darek45

wymiana pierścieni tłokowych 5211

Polecane posty

jerzy    3

Troszkę się wtrące do twojego posta : napewno nie cieknie z tulei bo inaczej miałbyś wodę w oleju, naprędzej poszla uszczelka pod głowicą, z twojego opisu wynika ża ma problemy z paleniem na bank przestawiony rozrząd, do ustawienia trzeba naprawdę dobrego fachowca i jak ci powie tanio to mu nie daj ciągnika, powinien palić od dotknięcia i wchodzić momętalnie na obroty, jedym wyjątkiem jest okres mrozów, wiadomo paliwo i maszyna namarznięte ma prawo troszkę podymić. Co do "delikatnego" użytkowania u mnie był ten sam problem mój ojciec też tak tak jak twój jeździł tylko że u nas był C-360, on mnie objeżdżał że katuję traktor a ja jego że on go zamorduje "parkotaniem", darł się na mnie że jak sam kupię to będę jeżdził jak chciał itp, tłumaczyłem z instrukcją użytkowania w ręku że traktor potrzebuje właściwych obrotów temperatury i odpowiedniego biegu- groch o ściane on swoje, podobnie było z 30 -tką i samochodem, 60 kh/h i " czyste szaleństwo, na 30-tkę machnołem ręką była stara a 60--nowa. Spór rozstrzygnął wujek mechanik i przyznał mi rację, ojciec z trudem dowierzał ( mnie się bebechy gotowały w środku ale słowem nie rzekłem przecież to mój ojciec), potem już nie jeździł 60-tką wiedział że się wkurzam, oczywiście 30-tkę potem zamordował. Na swój sposób go rozmiałem wszystkiego dochodził własną pracą tylko miał złe pojęcie o oszczędzaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

Może źle przedstawiłem bo w każdej głowicy jest metalowa tuleja w której osadzony jest wtryskiwacz i jak już ciągnik ma swoje lata i dawno nie był robiony to w biegiem czasu brud zgromadzony pomiędzy wtryskiwaczem a tuleją wtryskiwacza robi dziure w tulei. Tuleja w głowicy jest "otoczona" płynem chłodzącym i z tąd cieknie. Przy wymianie owej głowicy nie zauważyłem żadnego uszczerbku na uszczelce.

Czy na bank przestawiony rozrząd to moja opinia, lecz najpierw odkręce pokrywe od rozrządu i zajrze czy znaczniki się zgadzają.

 

No, dziś cały dzień przy ciągniku.

Nawet 2 mechaników twierdziło to samo co przed chwilą Ty, lecz po zdjęciu głowic i dokładnym obejrzeniu to jednak to jest to co mówię na początku postu. :D

Co do rozrządu to nie sprawdzałem bo zapewniono mnie że był sprawdzany i wszystko gra, a to że źle odpala to zasługa serwisu który naprawiał ciągnik kiedy był jeszcze na gwarancji.

Mam problem odnośnie tego licznika mtg. Sam licznik elektryczny przy bloku silnika kosztuje 500 zł ;):D:O

Podobno nawet po jego kupnie nie mam pewności czy licznik będzie chodził, bo obrotościomierz chodzi...

To na razie na tyle. Pierścienie jutro zakładam, reszta sprawna i w normie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Apista że Ci nie pali dobrze zimny a raczej odstany to wina zaworku (jak nie wchodzi na obroty) właśnie się za to zabieram byłem ostatnio w lesie godzina w plecy i ... :angry: :angry: :angry: paliwo się cofneło dopiero bańka na masce i z niej paliwo by można było odpowietrzyć i wrócić. Wczoraj odpowietrzyłem dziś rano w pompce ręcznej już nie ma paliwa <_<

 

A co do licznika elektrycznego kosztuje 270 zł (kupiłem) ale jeszcze nie założyłem a stary naprawiałem przetarła się blaszka od nabijania mth i ją jakoś naprawiłem mth biło :) ale przy okazji obrotomierz przestał działać :angry: :angry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

Z tym to nigdy nie ma się pewności że będzie działać. MTG trzeba będzie na oko liczyć.

 

Ten zaworek nie ma winy. Wine ma kurek od baku bo nie przepuszczał powietrza.

 

Co do odpalania zimnego silnika.... Jak mówiłem kiedy był jeszcze na gwarancji to coś zchrzanili i do dziś nie odpala tak jak powinien. Po skręceniu dziś silnika (pierścienie nowe założone) odpaliliśmy lecz odpalił dopiero na "knota". Tak kręciłem, kręciłem i zimny nie chciał w ogóle zapalić. Mechaników miałem 2 nie licząc siebie i taty. Mechanik to po prostu rolnik co ma bardzo dobry sprzęt bo bardzo dobrze o niego dba i rozkręcał nie raz większość ursusów, zetorów, i nawet Lamborgini. Zna się na rzeczy, ale nawet on nie potrafił wytłumaczyć co jest z silnikiem że nie może zimny odpalić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3037

czujnik obrotomierza od 85 kosztuje kolo 200 zl.jak nie dziala obrotomierz to pewnie kable zle zalozone

rozrzadu sie nie przestawia,tylko piluje zabek na walku pompy i to popraw rozruch

jak ucieka paliwo to pewnie gdzies jest nieszczelnosc.poskrecaj wszystko dokladnie. jesli sie zapowietrza w trakcie jazdy to bak do rozebrania i wyczysczenia.mi pompowanie udalo sie wyeliminowac po 4 latach


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

rozrząd jeśli jest w porządku to się go nie rusza

Rozruch w jaki sposób przestawić? jeśli przestawiając pompe poziomując to już było próbowane...

Pompa sprawdzona, wtryskiwacze sprawdzone, co tu wiele gadać już niejeden remont ciągnik ma za sobą a żaden nie naprawił to co zepsuł serwis

Jak ciągnik odpali to chodzi dobrze, tylko jak zimny ciągnik odpala się to nigdy nie odpali od razu, tylko trzeba pokręcić, a zimą koniecznie podgrzać, lub na "knota".

 

jak paliwo ucieka to wg mnie 2 rzeczy mogą być przyczyna. Za pompą jest śróba z zaworkiem, czasami po prostu się zepsuje. Ale przede wszystkim nigdy nie powinno być tak że po długiej jeździe odkręcając bak usłyczy się syczenie jak powietrze chodzi do baku, bo to zasysa paliwo z pompy również. Kupiłem nowy kurek i membrana jest sprawna w kurku lecz mimo to pokrywka jest zbyt szczelna, trzeba zrobić małą dziurke.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masato    1

Zaworki zwrotne w pompie paliwa. Paliwo schodzi i nie odpala na pierwszego kopa. Najpierw trzeba sprawdzić wszystkie nieszczelności ponieważ bak jest na dole, a nie jak w 360 na górze. Potem zaworki zwrotne jak są problemy z zapalaniem. Pomijam filtry paliwa itd bo to oczywiste.

 

Potem zapłon, jeśli wszystko ok to może głowice. Wszystko jest do sprawdzenia:) nawet przez rolnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agent634    0

DarekD i tu się kolego mylisz z tym honowaniem, ze nie przetrwa kilku tysięcy mth. Akurat jestem mechanikiem i powiem CI tyle że ostatnio na warsztat przyjechało auto z zatartymi panewkami w głowicy na wałku rozrządu. No to profilaktycznie targanie głowicy itp. Auto miało nie całe 200 tys. przebiegu a honowanie było widać i to bardzo dobrze. Ostatnio rozbieraliśmy silnik w dominatorze 98 SL, przebieg 4000 mtg i też honowanie widać jakby nie dawno było robione. Silnik w classie rozbieraliśmy pierwsi. Więc nie gadaj głupot. Ta jodełka ( ślady honowania ) mają za zadanie utrzymywać film olejowy. Jakby tego nie było to byś zaje**ł silnik, bo by tłok z gładzią nie miały smarowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Potwierdzam. Wcześniej gdzieś o tym pisałem, to mnie "fachofcy" zaczęli wyśmiewać, że bzdury piszę o honowaniu i smarowaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek45    0

witam po prawie rocznej przerwie .na dzień dzisiejszy mogę się wypowiedzieć jaki efekt przyniosła wymiana pierścieni na tłokach.

silnik przepracował 703 mtg ,olej wymieniam co 150 mtg .od wymiany do wymiany na bagnecie ubywa 4 mm.motor odpala od strzała.w mocy nie zauważyłem spadku.

jeśli tak dalej będzie to spokojnie pokręci jeszcze ze 2000mtg.teraz częściej kontroluje stan paska klinowego

.według mnie warto było wymienić same pierścienie jestem zadowolony.

czyli; jeśli nie ma progów,a tłoki nie są przytarte można śmiało wymieniać same pierścionki.

zorzyk2 dobrze przeczuwałeś że taki będzie efekt .pozdrawiam.!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro189    58

mam pytanie odnośnie pierścieni - jak należy je montować? napisem przy szczelinie ku masce silnika czy w stronę korbowodu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Termik32    11

Napisem ku górze - TOP lub podajże KO na zetorowskich pierścieniach. Jeżeli zaczyna wam podbierać przy takich przebiegach olej to sprawdzać wkłady filtrów powietrza - wszyscy zmieniają olej we filtrze ale zapominają o wkładach - ostatnio robiłem takiego co miał 24 lata nie wymieniane wkłady -beton dosłownie..A potem bo zacząć brać olej - jak nie ma gdzie ssać swobodnie powietrza to podsysa nawet ze skrzyni korbowej - zaczyna wtedy podbierać sporo oleju..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj