Zaloguj się, aby obserwować  
jezynek5211

Zetor 5211 Silnik

Polecane posty

jezynek5211    2

Witam!PO remoncie silnika w moim zetorze 5211 (olej,wymiana tłoków,panewek,bez tulei)nastąpił problem w postaci odpalania po postoju ok.4-6h.tzn.jak chce go rano zapalić to rozrusznik kręci go z 10-15s jak już zapali obroty utrzymują się na poziomie tak niskim,że świeci się kontrolka ładowania,po 10-15 s takiego stanu silnik załapuje i przechodzi do normalnej pracy,lecz bardzo dymi na niebiesko - biało i ciśnienie na zegarze ciśnienia oleju jest ok.50-60 .nie wiem czy ponownie rozbebeszać silnik i wymieniać tuleje czy jak pójdzie na wiosne w robote to się ustabilizuje.dodam jeszcze,że już sobie pochodził ok.25 mth na wolnych obrotach i przy szambiarce.

z góry dziękuje za pomoc,pozdrawiam


I LOVE YOU, @BICZYSS :*

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek45    0

witam.proponowałbym sprawdzić jeszcze raz zawory,dociągnąć ponownie głowice .

trzeba popatrzeć czy nie cofa się paliwo, założyć 2 lub 3 ściągacze na przewód zasilający pompę,dodatkowo na przewodzie przelewowym z wtrysków

pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek45    0

może być zabrudzony układ wtryskowy paliwa ;wtryskiwacze ,pompa wtryskowa.

najpierw jednak posprawdzaj co ci napisałem we wcześniejszym poście

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Piszesz że dymi na niebiesko znaczy że niespala paliwa (wina może leżeć po stronie sprężania {niewymienione tuleje}, źle ustawionego rozrządu, źle ustawiony kąt wtrysku). Co do zapalania to moga to być przyczyny jak wyżej napisałem albo zapowietrza się układ paliwowy (sprawdź czy czasem nie jest zapowietrzony jak jest odpowietrz, odpal ciągnik- niech wile pochodzi, a następnie następnego dnia sprawdź czy znowu się nie zapowietrzył). A dymi na biało to pewnie różnica temperatur. Trwa to pewnie jakąś chwile i później dymi na niebiesko- tak jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
Witam!PO remoncie silnika w moim zetorze 5211 (olej,wymiana tłoków,panewek,bez tulei)nastąpił problem w postaci odpalania po postoju ok.4-6h.tzn.jak chce go rano zapalić to rozrusznik kręci go z 10-15s jak już zapali obroty utrzymują się na poziomie tak niskim,że świeci się kontrolka ładowania,po 10-15 s takiego stanu silnik załapuje i przechodzi do normalnej pracy,lecz bardzo dymi na niebiesko - biało i ciśnienie na zegarze ciśnienia oleju jest ok.50-60 .nie wiem czy ponownie rozbebeszać silnik i wymieniać tuleje czy jak pójdzie na wiosne w robote to się ustabilizuje.dodam jeszcze,że już sobie pochodził ok.25 mth na wolnych obrotach i przy szambiarce.

z góry dziękuje za pomoc,pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Przed uruchomieniem dopompuj paliwo (ręczną pompką) i oceń czy jest jakaś poprawa. Czy wtryskiwacze i pompa wtryskowa była regenerowane, sprawdzane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jezynek5211    2

wtryski były sprawdzane na maszynie którą posiadam na 175 , a co do pompowania to ja go muszę zawsze pompować ponieważ już od zakupu(jakieś 7 lat temu)paliwo sikę cofa i trzeba go pompować


I LOVE YOU, @BICZYSS :*

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Przypowietrzony nie chce wchodzić na obroty, a przy bardzo niskich dochodzi do pompowania oleju przez pierścienie przez co dymi gdy wejdzie na obroty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek45    0

jest jeszcze jedna sprawa którą powinieneś sprawdzić ;zaworki w pompce zasilającej,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jezynek5211    2

już raz rozbieraliśmy bak i cały ten układ co jest od niego bo w bramie mi zgasł,potem po nalaniu paliwa i podpompowaniu też nie chciał zapalić i to od tego momentu było


I LOVE YOU, @BICZYSS :*

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

chyba jeszcze i pierścienie wymieniłeś ? w każdym bądź razie mała kompresja ,którą można byłoby sprawdzić . Weź kup oryginalne zestawy naprawcze i nie baw się w takie oszczędności bo to chyba nie warto za robotę


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3039

moj tez tak ma ,remont w tamtym roku -900mtg zrobilem i nic sie nie ulozylo,jak podpompuje to i tak kiepsko pali-tyle ze wiecej dymu,nie raz w garazu nie idzie oddychac,wiec nie pompuje.teraz mi sie nie zapowietrza,chocby pare dni stal.

ma cos z zaplonem od wielu lat[kupilem uzywany]mial zabek na pompie spilowany.jak zrobilem remont to na spilowanym nie zapalil i trzeba bylo dac na oryginalne ustawienie. jak podgrzeje lub jest cieplo to pali od strzala,wiec nic nie kombinuj tylko czekaj na wiosne


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    138

A układ paliwowy przeglądnąłeś od samego początku do końca?




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

zrozum jedną rzecz; tuleja i pierścienie z nią współpracujące nie zużywają się na całym swych obwodach w jednakowy sposób tzn. ,że jak wstawisz nowe pierścienie których zewnętrzny obwód będzie kołem do tulei której środek jest elipsą (jajkiem) to będziesz miał większe przedmuchy powietrza niż przed wymianą !!! I właśnie dlatego gorzej Ci odpala i dymi na niebiesko co nie zawsze musi też być wynikiem spalania oleju . Tutaj leży cała przyczyna twoich problemów :) Co do zapowietrzania ; pamiętajcie ,że zbiornik paliwa jest poniżej pompy zasilającej i przelewu z pompy wtryskowej. Wniosek jest taki ,że wszelkie przewody paliwowe oraz podkładki miedźiane pod śrubkami ,szczególnie tymi nad wtryskiwaczami muszą być IDEALNIE SZCZELNE . Ten warunek musi być spełniony i zapomnicie o jakimkolwiek pompowaniu!!! Chyba ,że w zbiorniku zrobi się pusto :)


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jezynek5211    2

tuleje nie zostały wymienione nie z powodu oszczędności ale z tego że jeszcze nie było w środku nich takich progów które powstają wskutek pracy tłoków

 

 

dzięki za pomoc wszystkim


I LOVE YOU, @BICZYSS :*

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś je średnicówką>?


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie no spoko. Robisz remont silnika a nie wiesz co to średncówka mikrometryczna? Myślę że dla większości mechaników znających się na rzeczy średnicówka jest podstawowym przyrządem na podstawie którego ocenia się zdatność tuleji do użytku. Jest to rodzaj mikrometru, którym mierzy się otwory. Właśnie poprzez zastosowanie średnicówki można wykryć jajowatość tuleji o czym pisał @ DarekD.


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jezynek5211    2

nie no takigo zaawansowanego warsztatu to my nie mamy jajowatość tulei sprawdzamy ... palcem !!! heheh <_<


I LOVE YOU, @BICZYSS :*

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

trzeba zamontować grzałke i rano podłaczać do grzania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nie jest zaawansowanie tylko posiadanie pojęcia o naprawie silnków.


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jendrek    124

Tak jak już ktoś tu napisał wymiana samych tłoków i pierścieni mija się z celem i na dłóższą metę może się okazać że zamiast oszczędności poniesiesz dodatkowe koszty.Każdy (dobry) mechanik ci powie że jak się robi remont to wymienia się komplet tj. tłok+pierścienie+tulej i po takim remoncie silnik pracuje jak nowy (prawie).

Druga sprawa poruszana tutaj uciekającego paliwa to ja jak miałem zetora 7211 miałem założony dodatkowy zawór zwrotny przy filtrach i ciągnik mógł stać nawet miesiąc i palił bez żadnego pompowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj