Skocz do zawartości
mechas

Modyfikacja napędu sprężarki Ursus C-330M

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus

mechas    0

Witam :) . Często używam sprężarki w moim ursusie C-330M i to częste zakładanie i zdejmowanie paska napędu jest denerwujące <_< . Mam taki pomysł : a gdyby zastosować dłuższy pasek i zastosować napinacz ? Wtedy gdy sprężarka nie byłaby potrzebna to pasek klinowy ślizgałby się po kole pasowym wału korbowego a w razie potrzeby uruchomienia wystarczyłoby napinaczem naciągnąć pasek . Jak myślicie zdałoby to egzamin w praktyce ?

Czekam na Wasze opinie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Ferdek07    62

a jaki problem masz z zakładaniem i zdejmowaniem paska? dla mnie to tyle co i nic jak i tak codziennie musze nalać ciepłej wody <_< przynieść akumulator z samochodu i jeszcze czasami prostownikiem się wspomagać to zdejmowanie paska to pestka, tylko trzeba na place uważać :) , a jak często używasz to po co pasek zdejmujesz? pilnuj olej w sprężarce i niech sie kręci w końcu w niektórych ciągnikach sprężarka całe życie lata i jakoś to się kręci :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


seweryn20    582

dokładnie. brecha.......... fik...... i jus pyka. a jak nie chcesz żeby się męczył i grzał gdy nie potrzebujesz powietrza to odkręć nakrętke na odolejaczu. będzie szedł luzno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mechas    0

No tak ale gdy sprężarka pracuje to się zużywa

 

A dobre częsci tanie nie są <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kombajn    1

Jego pomysł nie jest wcale taki zły ale to raczej taki wygodny bajer <_< a co do ciecia paska gdy napinacz bedzie luźno to nie macie racji paskowi nic nie będzie stosuje się takie rodzaje włączania napędu np. w bizonie do napędu ślimaka wysypu, napędu hedera czy włączania głównego napędów i jakoś paski sie nie niszczą? jako napinacz proponuje rolke rozrządu od jakiegoś samochodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mechas    0

A gdyby zastosować podobny system napinania paska jak w bizonie ( napęd hedera ) ? Albo próbować sterować napinaczem paska poprzez np linkę ? Kombinując dalej można próbować przenieść załączenie sprężarki do kabiny <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kombajn    1

jak na moje oko sterowanie z kabiny to już mooooocne przekombinowanie...

w okolicach paska i sprężarki i tak jest już ciasno a gdzie tam jeszcze system dźwigni założyć i do kabiny przekierować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


jakub16    118

ja mam takie ułatwienie przy zakładaniu paska że koło pasowe na wale jest specjalnie wyszczerbione młotkiem a taki kijaszek mam w ciągniku do zakładania wiec myślę że szkoda roboty jak pasek zakłada się w 10 sekund

 

 

 

 

100 post <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

andrzej2110    529
Witam <_< . Często używam sprężarki w moim ursusie C-330M

 

Z ciekawości. Do czego??

U mnie ostatnio pasek był założony jak jeszcze dziadek żył. (nie żyję prawie 12 lat)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mechas    0

To jest jedyny ciągnik w gospodarstwie i często jeździ z przyczepą. A poza tym po prostu sprężarka przy ciągniku to jedyna sprężarka którą posiadam <_< .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

andrzej2110    529

Zakup lub zrób sobie sprężarkę stacjonarną w garażu i po problemie będzie. Przy okazji nie będziesz musiał odpalać ciągnika żeby napompować koło albo coś pomalować czy przedmuchać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ferdek07    62
No tak ale gdy sprężarka pracuje to się zużywa

 

A dobre częsci tanie nie są <_<

He części do ciapka nie są tanie, - cytat tygodnia :)

a tak poważnie to wszystko się zużywa a sprężarka napewno pochodzi długie lata jak będziesz kontrolował stan oleju, przecież jak pojedziesz w pole orać to zdejmiesz pasek :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szotko    0

Witam,

chce zaznaczyć że nie pomagacie koledze.... Jeśli chce to zrobić to porostu podpowiadajcie jak a niech już sam zdecyduje czy to zrobić czy nie... Jeśli chodzi o temat to proponował bym założenie jakiegoś mechanizmu od klimatyzacji w samochodzie (koledzy w innym temacie proponowali to do sprężarki w 3p). Jeśli chodzi o prezentowanie koło http://www.allegro.pl/item5685...sowe_sprezarki_do_3p.html to pomysł nie jest głupi ale i tak trzeba wyłączyć silnik żeby cokolwiek załączyć i wyłączyć... Pomysł z napinaczem tez nie jest zły ale jak jakiś przedmówca wspomniał boje się o stan paska po takich zabawach... Potrzeba matką wynalazku wydaje mi sie ze trzeba iść do grażu troche popatrzeć i zobaczyć co da się dołożyć a na co nie będzie miejsca...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mechas    0

Przecież załączanie napędu poprzez napinacz jest stosowany w innych , dużo bardziej obciążonych napędach mechanizmów maszyn rolniczych i jakoś paski to wytrzymują <_< . A może uda się sterować napędem sprężarki bez gaszenia silnika ?. :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

karola44    0

Jak juz bardzo zalezy ci na bezproblemowym rozwiazaniu tej sprawy to przyjzyj sie np wentylatorowi chlodnicy od Autosana np H9-21. Tam naped przekazywany jest tez paskiem , ale jest miedzy kolam pasowym, a wentylatorem sprzeglo elektromechaniczne. Robisz pstryk w kabinie i juz zalacza sie naped. Jakbys dobrze poszperal to gdzies moze na szrocie znalazlbys takie sprzeglo. Co do luznego paska zeby sprezarka ni epracowala. Mysle ze to nie najleüpszy patent. Nie chodzi tu o zuzycie paska nawet, a o jeg owibracje jak jest luzny. Moze spadac i narobwic wiecej balaganu jak pozytku.

Chyba najlepszym bylo by zrobienie faktycznie typowego sprzegla mechanicznego miedzy dwoma kolami pasowymi. Wtedy jedno sie kreci z paskiem nonstop, a drugie zalaczane okazjonalnie.. Moze przy sporych checiach, duzej liczbie wolnych godzin i samozaparciu np sprzeglo od komarka wykozystac. Inne sposoby bez wykozystania sprzegla w roznych jego odmianach poprostu mija sie z celem, no chyba ze ten luzny pasek. Ktory i tak bedzie swoista odmiana sprzegla.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

markpp    1

według mnie to nie jest głupi pomysł żeby zrobić to załączanie sprężary w ciapajewie, dobrym pomysłem jest ten luźny pasek i napinacz ale w takim wypadku musiałbyś zrobić z blaszki takie korytka dla paska aby przypadkiem diabła nie narobiło,

napinacz na sprężynce i a dźwignia blokowana by była jak w kombajnie czyli taka blaszka z wycięciami na dźwignię i powinno śmigać aż miło

tylko że tam jest trochę ubogo z miejscem na napinacz ale jak Ci się uda(czego Ci życzę) to będzie lepiej ja w c-360 bo nie będzie zgrzytów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

darek4x4    0

Najbardziej podoba mi się pomysł @Patrick345 z kołem pasowym od 3P kuzyn ma takie koło zamontowane w 3P i zdaje egzamin.

Ale rozwarzył bym propoztcję @andrzej2110 o zakupie sprężarki do garażu, a w C330 bym zastosował patent @jakuba16 z wyszczerbionym kołem.

Ale to jest Twój sprzęt i Ty podejmnij decyzję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


markpp    1

no racja że w garażu nie będzie potrzebna ale jak się jeździ z przyczepą załadowaną to sprężarka się przydaje

wiem bo na wiosnę w zeszłym roku reanimowałem pneumatykę w hibitce to jeździ się o niebo lepiej z hamulcami niż bez nich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


mechas    0

A gdyby zastosować mechanizm na wzór hamulca ręcznego w samochodzie ? tzn. dzwignia w kabinie i docisk napinacza poprzez linkę i układ dźwigni ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

andrzej2110    529

Nie przekombinujesz?? takie koło pasowe jak podał Patryk jest najtańsze i najwygodniejsze. Poza tym kup sobie sprężarkę do garażu i nie będzie zakładał tak często paska na sprężarkę w ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafal13113    96

ten pomysł z napinaczem nie jest głupi w większości kombajnów jest tak rozwiązane włączanie całego napędu na młocarnię i czy komuś uszkodził się tam pas na wyłączonej młocarni? więc to pewnie przejdzie a pasek pochodzi i będzie miał się dobrze przez długi cza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×