rastafarmer

Luzy na kolumnie kierowniczej.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
PrzemoO    29

W przypadku zamontowania orbitrola tak jak macie jak wygląda sprawa blokady tylnego mostu?

W orginalnym zestawie orbitrol jest montowany do kolumny kierowniczej wówczas blokada nadal działa tak jak powinna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin1987    2

Rozpocząłem pracę nad montażem orbitrola do mojego Mtz. Mam jednak mały kłopot kupiłem używany orbitrol od wózka widłowego i nie wiem które otwory są od zasilania i powrotu a które powinny iść na tłok.Wie ktoś jak to można sprawdzić ???? Z góry dziękuje <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek6587    0

A nie próbował nikt naprawic tej starej kolumny (no chyba ze sie nie da), bo wiem ze tam pod pokrywą jest ślimak i takie dziwne "półtrybko" i wedłog mnie to tu jest wina, moze sie myle, tez mam ten problem w mtz 80 wąs wymieniony dokręcony, gałki jak trzeba (po regeneracji), luz u góry zmniejszony, a luz na kierownicy na 1/3 obrotu i tak z bratem myśle zeby zajrzec do tej kolumny. Moze nie ma sensu czy ktoś to rozbierał????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

R - siłownik w prawo

L - siłownik w lewo

P - pompa

T - zbiornik

R i L zależą jeszcze czy siłownik jest z tyłu czy przodu osi.

 

Jeżeli luz na slimaku skasowany to sprawdź jeszcze luz sumaryczny na połączeniach od kierownicy do ślimaka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witja1980    0

Witam. Mam podobne pytanie czy można wymienić ślimak i wycinek ślimacznicy bo luz bardzo duży a regulacja wkręcona do końca. Czy wogule się to naprawia, jeśli tak to proszę o pomoc. Co z tym luzem sumarycznym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Tak wymienia się ślimak i wycinek ślimacznicy! częśto ten wycinek luzuje na wieloklinie i mamy dodatkowy luz, podobnie wąs na dole. Od ślimaka do koła kierownicy są dwa przeguby, wieloklin, polączenia klinowe i tam powstają "luzy" największy na wieloklinie slimak-przegub.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek6587    0

a czy tawy miana zmniejsza ten luz a jesli tak to na jak długo i jaki jest jej koszt , bo tak mysle czy zakładac orbitrol czy podremontowac ta kolumne starą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Jak rozumiesz to wspomaganie i masz pojęcie, i zrobisz wszystko dokładnie to jest sens remontwać i szczerze mówiąc nie ma sensu zakładać orbitrola, zostanie z 1200zł w kieszeni. Ale jak masz ładowacz to sens jest,kierą kręcisz jednym palcem i zero luzów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witja1980    0

Ja właśnie wymieniłem wąs i wałek główny bo frezy były starte. Dokręciłem nakrętkę na górze bo się poluzowała i teraz luzów niema. Pytanko czy regulacja ciśnienia wspomagania jest przy kolumnie po lewej stronie pod przewodem? i dokręcać czy odkręcać bo teraz ciągnik jest strasznie czuły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam, mam problem ze serwomechanizmem w mtz, otóż gdy jadę na 9 i przednie koło wpadnie na jakąś nierówność, koła zaczynają drgać w tak bardzo ze nie da się jechać. Przeguby drążków wymienione, przeguby od kierownicy do serwa wymienione i nic nie pomaga. Do tego ta śruba na pokrywie serwa jest już cała wkręcona i nie ma jak regulować. Ma ktoś pomysł jak rozwiązać ten problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie chce zakładać siłownika, bo nawet nie ma go gdzie przymocować, wolałbym skasować luzy w oryginalnym wspomaganiu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Pokrywę górną zdejmij i tam też szukaj luzów. Może to być nie trzymający ciśnienia siłownik, luz na zębatce siłownika lub na ślimaku chociaż to nie do końca ma wpływ.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Powiem w skrócie tyle że mi nie pomogło uszczelnienie tłoka kasowanie luzu tylko po dokręceniu tej nakrętki na ślimaku zabezpieczonej zawleczką która znajduje się pod tym dekielkiem z przodu kolumny zakręconym czterema śrubkami wcześniej nawet o 9 biegu nie myślałem bo tak kołami telepało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Przecież nie ma znaczenia czy kabina jest mała czy duża, wspomaganie jest takie samo. Przeszukaj tematy o wspomaganiu bo gdzieś widziałem jak ktoś pisał że ma cały zestaw ale nie zdążył założyć i ciągnik sprzedał.

 

 

Ostatni post kolegi Wojtek987

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/53970-uklad-kierowniczy-mtz-80/page__st__20

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2

Koledzy a ja proponuje sprawdzić luzy na krzyżakach drążka kierowniczego szczególnie ten pod kierownicą   U mnie tak było i mimo ze mam orbitrol to nie mogłem się na drodze utrzymać teraz po wymianie jest idealnie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj