Skocz do zawartości
bekba

Dziura w bloku john deere 6930!

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
john
bekba    5

Witam, mam 6930 od nowości, uciekał mi płyn chłodniczy.  Po jakimś czasie okazało się że nie żaden wąż ani głowica tylko jest malutka dziura w bloku. Dodam że ciągnik na pewno nie zamarzł bo stało się to jesienią i od nowości chodzi na płynie. I teraz dzwonie do john deere polska i mówię gościowi jak sprawa wygląda. Oczywiście słyszał o takich przypadkach, kazał kontaktować się z agro siecią. Agro sieć odpowiedziała ze akcji naprawczej nie ma. A rekojmia tylko do 2 lat a ciągnik jest z 2010r. Wada powstała najprawdopodobniej w wyniku złego odlewu bloku. Więc nie jest to wina użytkowania w nie właściwy sposób oraz nie jest to wina zużycia się. I teraz niezawodna wielka marka john deere każe mi wymieniać blok na swój koszt(20 tys). Piszę z nadzieją że ktoś już miał też taki problem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam, mam 6930 od nowości, uciekał mi płyn chłodniczy.  Po jakimś czasie okazało się że nie żaden wąż ani głowica tylko jest malutka dziura w bloku. Dodam że ciągnik na pewno nie zamarzł bo stało się to jesienią i od nowości chodzi na płynie. I teraz dzwonie do john deere polska i mówię gościowi jak sprawa wygląda. Oczywiście słyszał o takich przypadkach, kazał kontaktować się z agro siecią. Agro sieć odpowiedziała ze akcji naprawczej nie ma. A rekojmia tylko do 2 lat a ciągnik jest z 2010r. Wada powstała najprawdopodobniej w wyniku złego odlewu bloku. Więc nie jest to wina użytkowania w nie właściwy sposób oraz nie jest to wina zużycia się. I teraz niezawodna wielka marka john deere każe mi wymieniać blok na swój koszt(20 tys). Piszę z nadzieją że ktoś już miał też taki problem. 

Wiedziałeś na co się decydujesz, więc teraz nie czas na lament, tylko szykuj kasę na naprawę, albo wywal go na złom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ptaszyna    125

To się nazywa, mieć pecha. Aczkolwiek nie wiem czy nie robisz z igły widły. Skoro jak piszesz jest wada odlewu a nie inna przyczyna która z czasem się będzie powiększać, to naprawa (załatanie dziurki) może być łatwa, prosta i tania. Można nawiercić, nagwintować i wkręcić śrubkę z podkładką, ewentualnie jakiś klej (wypełniacz) dwuskładnikowy zastosować do wypełnienia dziurki. Spawanie odradzam. W każdym razie wymiana bloku z powodu takiej błahostki to idiotyzm.  Fakt że pozostawia to rysę na wizerunku marki.

Napisz gdzie ta dziurka, a najlepsza by była fotka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marko-kolo    223

dokładnie ...wszystko zależy w jakim to miejscu  

jeśli nie idzie to do oleju to pół biedy ;)  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

klej poliuretanowy i do dzieła ja tak kiedyś robiłem w starym poczciwym bizonie tam też samoczynnie pękał za pompą wtryskową 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koniu    76

w 6930 dziura w bloku? ojoj. We wrocku gdzieś widziałem firmę co spawa/klei bloki po wystrzale korbowodów lub pęknięciach bloku w zimie jak woda została. Tylko nie wstawiaj zdjęcia bo będzie nawał komentarzy przez pewną osobę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Assasin    498
Napisano (edytowany)

Tak jak przedmówca mówił zależy jaka dziurka duża "Można nawiercić, nagwintować i wkręcić śrubkę z podkładką" albo jak masz dojście i migomat to zrób faze taką zdrową boszem to wspawaj żeby się przetopiło zrosło porządniei jeszcze posmarować możesz to klejem jak sie boisz dla pewności 
http://motokosmetyka.pl/uszczelniacze_i_spoiwa/kleje/cx-80_autoweld_spawanie_na_zimno_spoina_mocujaca_wypelniajaca_i_wiazaca_wszystkie_twarde_powierzchnie_zeliwo_stal_aluminium_kazdy_rodzaj_drewna_ceramike_i_tworzywa_sztuczne.html
tata tym blok kleił i  a był pęknięty z boku i od 2 do 4 tłoka co każdy mechanik mówił nowy silnik nowy bo z tego nic. Zrobił i do dziś traktor pracuje 

koszt 22 złote ;d Cię wyjdzie nie 20 tysięcy 

Do serwisu nie jedz bo tam też zapłacisz sporo bo wiesz ....

Edytowano przez Assasin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    283

Tutaj potrzebne są informacje gdzie jest ta owa dziura ile ciągnik ma mtg i co się dziej czyli gdzie idzie płyn . silnik stoi w JD w ramie więc jego konstrukcja jest delikatniejsza bo nie przenosi obciążeń nośnych . A Komentarz na złom z nim jest bajecznie dziecinny jeśli taka Maszyna ma iść na złom to czym chcemy pracować i do czego zmierzamy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fujitsu    12

Jak zaklej zaspawa blok automatycznie przy odsprzedaży kiedy kolwiek tej maszyny straci dużo na wartośći w porównaniu do całych egzeplarzy, Wiec może lepiej coś kombinować nawet przez rzecznika praw konsumentów żeby wymienili ten blok 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    56

A co on nakombinuje ciagnik ma 7 lat i gwarancja dawno minela . Kilkadziesiat zlotych na klej chyba moze wydac a jak dobrze zrobi to nawet sam nie bedzie pamietal gdzie to bylo. Jak w mtz cos takiego sie stanie po gwarancji to szkoda nawet po serwis dzwonic a tu kazecie mu do rzecznika praw konsumeta isc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toorano    12

możesz pisać do JD, ale prosto do USA, znam gościa któremu rozleciała się po gwarancji uprawka Amazone, zgłosił do dealera ale nic nie zrobili, napisał do fabryki i wymienili mu gratis całą wannę w uprawce !

spróbować możesz, nic nie tracisz, a zyskać możesz wiele !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak przedmówca mówił zależy jaka dziurka duża "Można nawiercić, nagwintować i wkręcić śrubkę z podkładką" albo jak masz dojście i migomat to zrób faze taką zdrową boszem to wspawaj żeby się przetopiło zrosło porządniei jeszcze posmarować możesz to klejem jak sie boisz dla pewności 

http://motokosmetyka.pl/uszczelniacze_i_spoiwa/kleje/cx-80_autoweld_spawanie_na_zimno_spoina_mocujaca_wypelniajaca_i_wiazaca_wszystkie_twarde_powierzchnie_zeliwo_stal_aluminium_kazdy_rodzaj_drewna_ceramike_i_tworzywa_sztuczne.html

tata tym blok kleił i  a był pęknięty z boku i od 2 do 4 tłoka co każdy mechanik mówił nowy silnik nowy bo z tego nic. Zrobił i do dziś traktor pracuje 

 

koszt 22 złote ;d Cię wyjdzie nie 20 tysięcy 

 

Do serwisu nie jedz bo tam też zapłacisz sporo bo wiesz ....

len klej sie nie nadaje do klejenia bloku jak brać klej to tylko poliuretanowy sprawdzony i najlepszy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szaman1    38

Już kiedyś pisałem JD skończył się po 2001r , to już nie są te pancerne maszyny, nie twierdze że inne marki się poprawiły. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Assasin    498

len klej sie nie nadaje do klejenia bloku jak brać klej to tylko poliuretanowy sprawdzony i najlepszy 

Mówię tylko z własnego doświadczenia działa na wysokie temperatury wiąże mocno i można kleić żeliwo aluminium itp no to moim zdaniem się nadaje.. I został użyty do klejenia bloku i traktor dalej chodzi a co to wartości to zależy gdzie jest dziura przede wszystkim przecież spaw można wyszlifować i pomalować kto co z tego będzie wiedział ? Skrzynie też tym kejem kleiliśmy bo pękła włókno szklane niestety nie pomogło :( pod klej żeby ładniej wyglądało to można dać przytrze pomaluje i jet pięknie 

