przemek111447

O paliwie, jego jakości, dostawcach i dodatkach paliwowych.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
greeduz123    0

witam tak jak w temacie czy paliwo ma jakąś ważność? czy pozostawienie np. w zbiorniku na 2 lata będzie się nadawać do użytku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Risto    62

Jeśli chodzi o olej napędowy to podczas kupna w tym roku ON sprzedawca powiedział, że jak chcę przechowywać paliwo dłużej niż 3miesiące w bakach maszyn to brać ON bez dodatku bio. Inaczej bio odstanie i zrobi się syf co pozatyka w baku przepływ paliwa. Ja zawsze kupuje paliwo w Orlenie zwykłe w listopadzie na nowy sezon i przechowuje w beczkach 200L i nie widzę problemów. Ale podczas lania do baku w lejku mam dwa sitka bo paliwo brudne mamy i nawet z ciałami obcymi. Zapewne traci tam jakieś swoje wartości ale za to nie musimy latac co bak do CPNu by mieć świerze paliwo bo niema na to czasu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Benzyna się psuje jak długo stoi, nawet większość ludzi chyba zauważyła że benzyna po dłuższym postoju zaczyna dziwnie śmierdzieć, często w samochodach na gaz jak jeździ benzyna w baku rok półtorej po przełączeniu na benzyne od razy problem bo wszystko pada, z benzyny wytrąca się taki brązowy syf.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Nie wiem jak jest z obecnym ON, ale posiadałem jeszcze do tego roku beczkę 200 litrową ON z końca lat 80. Była zastawiona różnymi gratami i dopiero w tym roku ją zużyłem i nic się z nią nie stało. Paliwo było koloru brązowego, ale to nie jest efekt długiego stania tylko kiedyś ON miał właśnie taki kolor, na lejku z siatką nic nie za uwarzyłem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Jak zauważyłem moja pilarka stihl jest bardzo wrażliwa na starą benzynę, kilkumiesięczną, a kosie kawasaki nie sprawia problemu. Teraz z tymi paliwami jest jak ze wszystkim - niska trwałość. Tylko ta współczesna żywność i jej żywe kultury ma jakieś długie terminy ważności B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    458

W instrukcji do kosiarki spalinowej nawet mam napisane że najlepsza benzyna to taka do 30 dni po opuszczeniu stacji. A ON to nic nie słyszałem.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BobsMF    40

Mój sąsiad wlał sobie ropy z beczki która stała kilka lat do 3512 i tego samego dnia urwał mu się wałek w pompie. Może to zbieg okoliczności :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
teo    0

Słyszałem że w Biodieslu może wkraść się "bakteria" która rozwarstwi paliwo, tak że w zbiorniku zrobi się coś jakby zawiesina. Ciągnik na tym nie pojedzie. Ale nie wiem czy ma to coś wspólnego z okresem przechowywania, jeden przypadek z którym się spotkałem związany był z dostarczeniem trefnego paliwa przez dostawcę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal831    1

Ja kiedyś słyszałem że ropa w ocynkowanych beczkach może stać pół roku bez problemu a później leje sie ją na własne ryzyko. wiadomo że stary ursus wszystko przepali ale trzeba pamiętać że zimą na ściankach beczki może skraplać sie wilgoć a na to nawet najlepsze sitko nie pomoże. jeżeli ktoś kiedyś rozbierał wtryskiwacze nawet w c-330 to wie jakie tam są luzy i co by tam woda z tym zrobiła. a w beczkach z tworzywa już po 3 miesiącach stania wytrąca sie z ON szlam. poza tym jak ropa postoi to też zmienia zapach więc możliwe że i w jej składzie chemicznym zachodzą jakieś przemiany. w instrukcji obsługi od 3512 jako sposób konserwacji podawali że należy paliwo zmieszać z olejem silnikowym w odpowiedniej proporcji i napełnić tym układ od filtrów do wtrysków i można było tak przechowywać ciągnik 3 miesiące a po tym czasie powtórzyć operacje

Edytowano przez rafal831

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
banan575    104

witam tak jak w temacie czy paliwo ma jakąś ważność? czy pozostawienie np. w zbiorniku na 2 lata będzie się nadawać do użytku?

 

U nas w pasacie ostatnio byl palony 6stycznia i tak sie go zostawilo pod chmurka, ponowne odpalenie nastapilo 30lipca.

 

Po wymianie akumulatora auto odpalilo na tyk bez zadnego problemu. Potem w ciagu 2dni polowe zbiornika sie wyjezdzilo.

 

Czyli paliwo polroczne przepalil bezproblemowo


Najwyzsza Izba Kontroli

Centralne Biuro Sledcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja kiedyś słyszałem że ropa w ocynkowanych beczkach może stać pół roku bez problemu a później leje sie ją na własne ryzyko. wiadomo że stary ursus wszystko przepali ale trzeba pamiętać że zimą na ściankach beczki może skraplać sie wilgoć a na to nawet najlepsze sitko nie pomoże. jeżeli ktoś kiedyś rozbierał wtryskiwacze nawet w c-330 to wie jakie tam są luzy i co by tam woda z tym zrobiła. a w beczkach z tworzywa już po 3 miesiącach stania wytrąca sie z ON szlam. poza tym jak ropa postoi to też zmienia zapach więc możliwe że i w jej składzie chemicznym zachodzą jakieś przemiany. w instrukcji obsługi od 3512 jako sposób konserwacji podawali że należy paliwo zmieszać z olejem silnikowym w odpowiedniej proporcji i napełnić tym układ od filtrów do wtrysków i można było tak przechowywać ciągnik 3 miesiące a po tym czasie powtórzyć operacje

 

A co to ma do jakości paliwa, paliwo leje się odstane i lepiej jak się z niego wytrąci szlam, tylko kto wszystko zlewa, czy to ze zbiorników plastikowych, czy z beczek, chyba jakiś pseudo kierowca.

Czego sposób konserwacji, oleju napędowego? olej silnikowy lać do napędu? zrób skan z tej instrukcji, bo jak żyję czegoś podobnego nie słyszałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

2 lata temu kupiłem od dobrego kolegi Forda Focusa TDCI z 2004r, który stał 14-15 miesięcy nie odpalany. Przebieg 116 tyś. Zapalił od pierwszego strzała.

Po 10 tyś przestał palić. Okazało się że poszła pompa i wtryski. W serwisie 9,5 tyś same części, a pompiarz który się w nich specjalizuję pod Wrocławiem skasował mnie 3,4 tyś.

Niestety długo się nim nie nacieszyłem bo w następną zimę zaczął gorzej palić. Na wiosnę na giełdę pojechał.

 

Co do zalewania pomp olejem to w serwisie Boscha też mi coś podobnego powiedzieli. Jak pompa taka jak do Ursusa 1224 stoi ponad 6 miesięcy to należy ją dać na stół i przelać paliwem. Lub do silnika założyć.

Bo inaczej sekcje pójdą.

Na Fordzie miałem tego super przykład.

Każdy pompiarz to powie.

Co domagazynoamia w beczkach to nie wiem ale u mnie po 6 miesięcy paliwo stoi w plastykowych zbiornikach 3 tyś litrów.

Mam pompę z dobrym filtrem olejowym z SW 400 i raczej go nie zmieniam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patryk255    1

mi się zdaje ze wszystko zależy od jakości paliwa ja nieraz kupuje po 600-800 l ropy i nie zawsze wszystko w tej samej stacji i nieraz mi zostaje beczka półtorej i jak na następny rok albo za dwa lata to przelewam to jedno jest jakby było wczoraj przywiezione a w drugim się odtrąca jakiś szlam co wygląda jak glut z sylikonu który zalepia odstojnik przy pompie. Nie raz to nawet bęzyną ani rozpuszczalnikiem nie można tego domyć. i to nie jest bio bo nigdy tego dziadostwa nie bralem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tomek, a kombajny stoją prawie rok i co ? pompy , czy sekcje idą? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Teraz, to i tak pół biedy, ale kiedyś, jaka była zawartość siary w ON i też tam nie było jakiś problemów, odstane paliwo, to najlepszy filtr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6329

Po przejechaniu 10000 tyś czyli przepaleniu okolo 700 litrów paliwa. To chyba mie wina tego że stał. Ale nie martw się mnie w Mercu B180 pompę wymienili po 30000 a wtryski chwilę później. A tankowany był tylko na ST...L.

Edytowano przez mirro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal831    1

skany do tej instrukcji będą w Galeria > Gadżety / Gadgets > Literatura rolnicza jak tylko moderatorzy je zaakceptują

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Tak tylko sekcyjna pompa przepompuje prawie wszystko, ale wlejcie takiego paliwa trefnego do rozdzielaczowej pompy, potocznie rotorowej jak np. perkins, palec rozdzielacza zaciera się w minutach pod wpływem dużego tarcia z cząstek wody, syfu, tych opadających cząstek z paliwa, i palec pęka, i każdy zadaje to samo pytanie, czemu palec rozdzielacza pękł... wystarczy źle odpowietrzyć i pęknie a co dopiero jak się cos dostanie z paliwem.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

Po przejechaniu 10000 tyś czyli przepaleniu okolo 700 litrów paliwa. To chyba mie wina tego że stał. Ale nie martw się mnie w Mercu B180 pompę wymienili po 30000 a wtryski chwilę później. A tankowany był tylko na ST...L.

 

O kurde to rewelacyjna oszczędność, 10mln km i 700l paliwa :D


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No faktycznie bogato,

Więcej spali motorower mrówki :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilb    11

Ja słyszałem że benzyna zmieszana z olejem do pił w moim przypadku WSK Simson należy ja zużyć do 3 miesięcy. Kiedyś po zimie moja wsk straciła kompresje troszke sie zatarła ale zalałem nowa mieszanka i po jakimś czasie odzyskała moc. Co do ON to może się odstać czasem robimy zapasy na zimę okolo 1000l i przed użyciem mieszamy ją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    116

mieszanka beznzyna+olej optymalnie dwa tygodnie może stać, max miesiąc.

olej napędowy "ma ważność" 3 miesięcy-później zaczyna się rozwarstwiać.

 

Są to wartości orientacyjne, ale brane z różnych opracowań i badań, nie jest też oczywiście tak jak z kiełbasą, że jak mówią ważnośc 10 tygodni, to w jedenastym, już czuć kwas i jest śliska, procesy rozwarstwiania, crackingu (czyli rozrywania długich łańcuchów węglowodorów z których jest złożone paliwo) zachodzą stopniowo, a te terminy to złoty środek pomiędzy ekonomią magazynowania oraz żywotności silników.


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mig_567854    1

moj sasiad jezdzi tirem i wlewa w zimie benzyne a do traktora tez wlewa 5l na 60l on i mowi ze lepsze spalanie jest i mniej paliwa idzie i caly uklad przeczyszczony bendzie ze jak zasyfiony zbiornik jest to moze nawet filtry zatkac bo benzyna czysci rozpuszcza syfy w baku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MFargo
      Witam poleci ktoś zamienik oryginalnego filtra paliwa do claasa ? 
      2008r
    • Przez artur04c
      Witam
      Czy stosował ktoś olej do skrzyni MANNOL Multifarm STOU 10W-40 chcę zrobić jako zastępczy fusch agrifarm 10w40, ale może ktoś ma doświadczenie z mannol ?
    • Przez seba2017
      Witam. Chciał bym przejść na jeden olej we wszystkich ciągnikach  ( starszych) bo teraz używam w każdym inny. Firma wykonująca remont silnika polecała mi Mobil Delvac 15w40 lub lepszy. Zauważyłem że polski olej Platinum Ultor Plus 15w40 ma te same klasy jakościowe  API: CI-4/CH-4/CG-4/ SL/ SJ    w ACEA też podobnie: E7/ E5 /E3/B4 /B3 /A3. Czy będzie różnica w ochronie silnika w ciężkiej pracy w wysokiej temperaturze stosując jeden i drugi olej. Jeżeli byłaby podobna jakość to wybrał bym polski olej z racji patriotyzmu zakupowego. O różnicę w cenie mi nie chodzi. Jakie jest Wasze zdanie: nie będzie za dużej różnicy między tymi olejami czy Mobil jest zauważalnie lepszy ?
    • Przez Kartoflorz
      Witam, mam taki problem może dla niektórych bzdura a konkretnie, czy mogę mieszać olej Stou z Utto??? Konkretnie chodzi mi o to czy do oleju Agrol Stou Plus mogę dolać Platinum Utto  - miejc docelowe przekładnia (skrzynia Zetor Forterra).
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj