Skocz do zawartości
Ferdek07

Jak często smarujecie tylną oś w sdf?

Polecane posty

Ferdek07    62

Chyba wszystkie mniejsze sdf agrofarm/r3/explorer r2/dorado/agroplus itd mają tylną oś smarowaną na towot przy kołach więc jaki tam towot stsujecie i jak często i ile smarować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olik    0

No co? ŁT 43 i ja to tak sporadycznie "co jakiś czas". No niech Ci będzie średnio co miesiąc, dwa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

tzn każdy smar tylko nie grafitowy tak?

 

ps. jak często zmienia się olej w przednim moście?

czy orlen UTTO będzie ok do zwolnic przednich?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mirasek    7

A co sie smaruje w tej tylnej osi? No grafitowy to raczej do resorów, gwintów i otwartych przekładni :)

 

UTTO odpowiedni do przekładni, ale co tam zaleca producent?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

łożyska półosi przy kołach mają kalamitki do smarowania bo kosze satelit nie są jak w mf przy kole ale w bloku :)

Producent w instrukcji obsługi podaje tylko że olej UTTO api gl 4 jdm-20c m1143 zf te ml03e 05f, ale nie podaje klas lepkości i nie wiem czy to ma być 10w30 czy 15w40, czy jeszcze inny czyt to wszystko jedno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

gl4?

to przecież hipol 6 o ile mnie pamięć nie myli.

przynajmiej zamiast hipolu 6 lejemy gl4 bo hipol to nie wiem czy jest jeszcze dostępny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

a w instrukcji nie jest podane co ile powinno się smarowac???w MF co 400mth i max trzy popchnięcia żeby uszczelniaczy nie wypchnąc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

To w MF też trzeba coś z tyłu smarować? Toć tam wszystko co trzeba smarowane jest olejem ze zwolnic, jak Ferdek pisał :)

 

GL-4 to klasa jakościowa wg API, Hipol 6 nie jest olejem UTTO i nie spełnia chyba żadnej z podanych norm. Co do STUO i UTTO poczytaj tu http://www.agrofoto.pl/forum/olej-do-skrzyni-t8070.html

 

Lepkość zwykle dobierasz do zakresu temperatur w których ciągnik będzie pracował, w MF mam wszystko pozalewane 10W40

 

Aha, wracając do smaru to styknie zwykły litowy do łożysk tocznych (np. ŁT-43), dawanie wysokotemperaturowych smarów z dodatkiem MoS2 trąci zbytkiem w tym przypadku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

pisze pisze w instruckcji tylko trza czytać, w DF jest zastosowany olej w przekładni AKROS 10/30 i na przekładniach z przodu jest ten sam UTTO AKROS to oleje fabryczne stosowane w SDF, co do tylnych półosi i przednich smarowniczek wmiare rzadko nie częściej jak co 100 mth nawet 200mth zaleca serwis i z umiarem ten tawot bo są tam uszczelniacze i można je kiedyś poprzestawiać smarować ale z głową to nie stary ciapek nie ma co zamieniać oleju fabryczny i basta mnie ROLSAD liczy za 50 litrową bańke Akrosu po 18zł litr brutto a Akros 15/40 silnikowy po 17zł litr za 50litrową bańke brutto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

@Krzysiu ale jakim akrosem zalewasz silnik akros universal, czy akros turbo? a dlaczegoi by nie zmienić tego akrosa na jakiś półsyntetyk, czy cena akrosa jest odzwierciedleniem jego jakości bo kosztuje tyle co półsyntetyki innych marek :)

 

ps. co do ciapka to jak tam za często smarowało się pompe wodną lub kiwneło więcej jak 2 razy towotnicą to zaczynała cieknąc woda :)

 

a jak często smarujecie przód?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

Nio Akros Turbo 15/40 silnik, Akros Multi 10/30 skrzynia biegów przekładnie na przenim moście a układ hamulcowy na przodzie są tarcze w kąpieli olejowej to tam jest Akros Matic taki jak w skrzyniach automatycznych się stosuje i jak masz kolego prawie nowe Lambo to na serwisach też widzisz czym zalewają silnik itp. wtedy max idzie się wywiedzieć i podpatrzyć po co olej zamieniac? że na jednej wymianie co 300mth zaoszczędzi się 10zł i będzie miał minimalnie inne dodatki w tej samej kategorii i może się coś dziać potem na ewentualny przeciek zastanowisz się czy nie przez zmiane oleju albo całej grupy. Takie drogie są? Polski Turdus nie tańszy albo do MF 255 Agrol U na skrzyni taki tani? ceny te same a można coś spierniczyć. Zalecam stosowanie tych olei które są od startu można kupić gdzie indziej jak taniej jest czemu nie ale ten sam było by git.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Włąsnie o to mi chodzi, bo chciałbym zmienić z akrosa 15w40 na 10w40 ( nie koniecznie tańszy) tylko boje się żeby nie było tak jak napisałeś żeby nie pojawił się jakiś przeciek.

no i ( może to bardziej do tematu o olejach) czy półsyntetyk będzie lepszym olejem również latem, czy przewaga oleju półsyntetycznego polega tylko na tym że przy ujemnych temperaturach ułatwia rozruch, a dobry olej mineralny latem może przewyższyć nawet olej półsyntetyczny?

