Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
karol

Ile biorą za pomiar GPS-em

Polecane posty

lopo    0

kissmy... tak kontrolujący ma wgrane współrzędne środka działki(centroidy) lub zdaje sie na producenta rolnego który wskazuje mu działke. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kissmy...    57

no właśnie, więc co się dzieje w przypadku, gdy rolnik nie chce/ nie jest w stanie wskazać działki i jej granic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lopo    0
no właśnie, więc co się dzieje w przypadku, gdy rolnik nie chce/ nie jest w stanie wskazać działki i jej granic?

W przypadku gdy nie da się wyróznić(wskazać)granic kontrolujący zatwierdza powierzchnię zgłoszona do dopłaty, robi zdjęcie uprawy, stwierdza jej rodzaj i wpisuje kod DR25.

Odnosnie tego, gdy rolnik nie chce wskazać działki to nie jest problem, to jest tylko ułatwieniem dla kontrolujacych, którzy nie muszą się tyle naszukać.

Producent rolny nie ma obowiazku przebywania przy kontroli, kontrola moze odbyć sie bez niego, wtedy korzysta się z GPSu i odnajduje środki działek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kissmy...    57

dzięki bardzo i proszę o odpowiedź na jeszcze jedno pytanie w jaki sposób mogę zdobyć współrzędne działek rolnych (tzn środków tych działek)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrkrk25    0
Producent rolny nie ma obowiazku przebywania przy kontroli, kontrola moze odbyć sie bez niego, wtedy korzysta się z GPSu i odnajduje środki działek.

 

No nie do końca to jest prawda, bo jeśli na przykład rolnik ubiega się o płatności ONW to musi uczestniczyć w kontroli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No własnie dużo biorą od hektara????


Pozdrawiam wszystkich rolników z AF:D
Liczy sie siła i potęga Ursus 1014, Deutz Fahr Agrotron 130 i Claas Tucano320
Moc i Wytrzymałość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez yacenty
      Ktoś z was ma jakies doswiadczenie z taka oto zabawka?
      TeeJet CenterLine 220
       
      link do ulotki polsko języcznej: http://www.agrojet.pl/produkty/ulotkaCL220a.pdf
      urzadzonko ponoc u osadkowskich kosztuje 6tys zł i ma byc dobre do jazdy równoległej,
      Przy takich kosztach to ja mowie TAK, warunek tylko jeden musi trzymac sciezke - tak do 10-20cm - jest to możliwe?
       
      Pozdrawiam
      YacentY
    • Przez TopAgroPlus
      Temat postu odnosi się do nawigacji rolniczej. Zastanawiam się nad zakupem nawigacji rolniczej do prowadzenia równoległego gdyż podczas wykonywania siewu nawozu przed siewem nie ma scieżek agrotechnicznych jak i przy oprysku przed wschodowym co powoduje większy nakład nawozu/oprysku i niedokładność wykonywanych zabiegów.Czy ktoś by mógł wypowiedzieć się na ten temat czym się kierować przy wyborze takiej rzeczy.Potrzebuję coś w miarę dokładnego.Gospodarstwo liczy ok.90 ha oprsykiwacz to Unia Pilmet z elektryką Müllera a siewnik do nawozu to Unia Mx 850 wersja bez komputera.Ciągnik który z tymi maszynami współpracuje to Zetor 5340.Nawigacją która mi się spodobała jest Müller Track Guide II wygląda to ciekawie.Może ktoś miał lub ma do czynienia i się wypowie i opisze działanie jakie gniazda trzeba czy trzeba gniazdo ISOBUS i jak się obsługuję.Może ktoś będzie miał inne propozycje to chętnie wysłucham.Proszę o treściwe i tematyczne odpowiedzi.
    • Przez deer
      Zastanawiam się nad kupnem zestawu do prowadzenia równoległego ręcznego.
       
      Wybieram pomiedzy tymi zestawami:
      -TRIMBLE EZ guide 500 http://www.precyzyjnerolnictwo.com/index.php?section=18 około 11000zł
      -TEEJET CL 230 http://home.agrojet.pl/porady/uprawy-polowe-1/nawigacja-gps-na-polu/centerline-230 z lepszą anteną ok 7000zł
      -MULLER Track guide http://www.ekotronic.pl/files/file/Mueller/Track%20Guide.pdf około 8000zł
      -TOPCON system 110 http://agrogps.webd.pl/rolnictwo_precyzyjne_agrisystem_systemy_i_doradztwo_dla_rolnictwa_czytaj_wiecej.php?article_id=102 z jakąs porządniejszą anteną ok 11000zł
       
      Wszystkie ceny netto.
      Może ktoś zna ceny innych zestawów ? Mile widziane jakieś przemyslenia spotrzeżenia, a najbardziej doświadczenia .
    • Przez xXPioter99Xx
      Witam wszystkich. Ostatnio zagłębiłem się trochę w temat nawigacji GPS . Chciałbym nabyć najprostszy "zestaw" który bedzie sam kierował Ciągnikiem podczas:
      -Siewu zbóż i rzepaku
      -Uprawy przedsiewnej 
      -Rozsiewania nawozu i młócenia (o ile taki zestaw może być przenośny)  
      Czy to według was ma sens czy lepiej sobie darować?
      Jeśli ma to jakimi modelami się zainteresować? 
      Z góry dziękuję i pozdrawiam  
    • Przez RobMaximus
      Cześć wam,
      zakupiliśmy u nas na gospodarstwo GPS firmz Trimble CFX-750, wszystko było by super jak by była instrukcja po Polsku. Niestety takiej nie dostałem.
      GPS był kupiony od przedstawiciela, czyli jest nowy i nie używany, mimo tego nie ma instrukcji po Polsku tylko jest po Angielsku.
      Sam sprzęt ma język Polski.
       
      Może ktoś z was może mi pomóc i wyśle mi tą instrukcję obsługi w PDF na r.bielaszewski@wp.pl albo wysle mi linka gdzie mogę taką ściągnąć ponnieważ nie mogłem takiej znaleść.
       
      Pozdrawiam
×