Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
bananafryka

Problem z skrętem w zetorze 7245

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bananafryka    0

Witam

Mam taki problem z zetorem przy skręcie w lewo do oporu przy samym końcu zaczyna przeskakiwać i targać kołami przednimi ( w drugą stronę jest wszystko OK) co to może być proszę o jakąś podpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
talek48    0

ja w swoim 16245 z orbitrolem mialem to samo..jak skrecilem na maxa i potem w drugą strone to mocno i gwałtownie przeskakiwało... działo sie to w obie strony...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

macin87    40

Ja tak mam w case 845xl. U mnie dopiero jest tak jak skręce koła na maxa i podjade kawałek to zaczyna lekko telepać ale tylko na betonie z włączonym napędem. Jak jest wyłączony wszystko jest ok. Uważam że to wina krzyżaków bo podczas skrętu kół jedno obraca się wolniej a drugie szybciej i położenie przegubu zmienia się na jednym kole w stosunku do drugiego (prościej to jak ktoś nie wieży to niech zobaczy wałek do WOM tam przegub jest zawsze stałe nigdy nie zmienisz położenia nawet jak rozłożysz wałek to są takie rowki ustawione że nawet jak go obrócisz o 180 stopni to zawsze będzie położenie te samo). Ja jak wymieniałem simering od wału napędowego żle skęciłem wał że położenie było złe i jak wjechało się jednym kołem w dołek to telepało ciągnikiem (skapnełem się dopiero jak kiedyś wałek do rozrzutnika piodłączyłem) Takie ustawienie nie jest konieczne jeżeli wał jest ustawiony poziomo/pionowo ale jeśli będzie się tworzył kąt to takie będą efekty (w szkole uczyli że złe ustawienie prowadzi do zwiększania i zmniejszania prędkości na końcówkach wału ale tu musiał bym poszukać fachową literature bo wyjaśnić to nie umiem - nauczyciel to ze mnie cienki :) )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzymek    15

a ograniczniki skrętu sa w porządku może z jest obłamany z jednej strony? druga sprawa to przeguby te duże z przodu od drązka poprzecznego powinny być sztywne mozna sprawdzić szarpiąc ręką trzecia sprawa to amortyzator sprawdż czy jest olej a może wzystko po trochu tak było u mnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Czy skręt w obie strony masz identyczny, przy skręcie w lewo te targanie może pochodzić od lewego przegubu, więc skup uwagę na lewej stronie, sprawdź obecność ogranicznika. Może masz taki duży skręt, że zębami opony zaczepia o coś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
talek48    0

Kolega wyzej pisal ze to moze wina krzyzakow...

w moim mialem sprawdzane krzyżaki, zakladany nowy sworzen na przedniej osi bo mial luzy no i to nic nie pomoglo bo dalej tak szarpie :) . takze ja dalej nie wiem od czego to tak sie dzieje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    40

Ja też wymienialem krzyżaki i nic nie pomogło. Skręt przegubu typu "cardan" ma max 45 stopni :) więc może masz za mocno ustawiony skręt. A u ciebie to dzieje się jak masz włączony napęd czy nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bananafryka    0

mam to hydromechaniczne i nie dzieje mi się to przy włączonym napędzie tylko na postoju i tylko gdy kręce w lewą stronę i przy samym końcu ruchu kierownicą w amortyzatorze przedniego napędu jest olej więc jest ok tylko co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzymek    15

może trzeba zmienić długość drążka kierowniczego tego ciękiego który idzie od serwa do koła być może tłoczydło w siłowniku osiąga swoje skrajne połozenie i zawór automatycznie je cofa i dlatego telepie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    95

mi telepalo jak mialem zle ustawiony silownik,ale na srodku.samo sie tak stalo czy jak cos naprawiales.jak robiles cos z nim to napisz wtedy latwiej bedzie doradzic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bananafryka    0

Nic nie robiłem tylko kupiłem z tą wadą ale myśle że to nic wielkiego bo reszta działa bez zażutu ... Dzisiaj go odpaliłem i tak skręcałem i może ro mieć znaczenie że na tym siłowniku u góry tam gdzie przykręca się główny wąż od pompy od wspomagania jest lekki luz? I tak zauważyłem że przy tym skręcie w lewo ten siłownik od wspomagania chowa się cały do zera, cała gładz wchodzi w środek czy tak musi być może żeczywiście za dużo się chowa i trzeba wyrególować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
talek48    0

ja to zaowazylem u mnie rok temu i nic z tym nie robilem...ale nie powinno sie nic z tym stac jak sie nic z tym nie zrobi co??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    95

powinno zostac z 5cm tloczyska.masz chyba zle zalozony drazek-za bardzo skrecony,albo byl urwany i go skrucili.ramie od kierownicy powinno byc troche cofniete do tylu wzgledem osi pionowej ciagnika[5%],kola ustawione na wprost,w takiej pozycji ustala sie dlugosc drazka.

a ze waz sie rusz to normalne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×