Akros turbo taki zalecany bo jak czytałem był opracowany głównie dla silników chłodzonych powietrzem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

A ten 10W40 to jakiś żrący jest że ma coś przeciekać? :) Z tego co wiem to mój MF fabrycznie zalany był olejem 15W30, serwis na pierwszą wymiane dał 10W40, taką lepkość leje do dziś i nie mam żadnych wycieków, a silnik czy mechanizmy napewno lepiej sie czują na 10W niż na 15W gdy uruchamiam i ruszam ciągnikiem na dużym mrozie. Z drugiej strony olej o niższej lepkości jest mniej odporny na zerwanie filmu olejowego w wysokich temperaturach. Także 40 sprawdzi sie lepiej od 30.

 

Ciągnikowi wszystko jedno jak nazywa sie olej, ma on spełniać ustalone wymagania i normy. Kiedyś większość myślała że MF zalewają fabrycznie Fuchsem a to bzdura, jedynie Korbanek miał podpisany z nimi kontrakt i sie lansowali z tymi olejami czerpiąc sobie korzyści bo każdy żuczek kupował, bo tak trzeba (nie mówie że nie). W instrukcji podana jest obszerna tabela olejów innych marek które można stosować oraz wytyczne dla produktów nie uwzględnionych w tabeli.

 

Nie wiem czy w tej kwestii DF jest jakiś wyjątkowy, może jest i toleruje tylko jeden olej? :)

 

@pioter

Gdzie te kalamitki sie wkręca? W zwolnicach masz oddzielny olej czy smaruje je ten ze skrzyni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Pytanie do posiadaczy explorer3/r3/agrofarm ile oleju wleliście na przegladzie czy 10l wystarczy ( 2 bańki po 5l) czy będzie mało, bo z tego co pamiętam zaleli mi ponad 10 l 10,5-10,7l ale jak na mój gust było chyba za dużo ale serwisant stwierdził że tak ma być instrukcja podaje 9l + 1l na filtr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

uuu koledzy spec od olei nie jestem ale fabryka olei Lotos mi odpisała że niebezpieczne jest zamieniać olej nawet w tej samej klasie np. 15/40 na innej firmy 15/40 a co dopiero na 10/30 są różne dodatki czyszczące, uszczelniające itp. i po przepracowaniu iluś godzin na jdenym po przejściu na drugi może on mega wypłukać i porobić niezłą borute w silniku są róznice na bank ja zamieniłem w Zetorze 11441 z ARAL super tractoral 10/30 na olej TURDUS 15/40 i po przepracowaniu 1000mth nie wiem ale żałuje zamiany niby nic się nie dzieje ale nigdy już nie zmienie innego oleju choć instrukcja podawała w zetorze minimum 10 firm i minimum 15 olei od 5W/20 FUSH do 5W/40 FUSH do shell 10/30 i wiele klas dałem 15/40 mam jedną w sumie usterke jak sprawdze to napiszę ale wesoła nie jest i uważam że wina oleju nigdy nie zamienie i nie polece

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

Spec też nie jestem ale z tego co sie orientuje nie piszemy tu o ciągnikach mających 5000mth i więcej, tylko całkiem świeżych, także nie wiem co tam ma sie wypłukać skoro silnik jest jeszcze czysty, bez nagromadzonych nagarów i szlamów :) W jakimś starym sztruclu co śmigał na kiepskim oleju niemądre przejście na inny może skutkować wypłukaniem nagarów, rozszczelnieniem i innymi konsekwencjami.

 

Lotos dobrze napisał, tylko nie napisał dlaczego, a jak ktoś wie dlaczego to już potrafi świadomie i bezpiecznie zmieniać olej. Przykład na Lotosie:

Mamy sobie dwa minerały 15W40 - Falco i Turdus, pierwszy klasy CD, drugi wysokiej CH-4. Rzut oka w karte produktu na podstawowe własności fizykochemiczne i już wszystko wiadomo. Oba oleje mają praktycznie taką samą lepkość w wysokich i niskich temperaturach, taki sam wskaźnik lepkości, temperature płynięcia czy temperature zapłonu. Gdzie jest podstawowa różnica? W liczbie zasadowej TBN określającej zdolności neutralizacyjne i ilość dodatków dyspergująco-myjących, które uzależnione są od klasy jakości oleju. Im wyższa klasa tym więcej dodatków. Falco ma typowe TBN na poziomie 11,5 mgKOH/g, a Turdus 15,5 mgKOH/g. Dochodzą jeszcze znaczne różnice w ilości dodatków uszlachetniających zmniejszających przepracowanie oleju, dodatkowo Turdus ma aprobaty światowych producentów (np. VW 505.00) których Falco nie ma.

 

@krzysiu

To w końcu coś sie dzieje po zmianie czy nic sie nie dzieje? Co to była za usterka? Bo to że żałujesz zmiany to dla mnie żaden argument, chce konkretów :) Musisz być świadomy że zmieniłeś klase lepkości i skutki tego nie zależą od nazwy oleju.

 

Aha, olej nie ma dodatków uszczelniających tylko właśności uszczelniające wynikające z odporności na ścinanie filmu olejowego, co określa właśnie lepkość :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek4x4    0

W instrukcji od R2.76 jest napisane, że smarować punkty smarowania smarem "SDF GREASE EP2" co 50mth.

Do hydrauliki u dilera kupiłem olej Akros SAE 20W-30, API GL-4, SDFG OT1891- taki mi polecił.

A olej silnikowy do silników PF41 - 15W/40

a do silników PF47 z popychaczami hydraulicznymi - 10W40

Panowie może ktoś wie gdzie szukać tego symbolu PF41 lub PF47

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

@mirasek w MF kalamitki wkręca się od spodu zwolnicy jakieś 10 od obręczy koła.

 

przednią oś smaruje co 50mth w wolnych chwilach :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Smarujecie wszyscy łt43? Oststnio jak smarowałem lambo wypchneło troche jeszcze "fabrycznego" smaru no i ten fabryczny miał zupełnie inną konsystencję niż łt43 był żadszy i bardziej "miękki" prawie lejący się, nie wiem czy lepszy czy nie jest ten ł43 zauważyłem ze mniej potem cieknie i kurzy się w miejscach smarowania niż po tym orginalnym smarze, ale czy do tylnej osi na łożyska nie będzie lepiej wskazany ten żadszy orginalny smar, czy odpowiedniki z orlenu ep2 też są żadsze od łt43?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przecinak82    0

Panowie a do DX 6.05 z 1987roku moge spokojnie też zalać AKROS TURBO 15/40??? Bo obecnie mam zalany TURDUS-czy jest on dużo gorszym olejem???Jaki olej mam zalać do hydrauliki,do tego baniaka z tyłu-czy ten wczesniej przez was wymieniony AKROS MULTI 10/30 NADAJE SIE??CZY JEST ON TYLKO OLEJEM PRZEKŁADNIOWYM wyłącznie do skrzyni biegów.Podobno w Polsce ciężko kupić orginalny AKROS gdyż jest on u nas gdzieś rozlewany.Z góry dziekuje za odpowiedzi!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Turdus może być nawet lepszym olejem od akrosa, sam się zastanawiam czy nie przejść na turdus, przynajmniej jest tańszy, a do skrzyni to chyba wszystko jedno aby był to olej UTTO orlen ma taki olej i też powinien wystarczyć, po co przepłacać za tego akrosa, a tak wogóle to ten akros jak jest rozlewany u nas to ja nie wiem, lupowałem w białych 5cio litrowych butelkach, to chyba był orginalny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Dopalacz
      Proszę o pomoc poradę. Coś stało mi się z tylnym WOM. Przy wyciąganiu beczkowozem zauważyłem falujące obroty wałka przekaźnika raz szybciej raz wolniej. Przy opróżnianiu beczkowozu wałek przestał działać całkowicie kręci się bo się kreci . przy dodaniu gazu wałek nie reaguje na każdej  prędkości wałka. Wałek jest włączany przez elektro magnes za pomocą guzika. Włącznik sprawdzałem oczyściłem styki itp ale nadal nie działa co to może być ??????  Jak ktoś poradzi to będę wdzięczny .   
    • Przez misiekbz2
      Witam. Interesuje mnie ten ciągnik ewentualnie 5070D. Czy ktoś miał z nim doczynienia? Jakieś opinie? 
    • Przez Radek519
      Cześć.
      Potrzebuje opinii na temat ciągnika DE  AGROPLUS 75. 
      Zależy mi na; spalaniu i awaryjności 
      dodam jeszcze ze ciągnik będzie pracował z turem i jest z 2001r 
       
    • Przez Radek519
      Cześć.
      Przymierzam się do kupna ciągnika i trafiłem na ofertę DF Agroplusa 95 z turem z 2002r i teraz mam  takie  o  opinie tego ciągnika. Bedzie on pracował w małym gospodarstwie głównie z turem i belownico .   
    • Przez cyborg15
      Wszyscy maja to my tez Jakie macie DF-y??? Ja mam Agrotrona 150
       
      W związku w tym, że mało osób czyta temat od początku i nie stosuje się do moich "zaleceń" to pozwalam sobie dopisać w pierwszym poście:
       
      Proponuję, że jak już piszecie jakie macie DF-y to żebyście pisali jakieś podstawowe informacje o nim tj.
      -model
      -jak się sprawuje
      -cena jaką za niego daliście
      -czy były jakieś awarie
      -czy to ciągnik główny czy pomocniczy
      -z czym pracuje
      -ilość mtg
      -czy kupiliście go nowego czy używanego
      -rok produkcji
      -opcja.
      Oczywiście nie musicie tak jak w giełdzie wypisywać wszystkich podpunktów ale fajnie by było gdybyście jak najwięcej tego wypisali -Olik
×