-
Podobna zawartość
-
Przez hubertoski
Witam wszystkich użytkowników forum. W naszym 8045 nastąpiła awaria silnika tj. duży korek na wale odkręcił się , efekt obrócona panewka , pęknięty wał korbowy , przyczyna ? o tym zaraz , części wszystkie zamówione , silnik w połowie złożony, czyli tuleje osadzone , wał skręcony na 3 podporach, zauważyłem że gwint na jednej ze stóp ( obok miejsca uszkodzonej panewki) jest zerwany, i to mogło być przyczyna odkręcenia się korka, drgania itd. tak czy inaczej , jak uważacie w jaki sposób naprawić ten gwint, hemi coil i pozostawić oryginalną śrube , czy też przewiercenie na większy otwór i przegwintowanie i dotoczenie / dobranie śruby a więc rozwiercenie jednego otwóru na stopie. Pozdrawiam.
-
Przez wajdek85
Witam, zamierzam w niedługim czasie kupić talerzówkę 2,4m,
problem w tym że większość firm w opcji ma wał strunowy, a mnie interesuje rurowy.
jak już znalazłem firmę która jest w stanie zrobić rurowy to chcą za niego 2500 zł.
długo myślałem jak taki wał taniej zrobić i wymyśliłem:
do kwadratowego wału przyspawam w odstępach 50cm talerze uzębione a do nich rurki.
Stąd moje trzy pytania, czy według was taki wał wytrzyma?
I najważniejsze pytanie jak przyspawać rurki, czy iść na łatwiznę i spawać w linii prostej czy męczyć się z ich gięciem i zrobić tak jak większość firm czyli spiralnie?
no i czy według was średnica około 35mm rurki wystarczy?
-
Przez Wieslaw55
Witam. Pytanie jak w temacie czy luz na przedniej osi może spowodować zerwanie wału napędowego oczywiście jeżeli tego nie naprawiamy. Słyszałem, że takie żeczy się zdarzają dlatego jak ktoś coś wie to proszę o odpowiedź.
-
Przez lejek
Nie wiem czy wybrałem dobre miejsce na ten temat,jeśli nie to proszę skorygować.
Niedawno kupiłem od niemiaszka JD 3152D
zapomnieli o oleju więc padła uszczelka pod głowicą
i poszły panewki
garki i pierścienie są ok
jeśli chodzi o uszczelke to raczej nie ma problemu ale wał to nie bułka z masłem.trzeba wyciągnąć do szlifu,
może ktoś już to robił sam i doradzi od czego zacząć i na co uważać.
Będe wdzięczny-Dzięki.
-
Przez zbyszekbrzuze
Witam, tak jak w temacie jak jest zrobione uszczelnienie walu korbowego od strony sprzegla w Jumzie. Mianowicie rozpolowilem Bialoruske z powodu awarii sprzegla, Zatarte lozysko, cale spilowane i stopione oraz pogiete lapki, oraz spalona tarcza. Chcialbym przy okazji wymienic uszczelniacz walu korbowego, lecz nie mam zadnego katalogu i nie moge znalezc opisu co za uszczelniacz tam siedzi. Koncowk walu jest wieksza od uszczelniacza tak jak w Bizonie, ale nie zauwazylem tam zadnej pokrywy.
Prosze o garsc informacji.
-