 

Oczywiście nie przeczę że nie ma innych rozwiązań wszystko zależy od właściciela na co postawi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mody00    0

Również mam problem z tą dziurą w dwóch Jelonach z 2010 roku ale i tak zostane przy tej marce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DearJohn    32

koledzy w którym miejscu ta dziurka, to będziemy szukać i może sie więcej osob znajdzie to i JD zmięknie :D

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Pompa wody, tak mi przyszło do głowy, czy to ona nie jest przyczyną wycieku. Bo jak wiadomo w każdej pompie jest dziurka do odprowadzenia przecieku na reperaturce. Dodam że pompy nie ma pod wentylatorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez MarekZulawy
      witam. chcialem spytac jak zwiekszyc moc w ciagnikach johne deere? interesuja mnie 6 cylindrowe serii 6030. ponadto ile tej mocy bezpiecznie mozna dodac, ile bedzie to kosztowało, czy nie koliduje z gwarancja i czy trzeba do tego mocniejszej skrzyni bbiegów?
    • Przez dexter00
      Witam. Posiadam elektrozawory i mam problem w 2 parami wyjść hydraulicznych dokładniej to podłączone przewody wyskakuja. Kiedy bez przewodów poruszam przyciskami  otwierającymi zawory widzę że gniazda są wypychane co zapewne sprawia że przewody wyskakują, Nawet gdy uruchamiam 1 gniazdo to wypycha też to z drugiej pary. 3 para działa ok.Proszę o pomoc
    • Przez JohnDeere6610
      Witam. Potrzebuje informacji na temat błędu DSM 523533.10(widocznego na zdjęciu). Problem w tym że ciągnik po właczeniu świateł załącza zapłon bez przekręconego kluczyka, załącząją się zegary i CommandCenter, dodatkowo nie ma świateł krótkich, tylko długie(przełączając krótkie/długie nic się nie zmienia, cały czas pokazuje niebieską kontrolke na zegarach).
      Polska instrukcja tłumaczy to jako: 
      Układ elektryczny
      Zablokowany przycisk na module przełączającym.
      Czy spotkał się ktoś z podobnym problemem, lub jest w stanie pomóc ?
       
       

    • Przez Kamil1804
      Witam. Od nie dawna jestem posiadaczem John Deere 6320 premium 2004 roku . Po odpaleniu i przejechaniu kilku metrów zapalają się kontrolki nr 8 i 3 po czym gasną . Nie mija chwila i zapala i zapala się kontrolka nr 2 . Ciągnik pracuje normalnie hydraulika tez . Olej i filtry wymieniłem , ikonki zapalają się po każdym odpaleniu . Może ktoś miał podobny problem ? Pozdrawiam .

    • Przez TheZielonyJohny
      Witam serdecznie. 
       
      Mam mały problem z zakupionym używanym JD 6930 premium. 
       
      Problem polega na tym, że po puszczeniu pedału hamulca słychać strzał w przedniej osi TLS. 
      Podejrzewam, iż wynika to z faktu załączania przedniego napędu podczas hamowania, a następnie jego wyłączanie po puszczeniu hamulca. Więc może to być kwestia różnicy prędkości pomiędzy przednią osią a tylną. 
      Dodam, że po zahamowania tylko jednym hamulcem ( nie ważne czy lewy czy prawy) nie zanotowałem ani razu takiego uderzenia. 
       
      Opony na ciągniku : 
      Przód 540/65 R28 - nowe 100 % protektora
      Tył 650/65 R38 - ok. 20% protektora
       
      Przednia oś zalana olejem Spirax. 
       
      Zastanawiam się czy te opony mogą razem ze sobą współpracować. 
      Sama oś TLS chodzi perfekcyjnie, nie jest jeszcze wybita. 
       
      W instrukcji spotkałem się tylko ze wzorem na procentowe wyprzedzenie w prędkości pomiędzy przodem  a tyłem. Nie ma jednak podane jakie konkretne rozmiary opon mogą ze sobą współgrać bądź też nie. 
       
      Jakieś sugestie, doświadczenia, podobne problemy ? Z góry dziękuję  
×