Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
seweryn20    575

Nie krytykuje twojej wypowiedzi tylko pompki jakie teraz sprzedają do 60-ki. Ale jeśli już koniecznie chcesz to nie ma sprawy. 

Te zestawy co cena koło stówki goni o kant tyłka można rozbić to jedno.

A druga sprawa to nadaje się to głównie do samochodów gdzie samemu nie dasz rady deptać hamulcem i obserwować powietrze w węży a nie w 60-ce gdzie i pedał i odpowietrzniki masz dostępne z jednego miejsca fotela.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    175

Tu nie chodzi o wygodne odpowietrzanie tylko o napełnienie pompki płynem gdy ona sama nie może sobie poradzić a później to już działa we właściwy sposób.

Wierz mi że to sprawdzony sposób w osobówce i w C-360 też pewnie pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Sprawa dyskusyjna. Jeśli pompki są sprawne nie trzeba żadnego wspomagacza. Problem w tym że z pompkami jest różnie. Nie wiadomo kto je robi, kto składa, kiedy były zrobione i ile leżały w magazynie u producenta, hurtowni czy sklepu. Wystarczy że jej nowej nie posmarują jak należy i po krótkim czasie guma się przyklei. Sam kupiłem nowa i miała podwinięty uszczelniacz.

Przed założeniem wypadało by tłoczek wyjąć, posmarować choć by hydrolem i dopiero zamontować.   Osobiście ci powiem że jeszcze nie miałem problemu z odpowietrzeniem hamulców w ursusie. W zetorze tak. Ale tam pompka ma inną budowę z racji tego że zasilanie jest z przodu gdzie w 60-ce jest wyjście. W samej 60-ce najbardziej razi przynajmniej mnie wyrównywacz. Jakoś mi on nie leży i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

locke    291

A Ja muszę zmienić płyn hamulcowy bo nie hamuje i się galareta zrobiła :P Za dużo wody,niedopatrzenie i masz...W poniedziałek na przegląd trzeba jechać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1190

Warto jeszcze dokupić zestaw naprawczy do krotkiej pompki i go wymienić, jeśli pompka teoretycznie od nowości niesprawna, czy kupować kolejną? Sprawdziłem wczoraj na szybko i niezbyt dokładnie, ale odległość między pompkami w 80ce i 60 jest chyba taka sama, więc wyrównywacz można by zamontować. Problemem jest, gdy ciągnik ma ładowacz zamontowany w otworach skrzyni, wtedy wyrównywacz trzeba montować" do góry nogami" tzn, że przewody zamiast wychodzić od góry będą na dole. Myślę, że nie powinno mieć to żadnego wpływu na odpowietrzanie i działania hamulców.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    4

Kolego @majes  nie wiem czy sprawdzałeś tak ale sprawdz po kolei: czy tłoczek pompki cofa cię całkowicie i jest delikatny luz (ze 2mm) pomiedzy trzpieniem dociskajacym a tłoczkiem pompki  gdy pedał jest nie wcisniety(trzeba najlepiej zdjąć z pompy i odchylić mieszek ochronny inaczej ciężko jest wyczuć luz).

 

To było problemem, dzięki wielkie za podpowiedź, Tymi trzpieniami reguluje się również to czy obydwa koła hamują w tym samym momencie, prawda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1190

Polecam odpowietrzać hamulce w mroźny dzień. Jak pisałem jesienią robiłem hamulce, ale nie idało się odpowietrzyć dobrze jednego koła. Kilka dni temu wielkie zaskoczenie, gdy po rozpięciu pedałów lewe koło hamuje. Myślę, że z powodu niższej temp. płyn trochę zgęstniał i pompka łatwiej zaciągnęła go ze zbiorniczka. Być może wina leży po stronie kiepskiego uszczelniacza, który przepuszcza rzadki płyn i stąd kłopoty z odpowietrzaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesrol    3

ja pompki kupilem firmy fragokow prawie miesiac byly maltretowane nie ciekna nic wywalalem wszystko cylinderki i sczeki z oringami  teraz pszyszlo kolej na pompe podnosnika piszcie czy ta wzmacniana od zetora jest warta mam tura na tyl i ta stara nie daje rady przy zwuzce balotuw sianokiszonki doradcie co zrobic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesrol    3

dzieki kolego juz jest kupiona zobacze jak bedzie dygac a propo obroty trzeba dawac wieksze planuje zrobic osobno rozdzielacz z galka przy wysiegniku zeby lepiej bylo sterowac czekam na opinie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ominowy    0

Jaki uszczelniacz do tej pokryw www.farmexpert.pl/pokrywa_blokady_do_ursus_c_360_produkt601.aspx ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr778    32

dwuwargowy A5 8x80x 13DW i dwa oringi na wałek blokady

Edytowano przez Piotr778

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

post-12033-0-58419500-1425488082_thumb.jpgPrzypomne stara sprawe  

dzis kupiłem dwa oczka z przejsciem na stożek z gwintem idealnie pasuje aby bezposrsdnio podpiac krutka pompe bez wyrównywacza

Edytowano przez GoRAL1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    9

witam , po wymianie układu całego pompki cylinderki przewody dzieja sie cyrki otóz nie idzie odpowietrzyc czy lewy pedal czy prawy wogóle sie nie robi twardy .pierwszy raz mam taki przypadek pomóżcie bo już układ nerwowy na skraju wyczerpania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Odpowietrz najpierw same pompki popuszczając przy nich przewody. Wciskając pedał niech wylot jest otwarty a puszczając zatkaj go palcem. 

Gumki w pompce działają jak jednostronny zaworek. Jeśli są twarde pulsuje powietrze w przewodzie i nie zaciąga oleju. Postaraj się w jakikolwiek sposób napełnić przewody i cylinderki. Im mniej powietrza tym większe podciśnienie przy puszczaniu pedału.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black_shadow    41

przede wszystkim sprawdź czy jest luz 1 mm między sworzniem dociskowym a tłoczyskiem pompki jeśli luz jest ok spróbuj odpowietrzyć podając ciśnienie do zbiorniczka z płynem  jeśli to nie pomoże wymień wadliwe pompki

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    9

z krotkiej daje tylko świst czyli w tej długiej na koncowym otworze co sie przewod na lewe kolo wkreca a na prawe wogole z pompki nie daje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Nie zaciąga oleju i tyle. Zrobi podciśnienie w przewodzie i tłoczku ale oleju nie zaciągnie. Jak nie to rozkop ją czy się nie posklejały gumki w zaworku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    9

bede kombinował w poniedziałek. kumpel mowił zeby sprezarka zrobic podcisnienie w zbiorniczku i powinno pojsc ale nie wiem czy to cos da.a i te dzwigienki co pchaja tłoczki to wysunołem na maksa zeby jak najdalej tłoczek chodził'

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    9

ok . ja nigdy nie miałem z tym problemow a porobilem troche tych 60 tek i juz mi rece opadły jak nie dało sie odpowietrzyc. dzieki seweryn :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black_shadow    41

bede kombinował w poniedziałek. kumpel mowił zeby sprezarka zrobic podcisnienie w zbiorniczku i powinno pojsc ale nie wiem czy to cos da.a i te dzwigienki co pchaja tłoczki to wysunołem na maksa zeby jak najdalej tłoczek chodził'

musi być luz- wysuwając na maksa popychacze ograniczyłeś skok tłoczków  :P ... a sprężarką zrobisz w zbiorniczku nadciśnienie  ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×