Polecane posty

karbex    91

To zależy jak odpowietrzasz - jak najbardziej popularnym sposobem (upierdliwym, czasochłonnym i nie do końca skutecznym) to pewnie zbiorniczek ci wywali a jak jedynym słusznym (ja tak robie i w wielu instrukcjach tak jest napisane) to praktycznie nic płynu nie zużyjesz. 

Zakładasz przezroczysty przewód na odpowietrznik najpierw na lewym kole i wkładasz go do jakiegoś pojemnika i pompujesz pedałem, dolewając co jakiś czas płyn hamulcowy do zbiorniczka. Jak już z przewodu nie idzie powietrze to wciskasz pedał hamulca i na wciśniętym dokręcasz odpowietrznik. To samo na prawym kole. Oczywiście jak ci sie uzbiera płyn w pojemniku z wężykiem to go możesz nalaż do zbiorniczka z płynem. Nie ma lepszej metody na odpowietrzenie - niektórzy odpowietrzają pompując w pedał i co jakiś czas luzując odpowietrznik ale to bez sensu robota. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
unipasz    2

Odpowietrza się najpierw prawe koło czy idzie odpowietrzyc tylko to samo lewe koło bo w prawym się odpowietrznik urwał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444
Napisano (edytowany)

To ewentualnie zluzować przewód hamulcowy, przy cylinderku hamulcowym i odpowietrzyć klasycznie.

Warto sprawdzić przy dużych problemach, (jesli zmieniano pompki, albo ktos kręcił przy regulacji pedałów) czy nie jest w pompce hamulcowej zasłoniety otwór ktorym ma napływać plyn ze zbiorniczka.

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
unipasz    2
5 godzin temu, Alchemik napisał:

To ewentualnie zluzować przewód hamulcowy, przy cylinderku hamulcowym i odpowietrzyć klasycznie.

Warto sprawdzić przy dużych problemach, (jesli zmieniano pompki, albo ktos kręcił przy regulacji pedałów) czy nie jest w pompce hamulcowej zasłoniety otwór ktorym ma napływać plyn ze zbiorniczka.

A jak przy pompce zluzuje ten przewód to da radę odpowietrzyć bo przy cilinderku też się nieda zabardzo zluzować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Raczej powietrze z cylinderka nie będzie miało chęci popłynąć w dół w stronę pompki. 

Zalać czymś (odrdzewiacz) gwint od odpowietrznika i przewodu. Dać wsiąknąć trochę z rozsądkiem opukać i może ruszy się. Ewentualnie próbować rozwiercic bez uszkadzania gwintu i czymś wykręcić pozostałości odpowietrznika. Czy obciąć przewód i wykręcić dobrym kluczem końcówkę przewodu. Ostatecznie wymiana cylinderka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KrzysiekC    18

Mam pytanie do osób, które naprawiali hamulce w c360. Jakie teraz wybrać cylinderki żeby pochodziły jak najdłużej i jaki najlepiej płyń zalać żeby nie było problemów w puchnięciem oringow, ponieważ już tracę cierpliwość do tej jakości części. Po założeniu nowych cylinderków i zalaniem płynem dot oringi spuchły i wylewał się plyn na szczęki hamulcowe po jakimś miesiącu może troszkę dłużej. I robota od nowa nowe szczęki cylinderki dostały nowe oringi do płynu lecz lecz popełniłem błąd nie sprawdzając ich na odporność. Czytałem i parę osób mówiło że najlepiej zalewać da 1 do tego układu więc tak zrobiłem I suma sumarum wyszło to samo po mniej więcej takim samym okresie użytkowania uszczelniacz puściły i zalały szczęki. Więc znów wziąłem się za kolejne podejście i chciałbym zaczerpnąć rad osób które właśnie miały z tym styczność i nie mają problemów z nimi. Dzięki z góry za rady I podpowiedzi w tym temacie. Pozdrawiam !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

Z cylinderkami i pompkami to loteria. Ja brałem słowackie i po roku jeden cylinderek się zacinał... Płyn leje dot-3 i jest dobrze. Ludzie piszą że do nowych pompek i cylinderków płyn r-3 nie jest wskazany bo uszczelki szlak trafia. 

Na kanale retrotraktor w jednym z odcinków były omawiane hamulce w c360 i własne było mówione dlaczego nowe cylinderki są takie wadliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
włodek    16

Cześć,

Biorę się w najbliższym czasie za remont hamulców bo ubywa mi dość szybko płynu, jedno koło nie hamuje w ogóle więc najprawdopodobniej właśnie tam ten płyn leci ponieważ nigdzie indziej przecieku nie widać. I mam do Was pytanie odnośnie szczęk hamulcowych. Jak wiadomo w c360 mamy szczeki współbieżne i przeciwbieżna. Przeciwbieżna (krótsza) od przodu ciągnika, współbieżna (dłuższa) od tyłu ciągnika. No i tu pojawia się problem bo odwiedziłem dwie hurtownie z częściami i w obu, wszystkie szczęki były identyczne. Ok, to działać będzie ale efektywność hamowania się obniża. I teraz nie wiem czy znacie jakiegoś producenta który produkuje te szczęki zgodnie ze sztuką czy brać to co jest i po prostu tą jedną skrócić samemu. 

Edytowano przez włodek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KrzysiekC    18

Nie trzeba ich skracać nie przeszkadza to że tam gdzie oryginalnie była krótsza jeść pełna okladnidza teraz wszystkie roba takie same. Możesz przyciąć jak tam uważasz ale i bez cięcia też będzie ok ewentualnie trzeba trochę podszliwofac szczęki od strony sworzni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
włodek    16

Znalazłem szczęki firmy ANDORIA-MOT. Przynajmniej na zdjęciu widać że jednak jest dłuższa druga krótsza, tylko firma dla mnie egzotyczna. Zna ją ktoś? Niby polska tylko czy robią w polsce czy jak wiele firm polskich, importują z chin czy indii i tylko markują swoją nazwa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Na dzisiejszy dzień,nigdzie nie dostaniesz prawie że chyba z starego zapasu ktoś ma nowe.Ja bym nie szukał dziury w całym tylko zakładał dzisiejsze,gdzie ta krótsza czy dłuższa nie robi różnicy.Ba nawet na tych dłuższych powinien lepiej hamować.Powierzchnia tarcza ja większa to jak ma hamować gorzej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007
5 godzin temu, Adi96 napisał:

Powierzchnia tarcza ja większa to jak ma hamować gorzej.

No nie. Pytający ma większą wiedzę niż odpowiadający. 

@włodek Firma nie ma znaczenia w przypadku c-360. Produkcja części to typowa partyzantka. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KrzysiekC    18

Powiem tak nie ma na czym się zastanawiać zwłaszcza że to ursus. Te szczęki nie wpływają na komfort użytkowania krótka czy dług beż różnicy i tak chamuje i tak. Ostatnio właśnie przerabiałem dość długo ten temat i różnicy nie widzę. Teraz szukać patrzeć wymyślać kombinować bo kiedyś były krótsze długie nie pr?eszkadazja ale dobrze jest trochę ze szlifować do strony sworzni żeby nie musiały się tak długo wycierać sam. Kup zwykle te same i tyle nie wiem nad czym się tu rozwodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848
Dnia 22.03.2022 o 22:01, hubertb napisał:

No nie. Pytający ma większą wiedzę niż odpowiadający. 

@włodek Firma nie ma znaczenia w przypadku c-360. Produkcja części to typowa partyzantka. 

Już ty się popisałeś wiedzą,Firma nie ma znaczenia a potem płacz że hamulce nie działają.🤣🤣🤣 Tak samo juz się popisałeś pod moim zdjęciem na temat kółka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Odpowiadasz na pytanie czy chciałeś mi dogryźć ? Zapytał chłop prosto gdzie dostać porządne szczęki hamulcowe o poprawnym zarysie okładziny. Odpowiedź brzmi nie ma takich na rynku, należy nabić stare. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

Chłopaki na forum pisali że te z komfortu lubią piszczeć od założenia, zaś z Chełma nie piszczą do półki się ich nie przegrzeje. Osobiście bym zmierzył przetoczony bęben i nadbil stare ciut grubszymi okładzinami. Teraz jak nadbijasz okładziny to nie nituja tylko kleją na kleju. 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848
4 godziny temu, hubertb napisał:

Odpowiadasz na pytanie czy chciałeś mi dogryźć ? Zapytał chłop prosto gdzie dostać porządne szczęki hamulcowe o poprawnym zarysie okładziny. Odpowiedź brzmi nie ma takich na rynku, należy nabić stare. 

Odpowiedziałem na pytanie,dogryźć ty mi chciałeś.Odpowiedziałem mu jak sprawa wygląda.Nie gadaj że firma nie ma znaczenia,bo Tarcze sprzęgła Komfort a Chełmno jest różnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007
5 godzin temu, Adi96 napisał:

Odpowiedziałem na pytanie,dogryźć ty mi chciałeś

Niby w którym miejscu? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Jest jakaś opcja żeby w tym padle wymienić czujnik stop bez zapowietrzania układu? jeden odpowietrznik dawno się zutylizował, drugi stoi dęba. Zastanawiam się czy aby na tym łączniku miedzy pompkami nie udało się odpowietrzyć bo w sumie tylko tam ewentualnie powietrze się dostanie hmmm.. A może wymienić czujnik na wciśniętych pedałach? Może tym sposobem płyn by nie zszedł z tłoczków... Bo jak mam sobie dorobić roboty pt wymiana tłoczków hamulcowych to wole na przeglądzie po prostu przewody zewrzeć a czujnika nie ruszać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Przy zakładaniu nowego naciśnij pedał żeby płyn wyleciał. Albo załóż czujnik od c 330 a tego nie ruszaj 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007
20 godzin temu, lukbold napisał:

Jest jakaś opcja żeby w tym padle wymienić czujnik stop bez zapowietrzania układu? jeden odpowietrznik dawno się zutylizował, drugi stoi dęba. Zastanawiam się czy aby na tym łączniku miedzy pompkami nie udało się odpowietrzyć bo w sumie tylko tam ewentualnie powietrze się dostanie hmmm.. A może wymienić czujnik na wciśniętych pedałach? Może tym sposobem płyn by nie zszedł z tłoczków... Bo jak mam sobie dorobić roboty pt wymiana tłoczków hamulcowych to wole na przeglądzie po prostu przewody zewrzeć a czujnika nie ruszać

Nie zakładaj hydraulicznego czujnika. Są tak podłej jakości że czasami obsłużą aż dwa włączenia 42W. Lepiej założyć czujnik który reaguje na ruch pedału. 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

również polecam założyć mechaniczny czujnik z zetora/330


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Grubson124
      Witam mam taki problem gdyż w moim deutzu zaczęły łapać hamulce na przednim wale pedynm więc postanowiłem to rozebrać i naprawić i odkręciłem ten zasisk wyciągłem stare klocki a raczej kawelk blachy co po nich pozostało i jeden tłoczek cofkem ładnie a tego drugiego co jest do mostu przykręcony nie mogę próbuje na siłę breszka to aż się tarcz wygina a to ani mam się nie wsunie. Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez ceston
      Witam mam nowe cylinderki tarcze i przewody. jak to prawidłowo odpowietrzyć? zdjąć ta gumkę z odpowietrznik a i go jeszcze zluzować? bo pompuje pompuje a efektu brak jak tylko zdejmę gumke
    • Przez ceston
      Jak w temacie macie jakiś sposób na to poza wymiana samego cylindra? początek gwintu jest uszkodzony reszta jest ok. jak to wkręcić. Swoją drogą brawo dla konstruktora za tak wlfantastyczne umieszczenie gwintu
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem ostatnio cylinderek hamulcowy i bęben okładziny zostały stare bo nie były jeszcze mocno zużyte i jest teraz taki problem że po kilku krotnym odpowietrzeniu słabo hamuje
    • Przez kingway
      Witam , mam pytanie dotyczącej pompki hamulcowej . Leciała mi pompka hamulcowa stara i wymieniłem ją na nową (dostałem kiedyś taki leżak magazynowy) i widzę , że przepuszcza i tutaj moje pytanie ? Czy warto wymieniać same uszczelnienia czy może wymieniać od razu całą pompkę ? Pompka niby nowa , ale pewnie uszczelnienia szlag trafił  I najlepiej jakiej firmy kupić ?  
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj