bekba

Dziura w bloku john deere 6930!

Polecane posty

bekba    31

Witam, mam 6930 od nowości, uciekał mi płyn chłodniczy.  Po jakimś czasie okazało się że nie żaden wąż ani głowica tylko jest malutka dziura w bloku. Dodam że ciągnik na pewno nie zamarzł bo stało się to jesienią i od nowości chodzi na płynie. I teraz dzwonie do john deere polska i mówię gościowi jak sprawa wygląda. Oczywiście słyszał o takich przypadkach, kazał kontaktować się z agro siecią. Agro sieć odpowiedziała ze akcji naprawczej nie ma. A rekojmia tylko do 2 lat a ciągnik jest z 2010r. Wada powstała najprawdopodobniej w wyniku złego odlewu bloku. Więc nie jest to wina użytkowania w nie właściwy sposób oraz nie jest to wina zużycia się. I teraz niezawodna wielka marka john deere każe mi wymieniać blok na swój koszt(20 tys). Piszę z nadzieją że ktoś już miał też taki problem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam, mam 6930 od nowości, uciekał mi płyn chłodniczy.  Po jakimś czasie okazało się że nie żaden wąż ani głowica tylko jest malutka dziura w bloku. Dodam że ciągnik na pewno nie zamarzł bo stało się to jesienią i od nowości chodzi na płynie. I teraz dzwonie do john deere polska i mówię gościowi jak sprawa wygląda. Oczywiście słyszał o takich przypadkach, kazał kontaktować się z agro siecią. Agro sieć odpowiedziała ze akcji naprawczej nie ma. A rekojmia tylko do 2 lat a ciągnik jest z 2010r. Wada powstała najprawdopodobniej w wyniku złego odlewu bloku. Więc nie jest to wina użytkowania w nie właściwy sposób oraz nie jest to wina zużycia się. I teraz niezawodna wielka marka john deere każe mi wymieniać blok na swój koszt(20 tys). Piszę z nadzieją że ktoś już miał też taki problem. 

Wiedziałeś na co się decydujesz, więc teraz nie czas na lament, tylko szykuj kasę na naprawę, albo wywal go na złom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

To się nazywa, mieć pecha. Aczkolwiek nie wiem czy nie robisz z igły widły. Skoro jak piszesz jest wada odlewu a nie inna przyczyna która z czasem się będzie powiększać, to naprawa (załatanie dziurki) może być łatwa, prosta i tania. Można nawiercić, nagwintować i wkręcić śrubkę z podkładką, ewentualnie jakiś klej (wypełniacz) dwuskładnikowy zastosować do wypełnienia dziurki. Spawanie odradzam. W każdym razie wymiana bloku z powodu takiej błahostki to idiotyzm.  Fakt że pozostawia to rysę na wizerunku marki.

Napisz gdzie ta dziurka, a najlepsza by była fotka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marko-kolo    709

dokładnie ...wszystko zależy w jakim to miejscu  

jeśli nie idzie to do oleju to pół biedy ;)  


wszystkie RYŚKI to fajne chłopaki , chwała im za to 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztof1987    211

klej poliuretanowy i do dzieła ja tak kiedyś robiłem w starym poczciwym bizonie tam też samoczynnie pękał za pompą wtryskową 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koniu    841

w 6930 dziura w bloku? ojoj. We wrocku gdzieś widziałem firmę co spawa/klei bloki po wystrzale korbowodów lub pęknięciach bloku w zimie jak woda została. Tylko nie wstawiaj zdjęcia bo będzie nawał komentarzy przez pewną osobę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Assasin    502

Tak jak przedmówca mówił zależy jaka dziurka duża "Można nawiercić, nagwintować i wkręcić śrubkę z podkładką" albo jak masz dojście i migomat to zrób faze taką zdrową boszem to wspawaj żeby się przetopiło zrosło porządniei jeszcze posmarować możesz to klejem jak sie boisz dla pewności 
http://motokosmetyka.pl/uszczelniacze_i_spoiwa/kleje/cx-80_autoweld_spawanie_na_zimno_spoina_mocujaca_wypelniajaca_i_wiazaca_wszystkie_twarde_powierzchnie_zeliwo_stal_aluminium_kazdy_rodzaj_drewna_ceramike_i_tworzywa_sztuczne.html
tata tym blok kleił i  a był pęknięty z boku i od 2 do 4 tłoka co każdy mechanik mówił nowy silnik nowy bo z tego nic. Zrobił i do dziś traktor pracuje 

koszt 22 złote ;d Cię wyjdzie nie 20 tysięcy 

Do serwisu nie jedz bo tam też zapłacisz sporo bo wiesz ....

Edytowano przez Assasin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    393

Tutaj potrzebne są informacje gdzie jest ta owa dziura ile ciągnik ma mtg i co się dziej czyli gdzie idzie płyn . silnik stoi w JD w ramie więc jego konstrukcja jest delikatniejsza bo nie przenosi obciążeń nośnych . A Komentarz na złom z nim jest bajecznie dziecinny jeśli taka Maszyna ma iść na złom to czym chcemy pracować i do czego zmierzamy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fujitsu    16

Jak zaklej zaspawa blok automatycznie przy odsprzedaży kiedy kolwiek tej maszyny straci dużo na wartośći w porównaniu do całych egzeplarzy, Wiec może lepiej coś kombinować nawet przez rzecznika praw konsumentów żeby wymienili ten blok 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2345

A co on nakombinuje ciagnik ma 7 lat i gwarancja dawno minela . Kilkadziesiat zlotych na klej chyba moze wydac a jak dobrze zrobi to nawet sam nie bedzie pamietal gdzie to bylo. Jak w mtz cos takiego sie stanie po gwarancji to szkoda nawet po serwis dzwonic a tu kazecie mu do rzecznika praw konsumeta isc.


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toorano    180

możesz pisać do JD, ale prosto do USA, znam gościa któremu rozleciała się po gwarancji uprawka Amazone, zgłosił do dealera ale nic nie zrobili, napisał do fabryki i wymienili mu gratis całą wannę w uprawce !

spróbować możesz, nic nie tracisz, a zyskać możesz wiele !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztof1987    211

Tak jak przedmówca mówił zależy jaka dziurka duża "Można nawiercić, nagwintować i wkręcić śrubkę z podkładką" albo jak masz dojście i migomat to zrób faze taką zdrową boszem to wspawaj żeby się przetopiło zrosło porządniei jeszcze posmarować możesz to klejem jak sie boisz dla pewności 

http://motokosmetyka.pl/uszczelniacze_i_spoiwa/kleje/cx-80_autoweld_spawanie_na_zimno_spoina_mocujaca_wypelniajaca_i_wiazaca_wszystkie_twarde_powierzchnie_zeliwo_stal_aluminium_kazdy_rodzaj_drewna_ceramike_i_tworzywa_sztuczne.html

tata tym blok kleił i  a był pęknięty z boku i od 2 do 4 tłoka co każdy mechanik mówił nowy silnik nowy bo z tego nic. Zrobił i do dziś traktor pracuje 

 

koszt 22 złote ;d Cię wyjdzie nie 20 tysięcy 

 

Do serwisu nie jedz bo tam też zapłacisz sporo bo wiesz ....

len klej sie nie nadaje do klejenia bloku jak brać klej to tylko poliuretanowy sprawdzony i najlepszy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szaman1    159

Już kiedyś pisałem JD skończył się po 2001r , to już nie są te pancerne maszyny, nie twierdze że inne marki się poprawiły. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marko-kolo    709

Nie no bez jaj pnowie , zaraz bedzie ze to zlom jak tu jeden nawiedzony pisał


wszystkie RYŚKI to fajne chłopaki , chwała im za to 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Assasin    502

len klej sie nie nadaje do klejenia bloku jak brać klej to tylko poliuretanowy sprawdzony i najlepszy 

Mówię tylko z własnego doświadczenia działa na wysokie temperatury wiąże mocno i można kleić żeliwo aluminium itp no to moim zdaniem się nadaje.. I został użyty do klejenia bloku i traktor dalej chodzi a co to wartości to zależy gdzie jest dziura przede wszystkim przecież spaw można wyszlifować i pomalować kto co z tego będzie wiedział ? Skrzynie też tym kejem kleiliśmy bo pękła włókno szklane niestety nie pomogło :( pod klej żeby ładniej wyglądało to można dać przytrze pomaluje i jet pięknie 

 

Oczywiście nie przeczę że nie ma innych rozwiązań wszystko zależy od właściciela na co postawi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mody00    0

Również mam problem z tą dziurą w dwóch Jelonach z 2010 roku ale i tak zostane przy tej marce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DearJohn    32

koledzy w którym miejscu ta dziurka, to będziemy szukać i może sie więcej osob znajdzie to i JD zmięknie :D

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Pompa wody, tak mi przyszło do głowy, czy to ona nie jest przyczyną wycieku. Bo jak wiadomo w każdej pompie jest dziurka do odprowadzenia przecieku na reperaturce. Dodam że pompy nie ma pod wentylatorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Johny7430
      Witam, mam problem z ciągnikiem JD 7430 po wyskoczeniu komunikatu ecu 84.31 "ograniczona prędkość drogowa" traktor przestaje jechać po usunięciu komunikatu traktor pracuje dalej lecz po kilku minutach jest to samo. Proszę o pomoc.
    • Przez ejczbio
      Witam, mam pytanie chyba bardziej do serwisantów, ale może i nie tylko. Chciałbym wyłączyć włączanie przedniego napędu przy wciskaniu hamulca, ponieważ uważam to za najbardziej debilny patent w moim ciągniku (6230) Wg. mnie to powinno działać dopiero przy prędkościach większych niż 10km/h W sumie nie mam pojęcia jak to rozwiązać, czy wpiąć się gdzieś w układ elektryczny, np. za czujnikiem który jest odpowiedzialny za włączenie napędu po wciśnięciu hamulca i zastosować włącznik ON/OFF?
      Jak myślicie, da się coś z tym zrobić?
    • Przez Omniq
      Witam,
      Posiadam instrukcję serwisową do JD 7430 i 7530 Premium. Instrukcja w języku angielskim w formacie PDF, nie skan książek tylko porządny pdf. Mogę się podzielić gdyby ktoś potrzebował
       

    • Przez dawwro03
      Wita mam problem z tls-em w john deere 6430. Dokładnie chodzi  o to że po odpaleniu traktora gdy oś chce wrócić do swojej wysokości nie podnosi płynnie tylko szarpie ( jest ustawione na auto), ale da się sterować wszystkimi jej funkcjami ( auto, max, manual). Jednak po jakimś czasie wyskoczy błąd- TSC 523976.04 i wtedy nie da się ustawiać między tymi funkcjami. Gdy traktor się zgasi i odpali na nowo wszystko jest znowu ok ( oprócz szarpania tlsem) ale błąd za chwilę znów wyskoczy i nic nie da się ustawić. Traktor mam od niedawna więc nie za bardzo wiem od czego mam zacząć szukać dla tego piszę tu. Z góry dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi.


    • Przez dawwro03
      Witam mam problem w ciągniku john deere 6430 premium z tlsem. Dokładnie chodzi o to że zaraz po odpaleniu ciągniku gdy oś ustawia się do swojego poziomu( jest ustawione na auto) nie podnosi płynnie ale mocno szarpie ale da się przełączać między funkcjami( auto, max, manual) i na wszystko reaguje ale zawsze szarpie. po jakimś czasie wyskakuje błąd ( TSC 523976.04) i już nie da się nic zrobić to znaczy przełączać miedzy tymi funkcjami. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu traktora wszystko jest ok oprócz szarpania, ale po jakimś czasie znów to samo. Traktor mam od nie dawna więc nie za bardzo wiem co by mogło być problemem. Z góry dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi. 

      20240308_170545[1].heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj