Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Ja mam z tym problem też. Po poskładaniu silnika przez jakiś czas było sucho a później znowu się pociło i to coraz bardziej. Zdjąłem cylinder i wymieniłem uszczelkę i dodatkowo posmarowałem hermetykiem. Przez jakiś czas było sucho i znowu się zaczęło. Ostatnio jak miałem zdjęte pokrywy zaworów to dociągnąłem śruby i trzy mało co poszły a jedna o prawie ćwierć obrotu, akurat ta przy której się pociło, od roku jest sucho. Widocznie ta śruba popuszcza u mnie.

Opublikowano

Koledzy, zbieram sie do składania  silnika ale zaintrygowała mnie jedna rzecz. Do tej pory kupowałem pierścienie  primy, ale że ostatnio 2 pękły, postanowiłem kupić coś innego i i kupiłem  zestaw  w którym są  wielokątne pierścienie blaszki, nie wiem jak o nazwać. Jak to sie montuje? Proszę się nie śmiać ale odkąd pamiętam  w moim t-25 były pierścienie  okrągłe i nigdy nie było takich.. więc czekam na jakieś sugestie3581.jpg

Opublikowano

Koledzy mam problem z rodzinnym władkiem, otóż jakieś 8-9 miesięcy temu miał robiony generalny remont silnika ( przez mechanika )wał cylindry itp, od ponad dwóch miesięcy czyje wyrażny spadek mocy, np przy 1 godzinnej pracy w polu ciśnienie spada ponieżej 1, ogólnie traktor momentami ciężko pali i słychać mocne klekotanie zaworów, wystarczy lekka praca a kopco na czrno aż tyłu nie widać, w dodatku mam wyciek oleju na uszczelniaczu obok koła zamachowego, podczas ciężkiej pracy potrafi pociągnąć nawet litre oleju na 1 mtg, dodam, że ciągnik pracuje zaledwie na 2 ha oleje miał wymieniane na bierząco a olej był dolewany co chwile na górny stan. czy ten silnik nadaje się do kolejnego remontu ?

Opublikowano

Biorąc pod uwagę jakość części to możliwe że czeka Cie kolejny remont. Co do zaworów czy problemów z odpalaniem to trzeba wyregulować luzy oraz kąt wtrysku ale jak bierze tyle oleju co piszesz to albo prowanice zaworów albo pierścienie i cylindry wyrobione a tego niestety bez rozbierania nie da rady ocenić. chyba że ten wyciek przy kole zamachowym jest tak duży.

Co do ciśnienia oleju to we Władku na jałowym biegu po rozgrzaniu dopuszczealne jest 0.8.

Opublikowano

No tak niby te 0,8 jest dopuszczalne ale nie po świeżym remoncie silnika, rozumiem jak by ten ruski robił na 20 ha rocznie ale on w tym roku nic nie widział, zrobił zaledwie 120 mtg od remontu a docierany był do 40 mtg i teraz nie wiem czy winić mechanika czy części ;/ bo jak by nie patrzeń duże pieniądze w remont poszły a inaczej mówiąc w błoto ...

Opublikowano

No tak tylko boli mnie to, że kolejny zestaw wiąże się z kosztami części plus docieranie i spędzony czas, a części nie były kupowane z dolnej półki... Dziwi mnie to że z odmy nie dymi, bo zużyty zestaw łatwo rozpoznać po odmie a tu ani dymka a moc na przełomie 15 Kw

Opublikowano

Kolego ja bym się czepiał głowic i układu paliwowego. Mój po awarii tłoka bardzo dmuchał w olej, a Twój nie. Sprawdź szczelność zaworów i wtryskiwacze daj na przyrząd. Wymień filtry. Ustaw ponownie początek wtrysku. Sprawdzałeś czy filter powietrza nie blokuje przepływu powietrza?

Jeśli kolor dymu nie wskazuje na spalanie oleju, to winny jest uszczelniacz.

 

PS. Nie masz już tego ruska na gaz?

Opublikowano

Mam remontuje go już drógi rok i skończyć nie mogę, Szkoda ruska bo rodzinka planuje go sprzedać a niecały rok temu był robiony kapitalny remont silnika w dodatku 2 dni temu skrzynia się posypała ;/

Opublikowano

Czyli przy 0,7mm tłoki do wymiany. :(

Jako, że Władek odmówił posłuszeństwa i zapalał tylko na jeden gar / po pewnym czasie łapał na dwa/ i walił przez odmę-  wczoraj ściągnołem głowice i cylindry. Okazało się, że na pierwszym garze zapieczone są dwa pierścienie uszczelniające i pełno nagaru w olejowych. Głowice z zaworami wszystko w porządku. Gładzie cylindrów na obu garach jak nowe bez jakichkolwiek rantów, tłoki gładziutkie bez rys. Wszystkie części niby idealnie jednak jak pomierzyłem suwmiarką to zaniepokoił mnie duży luz pomiędzy tłokami a tuleją tak około 0,7- 0,8 mm. O co tu może chodzić, czyżby były źle spasowane od początku. Nie znam dokładnych nominalnych wymiarów nowych tłoków i tuleji.

Opublikowano

Naturalne zużycie, albo przegrzanie, wtedy Tłok puchnie i się ściera.

Komplety są tanie, więc wymieniłbym je.

A jeśli nie, to same tłoki z pierścionkami.

Miałem okazję zmieniać pierścienie w C330M, gdzie progi na tulejach blokowały możliwość wysunięcia tłoków, bo pierścienie haczyły :P i nawet odpalił i w miarę dobrze chodził.

Opublikowano

Zadzwoń do firmy Grand w Czarnej Białostockiej może coś Ci doradzą.Kiedyś mieli dobre części.Oryginalnych rosyjskich raczej nie kupisz jak już to raczej ukraińskie.

Możesz też przejrzeć ofertę sklepu w Parczewie,ogłaszają sie na olx.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez hubertoski
      Witam wszystkich użytkowników forum. W naszym 8045 nastąpiła awaria silnika tj. duży korek na wale odkręcił się , efekt obrócona panewka , pęknięty wał korbowy , przyczyna ? o tym zaraz , części wszystkie zamówione , silnik w połowie złożony, czyli tuleje osadzone , wał skręcony na 3 podporach, zauważyłem że gwint na jednej ze stóp ( obok miejsca uszkodzonej panewki) jest zerwany, i to mogło być przyczyna odkręcenia się korka, drgania itd. tak czy inaczej , jak uważacie w jaki sposób naprawić ten gwint, hemi coil i pozostawić oryginalną śrube , czy też przewiercenie na większy otwór i przegwintowanie i dotoczenie / dobranie śruby a więc rozwiercenie jednego otwóru na stopie. Pozdrawiam.
    • Przez wajdek85
      Witam, zamierzam w niedługim czasie kupić talerzówkę 2,4m,
      problem w tym że większość firm w opcji ma wał strunowy, a mnie interesuje rurowy.
      jak już znalazłem firmę która jest w stanie zrobić rurowy to chcą za niego 2500 zł.
      długo myślałem jak taki wał taniej zrobić i wymyśliłem:
      do kwadratowego wału przyspawam w odstępach 50cm talerze uzębione a do nich rurki.
      Stąd moje trzy pytania, czy według was taki wał wytrzyma?
      I najważniejsze pytanie jak przyspawać rurki, czy iść na łatwiznę i spawać w linii prostej czy męczyć się z ich gięciem i zrobić tak jak większość firm czyli spiralnie?
      no i czy według was średnica około 35mm rurki wystarczy?
    • Przez Wieslaw55
      Witam. Pytanie jak w temacie czy luz na przedniej osi może spowodować zerwanie wału napędowego oczywiście jeżeli tego nie naprawiamy. Słyszałem, że takie żeczy się zdarzają dlatego jak ktoś coś wie to proszę o odpowiedź.
    • Przez lejek
      Nie wiem czy wybrałem dobre miejsce na ten temat,jeśli nie to proszę skorygować.
      Niedawno kupiłem od niemiaszka JD 3152D

      zapomnieli o oleju więc padła uszczelka pod głowicą

      i poszły panewki

      garki i pierścienie są ok

      jeśli chodzi o uszczelke to raczej nie ma problemu ale wał to nie bułka z masłem.trzeba wyciągnąć do szlifu,
      może ktoś już to robił sam i doradzi od czego zacząć i na co uważać.
      Będe wdzięczny-Dzięki.
    • Przez zbyszekbrzuze
      Witam, tak jak w temacie jak jest zrobione uszczelnienie walu korbowego od strony sprzegla w Jumzie. Mianowicie rozpolowilem Bialoruske z powodu awarii sprzegla, Zatarte lozysko, cale spilowane i stopione oraz pogiete lapki, oraz spalona tarcza. Chcialbym przy okazji wymienic uszczelniacz walu korbowego, lecz nie mam zadnego katalogu i nie moge znalezc opisu co za uszczelniacz tam siedzi. Koncowk walu jest wieksza od uszczelniacza tak jak w Bizonie, ale nie zauwazylem tam zadnej pokrywy.
      Prosze o garsc informacji.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v