rastafarmer

Luzy na kolumnie kierowniczej.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rastafarmer    0

Witam!

 

Mama problem w moim MTZ-cie 82. Mianowicie mam ogromne luzy na kolumnie kierowniczej (ciągnik bez orbitrolu). Kupiłem nowe końcówki drążków i dalej jest to samo... Gdy kręce kierownicą, drążek się obraca- w kolumnie też a koła ani drgną. Luz jest spory i bardzo przeszkadza w kierowaniu po asfalcie więc jeśli ktoś wie co za diabeł tam siedzi, to proszę o jakiekolwiek rady :) pozdrawiam! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peperm    0

Witam

 

Miałem to samo w swoim MTZ 82, nie kupuj nowej kolumny, tylko od razu przerób na orbitrol, w razie co to mam taki orbitrol na sprzedaż, jak coś to dzwoń 607124640. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

To co na zwrotnicach masz luzy ?? Ja doszedłem że luzuje się nakrętka co trzyma wąs ten co wychodzi z kolumny (na dole) i do niego są przyłączone drążki. Dokręcałem i znów luz odkręciła się bo nie ma zabezpieczenia myślę by zrobić w niej (nakrętce) gwint i wkręcić śrubę do zabezpieczania. Aaaa na górze tej kolumny jest śruba z nakrętką wkręca się ją do oporu i luzuje o 1/8 (regulacja luzu wałka)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rastafarmer    0

Tak, u mnie też się ta nakrętka luzowała:) Wąs i drążki są jak nowe więc to nie jest ich wina. Mógłbyś mi powiedzieć, co dokładnie mam zrobić z tą śrubą z kontrą? :) Trochę boję się to ruszać :) U mnie wystaje dwa centymetry :) Tak ma być...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

tak ma wystawać (tyle regulacji przewidzieli :)^_^ ) luzujesz kontrę-nakrętkę i wkręcasz śrubę do oporu i ją poluzowujesz o 1/8 obrotu i kontrujesz. Tą śrubą dociskasz wałek co trzyma ten wąs i będzie mniej latał (szczególnie jak dawno był ruszany). A czemu wąsa zmieniałeś ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rastafarmer    0

Wąs był już wcześniej zmieniany- nie pamiętam dlaczego :) Ok, dzięki wielkie za rade :) Jutro na pewno się za to wezmę i dam Ci znać! Pozdrawiam! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BSZ110    163

Kurde skąs znam ten problem, jedziesz 9 po drodze, traktror sie sam toczy bo luz w kierownicy na półtora skrętu... totalny ruski niewypał układu. Ja sobie z tym dałem rade... bez rozbierania. Poprostu podkręciłem zaworek ciśnienia. Powiem tak: brak luzu ale kierownica tak czuła ze lekko skrecisz i w bok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

Aco poradzicie na to : Gdy jade szybciej po drodze to kola zaczynaja latac we wszystkie strony .Gdy ciągnik stoi zgaszony to można trochce kierownicą pokręcić :) Drążki się nie ruszaja, są taj jak powinny być a ta śruba która trzyma ten ,,wąs" od drążków jest teraz przyzpawana bo też bardzo się luzowała .Czy wystarczy dokręcić tą śrube ?


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rastafarmer    0

To chyba raczej nie wystarczy... Na tym wąsie są frezy, gdy śruba jest poluzowana jest luz ale nie aż taki... zobacz czy drążek- ten ostatni przy kolumnie(wbudowany w nia) jak ruszasz kierownicą pracuje. Pewnie kolumna się kończy :) Macie racje- brak orbitrolu boli... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BSZ110    163

Ahhh to jest bubel totalny. Ja sobie poradziłem tym zaworkiem, juz nie mam tego problemu ale znow mam ze skrzynia tzn wodziki beda cos nie tak bo mam na polowych i nie umie wrzucic na szosowe. Co do kierownicy to myslalem wsadzic caly zestaw ze stara i chyba tak zrobie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rastafarmer    0

Kumpel miał to samo co Ty w 82 TS. A ja luzy już usunąłem :) Tak jak pisał Sebe- wkręciłem tą śrubę i poluzowałem. Jest baaajka :) Z tego miejsca chciałbym Ci serdecznie podziękować za pomoc :) Na prawdę, ogromnie ułatwiłeś mi prace :)

Jeszcze raz wielkie dzięki i pozdrawiam!

 

Szymek :)

 

 

A o co chodzi z tym zaworkiem? :) To jest ten pod przewodem oleju przy kolumnie...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukash938    4

Witam wszystkich, jestem tu nowy, ale najlepszym sposobem jest założenie orbitrola i siłownika od bizona, skręt jest z.....sty, kręci się lekko i nie ma żadnych luzów, a tak wygląda zamontowany siłownik

post-13424-1235570400_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukash938    4

Orbitrol jest zamontowany zaraz za filtrem powietrza na byłym wałku co idzie od wspomagania do kierownicy.

post-13424-1235638020_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

lukash938 a orbitrol jest przymocowany do kabiny czy do zbiornika hydrauliki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

A pomyślałeś o tym że kabina nie jest przymocowana na sztywno do ramy ciągnika i rusza się przód/tył i w lewo i prawo? I będzie beret jak się wieloklin w orbitrolu wyrobi i trzeba bedzie nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukash938    4

A pomyślałeś o tym że drążek kierowniczy ma krzyżaki i może sie ruszać jak chce???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Tak szczegulnie na boki, Przerabiałem to jednemu pacjentowi co sobie tak samo założył i montowałem orbitrol pod kierownice, to wiem co mówie. Ende.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekp    0
Witam wszystkich, jestem tu nowy, ale najlepszym sposobem jest założenie orbitrola i siłownika od bizona, skręt jest z.....sty, kręci się lekko i nie ma żadnych luzów, a tak wygląda zamontowany siłownik

Witam a mógłbyś kolego napisać czy wymieniałeś wąsy od nawego typu mtz i dlaczego na zdjęciu jest przegięty drążek. (orginalne nowego typu są proste). Poza tym zrób zdjęcie lub napisz jak zamocować siłownik na moście bo ze zdjęcia słabo widać. A siłownik i orbitrol pochodzą od bizona?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukash938    4

Wspomagania ja nie montowałem, kupiłem ciągnik z zamontowanym już wspomaganiem, drążek jest przegięty bo wąsy są starego typu a fotkę wstawie jutro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekp    0

Ok dzięki

Ze zdjęcia widać że musisz lepiej ułożyć wąż do siłownika, bo jest przetarty od wąsa.

Mam pytanie czy wyeliminowaś tą starą kolumnę 9(armate) przed chłodnicą czy służy tylko jako zbiornik oleju do wspomagania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukash938    4

Te stare wspomaganie zostało służy jak zbiornik oleju i jest przecież potrzebne do blokady kół. A wąż przetarł się tylko z wierzchu to nic nie szkodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekp    0

Ok, to załącz kolego zdjęcie mocowania siłownika i ewentualnie wąsa.

Mnie też czeka przeróbka wspomagania. Drążek, orbitrol, wąsy już kupione, został siłownik i jego mocowanie. Roboty dużo, ale jakie będą efekty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukash938    4

Mocowanie siłownika, a wąsy pozostały te same co były przy tym starym typie wspomagania, a drążek jest tak wygięty bo by haczył o napęd przedniego mostu fotki nie zamieszczę bo się skończył limit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj