Skocz do zawartości
jakub16

Przegląd techniczny

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
jakub16    118

Niedługo mam się udać na przegląd ciągnikiem z przyczepami na co zwracać uwagę przygotowując się do przeglądu omijając w ciągniku i przyczepach oświetlenie bo to rzecz oczywista . Z góry dziękuje za zainteresowanie tematem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KAROL4    3

glębokość bieżnika,

luzy w ukl kierowniczym

wycieki

hamulce+ postojowy

poziom hałasu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
st220    12

U mnie w okolicy mało który rolnik jeździ swoimi maszynami na przeglądy a i tak mają podbite.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

romanik99    2

standard. wystarczy mieć znajomości albo pół litry za pasem

Edytowano przez andrzej2110
cytowanie posta wyżej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KAROL4    3

I co z tego? Przy spotkaniu z policją znajomości niewiele już mogą zdzialać,a do połówki za paskiem to lepiej się nie przyznawać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

Na to co wymienił Karol4 tylko bieżnik to ile ma mieć jak w samochodzie powyżej 2 mm ? Poziom hałasu mierzą u was ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KAROL4    3

Normalnie wydaje mi się ,że tak powinno być,ale wiadomo że nie będą bawić się w mierzenie poziomu hałasu.Jak masz tłumnik to OK-Jak urwany to po co mierzyć-to slychać,widać i czuć

Z tym bierznikiem to chyba abyś dał radę wwlec te przyczepy na stację po śniegu,czy lodzie-albo zaczekaj z przeglądem do wiosny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakub16    118

Przegląd jest teraz potrzebny bo po nawóz trzeba jechać. A co do poziomu hałasu to będę musiał tłumik zmienić bo mi ze 120 decybeli wykryją jak mam pusty :):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paulus841    64

Tak na zdrowy rozsądek! Spotkaliście się kiedyś z tym że na badaniach technicznych mierzą poziom hałasu w waszych autach?? Bo ja nigdy to i w ciągniku nie będą tego robili. To tak jak już pisali opony luzy w ciągniku ukł. kierowniczym i zawieszeniu. A i takie oczywiste rzeczy jak trujkąty wyróżniające i gaśnica w ciągniku bo już zaczynają zwracać uwagę i na to. No i hamulce. Jak ja dowód podbijałem to wjeżdzałem na rolki i z ciągnikiem i z przyczepą. A z tą flaszką to lipa jakaś tak to za komuny się dało ale nie teraz.......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KAROL4    3

Nie spotkałem się z wjeżdżaniem na rolki.Jak karzą tobie na nie wjeżdzać ,to nie wiadomo czy następnym razem nie zmierzą poziomu hałasu!Chyba każdy wie,że na ciągniki przymykają trochę oko,tym bardziej jak przez kilkanaście lat robisz przegląd u jednego gościa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paulus841    64

A jak sprawdzi czy każde koło hamuje? musi na rolkach. Chyba nie będzie podnosił przyczepy i się siłował z każdym kołem czy hamuje czy nie. A z tym poziomem hałasu to nie wiem ale jak dla mnie to głupota. Ale Polacy są słynni z wprowadzania głupich i martwych przepisów. A z tym przymykaniem oka to jest różnie bo nikt nie będzie brał odpowiedzialności na własna d*p..... Jak spowodujesz wypadek a stwierdzą ze sprzęt był niesprawny technicznie i miał badania to ciebie za to szarpać nie będą tylko diagnostę bo w twoim dowodzie będzie jego pieczątka a nie twoja wystrugana z kartofla...... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100
Niedługo mam się udać na przegląd ciągnikiem z przyczepami na co zwracać uwagę przygotowując się do przeglądu omijając w ciągniku i przyczepach oświetlenie bo to rzecz oczywista . Z góry dziękuje za zainteresowanie tematem :D

wszelkie badania robimy na jednej stacji (auta, ciągniki, przyczepy).

w przypadku ciągnika - czy zgadzają się numery z dowodem, w przypadku przyczep to samo (co się jednego razu gość naszukał <_< ). poza tym światła i z racji że w stacji kontroli pojazdów są kamery to trzeba przejechać przez stanowisko kontrolne. hamulce - hmm - na oko chyba :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paulus841    64

hehehe na oko!!!!! To ja bym wolał żeby już sprawdził jak trzeba przynajmniej bym wiedział jaki jest stan hamulców i za co daje ta stówe. Bo ja mu nie płacę tylko za klepnięcie pieczatki. Tylko za sprawdzenie stanu technicznego... <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

nie zauważyłeś emotikona - jesli chcesz to Ci sprawdzą ale jak wyjdzie ze któreś koło za słabo hamuje to nie podbiją dowodu i poginaj 30 km w jedną stronę ponownie, zresztą mówię Ci jak jest w naszym przypadku ale my w jednej przyczepie calutkie hamulce wymieniliśmy jak ją remontowaliśmy a w drugiej też już zaczynamy wymieniać siłowniki a na stacji nas znają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

W Legnicy swego czasu była taka stacja ze tylko musiałeś opłacić przegląd i następowało klepnięcie ale jakiś ambitny pisarczyk z lokalnego pisma rozpętał aferę i nadał ten temat ma policje ta przeprowadziła prowokację.To zdrowo wystraszyło innych biorców i dawców.Powili kończą się dobre układy, a zaczyna się przestrzeganie przepisów. :angry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    95

wczoraj robilem przeglad ciagnika.cena 63zl.diagnosta to moj znajomy.samochody sprawdza dokladnie.ciagniki troche mniej ,ale swiatla musza byc.gasnicy ani apteczki nie sprawdza. maja specjalne urzadzenie do ciagnikow,ale go nie uzyl. spali taz nie sprawdza.pierwsze co robi to patrzy w dowod kto robil poprzedni przeglad.jesli u niego to zupelnie inna rozmowa[mam troche sprzetu,pare zlotych na mnie zarobi]

rozmawialismy na temat lewych przegladow-nie slyszalem zeby u nich to przeszlo,a pare innych miejsc to kazdy zna.podobno maja zwiekszyc kontrole bo jest za duzo stacji i polowe trzeba wyeliminowac.w jednej stacji za miesiac podbito 17 tys przegladow <_< .kontrola to wykryla i ja zamkli.system komputerowy jest niby taki,ze jak wjedziesz na pomiar to nic nie mozna zmienic ani skasowac-ale widocznie sie da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paulus841    64
nie zauważyłeś emotikona - jesli chcesz to Ci sprawdzą ale jak wyjdzie ze któreś koło za słabo hamuje to nie podbiją dowodu i poginaj 30 km w jedną stronę ponownie, zresztą mówię Ci jak jest w naszym przypadku ale my w jednej przyczepie calutkie hamulce wymieniliśmy jak ją remontowaliśmy a w drugiej też już zaczynamy wymieniać siłowniki a na stacji nas znają

Zauważyłem!!!! A z tym nie podbijaniem to jest różnie. Jak wyjdzie ze cos jest nie tak to podbije i każe to naprawić. Chyba ze jest tak ze żadne kolo by nie hamowalo wtedy nie podbije. ale takie coś to zauważysz i bez diagnosty. i nie będziesz się pchał z takim remplem na badania..... A z drugiej strony to bardzo dobrze że kończa się układy i koneksje bo w ten sposub mamy bezpiczniej na drogach między innymi.........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    78

U mnie bez przeglądu, ani rusz, same drogi wojewódzkie itp., masa aut(i masa niebieskich), przez to, że mieszkam na Śląsku. Na przegląd oczywiście światła, hamulce, wszelkiego rodzaju luzy na dyszlu, sworzniach-wszystko wyeliminować, numery, tabliczki, oznaczenia. Nie zawsze mnie biorą na rolki, bo mają dużo roboty, ale pare razy sie zdarzyło <_< .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SIEWCA    24

Jak ktoś mieszka w polu i mało porusza się po drogach chociaż powiatowych to może sobie jechać sprzętem sprawnym no tak, <_< a w dowodzie rej. może być kartoflana pieczątka i dusza na ramieniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

@paulus841 - wiesz ja robie tam przeglądy gdzie mi sprawdzą wszystko - goście idą na rekę i szczegółowi nie są swoje sprawdzą ale np samochodu ze słabym hamulcem na jednym kole nie przepuścili mimo ze 2 godziny pozniej byłem umowiony na serwisie fiata ze mi to zrobią.

 

Ja sie bardzo cieszę tym co mówicie - że kończy sie podbijanie samych dowodów. Niestety konkurencja stacji na której my robimi przeglądy podbija bez problemu auta które nie mają prawa przejść badania z wynikiem pozytywnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30

Kończy się takie podbijanie na lewo bo potem stacje diagnostyczne maja ogromne problemy jeśli coś się stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paulus841    64

Nikita_Bennet - Każdy orze jak może, ja ci nie każe jeździć tam gdzie czepią się tego że nie masz światełka odblaskowego. Poprostu mówię o tym, że już się kończą czasy ze za flaszkę dało się załatwić badania np. w ciągniku który nie ma ani jednego światła. I że teraz raczej wszedzie cię sprawdzą jak zechcesz podbić dowód. Ja tez jezdze tam gdzie mi sprawdzą sprzęt chociaz znam gościa który podbije dowód nie widząc sprzętu, ale nie chodzi mi o to tak naprawdę pieczatka w dowodzie nie zahamuje jak będzie trzeba się zatrzymać, tylko sprawne hamulce. Myśle , że pod tym względem się zgadzamy

!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    29
Kończy się takie podbijanie na lewo bo potem stacje diagnostyczne maja ogromne problemy jeśli coś się stanie.

 

problemy? to mało powiedziane,najpierw traci uprawnienia diagnostyk, a wrazie powtórki cała stacja traci koncesje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    557

piszecie ze opony muszą mieć jako taki bieżnik aby ciągnik wyciągnął teraz przyczepy.

powiem tak jakie buty mam moj zetor każdy widzi w galerii a w sobote jak ugniataliśmy snieg w kilku miejscach nie radził sobie na samym tyle!!!! slizgał sie jak nic, dopiero przycisk, cyk i już poszedł do przodu - jednak po cos ktos wymyślił przedni napęd.

a co do załatwiania to ja jestem temu przeciwny, nie wierze ze na przegladach jakos strasznie sie czepiają ciągników, no ale światła i hamulec kazda maszyna musi miec, olejem tez nie powinna żygać na prawo i lewo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe sprawy typu światła i hamulce koniecznie trzeba sprawdzić. U mnie sprawdzaja dane z tabliczki i światła i to wszystko. Jak zajeżdzam ciągnikiem to daje 2 dowody do podbicia żeby było do pary i jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×