Skocz do zawartości
jaco512

New Holland 1530

Polecane posty

jaco512    39

Posiadam świeżo sprowadzony ze Szwecji NH 1530(71r. silnik ford 6cyl.) Będzie to pierwszy kombajn w gospodarstwie i proszę o pomoc w opanowaniu jego obsługi.Wszelkie dźwignie, przełączniki,kontrolki ?Jakie oleje(silnik, hydraulika), filtry?

Jaki akumulator powinien być założony?Na co zwrócić uwagę w przygotowaniu do sezonu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bzyku    0

Proponuje przyjrzeć się bardzo dokładnie wszystkim paskom i jak jakieś nie będą halo to szukaj już zamienników, bo jak Ci strzeli w sezonie to lipa, kombajn będzie stał. Jak się nie mylę co do tego modelu, to niektóre paski pasują od bizona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    39

Pasy już przejrzałem.Większość jest w dobrym stanie.Zastanawia mnie tylko szeroki pas przenoszący napęd z silnika na młocarnię(jest jak dla mnie za cienki).Mam pytanie:do hedera obok przewodu do podnoszenia nagarniacza idą 2 kabelki:czerwony i chyba czarny niestety są urwane blisko szybkozłącza, czy u kogoś jest coś takiego?Do czego to mogło służyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bzyku    0

Zobacz czy nie masz jakiś światełek na hederze albo elementów, które mogłyby wskazywać, że tam kiedyś były.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

Jak dobrze pamietam to ten pas ma 6mm grubosci jak jest nowy wiec jest bardzo cienki. Te kabelki to od obrysówki na hederze.

 

pisz na gg to ci opowiem troche o tych modelach bo od ponad 7 lat posiadam 1520.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    39

Dzięki za pomoc.Mam jeszcze kilka pytań:jak naprawić podsiewacz bo jest kilka dziurek i były zalepione taśmą przylepną.Jest jakieś trwalsze rozwiązanie? Podobna sytuacja z przenośnikiem ziarnowym. Od spodu lekko skorodował i czy wyjąć go i migomatem zaspawać czy dało by się bez naprawić bez demontażu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukkar37    0

witam. ja z takim problemem. niedawno zakupilem NH 1530 ale nie wiem, jak go ustawić do koszenia, bo to moja taka pierwsza maszyna (chodzi o wiater, szczeliny na sitach żaluzjowych itp.) za wszelkie wskazówki byłbym bardzo wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
turion23    1

tez mam swiezo sciagnietego new hollanda 1530 i mam problem z wyciekiem oleju z silnika tylko nieiwem skad on moze uciekac bo silnik wyglada na czysty a jednak pod nim zawsze jest spora ilosc oleju:(czy ktos miał moze podobny przypadek.prosze o szybka odpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdruj77    1

albo z simeringu z drugiej strony (silnik ford 6) ale to z nim są problemy bo jest wciskany od środka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzio16    0

Też miałem taki problem u mnie wywaliło simmering pod kołem zamachowym, lało się coś od spodu, roboty jest na około pół dnia. Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukkar37    0

zrób sobie takie lusterko jak dentysta ma wtedy zaglądniesz w każda dziurę. ja takie zrobiłem i często się przydaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
turion23    1

dziekuje wszystkim za podpowiedzi.u mnie juz po zniwach wiec bede mógł się na spokojnie zabrac za naprawe tego wycieku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konrad2277    0

Witam :lol:

Mam okazję kupić NH 1530 z kabiną i sieczkarnią, silnik deutz 6

Czy opłaca się go kupować??

Czy jest awaryjny??

Na co zwracać uwagę przy zakupie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukkar37    0

witam. ja mam właśnie taki model jak opisałeś. deutz 6 (chłodzony powietrzem jak się domyślam) to solidny silnik ale trzeba bardzo dbać o czystość cylindrów aby się nie przegrzał no i na początku trzeba sprawdzić skuteczność działania kontrolki temperatury oraz alarmu/kontrolki zerwanego paska wentylatora. znajduje się on koło napinacza tego paska. z resztą to jak wszędzie filtry itd. poza tym kombajn jest bardzo podobny do bizona i dużo części pasuje. jeżeli nie jest bardzo rozgracony maszyna godna uwagi. ja za swojego dałem 28000zł dużo czy mało nie wiem.

pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darkos795    4

Witam wszystkich uzytkowników,to mój pierwszy wpis :) Czy ktoś z Was orientuje się w jakośc

 

silnika Ford cztero-cylindrowego oraz zna jego moc? Dodam że jest on zamontowany w NH 1520 z

trzymetrowym hederem.Za opinie o tym sprzęcie będe wdzięczny podwójnie.Planuję go kupić za

19.000 rocznik 80.pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

Posiadam taki kombajn od 8 lat. Silnik Forda ma 80KM i jak do tej pory nie przysporzył mi zadnych problemów.Co roku zmieniam olej i filtry paliwa. W tym roku bede regulowac wtryskiwacze,zawory i wymieniał uszczelniacz wału korbowego.Jak na 34 latka to niewiele.Jct pisz na gg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darkos795    4

A jaki masz heder i jaka jest wydajno

 

Chciałem się jeszcze spytać czy superol CC będzie dobry do takiego silnika,i prosić Cie o numer na GG

bo to mój pierwszy kombajn,więc napewno będę miał jeszcze kilka pytan jeśli go kupie.Jutro jadę z mechanikiem

sprawdzić go jak chodzi,bo wizualnie jest ok,tylko jeden pas do wymiany.Z góry dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

Ja ma heder 3m i sieczkarnie.Do silnika lac superol to samemu bat na siebie krecic.Ja leje turdusa i nigdy nie mialem problemu z nim.Wydajnosc to jakies 4-5 ton zboza na godzine.Numer gg masz w profilu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
turion23    1

mam taki problem w swoim new hollandzie że zapowietrza mi się układ paliwowy może ktoś miał podobną sytuację byłbym wdzięczny za wskazówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomacha001    4

unas po wymianie filtrów paliwa tez byl zapowietrzony pąpowalismy pomka od paliwa i co ruż go opdalalismy i sam sie od powietrzyl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
turion23    1

przejrzałem cały układ paliwowy i nie wiem co się z nim dzieję że się zapowietrza już chyba z 30 razy go odpowietrzałem i dalej po jakimś czasie silnik nie dostaje paliwa i gaśnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
djpala    0

Witam

Ja tez miałem problem z podsiewaczem jak kopiłem kombajn podsiewacz był w idealnym stanie ale jak poszedł w pole to niestety okazało się ze więcej go nie ma niż jest (zaklejony taśma i zamalowany) wiec zamiast kosić szukałem podsiewacza, niestety nie znalazłem wiec z bratem zrobiliśmy giętarkę i sami zrobiliśmy z nierdzewki wyszedł prawie idealnie, pod sama młocarnią troszkę schodki nam wyszły krzywo ale to chyba ze szczęścia że nam się udało samemu coś takiego wyklepać.

Koszt to tylko arkusz blachy i około 2-3 godz. zabawy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×