowa się niweluje. nie podoba mi sie rozwiązanie jd ze ma dpf i scr. a valtrze tylko scr (choć pewnie mocznika pobierze więcej niz jd) no i na minus dla valtry to brak predkosci 540e WOM, ale ze zgrabiarka czy opryskiwaczem to i na 1000 pójdzie, właczyc tylko tryb eko i obroty 1100-1200 i idzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychuuuuu    41
(edytowany)

John niby 3% a valtra 6-7% mocznika.

 

Edytowano przez krzychuuuuu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin1701    3

do lekkich prac valtra mniej spali na dodatek jest lżejsza jak sam juz pisałeś. a jakiej marki masz ciągnik(i)?

 


a przekładnia valtry to nie jakas nowość także chodzić bedzie długo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    128
(edytowany)

Valtra ma nowocześniejszą przekładnię, zakresy zmieniane są elekrohydraulicznie a nie jak w JD mechanicznie, mniej eko badziewia pod maską. Tylny most masywniejszy. Kabina wewnątrz wygląda nowocześniej ale jakośc wykończenia boków jest słaba(nawet bardzo jak na tą klasę). czy valtra bedzie lżejsza od JD? No nie powiedziałbym.

Ja bym jeszcze wziął pod lupe MF 5612(lub 5613) ze skrzynia Dyna-6(dźwigienka T-control w podłokietniku) - wtedy masz już 24 przełożenia i w tym 6 zmieniane bez sprzęgła w jednej grupie(możesz je zmieniac prawa lub lewą ręką), 3 prędkości WOM w standardzie, waga w prospektach 5500kg zobciążnikami (ile rzeczywiście waży nie wiem).

 

Edytowano przez MgrLukash

♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychuuuuu    41

Według katalogów to valtra jest lżejsza.  MF nie biorę pod uwagę. Chce porównać John deera z Valtra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    128
(edytowany)

Nez w tych katalogach podaja wagę wg jakichś norm (tak jak z moca jest). nasza N111e wg katalogu ważyła niecałe 4900, na wadze z pełym zbiornikiem i operatorem wyszło coś ponad 5800kg z tym że ma TUZa i szerszy komplet opon ale to raczej blisko tony nie waży. Ktoś na forum kiedys pisał że Valtra podaje mase bez kół i płynów ale czy to prawda nie wiem. Tyle co z praktyki podałem. Szkoda że MF nie bierzesz dla mnie z nich najbardziej uniwesalny ciągnik a przy 30ha i hodowli to się w sumie najbardziej liczy.

Edytowano przez MgrLukash

♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DearJohn    32

Witam kolego, mam 6115M więc poprzednika tego 6120M, co do skrzyni to bierz 24X24 bo w 16x16 nie zawsze zakres fajnie trafia ( bd chcial robic np C1 ale jak bd ciezko to trzeba zrzucic do B4 a przy 24 jest zawsze dobry bieg i wtedy tylko 4 cwiartki, wiec kwestia tego czy skrzynia jest mechaniczna nie ma znaczenia bo w polu zakresow sie nigdy nie zmienia, a dzięki "topornosci" skrzynia jest niezniszczalna. na eko  dodatki nie patrz bo najlepiej zrobisz wywalając to wszystko przy podkręceniu mocy o ktorym widze mocno myślisz. Jeśli masz jakieś pytania wal śmiało bo trudno mi teraz wszystko przytoczyć, mogę ci jedynie dodać że posiadam 5720 własnie na skrzyni 16x16 i jest w porządku do oprysku i podobnych lekkich prac, bo w pługu( podpięty dla próby) brakowało czegoś koło "C". Moc M-ki mogę porównac z 6520 ( teoretycznie max 127KM) który również posiadam i jest to naprawdę zbliżony ciągnik, jedyna przewaga 6cyl to prawie brak możliwości zaduszenia go, co w M czasem się zdarzy przy orce gdy złapie rędziny lub gdy w AU packer stanie na piachu, ale za to mile zaskakuje spalaniem i wigorem. overum obrotowa 4 1.8m predkosc 10/11,5 spalanie na poziomie 12,5-15l, a na kawałku 9,6ha długi 825m  rekordowe 6,5 godziny bez poprzeczek. ziemia 4a-5.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomal_one    17

John Deere - dwie turbosprężarki, z czego jedna ze zmienną geometrią - to na minus. O DPF bym się nie martwił (mam ciągnik z samym DPF i wypala go 2 razy na 500 godzin). Faktycznie występuje pewne zjawisko rezonansu na oponach Firestone podczas transportu na drodze przy niskich prędkościach obrotowych silnika (nie jest to jakoś strasznie uciążliwe). Nie usuwaj tej ekologii, już paru się sparzyło po zablokowaniu zwykłego EGRu. :)  Może warto wziąć ten 6110M (te same parametry ciągnika), a zaoszczędzone pieniądze profesjonalnie i bezinwazyjnie go podkręcić? Mam 6430c i chodził strasznie mułowato, a po chipie idzie! Pompa tłoczkowa jest co najmniej dwukrotnie droższa od pompy zębatej. Skrzynia 16x16 sprawia wrażenie elastyczniejszej, a ciągnik na B4 jedzie szybciej niż na C1, dlatego komentarz kolegi z góry wydaje mi się trochę nietrafiony. Nie zaprzeczam, że do konia pociągowego więcej biegów = lepiej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DearJohn    32

Kolego, powiem tak w transporcie 5720 wlasnie na skrzyni 16x16 ciagal i ponad 20 ton ladunku na 2 przyczepach i jechal w miare przyjemnie, wiec ta skrzynia nie jest przeszkodą, ale lepsza zawsze bedzie 24x24 i nic tego nie zmieni, dlatego radze taką bo skrzyni potem nie wymieni, a jak przedni tuz sobie zamarzy to dolozy, biegów i KM nigdy mało :D przykładowo zetor 7211 ma 10x2 i powinno starczyc, ale cofac po polu na terenowym to cos strasznego, a szosowa czasem az za szybka, i przydalby sie jeden wiecej bieg, dlatego mowie ze zawsze lepiej dolozyc i rzadko ale skorzystac, jak rzadko ale żalowac

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychuuuuu    41

na eko  dodatki nie patrz bo najlepiej zrobisz wywalając to wszystko przy podkręceniu mocy o ktorym widze mocno myślisz. 

 

W tej chwili mam zetora 12145 115km i ta moc mi wystarcza, jesli nowy ciagnik nie bedzie slabszy od starego zetora to zadnego podkrecania nie potrzebuje.

John Deere - dwie turbosprężarki, z czego jedna ze zmienną geometrią - to na minus. 

 

Dlaczego minus? Handlowiec uznal to za zalete bo ciagniki ma sie zbierac od samego dolu.

  Może warto wziąć ten 6110M (te same parametry ciągnika), a zaoszczędzone pieniądze profesjonalnie i bezinwazyjnie go podkręcić?

 

Pompa tłoczkowa jest co najmniej dwukrotnie droższa od pompy zębatej. 

 

 

6110M kosztuje tyle samo co 6120M bo na tego jest jakas promocja.

 

Pompa tloczkowa jest 4 tys drozsza od zebatej. W valtrze nie ma mozliwosci zalozyc pompe tloczkowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
subiektywny    5

sam się zastanawiam nad zakupem 6120 M, piszecie, że cena porównywalna do Valtry czyli ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychuuuuu    41

Cena zalezy od wyposazenia. Podstawa ok 220. Dobrac opony ,tls, amortyzacje kabiny, pompe 114 zrobi sie 250

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DearJohn    32

Negocjuj, najlepiej jedz do 2 firm od Johnego i niech wiedzą że gadasz z drugimi, ja z 230 netto zszedłem na 198 netto więc gra warta świeczki, a co do mocy to na pewno nie będzie słabszy i tak jak mowisz 2 turbiny dają mu tą fajną elastycznosc ja w orce mam ok 1600obr ale nawet jak zejść lekko ponizej 1500 to dalej dobrze ciągnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    128

Witam kolego, mam 6115M więc poprzednika tego 6120M, co do skrzyni to bierz 24X24 bo w 16x16 nie zawsze zakres fajnie trafia ( bd chcial robic np C1 ale jak bd ciezko to trzeba zrzucic do B4 a przy 24 jest zawsze dobry bieg i wtedy tylko 4 cwiartki, wiec kwestia tego czy skrzynia jest mechaniczna nie ma znaczenia bo w polu zakresow sie nigdy nie zmienia, a dzięki "topornosci" skrzynia jest niezniszczalna. na eko  dodatki nie patrz bo najlepiej zrobisz wywalając to wszystko przy podkręceniu mocy o ktorym widze mocno myślisz.

 

A co ma "topornośc" do trwałości?

A ile kosztuje usunięcie tego DPF i czy dasz mu gwarancję że za rok nie zmienią się przepisy i nie bedzie musiał na nowo go wstawiac ponosząc przy tym kolejne koszta, bo na stacji diagnostycznej ciągnik badań nie przejdzie?

Sporo ludzi patrzy na to co dziś się da z tym zrobic a czemu nikt nie spojrzy obiektywnie do przodu, wszak taki zakup za cwierc miliona to raczej inwestycja długoterminowa a nie na 2-3lata.

 

 

Dlaczego minus? Handlowiec uznal to za zalete bo ciagniki ma sie zbierac od samego dolu.

Do tego co handlowcy mówią należy podchodzic z dystansem.


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krystek1992    7

Toporność do trwałości nic ale prostota wykonania do skomplikowanego mechanizmu już ma. Mam u siebie 24 na 24 i żadnych problemów. Jeździłem innymi automatami i denerwowały mnie bo zwalniając albo schodzisz pokolei biegami albo czekasz i hamujesz az sam zejdzie a skrzynia musi ciągle pracować...

 

 

Póki co AdBlue jest w miare tanie- na stacjach koło 2 zł za litr ale im więcej będzie silników z AdBlue tym myślę że cena też ulegnie zmianie. Także spalanie AdBlue robi się ważnym czynnikiem.

 

Mam Jelonka 6120M i znajomy po rundzie wysiadając z mojego (który jeździ NH T5) powiedział krótko: a kur... jak w aucie...

 

Kupisz JD nie będziesz żałował ale nie bierz tej skrzyni 16 tylko 24 i obowiązkowo TLS i amortyzację kabiny, do tego 3 pary szybkozłączy serii 450 albo co najmniej 200. :) Będzie git :)


Zetor 9641 + ładowacz

John Deere 6120M...

 

... walczą dzielnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
subiektywny    5

jak możesz to napisz, który przedstawiciel Ci tyle zszedł, mi oferują cenę ok. 220 netto ze skrzynią 24, lubelskie


Negocjuj, najlepiej jedz do 2 firm od Johnego i niech wiedzą że gadasz z drugimi, ja z 230 netto zszedłem na 198 netto więc gra warta świeczki, a co do mocy to na pewno nie będzie słabszy i tak jak mowisz 2 turbiny dają mu tą fajną elastycznosc ja w orce mam ok 1600obr ale nawet jak zejść lekko ponizej 1500 to dalej dobrze ciągnie

 

jak możesz to napisz, który przedstawiciel Ci tyle zszedł, mi oferują cenę ok. 220 netto ze skrzynią 24, lubelskie
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DearJohn    32

Wanicki, oddział Kazimierzowka pod Lublinem, kupiony od p.Roberta teraz jest chyba kierownikiem sprzedaży, a ty kolego skąd??

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cris10    28

na forum sporo pisze ze te serie jd 6m dostają jakiś drgań na oponach firestone... sam mam valtre tyle ze mniejsza i jestem zadowolony.

 

Zgadza się było tak , w dzisiejszych wersjach ten problem został rozwiązany :)

Wybrałbym jelonka , w rodzinie jest 6150m i naprawdę jestem zaskoczony . Pracowałem kilkoma ciągnikami oraz czasami byłem jako pasażer . John ciężki sprzęt i solidny.  Spalanie nie jest takie straszne jak to każdy mówi , wręcz przeciwnie . Swietna konstrukcja , doskanała widoczność i przemyślane rozwiązania . Nie oszukujmy się części ( wrazie jakiś napraw ewentualnych ) oraz serwis nie należy do najtańszych jednak John odpłaci się bezawaryjnością . Do valtry nie mam przekonania , w wiosce obok jest valtra , ma coś ponad 2500 mth i coś już zaczyna się dziać , na początku gdy została zakupiona to było wszystko wporządku , jednak pewnego razu filtr się zapchał ( a przynajmniej taka sie zapaliła kontrolka ) i od tamtego czasu przy orce bądź przy innych cięższych pracach ciężko jej , po prostu . Serwis przyjeżdzał i nie wiedzą o co chodzi . Filtry zostały wymieniane i żadnego skutku . Ogólnie był zadowolony z valtry i ją poleca .

 

Tak jak mówiłem wybrałbym jelonka . Sam będę kupować przy następnym naborze na obszar D .

Obie marki są dobre , wydaję mi się jednak że John jest trwalszy . Jeśli masz możliwość to przetestuj i wybierz ten którym będzie Ci się lepiej pracowało .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Karolc360
      Witam interesują mnie te dwa bliźniacze modele czy ktoś je posiada jak z eksploatacją?, a co wy o nich myślicie ciągnik pracował by głównie przy kosiarce-rozdrabniaczu zamiast starej poczciwej c360


    • Przez jendrek88
      Witam wszystkich interesuję się kupnem tego modelu ciągnika,czy ktoś jest w stanie mi poradzić czy to dobra decyzja czy lepiej się wstrzymać? proszę o opinię w tym temacie.

    • Przez Piotrass
      Wiitam zastanwiam sie nad tymi dwoma ciagnikami  bylem zdecydowany na new hollanda ale teraz jest promocja na john deera i sam niewiem. Ciagnik mialby  byc do tura ale glownie chodzilby w transporcie  i w polu jako pomocnik. New holland kosztuje 235 tys netto jest na oponach 420przod 520 tyl, obciazniki w cenie zaczep automatyczny skrzynia 17/16, a  JOHN Deere w promocji od 250 tys z skrzynia AutoQuad plus ECo 24/24, i tls. wiec roznica wynosi okolo 20 tys bo z new hollanda moze sie urwie kilka tys bo stoi na placu a diler do  konca roku musi sprzedac albo rejestrowac na siebie bo od nowego  roku jakies nowe wymogi sa, Co polecacie?
    • Przez gawela133
      Witam
      Zamierzam kupić ciągnik rolniczy początkowo byłem 100% pewny ze będzie to jd 6120m ponieważ już mam jd 6170m wiec były by tej samej marki lecz johne deere coś ostatnio podrożał rok temu na wiosnę wycenili cenę 250 000tys a na dzień dzisiejszy 277 000 netto

      W niższej cenie zaproponowal mi inny deler Valtre N114e ktora kosZtuje z wyposażeniem takim jak bym chciał 270000 netto. Valtra wyglada na bardziej zaawansowany ciągnik natomiast JD M to prosty ciągnik który mam i nie mogę złego słowa powiedzieć .

      Można prosić jakieś opinie na temat Valtry ?
      Co byście wybrali ?
      Z góry dziękuj
    • Przez picior4
      Witam, zamierzam zakupić nowy ciągnik rolniczy, za dotację z Młodego Rolnika. Posiadam 8ha pola, z czego 4 ha to porzeczka. Do tej pory uprawiałem wszystko MF-em 255, więc nie mam też dużej wiedzy na temat nowych ciągników. Ciągnik jaki szukam:
      -najlepiej żeby był to kompakt do 65km, max do 70
      - 4x4
      - w miarę wydajną pompę hydrauliki
      - ciągnik przejmie też trochę obowiązków od MF-a tzn. orka, agregat, karczowanie kemp (zamierzam poszerzyć areał uprawny, jeszcze o jakieś +/- 4-5 ha.
      -ziemia 3 klasy
      - ciągnik będzie pracował z ładowaczem czołowym, głównie przy załadunku palet, lub kontenerów z owocami
      -ciagnik szeroki z tyłu (szerokość mierzona razem z oponami od brzegu bieżnika) max do 170cm.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.