Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Lukasz1

SW 400 w c-385? Czy to mozliwe?

Polecane posty

Lukasz1    0

Witam. Czy ktoś z was wstawiał do ursusa 4 lub 6 cylindrowego silnik od bizona(SW 400)?

A może ktoś z was widział takie cudo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DUKI888    0

szczerze to moze byc za duzy i sie poprostu do ramy nie miescic ale ludzie do fortschrita wkladają i wtedy smiga 50km/h ale sam nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor10045    11

Nie chce mi się za bardzo w to wierzyć, o ile się nie mylę to jest silnik 6 cylindry (taki jak w bizonie) a taki ursus ma 4 cylindry, ale może jakoś się da to zrobić....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zetor10045    11

Ale to jest ursus a nie dutra, ale nie będę się sprzeczał bo pewnie się da tylko pewnie trzeba dokonać jakiś przeróbek :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1    0

Właśnie zamierzam takiej modyfikacji dokonać więc będzie mi łatwiej jeśli ktoś coś takiego widział lub ma zrobione i podzieli się ze mną swoimi sugestiami i rozwiązaniami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koses    2

do forszaja 323 to wsadziłem leylanda turbo jednak forszaj ma ramę a silnik siedzi na poduszkach z kolei w ursusie będziesz miał poważny problem przykręcenia przedniego wspornika osi oraz połączenie silnika ze skrzynią pozatym obudowa sprzęgła od kombajna jest strasznie wielka a z kolei w silniku z autosana ta obudowa jest mniejsza ale za to odlana ze stopu aluminium więc moim zdaniem niedasz tego rady zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62
silnik obudowa wygląda na masywną i to raczej nie aluminium. Tylko jak mówi koses musisz zrobić ramę bo silnik już nie będzie elemntem nośnym. A w ursusie masz tylko wzmocnienie płaskownikami a obudowa sprzęgła jest nośna czyli jakieś połączenie skrzyni z tą ramą musisz pokombinować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    394

kurcze a nie prościej założyć 6 zwykłą czy nawet turbo???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

Tak jak napisał @Nikita wszystko idzie przerobić :). Mam wujka, który przerobił wiatrówkę na pociski od KBKS :). Z jego wiatrówki dzika można ustrzelić teraz :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1    0

No właśnie lepiej by było ale lejland mniej paliw porównaniu do szóstki turbo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30

Kiedyś widziałem takie ogłoszenie że miał silnik sw400 więc chyba się da. a innym razem oglądaliśmy silnik deutza 3cyl. 50km i się okazało że bez żadnego problemu założyłby go do władka miał identyczne uchwyty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

No dobra, może i da się wstawic silnik od bizona, ale chyba nikt się nie zastanawiał co potem będzie z układem przeniesienia napędu, a mianowicie chodzi i o skrzynie. Przecież po jakimś czasie od nadmiaru mocy z tego bizonowskiego silnika coś się rozsypie w skrzyni biegów...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ten silnik już dawno powinien być montowany w ciągnikach, niestety Ursus go nie docenił... Wstawienie SW do c 385 będzie bardzo trudne, trzeba będzie dorobić przejściówkę jak np. w c 360 3p, dopasować sprzęgło i mocowania wspornika. Kupa żmudnej pracy, można powiedzieć, że zamieszkasz w warsztacie :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Założyć się da tylko ciekawe co na to skrzynia i most. Prawie 20 % różnicy w mocy. Teoretycznie mechanizmy były projektowane z zapasem wytrzymałości. Z drugiej jedna strony 385 i 1002 powinny mieć te same bebechy (skrzynia, most) a 1002 ma taka samą moc jak SW-400.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koses    2

Lukasz1 nie ma co porównywać sw400 o mocy 100 kM. do szustki ursusa z turbo 150kM i jeśli chcesz podnieść moc silnika czterocylindrowego to zamontuj turbinę ,pozatym miałem kiedyś traktor z silnikiem leylanda tylko nowszą wersje 6ct107 niby 149kM ale w orce to potrafił wychlać 18-20l na godzinę pracy i niebyło czuć jakoś tej mocy ,jeśli jednak zabierzesz się za przekładkę to wrazie problemów pytaj może coś ci podpowiem pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorki panowie myślałem że to chodzi o 385. A tu biega też o 6 garów. Jaki sens jest wkładać o połowę słabszy silnik do 16 albo do 12 (80 % mocy) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wpsowa692    1

Panowie po co wywarzać otwarte drzwi?sw400 też nie jest bez wad wał mięki po szlifie trzeba azotować tuleje suche żeby wymienić potrzebna prasa z kim by nie zagadał to jak bizon 5L oleju na dzionek nie łyknie to święto jakieś.Natomiast Martin Diesel jaki jest każdy widzi tuleje byle czym wybijesz i tak samo wbijesz nie bez znaczenia jest fakt ze czesi skonstruowali i wyprodukowali całość: motor,skrzynie pośrednią,skrzynie biegów,most inne podzespoły a ursus założył kabinę z Kunowa nakleił naklejkę na masce i krzyczy że to on wyprodukował i pytam sie po co tam pchać tego starego angola nie rozumiem.Chyba że ktoś chce mieć egzemplarz pokazowy a w polu ciapkiem robić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    96

trochę bez sensu ta przeróbka gama silników do tych ursusów jest dość spora i można dopasować sobie o odpowiedniej mocy to po co kombinowć? raz że to kosztuję dwa że samoróbki takie wychodzą zazwyczaj bokiem trzy spróbuj sprzedać kiedyś taki ciągnik cztery to założenie takiego będzie cie kosztowało tyle że 20 lat nie odrobisz tego w paliwie jeśli faktycznie prawdą jest to że na 1 ps. sw 400 pali mniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    31

Jakbym miał się już bawić w taką przeróbkę to prędzej założyłbym silnik od Stara S359, co prawda nakład przeróbek taki sam ale za to 150 KM na wolnossącym, około 170 z turbiną :) Inna sprawa że skrzynia wysypała by się momentalnie, ale ten silnik jest bardziej według mnie przystosowany do dużych obciążeń niż SW 400. Ludzie którzy powstawiali SW 400 do Starów ciągnięcie przyczepy wspominają raczej niechętnie a na orginalnym S359 nie było żadnego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
trochę bez sensu ta przeróbka gama silników do tych ursusów jest dość spora i można dopasować sobie o odpowiedniej mocy to po co kombinowć?

Warto choćby dla samego dźwięku :) W Bizonie SW 400 pracuje pod bardzo dużym obciążeniem, przy słabym chłodzeniu, co odbija się na trwałości. Myślę, że w ciągniku wytrzymałby o wiele więcej, ale to tylko przypuszczenia. Gdyby Ursusy wychodziły z fabryki z silnikami Leylanda to prawdopodobnie jeździł bym takim, Martin mnie nie przekonuje :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    96

to jeśli chodzi ci o dźwięk to załóż sobie radio nagraj plytkę z dźwiękiem leylanda i śmigaj ;) a tak po za tym dzwięk polskiej szustki też jest fajny tylko cała rzecz w tym żeby słyszeć jak najmniej silnik w czasie jazdy bo po co tracić słuch temu lepiej wyciszyć kabinę ale widzę że kolegi i tak nie da się przekonać do pozostania przy martinie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Niegłupi pomysł z tą płytą, gdybym miał Ursusa pewnie bym tak robił ;). W MF za to lubię od czasu do czasu otworzyć szyberdach, pięknie wtedy słychać turbosprężarkę ;), ale generalnie im cichszy silnik tym lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×