przemek111447

O paliwie, jego jakości, dostawcach i dodatkach paliwowych.

Polecane posty

royal261    10

Co do brązowego osadu w tych zbiornikach 1000l, miałemto samo. Nie umyjesz tego myjką. Polecam aceton bardzo dobrze zchodzi. Może jest tak jakkoledzy pisali, że to pod wpływem słońca. Kolega ma taki zbiornik pod dachem i nic sie nie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tworkowiak    108

Założyłem ten temat w celu przeniesienia dyskusji jaka wywiązała się pod tym zdjęciem:
[galleryimg=673706]?st=100#commentsStart

Uznałem, że nie warto pisać tak wielu komentarzy pod fotką i lepiej porozmawiać na forum. Piszcie swoje spostrzeżenia odnośnie jakości paliwa, skąd kupujecie, czy polecacie swoje "źródła", jakie stosujecie dodatki itp. 

PS Jeśli taki lub podobny temat istnieje poproszę link do niego i zamknięcie mojego. 


...McCORMICK... and ...URSUS... B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andzin    20

Zwykła zimówka to chyba taka będzie. Czy powinna wyglądać jak latem, bo ja teraz też kupiłem zimówkę i przy -15 w bańce stała i też taka jak na obrazku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ignacy01    8

ja znalazlem stacje co ma paliwo bez bio i jest ok a na dystrybutorze stoi sloik z paliwem i mozna ocenic .
przy -22 nic sie nie zcielo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

ja biore z Alsy siedlce zawsze w zime na caly rok, ich paliwko jest podobno do -28*, w zime ciagnikami nie jezdze, ale czasem ja przyjdzie przepalic kombajn czy traktor do tych powiedzmy -15* to nie ma problemu, w beczkach tez nie widac do tych -20* nic nie pokojącego, zeby jakos mętinało czy scinało, do aut to juz dodaje benzyny 10% w stosunku do ON i skydda, bo wiadomo autem i w wieksze mrozy sie jedzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Po co dodawać jakiekolwiek dodatki do ON? Paliwo z pewnej stacji i nic się nie dzieje - przynajmniej nie powinno.

W aucie i tak jeżdżę na ulepszonych paliwach ze względu na osiągi ( układ CR z wtryskami piezo. ), bardzo dobrze sprawuje się na paliwach ze stacji Lotos, stosuję Dynamic i nie ma problemów nawet w takie mrozy jak ostatnio. Sąsiedzi na eko ON z Orlenu mieli trochę gorzej:)

 

Do maszyn robię tak jak kolega Uziu92, czyli kupuję zimowe. Bio dodatki, szczególnie jesienią gdy występują duże różnice temperatur, zaczynają być koszmarem - galareta na filtrze itp. Na zimowym tego nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilhelm    408

Katowicka mafia paliwowa rozprowadzała ON z którym nigdy nikt nie miał najmniejszych problemów. Przyjeżdżała cysterna w umówiony punkt i każdy kto chciał, to podjeżdżał z mauserami, beczkami. No ale niestety grupa została rozbita.. A paliwo mieli naprawdę dobre i w konkurencyjnej cenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    136

Niezły szajs na fotce...
Ale u siebie też mam podobny tyle że stary 1224 przepali wszystko (na zbiornik dostał 5l benzyny) i jeździ odpala bez problemu c360 podobnie:)
Nie wiem jak nowsze sprzęty tolerują benzyne może ktoś stosuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Tak dla porównania głównego parametru paliwa w mroźne dni czyli CFPP ( temperatura zablokowania zimnego filtru):

 

Lotos:

- Eurodiesel: lato 0*C, okres przejściowy -10*C, zima -20*C

- I Z-40: -32*C

- ON: zgodnie z normą PN-EN 116:2001 ( 0, -10, -20*C)

- Dynamic Diesiel -32*C

 

Orlen:

- Ekodiesel Ultra ( norma B 0, D -10, F -20*C) 

- Ekodiesel Ultra 2: -32*C

- Verva ON: ( norma B 0, D -10, F -20*C) !

- BIO 100: ( norma B 0, D -10, F -20*C) !

 

Dodam jeszcze info z Orlenu w jakim czasie jakie paliwo:

gatunek B – w okresie letnim – od 16 kwietnia do 30 września,
gatunek D – w okresie przejściowym – od 1 marca do 15 kwietnia i od 1 października do 15 listopada,

 

gatunek F- w okresie zimowym - od 16 listopada do końca lutego.​
 
A jakie dana stacja sprzedaje to już gorzej. Nawet z Orlenu jak chciałbyś Ekodiesla ULTRA 2 to jaką można mieć pewność że to nie zwykła ULTRA?
Kiedy brałem z takiej małej stacji i oni twierdzili że posiadają tylko Ultra 2 i powiem szczerze że od nich nigdy nie było problemu z paliwem. 10 gr. na litrze więcej ale mniejsze zużycie no i brak galaretki w filtrze. Niestety wszystko co dobre długo trwać nie może i teraz jest zwykły Eko ON. Mimo wszystko polecam Lotos, na Dynamicu samochód lepiej jeździ niż na Vervie i co najważniejsze zawsze tak samo, czego o Vervie nie można powiedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

Niezły szajs na fotce...

Ale u siebie też mam podobny tyle że stary 1224 przepali wszystko (na zbiornik dostał 5l benzyny) i jeździ odpala bez problemu c360 podobnie:)

Nie wiem jak nowsze sprzęty tolerują benzyne może ktoś stosuje?

 

wszystko co jest na pompie rotacyjnej czy zwyklej sekcyjnej i na zwyklych wtryskach przepali bez problemu, gorzej w CR bo tam juz wtryskiwacze sa strasznie czułe i wieksza ilosc benzyny moze je uszkodzic. Te ciagniki co posiadzasz to i pol na poł przepala :D

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

fakt masz racje, znow pisalem na szybko, chodzilo mi o pompe rzędową oczywiscie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Common Rail nie wymaga stosowania innych paliw niż standardowy olej napędowy. Ten układ nie wymaga też stosowania dodatków do paliw ale co mało kto pamięta, toleruje większe ilości dodatków uszlachetniających w przeciwieństwie do pomp wtryskowych smarowanych paliwem. 

Jedynie czego nie zaleca się to zmiany rodzaju paliwa, tzn. jeżeli od dłuższego czasu jeździłeś na zwykłym ON to nie zmieniaj na np. Vervę bo Ci wypłucze cały syf z układu a drobnych części filtr może nie wyłapać. Zdanie na temat paliw uszlachetnionych jest podzielone, jest cała masa testów i wywodów które potwierdzają mniejszą żywotność pomp wtryskowych, natomiast w przypadku układów CR jest już trochę inaczej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kimis2409    2

polecam ropę ze stacji mlekovity w wysokim mazowiecku mają tam zimową ostatnio były u mnie mrozy ok -20 i nic nie zamarzło ani w ciągniku i samochodzie nawet w bańce stoi w garażu i nic się z nią nie działo 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1111    27

Dobre paliwo,czyli takie z obojętnie jakiej stacji która jest z dużego koncernu,regularna wymiana filtra paliwa,dobry zimowy dodatek (Np:Skydd albo Kleen-Flo) i paliwo wytrzyma każdy mróz.

Jak sprzęt jest nowszy i w układzie paliwowym nie ma jeszcze wilgoci to nawet nie trzeba żadnego dodatku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

Nawiązujac do foto ,to nie jest paliwo zimowe. Wszelkie dodatki są przecież dodawane w minimalnych ilościach,czy mają wpływ na pracę silnika? Wiekszy wplyw ma dodatek eolys .Osobiście w czasie dużych mrozów dolewam ok 2% benzyny.Do samochodu też, system CR.

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Nigdy nie wiesz jakie paliwo kupisz. Orlen, Orlenowi nie równy itd. 

Bardzo dobrze jeździ mi się na paliwie ze Slovnaft. Kolega namówił mnie, spróbowałem i nie dość że uszlachetnione tańsze niż Dynamic czy Verva o V-power nie wspominając to jeździ się super ( porównywalnie z V-power czy Dynamic bo Verva to zwykły szajs ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Jeśli tyle podaje Orlen to 90% paliw niskooktanowych w Polsce ma tyle samo:)

Jedynie paliwa uszlachetnione mogą się trochę różnić ( oczywiście baza dalej ta sama, czyli ON Orlen Ultra lub w lepszych Ultra 2:))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez t-tas
      pytam Was jako praktyków jakie lejecie oleje do skrzyni biegów w ciagnikach Ursus,Zetor.Osobiście niemam ciągnika ale czasem zdarza mnie się grzebnąć(ostatnio długa walka z zetorem 7245) i zastanawiam się jaki olej lejecie do skrzyń skoro olej ten zasila układ hydrauliczny. wiem,że olejem który można lać do skrzyni i hydrauliki jest Boxol ale ludzie leją hipol-ostatnio przez hipol w skrzyni zetora nauczyłem się rozbierać i składać na czas podnośnik i rozdzielacz zetora i to z zamknietymi oczami
    • Przez MFargo
      Witam poleci ktoś zamienik oryginalnego filtra paliwa do claasa ? 
      2008r
    • Przez artur04c
      Witam
      Czy stosował ktoś olej do skrzyni MANNOL Multifarm STOU 10W-40 chcę zrobić jako zastępczy fusch agrifarm 10w40, ale może ktoś ma doświadczenie z mannol ?
    • Przez seba2017
      Witam. Chciał bym przejść na jeden olej we wszystkich ciągnikach  ( starszych) bo teraz używam w każdym inny. Firma wykonująca remont silnika polecała mi Mobil Delvac 15w40 lub lepszy. Zauważyłem że polski olej Platinum Ultor Plus 15w40 ma te same klasy jakościowe  API: CI-4/CH-4/CG-4/ SL/ SJ    w ACEA też podobnie: E7/ E5 /E3/B4 /B3 /A3. Czy będzie różnica w ochronie silnika w ciężkiej pracy w wysokiej temperaturze stosując jeden i drugi olej. Jeżeli byłaby podobna jakość to wybrał bym polski olej z racji patriotyzmu zakupowego. O różnicę w cenie mi nie chodzi. Jakie jest Wasze zdanie: nie będzie za dużej różnicy między tymi olejami czy Mobil jest zauważalnie lepszy ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj