yacenty

Uprawa ogórków - ogolnie jarzyn

Polecane posty

młody17    13

Polifoska 6 przewidywany wysiew koniec marca, Hydrocomplex przed sadzeniem razem z saletrzakiem, podczas sadzenia podsiewaczem Hydrocomplex z saletrą wapniową (skromna dawka na dobry początek, żeby nie musiały daleko szukać). Myślałem długo i chyba to zestawienie będzie najlepsze, proporcja PK to 60% w postaci Polifoski, reszte zapotrzebowania pokryje Hydrocompex (co do tego jeszcze nie jestem do końca pewien). Później przewiduje podsiewanie azotem po wykształceniu kilku liści, ale jak bedzie to zobaczymy. A Wy jakie plany na nawożenie?? Ja również Sonate, Sparta tylko na ścieżki bo troche mniej się rozrasta. A tak przy okazji po ile u Was Hydrocomplex, miesiąc temu płaciłem po 58,5 zł/25kg ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba1993    8

Ja mam Atlantisa, superfosfat prosty, saletrę wapniową, saletrzak, doniczki, czekam na dostawę Akorda, siarczanu potasu.

Chłopaki, a jaki substrat torfowy byście polecili?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
młody17    13

Sonata mocna się rozrasta i trzeba przyznać, że lubi zjeść, jak jej pożałujesz może nie tyle N, co PK to udział owoców zniekształconych będzie wysoki. Ja jak zaczyna owocować, to raz na tydzień daje jej dolistnie, czasami nawet częściej jak jest w pełni owocowania. Po wykształceniu pierwszych liści właściwych warto też polecieć np. Agroleaf-em fosforowym tak na lepsze ukorzenianie. Co do podłoża ja mieszam Kronen-a do warzyw z czymś tańszym np. Hartmann i dosypuje Hydrocomplexu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ladypunk200    0

Jak u was przebiega kontraktacja ogórka jakie ceny wam proponują u nas podpisują kontrakty na 1zł za ogórek do 10cm ale sezon raczej nie będzie za ciekawy ze względu na cene ogórka w sklepie z tej samej firmy, w styczniu słoik kosztował 4zł a teraz 2zł cukier idzie do góry więc koszty przerzucą na producenta :(

Edytowano przez ladypunk200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ladypunk200    0

W sezonie 2010 również oferowali 1zł a koszty były ciut niższe, ale chetnych mieli wiecej niż mogli odebrać, odsyłali producentów bo nie byli w stanie odebrać w dodatku dużo jest producentów z czerwińska którzy nie maja 1ha2ha tylko 7,8 całe ciężarówki przywozili ale mimo tego cena nie spadła poniżej 1.2zł za ładna jedynke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saszeta    164

nie obniża. Ale musisz wysiać z miesiąc wcześniej żeby chlorki się wypłukały. A wypłukują się łatwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba1993    8

czyli można dac sól potasową? zamiast siarczanu? albo pół na pół? jak radzisz Saszeta?

 

czyli można dac sól potasową? zamiast siarczanu? albo pół na pół? jak radzisz Saszeta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saszeta    164

jak dużą dawkę soli to daj już teraz. Po co ci siarczan. I koniecznie 60% sól

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka pytań:

- chciałbym nawadniać i przy okazji nawozić ogórki, stosować nawozy rozpuszczalne NPK czy może tylko saletrę wapniową?

- jakie nawozy przedsiewne pod ogórka wybrać?

- jak długo trwa produkcja rozsady do fazy 1 liścia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saszeta    164

w węże dawaj saletrę a co tydzień razem z grzybowym kristalon zielony. Możesz też w węże kristalon dawać ale lepszy efekt dolistnie. I koniecznie zielony 18-18-18

Nawóz jak najtańszy aby ilość składników pasowała bo jak będzie powtórka z zeszłego sezonu to po co koszty

Do początku pierwszego liścia z 7-10 dni a włącznie z liściem to i ze 3 tyg. Ale zależy w jakich warunkach robisz rozsadę i jaki chcesz mieć duży ten pierwszy liść

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba1993    8

Saszeta, to Ty w ogóle używasz siarczanu potasu?

hmm, czyli musiałbym leciec po sól i już rozsiewac, a jak rozsiewac, to po całej szerokości pasu, czy tylko w samym rzędzie w, którym będą rosły ogórki? a ile soli sypnąc na 4 rządki długości 150m? albo na dwa pasy długości 150m? Bo będę uprawiał w systemie pasowo-rzędowym, gdyż przykrywam je agrowłókniną.

I jak teraz sypnę soli to będę musiał potem uzupełniac potas z ostatnią dawką azotu, czy potem potas to już tylko dolistnie?

Dodam, że był dany obornik bydlęcy, pięknie przerobiony, dawka ok. 40t/ha

Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saszeta    164

używałem siarczanu jak pierwszy raz siałem ogórki bo wszystko było wtedy książkowo. Dla oszczędności dawałem w rzędy wszystkie nawozy. A później w nie nie trafiłem z siewem i była kicha. Ogórek korzenie puszcza na 2 metry więc lepiej rozsiać po całości. Wychodzi że masz ok 10 arów. 250 kg K/ha czyli jakieś 50 kg soli byś musiał wysiać po całości odjąć zawartość z obornika. Ja zawsze tak liczę i chyba większość rolników. Ale niby jakoś inaczej się liczy i wychodzą dużo większe dawki.

Potem potasu nie musisz dawać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
remix    0

Witam! Ogórek to roślina potasolubna , ale zarazem nie lubi potasu w formie chlorkowej czyli min. soli potasowej. Uważam,że nie ma co oszczędzać na nawożeniu, gdyż w uprawie ogórka stanowi ono niewielki promil kosztów. Polecam zastosować wieloskładnik np. YARA lub POLIMAG S. Stosowanie form chlorkowych potasu powoduje min. żółknięcie młodych roślin ogórka. U nas ogórka uprawia się na czarnej folii, którą rozkładamy specjalnie skonstruowaną maszyną , która jednocześnie rozwija taśmę kropluącą oraz dozuje nawóz. (mieszanka npk z Yary + saletrzak)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba1993    8

no, właśnie, ja też pierwszy raz będę uprawiał ogórki i chciałem robic tak jak książka pisze, ale skoro nie trzeba, to idzie sól, zawsze to dwa razy tańszy potas. Aha, Saszeta, jak ja je będę sadził ok. 15 maja, to już rozsiewac? bo teraz nie wjadę na pole <_<

Pozdrawiam :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saszeta    164

jeszcze za wcześnie. Gdzieś w połowie kwietnia. Zależy jaką dużą chcesz sadzić. Ale i tak za wcześnie. Ja też nie wjadę bo przez dwa dni lało więc na razie przerwa ;[ .

Chlorki łatwo się wypłukują. Folię to już przerabiałem. Po parę ha siałem. I jak jest pewny zbyt to można się w nią bawić. Owszem jest lepsza dla ogórka ale koszty są ogromne.

A w tym roku sadzę ogórka po ogórku tyle że rzędy przesuwam o pół. I nie robiłem i nie będę robił żadnej uprawy. Nawozy rozsypię i niech same się wpłuczą. Tylko roundup przed sadzeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz tez się zastanawiam czy siać sól potasową. Zawsze dawałem NPK z YARY, ale rzeczywiście forma siarczanowa jest droższa.

@saszeta, a Ty masz porównanie dla obu tych form na plonowanie i rozwój ogórka?

Edytowano przez marekpieg1234

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba1993    8

a roundup ile przed sadzeniem?

a sadził będę miesięczną, tzn. tak mi się wydaje, bo mam kupione cylindry 8x8 (cm)

sieje ok. 15 kwietnia do cylindrów, a potem w pole, pod agrowłóknine 17g/m^2

chyba, że do takich cylindrów mógłbym wcześniej posiac, ale nie wiem czy nie będą za małe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saszeta    164

ja nie zauważyłem różnicy. W ub sezonie dawałem amofoskę(chlorkowy) 3-10-28 w dawce 550kg/ha. I 100kg/ha siarczanu potasu. Wysiewałem z tydzień przed sadzeniem. Roślinom nic nie było

Znajomy od którego się wszystkiego uczyłem robi ogórka od paru dobrych lat. Na folii, partenokarpne, fertygacja, sieje w pole zawsze w kwietniu i przykrywa włókniną. Po prostu specjalista. Mówi że tylko raz wysiewał bezchlorkowe jak zaczynał ogórka. Tyle że wysiewa jak tylko da się wjechać w pole.

Ziemniak też chloru nie lubi a ja wale do oporu 2-3 dni przed sadzeniem i 40 ton kopie :D

@kuba starsze rośliny gorzej się przyjmują, roundup 3 dni przed sadzeniem i dzień przed deszczem

Edytowano przez saszeta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To chyba zaryzykuję i wysieję formę chlorkową jak da się wjechać, a część wysieję w rzędy Yarę

A co do partenokarpnych zabójczo drogie, dlatego zdecydowałem się na Sonatę, podobno dość dobra ze zwykłych

Edytowano przez marekpieg1234

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez hodowca98
      Witam serdecznie, :rolleyes:
      ostatnio zainteresowałem się uprawą ogórków gruntowych.
      Mam do was kilka pytań w związku z tym:
       
      1. ile potrzeba ziemi, żeby zacząć na tym zarabiać? (mam 3 ha)
       
      2. jakie podstawowe maszyny są do tego potrzebne? (mam: t25, przyczepę, pług, brony, kultywator)
       
      3. ile kosztują nasiona w przeliczeniu na 1 ha?
       
      4. ile można zebrać ton z 1 ha?
       
      5. czy to prawda, że wystarczy przygotować ziemię i tylko potem pryskać?
       
      6. czy to jakoś trzeba rejestrować itp. ?
       
      7. no i najważniejsze gdzie to sprzedać bo nie mam zielonego pojęcia, dodam że 20 km od mojej wsi jest hurtownia warzyw i owoców morze jakoś tam?
       
      Z GÓRY DZIĘKUJE ZA ODP. :D
    • Przez TJStorm
      Opis
      Witam.
      W związku z zbliżającym się sezonem na warzywa i owoce postanowiłem dodać moja pracę wykonana w zeszłym roku tj. 2013 (lato).
      Konstrukcja była skończona dawno temu ale brakuje folii a nie było sensu na jesień-zimę kupować po to aby stała pusta. Teraz czekamy na odpowiednia pogodę i folie się założy ;]
      Folia u mnie to będzie na opcje nr 2 czyli owoce (winogron, arbuz, truskawki), gdyż na pomidory mam już inną (nie widać jej ale stoi na górce za tą malutka folią i żywopłotem)
       
      Wymiary:
      Szerokość: 3000mm (3m)
      Długość: 9000mm (9m)
      Wysokość: 2200mm (2.2m) w szczycie, 1500mm (1.5m) na bocznych gięciach
       
      Ta konstrukcja jest masywna (założenia winogron który jak kiedy mieliśmy był dość obfity w takiej folii ale z rurek plastikowych).
      Wcześniejsza była robiona z:
      pałąki 1/2"
      poprzeczki wzdłużne 3/4"
      ucho ze śrubą 1 1/4".
       
      Spis Elementów i cen:
      Jak wymodeluje folie w 3d to dam wszystkie elementy co i jak. Nie pamiętam ile metrów rurek było dokładnie
       
      ale coś mi się tam przypomina:
       
      Materiał: rury (ocynk), śruby nakrętki to kwota 1450zł
       
      Rura 22mm:
      -100mm - 20 szt
       
      Rura 1 1/4":
      -150mm - 4 szt
       
      Rura 1":
      -7000mm - 5 szt
      -2000mm - 5 szt
      -3000mm - 2 szt
       
      Rura 1 1/2"
      -50mm - 24szt
       
      Rura 3/4"
      -6000mm - 10-12szt (poprawie jak wymodeluje)
       
      Farba biała:
      -1L puszka - 4 szt
       
      rozcieńczalnik Nitro:
      -1L - 2 szt
       
      Śruby M8:
      -50mm
       
      Nakrętki M8:
      -28szt
       
      Słupki dębowe:
      -12-14szt (w zależności od posiadanych, osobiście użyłem 14)
       
      Narzędzia używane do tworzenia:
      -giętarka do rur
      -ukośnica do ciecia rur na wymiar (można" flex'em" jak się nie posiada takiego sprzętu)
      -mały "flex" 1100W szlifowanie ostrych krawędzi rur
      -spawarka Mig/Mag
      -wiertarka (można w kolumnowej/stołowej)
      -pilnik okrągły
      -młotek
      -punktak
      -kompresor do pomalowania (można i pędzelkiem)
       
       
      Jak to jest zrobione:
      Postaram się w miarę w poszczególnych krokach/punktach opisać co i jak się robi.
       
      Poprzeczki wzdłużne:
      1. Przygotować rury 1" o długościach 7000mmm i 2000mm lub 6000 i 3000mm zależy jaki kto ma dostęp do rur. (5 sztuk każdego wymiaru)
      2. Zespawać do czoła te rury ale przed spawaniem polecam w środek wstawić jakiś kawałek rurki pasującej w 1" (czyli 1/2") ze 200mm aby nie wzmocnić łączenie.
      3. Zespawane rury oszlifować flex'em (połączenie spawane +10cm po obu stronach) i przemalować ten kawałek emalia ftalową (podkład antykorozyjny). Zostawić aż wyschnie.
       
      Rama dolna:
      1. Przygotować sobie rurę 1" o długości 3000mm. (2 sztuki)
      2. Przygotować sobie rurę 1 1/4" o długości 150mm (4 sztuki takich kawałków). (4 sztuki)
      3. Na końcach rury 3000mm przyspawać rurę 150mm (wcześniej lekko oszlifować na końcach rurę 3000mm (porobić takie wklęśnięcia) aby lepiej było spawać)
      Widać to w miarę na 14 zdjęciu http://www.opisiarz....lia/folia14.jpg
      4. Po przyspawaniu lekko oszlifować spawy i przemalować ten kawałek emalia ftalową (podkład antykorozyjny).Zostawić aż wyschnie.
       
      Pałąki:
      1. Przygotować sobie rury 3/4" o długości 6000mm. (10 sztuk)
      2. Przygotować sobie rury 1 1/2" o długości 50mm. (24 sztuki)
      3. W rurach 1 1/2" wywiercić otwory na śrubę M8 (polecam wywiercić większym wiertłem np. M10 lepiej aby
       
      luźno było przy spawaniu nakrętek do tych rurek)
      4. Przyspawać nakrętki M8 do tych rurek 50mm (dość dobrze przyspawać aby później nie odpadły przy kręceniu)
      5. Wcześniej przygotowane rury z pkt 1 ułożyć na równej powierzchni. Odmierzać po 1500mm i zaznaczyć (namalować kredka jakaś kolorowa).
      (Dobra rada: niby rury maja 6000mm jak kupujemy w hurtowni, ale warto je dociąć na te 6000mm bo różnice są do 5cm na długościach (np 6050, 6040). Najważniejsze aby te rury były jednakowych długości bo później wychodzą cuda)
      6. Tak przygotowane rury można giąć. Giece to lekka metoda prób i błędów ( u mnie polegało to na włożeniu w giętarkę i lekko dociśnięciu i od tego momentu było zero na tłoku giętarki i mierzyliśmy 85mm wysuwu tłoka od zera zaznaczonego wcześniej.) Nie muszę mówić aby przy każdym gięciu rura była w pozycji poziomej ;] bo będą wychodzić sprężyny zamiast pałąków.
      Przymierzać sobie do "Ramy dolnej" (powinno być na środku rur z każdej strony (prawej i lewej) wyjaśnia to 14 zdjęcie http://www.opisiarz....lia/folia14.jpg Rurę powinno się lekko odginać jak się wciska w te kawałki widoczne na zdjęciu.
      7. Po udanym gięciu wcześniej przygotowane kawałki (50mm) z punktu 2-4 przyspawać solidnie w wewnętrznej stronie gięcia, w miarę na środku w obu stronach. Wyjaśnia to 23 zdjęcie http://www.opisiarz....lia/folia23.jpg i 22 zdjęcie http://www.opisiarz....lia/folia22.jpg (w miarę potrzeby oszlifować: dotyczy głównie spoin wystających i ostrych poza obrys rury 3/4" bo później będą dziurawić folię, radzę dobrze obejrzeć każdą spoinę).
      Spawania trochę jest w sumie 8 pałąków po 3 spawy także cierpliwość jest wymagana
      Byłbym zapomniał 2 pałąki nie spawać na środku! Pałąk pierwszy i ostatni spawać w sposób pokazany na zdjęciu 20 http://www.opisiarz....lia/folia20.jpg
      Co do spawania ocynku oczywiście rękawy spawalnicze wymagane i na bezdechu spawać ;] (chyba że ktoś posiada wyciąg oparów spawalniczych.
      6. Po takich zabiega przemalować wszelakie gięcia i spawane kawałki emalia ftalową (podkład antykorozyjny).
       
      Zostawić aż wyschnie.
      Wyjaśnia to zdjęcie 22 http://www.opisiarz....lia/folia22.jpg
       
      Ustawienie i wkopanie słupków dębowych:
      1. Przygotować sobie słupki dębowe średnicy 80-100mm, odcinki 600-800mm (mogą być 10000mm w zależności od "równości terenu".
      2. Okorować (polecam jak świeże czyli prosto z lasu od razu to zrobić, jeżeli już wyschnięte to zlać je woda konkretnie aby kora łatwiej odchodziła.
      3. Rozłożyć sobie je wzdłuż i w poprzek tunelu czyli naszej ramy dolnej: wyjaśnia to 11 i 12 zdjęcie: http://www.opisiarz....lia/folia11.jpg i http://www.opisiarz....lia/folia12.jpg
      Są to wzdłuż krótkiego boku 3 sztuki na końcach i w środku (czyli 1500mm). Wzdłuż dłuższego boku to w zależności od posiadanej ilości słupków (12-14): Co 1800mm(12 słupków) lub 2250mm (14 słupków)
      4. Wykopać wszystkie dołki pod słupki.
      5. Wstawić 4 słupki narożne lekko przysypując ziemią. Nie na gotowo !!
      6. Wbić 4 gwoździe na tych słupkach i rozciągnąć sznurek "budowlany" w celu wyłapania poziomu całości.
      7. Po wyłapaniu poziomu można wstawiać pozostałe.
      Uwaga przy wstawianiu słupków bocznych pamiętać aby ostrą krawędź zewnętrzna (wychodzącą poza obrys ramy dolnej) lekko ściąć i zaokrąglić (aby nie kaleczyła folii, później i tak owijać będziemy biała szmatą)
      8. Można wstawić ramę dolna w celu ustawienia na gotowo słupków
      9. Po ustawieniu ubić ziemie wokół słupków jakimś kijem polewając woda wokół słupków.
      10. Powinno to wygladać jak na zdjeciu 12 i 13 http://www.opisiarz....lia/folia12.jpg i http://www.opisiarz....lia/folia13.jpg
       
      Na dziś t.j 25.02 wystarczy jutro kolejna porcja opisu jak to zrobić ;]
      min: Ustawienie i wkopanie słupków dębowych
      Rama dolna i "kotwy" (rurki fi 22mm o długości 100mm) i mocowanie do słupków dębowych
      Etapy składania całości
       
      cdn...
       
      Galeria:
       





       





       





       





       





       





       





       





       





       





       





       





       





       





       





       





       





       





       



       
      [EDIT]
      Drzwiczki z innej folii (na pomidory, ogórki, paprykę itp):
      Na dniach postaram się pokazać jak to będzie na tej nowej folii ;] (przykręcę je chociaż na 2 śruby i jakiś filmik pokaże)
       
      [EDIT2]
      Dodałem kilka fotek z założonej już płachty folii ;]
      Jeszcze drzwiczki ale to na dniach jak pogoda pozwoli na zgrzewanie najlepiej jak słońce pali na max ;]
      Najlepsze efekty z naciągania jak i z zgrzewania ;]
       





       


       
      Krótki filmik z malowania:
      http://www.youtube.com/watch?v=JfZo00yfd7Y
    • Przez zdzichu124
      Witam, planuje na tegoroczne zniwa zakup kombajnu John Deere 1188, planowalem zakup 1177 ale ze wzgledu ze mam do objechania duzo usług a jesli zmienie sprzet to pewnie klientów przybedzie , dlatego zdecydowalem sie na model z 6 wytrzasaczami i wieksza powierzchnia separacji ziarna oraz mocniejszym silnikiem. Budżet jaki planuje wydac to 80tys zł , na aukcjach są modele za okolo 50-60tys ale sa tez takie w okolicach 100tys zł i nie wiem dlaczego ceny sa tak zroznicowane, co ma ten za ponad 100tys czego nie ma ten za 60tys i jest warte tą roznice w cenie. Mam pytanie do osob mających pojecie o tym modelu , szczegolnie użytkownikow oraz serwisatnow tych maszyn , na co zwrócic uwage przy kupnie, co sprawdzic , co jest ich slabym punktem itp. dzieki za odpowiedzi. pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj