zubi1990

REMONT SILNIKA T25A

Polecane posty

pawel807    102

Siema. Szybkie pytanie szlifował z was ktoś wał korbowodowy w t-25 ? Wał mam prawdopodobnie oryginalny, kiedyś zmieniane tylko panewki. Ciśnienie ma na zimnym 4, a ciepłym ledwo 1 i to na wysokich obrotach. Proszę o odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawnic4    0

tak mój wujek szlifował i chodzi już jakies 10 lat i jest super ciśnienie ma 4 na gorącym a 4,5 na zimnym


Wladimirec T25A tuning 1995r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    185

http://allegro.pl/ro...2938500895.html

To dobra oferta jest. Odkręcane przeciwwagi, miarka oleju jak w nowym typie, tylko góra zwykła na świecę w kolektorze

 

Przypatrzcie się na żeberka głowicy szczególnie z lewej strony patrząc od strony kolektorów - ten silnik już trochę przeszedł...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawnic4    0

bo to nie jest nowy silnik po podróba pół nowy blok silnika nowe głowice wał i to wszystko co z tym zwiazane i wymalowane farba podkladową


Wladimirec T25A tuning 1995r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Witam,zwróćcie uwagę tylko już na jeden, ale jakże dalece ważny szczegół,- mianowicie: jak tandetny musi być wał, jeżeli z taką starannością i dokładnością zamontowane na wale są przeciwwagi, widać to po ich montażu na wał, gołym okiem widać że są krzywo, a to już o czymś świadczy, lepiej by się nie ośmieszali, pewnie z braku zbytu na części ,a nadmiaru czasu z nudów, wpadli na pomysł częściowego montażu że prędzej się to sprzeda, bo już nikt nie sprawdzi na tych częściach "napisu made in china" a w takich niby kompletach coś się zawsze może sprzeda, może jestem z byt podejrzliwy," jednak to nie są tanie rzeczy" bo jeśli ktoś robi silnik, to na co mu nawet nie połowiczny komplet ,gdzie i tak musi resztę zamontować sam, to chyba żaden problem montażu tego co tam do kupy z kręcone,niewiadomego producenta, no ale to jest tylko moje zdanie, a co sądzą inni na forum?Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Użytkownik YouTube minifermer1 pokazuje ile są warte współczesne Władimirce i zapewne części też. Trochę ponad tysiąc motogodzin i wszystko rozklekotane. Dlatego chciałem zapytać, co radzićię o tym komplcie. A co do tego Tuningu kilka postów wyżej, to był żart. Zapomniałem o chłodnicy oleju, którą można zamontować do Władka, tylko trzeba wsadzić zawór regulacji ciśnienia z wyjściami na węże.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Oczywiście, że możesz założyć nowe panewki bez szlifu. Tylko trzeba dobrze pomierzyć jakie.

W jakim stanie pompa , zawór i filtr oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel807    102

@mtracz Mi chodzi czy mogę zrobić szlif wału ? Bo jedni piszą że się urywają po szlifie. Czy to prawda ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Każdy wał może się urwać po szlifie.

Wiele ludzi robiło szlif i chodzą więc to tylko twoja decyzja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel807    102

Ale wiesz, ludzie piszą że we Władimircu wał jest utwardzany powierzchownie, i po szlifie zrywa się warstwę utwardzaną. Dlatego chce wybadać sprawe czy ktoś szlifował i chodzi .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

W moim ponad 10 lat temu miał robiony szlif i chodzi do dziś. Lekko nie miał bo robił nawet na 20ha sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Kolor mają jak nasz wał od Bizona jak przyszedł od azotowania, to może i jakiś tam czas były w azocie. Tylko jak długo? Trzeba by zapytać sprzedawcy o jakiś papier potwierdzający. O producenta i czy oni kompletują te zestawy, czy sprowadzają całość w pudełkach.

 

Hmm. A gdyby tak azotowane tuleje, chromowe pierścienie, kute tłoki i korbowody, utwardzony i wyważony wał, turbinka, zmienione krzywki na wałku, większa dawka i poszerzone kanały w głowicach i może większe zawory? 45 KM z D21 by wyciągnął jak nic.

 

Muszę cię zmartwić, ale azotowanie zwykle przeprowadza się atmosferze amoniaku (azotowanie gazowe) lub w atmosferze mieszaniny gazów (np: azotu i wodoru) lub czystego azotu, ale i tym razem to są raczej jony azotu (azotowanie jonowe). Azotowanie jonowe jest za to chyba jedną z najlepszych technologii azotowania lub azotonawęglania. Warto więc zapytać jaką metodą wał będzie azotowany. Po drugie do azotowania nadają się właściwie tylko stale do tego przeznaczone czyli zawierające w swoim składzie pierwiastki azotkotwórcze tj. Cr, V lub Mo. Niestety nie wiem z jakiego żeliwa jest wykonany wał korbowy T-25 więc nie wiem też czy nadaje się do azotowania. Dodam tylko, że dawniej budowano wały korbowe nawet ze zwykłej stali węglowej, która zupełnie nie nadaje się do azotowania.

Na koniec - jak wszystko utwardzisz to utwardzisz też współpracujące ze sobą elementy np. tuleja cylindra i pierścienie tłokowe. A jak wszystko będzie zbyt twarde zbyt szybko też się zużyje. Materiały elementów współpracujących muszą być dobrane właściwie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Witam,z tymi szlifami to jest różnie, ale sam na wiosnę zdecydowanie dam wał do szlifu, tyko do dobrego i sprawdzonego zakładu, ten już zrobił prawie 9 tyś. motogodzin,ale wiem że wał jest sprawdzony, choć też należy wziąć pod uwagę zmęczenie materiału,lecz nowy też nie wiemy jak będzie się sprawdzał i powiem tak, że w moich stronach sąsiedzi dawali robić szlify i nie słyszałem aby komuś tam pękł wał i twierdził,że tylko przyczyną był szlif, na około 8 wiadomych mi szlifów u nas,wiem o jednym przypadku pęknięcia po szlifie,ale to było moim zdaniem i nie tylko moim,ewidętna wina użytkownika.Nie jeżdził nigdy trzeżwy,bo na trzeżwo jak twierdził nie umie jeżdzić,bo zbytnio mu latają łapy,i trudno mu utrzymać kierownicę,a smarował on,ale tylko siebie bo kasy nie starczało na olej by wymienić,nie miał nawet na dolewkę na olej aby był stan w silniku,bo zawsze miał potrzebę wyższej konieczności względem siebie jak twierdził,nawet góry silnika nie robił bo brakło kasy,no i za to brał mu olej,a na żywotność wału po szlifie w pływa dużo czynników, to jak był wykonany szlif,jak był z pasowany wał-panewki,oraz docierany po szlifie.Ponadto czy przed szlifem na danym czopie nie były przewinięte panewki,a tym samym dany czop przegrzany i rozhartowany itd. można by mnożyć wiele okoliczności które mają na to wpływ.Należy wziąć pod uwagę że też zdarzają się przypadki,że i po roku czy dwóch od nowości ciągnika,wał komuś tam pękł,i to nawet przy wzorowej,książkowej eksploatacji ciągnika,to jest właśnie różnie zawsze istnieje ryzyko i tego nie można wykluczyć.Trzeba też poddać rozsądnej ocenie wał po wyjęciu z silnika,czy na pewno nadaje się on do szlifu, albowiem porządny szlifierz oceni czy warto robić szlif, co wart jest wał,bo jeśli będzie chciał tylko na nas zarobić,to zawsze powie że warto go robić,i tak to wygląda ;) Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel807    102

@wieslaw16 .

 

Dziękuje za odpowiedź. Mniej więcej chciałem taką usłyszeć. Oryginalny to oryginalny. Może będzie taki sam po szlifie jak ten nowy co niby jest też oryginalny. Trzeba zawieźć do porządnego speca, a nie takiego co w stodole robi. Myślę że jak ktoś wykona dobry szlif to i będzie chodził.

 

Dziękuje za odpowiedzi i również pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheBazyllo    2

Witam! Mam pytanie chcę założyć nowy wał+panewki bo przytarł mi się na panewce nowe tłoki tuleje głowice. Chciałem się zapytać czy jak nowy wał i panewki idą to się dobrze spasują czy trzeba dobierać ? Jakie części kupować starego czy jakieś nowego typu(i jakiej produkcji ukraińskiej czy litewskiej czy itp). zależy mi żeby dłuższy czas mi posłużyły i ciągnik miał moc. Pozdrawiam i proszę o odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Na której panewce przytarło na głównej czy na korbowodach.Jak na głównej to daj blok do osiowania. A co do wału i panewek po złożeniu zawszę się sprawdza czy lekko się obraca.Jak stawia opór to coś jest nie tak i rozkręca się i sprawdza.Co do części to przede wszystkim ruskie nie jakieś made in nie wiadomo co.Cylindry to młotkiem wybieram w sklepie.Każdą którą wykładają na stół pukam młotkiem i słucham jaki ma dźwięk.Im bardziej metaliczny tym lepsza bo prze ciesz co za problem podmienić w pudełku cylindry no i dobiera się głowice do zestawów czyli tłoki nowego typu to i głowica na nowy typ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheBazyllo    2

Dzięki balcerek1 za podpowiedź. Przytarł się na panewce korbowej ale aż stanął więc nie ma chyba sensu szlifu robić. Jak wyjąłem przytartą korbę to wał się kręci jak woda. A jaki typ polecasz nowy czy stary? nie zależy mi na rozpalaniu zimą więc myslałem o starym typie (może dzięki temu będzie miał moc jak kiedyśni orginał) Jakie wg. Ciebie części są najlepsze ukraińskie rosyjskie czy litewskie ? Chciałem zakupy zrobić przez internet ale być może zastosuje Twój sposób i podjadę do sklepu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A dlaczego przy starym typie zestawów ma gorzej zapalać?

Jak wszystko sprawne to nie ma problemów z zapalaniem w żadnych warunkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Zakłada się różne jakie sobie ktoś wymyśli to się kupuję.Ja mam w swoim stary typ i na brak mocy nie narzekam.Wał też z wyższej półki weź i żeby był kuty bo dzisiaj różne badziewia robią najlepiej oryginał ruski tylko żeby były jakieś znaki nabite po rusku albo polski z Tyczyna ja bynajmniej takie zakładam a jak ktoś kupuję sam to też taki każe kupić i na razie nie miałem żadnych reklamacji.Głowice jak kupisz to przed zakładaniem zalej je naftą bo też tandety robią że szkoda słów no korbowody do wymiany tulejek i kontowania zawieź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Co to jest kontowanie, bo mi się kojarzy z kontem w banku :), ale to chyba nie to ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Napisano (edytowany)

Witam sedecznie!

Mój Władek o własnych siłach dojechał do warsztatu :)

Sprzęgło nie chciało puścić, więc odkręciłem docisk. Tarcza jak nowa, tylko wypadł simering z wału i zasyfiło się łożysko to malutkie w wale.

 

Rozebrałem trochę silnik i tragedii na razie nie widzę. 2 rysy na panewce korbowej I cylindra.

 

Tłoki mają spory luz w cylindrach, a szczególnie na I cylindrze, objawiało sie to dzwoniącą pracą silnika.

 

Pierścień żaden nie pękł. Ale już były zdarte, bo kopcił z odpowietrznika i korka, a po zatkaniu palcem odpowietrznika wypompowywał olej przez miarkę.

Tłoki 5p, oleju dużo nie brał. Progi nie takie wielkie. Pisałem w innym temacie, że zagrzała się jedna głowica, pod nią tłok był w lepszym stanie, pewnie on ciągnął cały traktor, a drugi już nie pracował.

W tej zagrzanej głowicy prowadnica zaworu wydechowego wysiadła, bo było pod dekielkiem pełno nagaru.

Trzeba będzie zobaczyć, wtryski w jakim były stanie.

Na głównych panewkach wał nie lata w górę i w dół. tylko się przesuwa kilka mm przód-tył.

Straszne luzy na sworzniach tłokowych.

 

Jutro rozkręcam panewki główne.

 

Ile podkładek jest pod wtryskami? bo u mnie były po 3

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

Pod wtryskami powinno znajdować się po jednej podkładce, chyba że ktoś zmieniał końcówki i zamontował nietypowe - dłuższe


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez hubertoski
      Witam wszystkich użytkowników forum. W naszym 8045 nastąpiła awaria silnika tj. duży korek na wale odkręcił się , efekt obrócona panewka , pęknięty wał korbowy , przyczyna ? o tym zaraz , części wszystkie zamówione , silnik w połowie złożony, czyli tuleje osadzone , wał skręcony na 3 podporach, zauważyłem że gwint na jednej ze stóp ( obok miejsca uszkodzonej panewki) jest zerwany, i to mogło być przyczyna odkręcenia się korka, drgania itd. tak czy inaczej , jak uważacie w jaki sposób naprawić ten gwint, hemi coil i pozostawić oryginalną śrube , czy też przewiercenie na większy otwór i przegwintowanie i dotoczenie / dobranie śruby a więc rozwiercenie jednego otwóru na stopie. Pozdrawiam.
    • Przez wajdek85
      Witam, zamierzam w niedługim czasie kupić talerzówkę 2,4m,
      problem w tym że większość firm w opcji ma wał strunowy, a mnie interesuje rurowy.
      jak już znalazłem firmę która jest w stanie zrobić rurowy to chcą za niego 2500 zł.
      długo myślałem jak taki wał taniej zrobić i wymyśliłem:
      do kwadratowego wału przyspawam w odstępach 50cm talerze uzębione a do nich rurki.
      Stąd moje trzy pytania, czy według was taki wał wytrzyma?
      I najważniejsze pytanie jak przyspawać rurki, czy iść na łatwiznę i spawać w linii prostej czy męczyć się z ich gięciem i zrobić tak jak większość firm czyli spiralnie?
      no i czy według was średnica około 35mm rurki wystarczy?
    • Przez Wieslaw55
      Witam. Pytanie jak w temacie czy luz na przedniej osi może spowodować zerwanie wału napędowego oczywiście jeżeli tego nie naprawiamy. Słyszałem, że takie żeczy się zdarzają dlatego jak ktoś coś wie to proszę o odpowiedź.
    • Przez lejek
      Nie wiem czy wybrałem dobre miejsce na ten temat,jeśli nie to proszę skorygować.
      Niedawno kupiłem od niemiaszka JD 3152D

      zapomnieli o oleju więc padła uszczelka pod głowicą

      i poszły panewki

      garki i pierścienie są ok

      jeśli chodzi o uszczelke to raczej nie ma problemu ale wał to nie bułka z masłem.trzeba wyciągnąć do szlifu,
      może ktoś już to robił sam i doradzi od czego zacząć i na co uważać.
      Będe wdzięczny-Dzięki.
    • Przez zbyszekbrzuze
      Witam, tak jak w temacie jak jest zrobione uszczelnienie walu korbowego od strony sprzegla w Jumzie. Mianowicie rozpolowilem Bialoruske z powodu awarii sprzegla, Zatarte lozysko, cale spilowane i stopione oraz pogiete lapki, oraz spalona tarcza. Chcialbym przy okazji wymienic uszczelniacz walu korbowego, lecz nie mam zadnego katalogu i nie moge znalezc opisu co za uszczelniacz tam siedzi. Koncowk walu jest wieksza od uszczelniacza tak jak w Bizonie, ale nie zauwazylem tam zadnej pokrywy.
      Prosze o garsc informacji.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj