zubi1990

REMONT SILNIKA T25A

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

OSTRZEŻENIE! Swego czasu oryginalne części do T-25 i MTZ można było kupić w przedsiębiorstwie Agroma- Czarna Białostocka. Ale to było dawno i nieprawda. Ta firma już dawno nie istnieje, a hurtownie  bazują z częściami bazują na dobrej marce tej firmy, ale jak rozmawiałem z pracownikiem z jednej z nich, ostatni raz w fabryce władimirca po części byli w 2007 roku!! Znaczy w sklepach z "Czarnej" jest to samo co i w innych.

A Agroma Czarna Białostocka obecnie wygląda TAK!

1ebbfb91925babdc799e8fa8c6465628.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Voo    39

Agroma nie istnieje ale Grand działa i może ma swoich dostawców.Oczywiście nie chcę nikogo namawiać do zakupów w tej firmie ale zadzwonić i zapytać zawsze można.

Opisywałem kiedyś w temacie "Uwaga bubel" swoje poszukiwania oryginalnych części Poniżej mój troszkę skrócony post:

 

Kiedyś obdzwoniłem wszystkie sklepy jakie znalazłem w internecie w poszukiwaniu podłogi do władka i przy okazji wypytałem każdego jak to jest z oryginalnością części.I wszyscy sprzedający (nikt nie szedł w zaparte że jest inaczej) stwierdzili że już nie ma oryginalnych części.Jeżeli coś się jeszcze trafi to są to stare zapasy sprzed kilkunastu lat które się jeszcze nie sprzedały.

Jedynie sklep w Czarnej Białostockiej dał info że trochę oryginalnych  części do silnika (tylko do silnika) są w stanie sprowadzić z Rosji.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na zamówienie owszem, ale to większość firm ma kontakty. Mi nawet w tamtym roku, ku ogromnemu zdziwieniu "majstra", udało się kupić oryginalne ruskie podkładki rewersu, a w Czarnej ich nie mieli....

Zgadza sie, to ta najlepsza hurtownia która tam funkcjonuje, i faktycznie jak napisałeś "zapasy sprzed kilkunastu lat" bo jak pisałem, ostatnia dostawa byłą w tym 2007 roku. Mam nawet chyba do nich numer, bo to od nich uzyskałem tą informację.

Chciałem tylko uczulić tym postem by nie kierować sie przy wyborze sklepu lokalizacją w tym mieście bo się można przejechać.

Edytowano przez Easy_Rider76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek99    16

Oryginalne części to najszybciej można trafić w takich małych rodzinnych sklepikach z częściami. Ostatnio całkiem przypadkiem byłem w sklepie z częściami do Ursusa w centrum Konina i pytam gościa czy prowadzi też T25 a on , że to już się nie sprzedaje ale coś tam ma jeszcze ze starych zapasów. Po "przebiciu się"

 na sam koniec magazynu tam cała półka z nowymi częściami do Władka z epoki ZSSR, trochę wykupiłem :D  :P , zwłaszcza do silnika i skrzyni. Następnym razem chyba kupię wszystko, ceny przystępne/negocjonowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

W Golubiu Dobrzyniu na składnicy podobnie. Niby mają niewiele, ale kiedyś coś z ojcem potrzebowaliśmy, to nas zaprowadził na magazyn i kazał wybierac z tego co tam leżało na półkach :) Oficjalnie ruska nie prowadzą.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr95    0

witam mam taki problem z moim wladkiem pokazuje mi sie olej na oby dwóch głowicach przy kolektorze wydechowym nie wiem jaka dokładnie jest tego przyczyna. myślę ze możne wymiana glowic by tylko nie wiem gdzie je naj lepiej zakupić zęby były dobrej jakości a nie jakiś bubek proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy można podpiłować zamki pierścieni, gdy po złożeniu z dużą ilością oleju zestawu naprawczego bardzo ciężko przesunąć tłok w tulei? Cy to coś da? pomoże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze włóż same pierścienie do cylindra i szczelinomierzem zmierzy luż stykowy, Powinien wahać sie w granicach 0,3-0,5 mm, ja kupiłem raz ponoć nominalne a tłok z pierścieniami nie chciał wejść w cylinder, a jak włożyłem same pierścienie to okazało sie ze zamki zachodzą na siebie, znaczy mijają się i trzeba było piłować.

Tłoki i cylindry są tej samej grupy selekcyjnej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest stare oryginalne, tylko pierścienie nowe założone,  bo brał olej. Każdy pierścień (sam) wchodzi z odpowiednim luzem na zamku, ale gdy nałożę tuleję to muszę porządnie ciągnąć, aby przesunąć tłok nacisk 30-40 kg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Rowki dobrze wyczyszczone w tłokach? Jak twierdzisz, że zamki mają luz to jedynie pozostają te rowki. Chyba że pierścienie jakieś grubsze trafiłeś i rowki za płytkie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Rowki pod pierścieniami muszą być dokładnie oczyszczone z nagaru, inaczej pierścień nie ma miejsca aby się zmieścił w rowek i to może być przyczyną, ponadto cylinder należy posmarować olejem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiekg    2

Witam. Robiłem mały remont silnika tzn. tuleje, tłoki, pierścienie, docieranie zaworów, regeneracja wtrysków. Po złożeniu traktor odpala i pracuje ładnie ale na zimnym silniku podczas kręcenia rozrusznikiem słychać rytmiczne stukanie dobiegające z głowic (z tłumika), po 5 minutowej jeździe już tego nie słychać, i nie wiem co to może być. Czy mogą tak stukać zawory podczas zamykania ?? Dodam że podczas pracy silnika jest to słyszalne dopiero przy minimalnych równych obrotach. Może Macie pomysł co to może być ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Raczej bym obstawiał trochę za duży luz zaworowy. Po chwili ustaje bo dopływa tam olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

Szlifował ktoś cylindry ? mam tłoki nadwymiarowe i tak sie zastanawiam aby zeszlifować cylindry, robil ktoś tak z was? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Jeśli masz oryginalne cylindry to podobno można ale jak były już zmieniane to się nie nadają bo mają z cienką warstwę ulepszoną. Nigdy nie robiłem i nie spotkałem się żeby ktoś robił. Rozmawiałem tylko o tym z gościem z zakładu gdzie robili mi silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

Niby mam ale ciężko stwierdzić, podjadę do zakładu i zobaczymy co powiedzą.

Co do pierścieni, jakie założyć? z dzielonymi olejowymi czy te nowsze, pojedyncze?   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Co do pierścieni to ja nie pomogę, u mnie dalej siedzą takie jak mi założyli przy remoncie i nawet nie wiem jakie mimo, że cylindry zdejmowałem bo zmieniałem wał. Grama oleju nie bierze to nie ruszam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

Kupiłem jakieś stawropolskie, w sklepie mówili że oryginał, 

Cylindry dałem do rozwiercenia, popatrzyli, pomierzyli i może na piątek będą do odbioru

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

Cylindry odebrane, no i to tyle co mogę powiedzieć, montaż dopiero będzie za 2 tygodnie, wtedy sie przekonam czy warto było szlifować czy też nie,

Czy szczelina miedzy łączeniem pierścieni jest ok? w starych była o wiele wieksza.

 

 

Druga sprawa, korby i panewki,

Zostały zregenerowane, wału nie szlifowałem ponieważ nie ma za bardzo rys, panewki H1 takie jakie były, lecz przy skręceniu bardzo ciężko się obraca, i pytanie, trzeba jednak szlifiwać wał czy tylko delikatnie go przelecieć papierem i skręcić to jak było, a panewki dopasuja sie- tak mi pow. z zakładzie,co myślicie? 

w9fjif.jpg

15s4hhc.jpg

Edytowano przez Mikua

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Szczelina na pierścieniach jest gdzieś podana, wydaje mi się że minimum 0,3 mm ale poszukaj bo nie chciałbym wprowadzić w błąd.

