Skocz do zawartości
jacek7913

MF 3060-Brak ciśnienia oleju w skrzyni

Polecane posty

jacek7913    0

Mam problem.

Mam MF 3060. Po rozgrzaniu najpierw mrygnie kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni a następnie załancza się samoczynnie przedni napęd. Po rozgrzaniu większym (np.orka) nie mogę przełączyć z A na B i z żółwia na zająca.

PROSZĘ O POMOC BO ROBOTA W POLU CZEKA:}

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszRol    0

Ja się na mechanice nie znam ale mój znajomy też ma takiego MF i trzy razy robił w nim skrzynie dał za to prawie 10 tyś.


Na zawsze wierni, na zawsze oddani my Polskiego URSUSA fani!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek7913    0

[Nie jestem pewien ale mój znajomy mechanik stwierdził, że to może być wina pompy hydraulicznej.

PROSZE O OPINIE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Pietras892    203

mam tkiego mfa zaraz po zakupie był podobnie jak u Ciebie problem z przerzucaniem z polowych na szosowe itp. kontrolka też mi migała czasami... myślałem że wina  skrzyni ale jak odkręciłem korek spustu oleju w skrzyni to się przeraziłem,olej był chyba mieszany z silnikowym  ;) sam syf...(szczęscie że na tym nie jezdziłem ) wypłukałem wymieniłem filtr zalałem takim porządnym (czerwonym) i problem się skończył. najpierw zobacz co masz za olej, taka jest moja sugestia. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek7913    0

Dzięki kolego za rade ale olej i filtr został wymienion i nic się nie zmieniło:{.

Kupiłem go niedawno w niemczech od rolnika i zapewniał mnuie że wszystko ok.

POZDRAWIAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    203

jak Ci nie chce przerzucać a reszta hydraulika działa to sprawdziłbym elektrozawory które przerzucaja z polowego na szosowe itp. mogą być uszkodzone albo zapchane jakim ś syfem i Ci nie chodzą jak powinny

a jaką masz skrzynie? i który to rok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może być tak jak mówi kolega warto by było sprawdzić pompę hydrauliczną może już się kończy i to daje takie objawy,jak olej jest dobry i elektrozawory ok to pewnie pompa.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lisek91    7

Tez mam podobny problem... Prosze o rady tylko sadze ze u mnie moze to byc czujnik...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertb    0

chciałbym się podłączyc pod temat

 

mianowicie zrobiłem wymiane oleju i filtra i po jakis 20 mth jak odpale ciągnik to przez kilka sekund pali mi sie kontrolka od filtra w skrzyni i od przedniego napędu niemożna go wyłączyc ani przeskoczyc z żółwia na zająca.Po kilku minutach gasnie od filtra i przodek można wtedy wyłączyc. Wczoraj podczas jazdy szosą po kilku kilometrach także mi sie zaswieciła kontrolka od filtra skrzyni i oczywiscie przedni napęd też,po paru metrach jazdy kontrolka zgasła stanołem wyłączyłem przód i jazda.Jeżeli macie jakieś pomysły to piszcie. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

jesteś pewien że jest to kontrolka od filtra a nie od ciśnienia oleju w skrzyni??? To jest druga kontrolka od lewej w dolnym rzedzie???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertb    0

tak to jest druga kontrolka z lewej strony od dołu,WOMu też wtedy niemożna włączyc skrzynia 16/16 92r.Dzisiaj wyjechałem z garażu przestawic przyczepe swieciła sie ,pastał 20 min.i pózniej było ok.Jak narazie niemoge znależc reguły jak i dlaczego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    28

Jesli to kontrolka od filtra to znaczy ze jest zapchany albo ma małą przepustowosc, wymien na inny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

jest to kontrolka od cisnienia oleju w skrzyni. Z tego co piszesz bedzie to wina elektroniki a dokładniej rozlutowany pin w panelu sterującym autotronic. zapewne bedzie potrzeban wymiana całego panelu. Jezeli chodzi o to że włacza ci się naped, nie dizała WOM i blokada kiedy świeci kontrolka to tak ma być. jest to rodzaj zabezpieczenia tych układów przed uszkodzeniem. Nie da sie tu za bardzo zrobic żadnych obejśc bo jest to jeden z podstawowych obwodów autotronic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertb    0

Filtr był wymieniany razem z olejem więc tak szybko zapchac sie nie powinien,myslałem jeszcze o czujniku że może sie chrzanic ,ale jak to sprawdzic żeby było wiadomo na 100% że to akurat jest przyczyną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

Mozesz sprawdzic czujnik ale raczej to nie jego wina tylko panelu. Zdejmij z czujnika oba przewody i po prostu je złącz. Po tym zabiegu przy zapalonym silniku kontrolka nie powinna sie juz zapalić. zeby przypieszyc test możesz zdjac pokrywe panelu i poruszać przewodami, które sa w kostce znajdjącej się najblizej tyłu ciagnika (jedyna kostka zabezpieczona drutem). Jeżeli kontrolka miognie cociaz raz to masz problem z pinem wpanelu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertb    0

postaram się jutro to sprawdzic ,dzisiaj miałem troche innych spraw do załatwiania,ale też jeżdziłem nim troche w transporcie i nic sie nie działo, a więc jak mu coś zawieje to...Dzięki za podp.kolego rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

będzie migała tym częsciej im wiecej bedziesz jeżdził po dziurach. Z czasem będzie paliła się coraz czesciejażw końcu bedzie paliła sie stale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertb    0

dzisiaj sprawdzałem tą kostke i przy odpalonym ciągniku nie zaświecały się kontrolki,ale jak zetknołem kabelki od czujnika to sie wtedy zaświeciły od przodka i od filra skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

cos nie tak. jak od filtra??? przeciez on nie ma nic wspólnego z czujnikiem ciśnienia. poza po zdjęciu przewodów z czujnika powinna się zapalić kontrolka od ciśnieniatym ale jak te przewody sa złączone to nie moze się świecic!!! Albo coś pokręciłeś przy opisywaniu albo masz namieszane w przewodach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertb    0

dzisiaj poszedłem jeszcze raz sprawdzic z dorosłą osobą (przedtem sprawdzałem z chrześniakiem)i tylko jak zdjołem kable z czujnika (jest to czujnik między trzecim a czwartym elektrozaworem licząc od dołu)to zaswiecały sie kontrolki, zetknołem i też sie swieciły ,wtedy napisałem że jak zetknołem a one już swiecą jak się zdejmie kabelki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    41

Panowie mam takie pytanie, orientuje się ktoś z was ile by kosztowała naprawa skrzyni z 3060? problem polega na tym że w ciagniku nie działa 4 bieg, coś jest uszkodzone i gdy wrzuci się bieg to ciagnik się zadusza i nie jedzie. Orientuje się ktoś co to może być i jaki mniej więcej koszt naprawy? Ciagnik nie jest mój tylko zastanawiam się nad jego kupnem i tylko ten problem ma i nie wiem czy gra warta świeczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cineek    6

Najlepiej zadzwoń do kogoś kto sie trudni naprawą MF'ów :lol:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    41

Własnie nie mam nawet gdzie zadzwonić bo w naszych stronach to nikt sie naprawą mf nie trudni bo u nas to dominują usrusy i zetory i tylko to a żeby kogos do mf i to jeszcze do skrzyni znalesc to cięzko;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez michu888
      Witam forumowiczów. Problem jest taki -`
      1.Zerwany frez na wałku napędzajacym przekładnie.
      2.Uszkodzone zeby na przekładni planetarnej
      3. Roztulejowany most.
      Suma sumarum niezła bryndza a podniosłem go do przesmarowania! Doradżcie jak sie za to zabrac ,wszystko już na wierzchu rozebrane tuleje dorobie bo orginał za cienki, ale ten wałek ataku ????.
    • Przez sparta
      Witam. mam problem z ogrzewaniem w mf 3095. odkąd kupiłem ciągnik nie było ogrzewania, rozkręciłęm u góry wszystko zeby posprawdzac i wiem ze wogole tam woda nie dochodzi, czy mogły ktos podać schemat lub informacje jak to ogarnąc aby było? bo za tydzien musze ze zbożem jeździć i nie chce zmarznąc ^^
    • Przez kraker
      Witam, mf 3080 zaczął ciężko odpalać. Przy mrozie dochodzącym do -20, gdy stał na podwórku, to po kilku dniach stania zapalał po podgrzaniu świecy od sztycha. Lecz ostatnio trzeba długo pokręcić żeby zapalił. Świeca wymieniona i grzeje, przewody od zbiornika do pompki zasilającej szczelne i czyste, zbiornik wyczyszczony, pompka zasilająca wymieniona, filtry paliwowe wymienione, pompa jest ok, sprawdzana u pompiarza, gumki uszczelniające na końcach rurek pozakładane. Niby wszystko powinno być ok, ale trzeba za długo kręcić jak jest zimny. Tak jakby mu brakowało paliwa przed rozruchem. Już nie mamy pojęcia gdzie szukać przyczyny?
    • Przez marek3080
      Czy ktoś może ma jakieś porównanie jak jest z mocą ww ciągników jeśli chodzi o transport? Odstawialiśmy pszenicę do młyna. Dwie przyczepy 4t w sumie było na nich 12,5 t pszenicy. Pierwszy skład zaciągnął MF. Drugi skład MTZ 82 bez przedniego napędu. Nie kierowałem ja tylko mój teść i mówi ze Ferguson w porównaniu do ruska jest jakiś słaby, mułowaty.
      Tam gdzie ruskiem jechał 9 i słabł włączał reduktor i rwał do przodu a MF zdychał na 4 bez przyspieszacza konieczna nawet redukcja na 3. Podobnie jak zrobił się korek za nim i wyprzedza go tir; MFa wyprzedzają bez problemu, ciężko jakoś nabiera obrotów a z ruskiem mają już co robić. Po prostu rozpędza się znacznie szybciej. Na koniec: rusek trasę robi w 55 minut a MF 1 godz 10 minut. Odcinek 25 km.
      MF 3080 skrzynia 16/16 rok 91
      MTZ 82 bez przedniego napędu rok 91.
      Ten rusek taki mocny czy MF taki słaby. Odpowiedzi mile widziane.
      Pozdrawiam
    • Przez sam22
      mam ciągnik mf3060 od kilku lat, teraz kupilem prasę JD 590 i zayważtłem, że działa tylko jedno wyjście hydrauliki w jednej parze a w drugiej nie działa żadne. Może ktoś wie co się mogło stać. Piszcie!
×