Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
rastafarmer

Ciśnienie w oponach MTZ.

Polecane posty

rastafarmer    0

Witam! Jakie powinno być optymalne ciśnienie w Belarusie 82 z przednim napędem? Oponki 11,2 R20 przód, 15,5 R38 tył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Daniel215    0

jak dla mnie to twoja wypowiedź paktofonikas1987@ jest nieprecyzyjna... nie wiem czemu tak napisałeś... masz mtz-a czy jak??? różnice podałeś 0,4 bara, to w niczym nie pomaga i nie ułatwia sprawy... zależy jeszcze od producenta opon, zazwyczaj prawidłowe ciśnienie jest podawane na oponie ;)

 

kolego rastafarmer@ ja Ci polecam zawsze sprawdzać na oko ciśnienie... ja tak robie, bo nigdy dokładnie nie wiem jak ma być ;)

i mozesz sobie "nabić" wiatru tyle ile Ci sie podoba :P zresztą widać ile ma być... ;)

a jeśli nie chodziło Ci o to co ja napisałem, bądź jestem w błędzie, to sorry jakby co... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

Dokładnie jest tak jak napisał Daniel215 ja mam z przodu 1,5bar. z tyłu 1,1 i jest super , a ciągnik śmiga w transporcie i w polu, mam oryginalne opony białoruskie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    0

chodzi o to żeby pomóc koledze, a nie napisać tak jak sie gdzieś słyszało lub przeczytało... (oczywiście nic nie mówie i nikogo nie chce tutaj poprawiać bo nie ja jestem od tego ;) )

 

S-Piotr@ jest użytkownikiem mtz-a i chyba wie co pisze ;) dzięki za słowo poparcia ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jak dla mnie to twoja wypowiedź paktofonikas1987@ jest nieprecyzyjna... nie wiem czemu tak napisałeś... masz mtz-a czy jak??? różnice podałeś 0,4 bara, to w niczym nie pomaga i nie ułatwia sprawy... zależy jeszcze od producenta opon, zazwyczaj prawidłowe ciśnienie jest podawane na oponie ;)

 

kolego rastafarmer@ ja Ci polecam zawsze sprawdzać na oko ciśnienie... ja tak robie, bo nigdy dokładnie nie wiem jak ma być ;)

i mozesz sobie "nabić" wiatru tyle ile Ci sie podoba :P zresztą widać ile ma być... ;)

a jeśli nie chodziło Ci o to co ja napisałem, bądź jestem w błędzie, to sorry jakby co... ;)

 

Muszę mieć mtz-a żeby wiedzieć jakie jest odpowiednie ciśnienie w oponie? Proste że do lżejszych prac przyjmuje sie wyższą wartość ciśnienia a do cięższych typu orka niższą żeby zapewnić lepszą przyczepność. A co do podawania ciśnienia na oponie jest to ciśnienie maxymalne używane do osadzenia opony na feldze a nie ciśnienie zalecane do pracy z ta oponą.

Mamy nie pisać koledze że gdzieś tam czytałem że ma być takie a nie inne ciśnienie tylko doradzić "sprawdzanie na oko i nabijanie ile się podoba". Czy kolega pytając o ciśnienie oczekiwał odpowiedzi "ustaw jak chcesz bo widać ile ma być" ? Zastanów się nad tym co ty piszesz a później bierz się za krytykę innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    0

posłuchaj... człowieku... ja nie bedę sie tu mądrzył, napisałem grzecznie (przeczytaj mój post nad ty twoim)...

"ustaw jak chcesz bo widać ile ma być" jakby co to nie jest mój cytat... nie chodzi tutaj o krytyke i tego nie robię... mamy pomagać innym a nie użadzać pogawędki i nabijać posty... (oczywiście tym razem też nie mam tu nic do nikogo...)

więcej nie bedę komentował takich wypowiedzi... ;) nie ma sensu zresztą ;)

bez urazy jakby co kolego, przecież cały czas pisze grzecznie ;)

 

pozdrawiam ;) Daniel215 :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
i mozesz sobie "nabić" wiatru tyle ile Ci sie podoba ;) zresztą widać ile ma być... ;)

 

Może nie dosłowny cytat ale sens ten sam. Po to jest forum aby prowadzić rozmowy chyba, prawda kolego? Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    2

ja jak pompuje to patrze na kolo a nie na zegar bo bije tak zeby opona sie wyprostowala i wtedy jest ok i zgodze sie z kolega @Daniel215 nabij tak jak uwazasz za odpowiednie bo ja naprzyklad do lasu bije wiecej jak w pole a Ty sobie nabij tak zeby Ci sie dobrze pracowalo a nie patrz na jakies wypowiedzi bo najlepszym sposobem zeby sie dowiedziec ile trzeba jest swoje doswiadczenie pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak nabije 2 bary to też przecież na polu będzie można robić. Szczegół że poślizg będzie niemiłosierny. Chciałem dla kolegi doradzić jak dobrac ciśnienie tak aby ograniczyć poślizg na polu poprzez dobranie odpowiedniego ciśnienia. Jakby nie patrzeć są to jego pieniądze. Skoro Wy się nie martwicie o pieniądze to nie doradzajcie tego samego innym. Jakby mial doświadczenie to by raczej nie pytał jakie ciśnienie jest potrzebne. Skoro informacje teoretyczne, poparte praktyką w wielu gospodarstwach są dla niektórych banialukami to chyba nie ma co się produkować i pisac odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xsc    54

Kolega paktofonikos podal prowidlowe cisnienie, a na oko to chlop w szpitalu umarl... zero profesionalizmu w tym co robicie, ciekawe jak na oko ustawiacie takie samo cisnienie w dwoch kolach?!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    2

@xsc chyba nie zrozumiales calkiem tego co pisialem bo napisalem na oko czyli cisnienie na oko a pozniej patrze na zegar i bije tyle samo w drugim wiadome ze tak bez zegara to nie da rady a powiedzcie mi jakie sa skutki zle napompowanego kola ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cisnienie na oko a pozniej patrze na zegar

 

ja jak pompuje to patrze na kolo a nie na zegar

 

Pogubiłem się. Jak ciśnienie będzie zbyt duże to na polu wzrośnie poślizg. A jak za małe w transporcie to zwiększą sie opory toczenia. W jednym i drugim przypadku wzrasta zużycie paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rastafarmer    0

Może nie tyle co zużycie paliwa (zwłaszcza w polu) co wycieranie się opon np. na asfalcie. Na oko to ja też moge sobie jeździć... Wymieniałem opony z przodu i zauważyłem że w wiekszosci sciera sie srodkowa czesc opony, dlatego pytam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    0

jak tak was posłuchać, tzn poczytać, to nie wiem czy brać wszystko na poważnie czy sie śmiać... <_<

jakieś tam zużywanie paliwa w polu o ułamki/ha, lub w tansporcie o 0,0000000001l/km nie wiem o co chodzi czy w rolnictwie musi to być aż tak precyzyjne???

oczywiście moja teoria również może być "błędna" i ktoś dalej bedzie sie upierał, to jeśli ktoś chce już tak dokładnie wiedzieć ile ma mieć ciśnienia w oponach proponuje sprawdzić w instrukcji obsługi ciągnika...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rastafarmer    0

W rolnictwie liczy sie wszystko... nawet takie ułamki paliwa, nawet- a nawet zwłaszcza <_< Precyzyjne rolnictwo to bardziej dochodowe rolnictwo :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy w rolnictwie musi być wszystko robione na odwal sie? Czy chodzi o to żeby zarobić cokolwiek na tym interesie? Grosz do grosza i się nazbiera. Czasami lepiej upuścic troche powietrza i zwiększyć uciąg. To nic nie kosztuje przecież.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    2

a jak jest opona wystana i robi sie nie ksztaltna to ma jakis wplyw na zuzycie paliwa czy opon czy tylko ochopka <_< sory ze tak zamotalem ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rastafarmer    0

Z reguły jest robione na odwal się... Dlatego wygląda jak wygląda... Trochę to przykre. Osobiście uważam że pedantyczność nie jest złą cechą w rolnictwie... U niektórych zostały jeszcze ślady pracy w PGR-ach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najgorzej że młode pokolenie, nie mające nic wspólnego z PGR też ma takie podejście. Oczywiście nie mówie o wszystkich. Jak komus nie szkoda pieniędzy na paliwo niech dobija ppowietrza ile chce - jego sprawa. Podałem zalecane wartości ciśnienia i dla mnie koniec tematu, już nie robię OT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    18

czym szersza opona tym cisnienie może byc mniejsze. ostatnio był u mnie przedstawiciel Michelin i mówił ,że optymalnie z tyłu powinno byc około 1,3 bara, zbyt małe cisnienie powoduje szybsze zużywanie opon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    30

To prawda że zbyt małe ciśnienie skraca żywotność naszej opony tzn szybsze zużywanie się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Tak jak piszą koledzy za małe ciśnienie jak i za duże skracają ,,życie" opon, kiedy masz zbyt małe ciśnienie w oponach to zazwyczaj są ,,zjadane" boki opon i do tego mogą popękać, natomiast gdy jest zbyt duże to najszybciej leci środkowa część opony. Można powiedzieć, że jak w transporcie to trzeba bić deko więcej a jak w polu np. orka to mniej żeby nie było poślizgu kołach. Ale tez nie każdy ma czas i chęci co raz ciśnienie regulować, dlatego wydaje mi się ze na oponach radialnych powinno być jakieś1,3-1,4 bara a na diagonalnych deko więcej 1,6. Ale to tez trzeba brać pod uwagę czy podczepia się do ciągnika jakieś ciężkie sprzęty, czy opony wtedy nie za bardzo siadają więc wydaje mi się ze te wartości trzeba dostosowywać do swojej miary, zapotrzebowań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×