Ja jak kiedyś wymieniałem wał bo stary po szlifie pękł to też ciężko chodził po skręceniu. Nawet po odpaleniu i kilku minutach pracy zdusiło mi silnik, ale za chwilę go odpaliłem i chodził bez problemów dopóki nie padła pompa smarowania i ojciec stwierdził, że przecież bez ciśnienia można do domu wracać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.07.2018 o 22:53, Mikua napisał:

Cylindry odebrane, no i to tyle co mogę powiedzieć, montaż dopiero będzie za 2 tygodnie, wtedy sie przekonam czy warto było szlifować czy też nie,

Czy szczelina miedzy łączeniem pierścieni jest ok? w starych była o wiele wieksza.

 mcw8pi.jpg

aajay8.jpg

Druga sprawa, korby i panewki,

Zostały zregenerowane, wału nie szlifowałem ponieważ nie ma za bardzo rys, panewki H1 takie jakie były, lecz przy skręceniu bardzo ciężko się obraca, i pytanie, trzeba jednak szlifiwać wał czy tylko delikatnie go przelecieć papierem i skręcić to jak było, a panewki dopasuja sie- tak mi pow. z zakładzie,co myślicie? 

w9fjif.jpg

15s4hhc.jpg

mógłbyc jeszcze pomierzyc czopy na wale,byc moze owal jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Wał ma się kręcić lekko ręką, jak jest ciężko to albo dojdzie do wczesnego wytarcia się panewek albo zatarcia silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

Ogólnie plan jest taki,  zakładamy na sztywno to co jest, jeśli obróci wtedy nowy wał, bo i tak wyjścia nie ma, a szlifować tego chyba nie warto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez hubertoski
      Witam wszystkich użytkowników forum. W naszym 8045 nastąpiła awaria silnika tj. duży korek na wale odkręcił się , efekt obrócona panewka , pęknięty wał korbowy , przyczyna ? o tym zaraz , części wszystkie zamówione , silnik w połowie złożony, czyli tuleje osadzone , wał skręcony na 3 podporach, zauważyłem że gwint na jednej ze stóp ( obok miejsca uszkodzonej panewki) jest zerwany, i to mogło być przyczyna odkręcenia się korka, drgania itd. tak czy inaczej , jak uważacie w jaki sposób naprawić ten gwint, hemi coil i pozostawić oryginalną śrube , czy też przewiercenie na większy otwór i przegwintowanie i dotoczenie / dobranie śruby a więc rozwiercenie jednego otwóru na stopie. Pozdrawiam.
    • Przez wajdek85
      Witam, zamierzam w niedługim czasie kupić talerzówkę 2,4m,
      problem w tym że większość firm w opcji ma wał strunowy, a mnie interesuje rurowy.
      jak już znalazłem firmę która jest w stanie zrobić rurowy to chcą za niego 2500 zł.
      długo myślałem jak taki wał taniej zrobić i wymyśliłem:
      do kwadratowego wału przyspawam w odstępach 50cm talerze uzębione a do nich rurki.
      Stąd moje trzy pytania, czy według was taki wał wytrzyma?
      I najważniejsze pytanie jak przyspawać rurki, czy iść na łatwiznę i spawać w linii prostej czy męczyć się z ich gięciem i zrobić tak jak większość firm czyli spiralnie?
      no i czy według was średnica około 35mm rurki wystarczy?
    • Przez Wieslaw55
      Witam. Pytanie jak w temacie czy luz na przedniej osi może spowodować zerwanie wału napędowego oczywiście jeżeli tego nie naprawiamy. Słyszałem, że takie żeczy się zdarzają dlatego jak ktoś coś wie to proszę o odpowiedź.
    • Przez lejek
      Nie wiem czy wybrałem dobre miejsce na ten temat,jeśli nie to proszę skorygować.
      Niedawno kupiłem od niemiaszka JD 3152D

      zapomnieli o oleju więc padła uszczelka pod głowicą

      i poszły panewki

      garki i pierścienie są ok

      jeśli chodzi o uszczelke to raczej nie ma problemu ale wał to nie bułka z masłem.trzeba wyciągnąć do szlifu,
      może ktoś już to robił sam i doradzi od czego zacząć i na co uważać.
      Będe wdzięczny-Dzięki.
    • Przez zbyszekbrzuze
      Witam, tak jak w temacie jak jest zrobione uszczelnienie walu korbowego od strony sprzegla w Jumzie. Mianowicie rozpolowilem Bialoruske z powodu awarii sprzegla, Zatarte lozysko, cale spilowane i stopione oraz pogiete lapki, oraz spalona tarcza. Chcialbym przy okazji wymienic uszczelniacz walu korbowego, lecz nie mam zadnego katalogu i nie moge znalezc opisu co za uszczelniacz tam siedzi. Koncowk walu jest wieksza od uszczelniacza tak jak w Bizonie, ale nie zauwazylem tam zadnej pokrywy.
      Prosze o garsc informacji.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj