Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Lukasz1

SW 400 w c-385? Czy to mozliwe?

Polecane posty

Lukasz1    0

Witam. Czy ktoś z was wstawiał do ursusa 4 lub 6 cylindrowego silnik od bizona(SW 400)?

A może ktoś z was widział takie cudo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DUKI888    0

szczerze to moze byc za duzy i sie poprostu do ramy nie miescic ale ludzie do fortschrita wkladają i wtedy smiga 50km/h ale sam nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor10045    11

Nie chce mi się za bardzo w to wierzyć, o ile się nie mylę to jest silnik 6 cylindry (taki jak w bizonie) a taki ursus ma 4 cylindry, ale może jakoś się da to zrobić....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zetor10045    11

Ale to jest ursus a nie dutra, ale nie będę się sprzeczał bo pewnie się da tylko pewnie trzeba dokonać jakiś przeróbek :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1    0

Właśnie zamierzam takiej modyfikacji dokonać więc będzie mi łatwiej jeśli ktoś coś takiego widział lub ma zrobione i podzieli się ze mną swoimi sugestiami i rozwiązaniami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koses    2

do forszaja 323 to wsadziłem leylanda turbo jednak forszaj ma ramę a silnik siedzi na poduszkach z kolei w ursusie będziesz miał poważny problem przykręcenia przedniego wspornika osi oraz połączenie silnika ze skrzynią pozatym obudowa sprzęgła od kombajna jest strasznie wielka a z kolei w silniku z autosana ta obudowa jest mniejsza ale za to odlana ze stopu aluminium więc moim zdaniem niedasz tego rady zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62
silnik obudowa wygląda na masywną i to raczej nie aluminium. Tylko jak mówi koses musisz zrobić ramę bo silnik już nie będzie elemntem nośnym. A w ursusie masz tylko wzmocnienie płaskownikami a obudowa sprzęgła jest nośna czyli jakieś połączenie skrzyni z tą ramą musisz pokombinować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    398

kurcze a nie prościej założyć 6 zwykłą czy nawet turbo???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

Tak jak napisał @Nikita wszystko idzie przerobić :). Mam wujka, który przerobił wiatrówkę na pociski od KBKS :). Z jego wiatrówki dzika można ustrzelić teraz :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1    0

No właśnie lepiej by było ale lejland mniej paliw porównaniu do szóstki turbo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30

Kiedyś widziałem takie ogłoszenie że miał silnik sw400 więc chyba się da. a innym razem oglądaliśmy silnik deutza 3cyl. 50km i się okazało że bez żadnego problemu założyłby go do władka miał identyczne uchwyty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

No dobra, może i da się wstawic silnik od bizona, ale chyba nikt się nie zastanawiał co potem będzie z układem przeniesienia napędu, a mianowicie chodzi i o skrzynie. Przecież po jakimś czasie od nadmiaru mocy z tego bizonowskiego silnika coś się rozsypie w skrzyni biegów...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ten silnik już dawno powinien być montowany w ciągnikach, niestety Ursus go nie docenił... Wstawienie SW do c 385 będzie bardzo trudne, trzeba będzie dorobić przejściówkę jak np. w c 360 3p, dopasować sprzęgło i mocowania wspornika. Kupa żmudnej pracy, można powiedzieć, że zamieszkasz w warsztacie :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Założyć się da tylko ciekawe co na to skrzynia i most. Prawie 20 % różnicy w mocy. Teoretycznie mechanizmy były projektowane z zapasem wytrzymałości. Z drugiej jedna strony 385 i 1002 powinny mieć te same bebechy (skrzynia, most) a 1002 ma taka samą moc jak SW-400.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koses    2

Lukasz1 nie ma co porównywać sw400 o mocy 100 kM. do szustki ursusa z turbo 150kM i jeśli chcesz podnieść moc silnika czterocylindrowego to zamontuj turbinę ,pozatym miałem kiedyś traktor z silnikiem leylanda tylko nowszą wersje 6ct107 niby 149kM ale w orce to potrafił wychlać 18-20l na godzinę pracy i niebyło czuć jakoś tej mocy ,jeśli jednak zabierzesz się za przekładkę to wrazie problemów pytaj może coś ci podpowiem pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorki panowie myślałem że to chodzi o 385. A tu biega też o 6 garów. Jaki sens jest wkładać o połowę słabszy silnik do 16 albo do 12 (80 % mocy) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wpsowa692    1

Panowie po co wywarzać otwarte drzwi?sw400 też nie jest bez wad wał mięki po szlifie trzeba azotować tuleje suche żeby wymienić potrzebna prasa z kim by nie zagadał to jak bizon 5L oleju na dzionek nie łyknie to święto jakieś.Natomiast Martin Diesel jaki jest każdy widzi tuleje byle czym wybijesz i tak samo wbijesz nie bez znaczenia jest fakt ze czesi skonstruowali i wyprodukowali całość: motor,skrzynie pośrednią,skrzynie biegów,most inne podzespoły a ursus założył kabinę z Kunowa nakleił naklejkę na masce i krzyczy że to on wyprodukował i pytam sie po co tam pchać tego starego angola nie rozumiem.Chyba że ktoś chce mieć egzemplarz pokazowy a w polu ciapkiem robić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    98

trochę bez sensu ta przeróbka gama silników do tych ursusów jest dość spora i można dopasować sobie o odpowiedniej mocy to po co kombinowć? raz że to kosztuję dwa że samoróbki takie wychodzą zazwyczaj bokiem trzy spróbuj sprzedać kiedyś taki ciągnik cztery to założenie takiego będzie cie kosztowało tyle że 20 lat nie odrobisz tego w paliwie jeśli faktycznie prawdą jest to że na 1 ps. sw 400 pali mniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    31

Jakbym miał się już bawić w taką przeróbkę to prędzej założyłbym silnik od Stara S359, co prawda nakład przeróbek taki sam ale za to 150 KM na wolnossącym, około 170 z turbiną :) Inna sprawa że skrzynia wysypała by się momentalnie, ale ten silnik jest bardziej według mnie przystosowany do dużych obciążeń niż SW 400. Ludzie którzy powstawiali SW 400 do Starów ciągnięcie przyczepy wspominają raczej niechętnie a na orginalnym S359 nie było żadnego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
trochę bez sensu ta przeróbka gama silników do tych ursusów jest dość spora i można dopasować sobie o odpowiedniej mocy to po co kombinowć?

Warto choćby dla samego dźwięku :) W Bizonie SW 400 pracuje pod bardzo dużym obciążeniem, przy słabym chłodzeniu, co odbija się na trwałości. Myślę, że w ciągniku wytrzymałby o wiele więcej, ale to tylko przypuszczenia. Gdyby Ursusy wychodziły z fabryki z silnikami Leylanda to prawdopodobnie jeździł bym takim, Martin mnie nie przekonuje :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    98

to jeśli chodzi ci o dźwięk to załóż sobie radio nagraj plytkę z dźwiękiem leylanda i śmigaj ;) a tak po za tym dzwięk polskiej szustki też jest fajny tylko cała rzecz w tym żeby słyszeć jak najmniej silnik w czasie jazdy bo po co tracić słuch temu lepiej wyciszyć kabinę ale widzę że kolegi i tak nie da się przekonać do pozostania przy martinie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Niegłupi pomysł z tą płytą, gdybym miał Ursusa pewnie bym tak robił ;). W MF za to lubię od czasu do czasu otworzyć szyberdach, pięknie wtedy słychać turbosprężarkę ;), ale generalnie im cichszy silnik tym lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez karo0l1
      Witam wszystkich. Problem polega na tym, ze mam bardzo dobry silnik 6-cylindrowy perkins z kombajnu claas mercator 70 i mam niezbyt dobry silnik w ursusie c-385. Czy da sie zalozyc silnik z kombajnu do mego ursusa? Bo az zal patrzec jak stoi i wiednieje na podworku juz 2 rok, a sprzedac w tych czasach jest ciezko i czy duzo tych przerobek by bylo?
      Idac dalej tematem mego ursusa problem w nim polega na cisnieniu silnika gdyz po odpaleniu odrazu cisnienie wskakuje na bardzo wysoki poziom no ale niestety olej sie deczko nagrzeje i cisnienie spada do 1 a czasem nawet ponizej i prosze nie pisac ze to przyczyna pompki olejowej bo w to nie realne zeby w 914-ce na tej samej pompce cisnienie bylo prawidlowe a na pompce z 14-stki w 80-ce dalej zle
    • Przez karol1900
      Witam. Znalazłem na ogłoszeniu do sprzedaży ursusa 914 TURBO z 1997 ale jest to dziwny wręcz nieznany egzemplarz ponieważ jest z silnikiem T4390 z ursusa 6614 i 6014/6012. Czy ktoś coś wie na temat tego sprzętu nie mogę nic znaleźć o tym kiedy był produkowany i wgl.  Jakiś biały kruk z niego czy co? Tak samo nigdzie nie ma 6014 na ogłoszeniach do sprzedaży ktoś orientuje się w tym  temacie?
    • Przez URSUS1614BYQ
      Witam nowych kolegów, na początku sie przedstawię. Jestem Łukasz, mieszkam w woj. Mazowieckim, mam 14 lat, pomagam tacie i bratu w gospodarstwie przy  codziennych pracach.
      Mam takie pytanie, kupiliśmy Ursusa 1614, niestety do remontu, wał miał być do szlifu, bo panewka się obróciła. Wymontowaliśmy silnik, nastepnie wał. Zawieźliśmy go do serwisu. Po dwóch dniach dostaliśmy wiadomość, że na jednym z czopów nie można już zeszlifować, bo nie ma z czego, a wychodzi na chyba 5 czy 6 szlif (pozostałe czopy są bardzo dobre, na 1 szlif). Postanowiliśmy że zawieziemy go do napawania i szlifu(chodzi nam o napawanie tego wytartego czopu do 1szlifu, nie o napawanie całego wału na nominał). Pytanie jest takie, czy ten wał wytrzyma w tak dużym silniku? Ile może wytrzymać? Proszę o odpowiedzi
      Dodam jeszcze jakieś zdjęcia sprzed kupna Wszystkie części brakujące na zdjeciach są, był rozpołowiony przed zakupem



    • Przez nunu85
      Czesc koledzy
      Traktor juz od lat miał cisnienie takie sobie (po pełnym rozgrzaniu max 2,5 na obrotach)
      Ostatnio cisnienie spadło do max 2, wiec pomyslalem sobie- pora zmienic olej- spuszczam go a tam na dnie wiadra ustało sie sporo drobnych stalowych opiłków (w filtrze to samo, całe ścianki bąka pokryte poutykanymi w sadzy opiłkami).
      Z tym ze te opiłki to z cąła pewnoscią nie sa panewki bo kolor biały
       
      Kto ma jakis pomysł skąd moga być?
      Co to sie tam drze?
      Dodam, ze silnik pracuje normalnie, odgłos też ok, siła w normie, kolor i ilość spalin również.
    • Przez piotr63a
      witam
      mój zetor 12245 zaczął dziwnie chodzić, tzn słychać cykanie w tłumiku, staje się to coraz głośniejsze , czy to może zawór nie domyka się? może miał ktoś z Was coś takiego?
      dodam jeszcze ze zawory prawidłowo wyregulowane.
       
×