Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Mam podobny problem w ursusie 360 3p, wymieniłem szczęki z obydwu stron, jak wciskam hamulec, hamuje jedno koło da się jakoś wyregulować luz szczęk pomiędzy bębnem w tym kole? Hamulce mam połączone

 

Pozdrawiam

Witam. Jakieś cuda opisujecie. Zrobiłem wiele hamulców w C-360 i zawsze po naprawie hamowały dobrze, równo na oba koła. Jeżeli szczęki są dobre, czyste bębny to nie ma prawa nie hamować. Kolego @Mrtatanka nie da się regulować tego luzu. Cylindry hamulcowe są samonastawne i luz ten jest regulowany automatycznie na właściwą wartość. Sprawdź przewody hamulcowe, może któryś jest zgnieciony lub zgięty. Może też być tak jak pisze koleżanka @banan575 zapchany przewód, zwłaszcza jak nie wymieniałeś płynu w odpowiednich terminach. Jeżeli nie ma przecieków na pompach i cylindrach można uznać, że elementy te są sprawne. Spróbuj porządnie odpowietrzyć. Wiem, że do "nożnej" metody odpowietrzania można mieć wiele zastrzeżeń, ale podejrzewam, że nie dysponujesz podciśnieniowym urządzeniem do odpowietrzania hamulców.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
banan575    104

To Ja mam inny problem z hamulcami mianowicie z plynem.

 

Podczas hamowania na asfalcie jedno kolo hamuje a drugie tak przerywa ale tez hamuje,a na drodze gruntowej oba sie blokuja wiec hamowac hamuja tylko problem jest w tym ze plyn gdzies ucieka.

 

W zbiorniczku nie ma nic, co sie doleje to gdzies ucieknie w ciagu 24h, kapac nie kapie, to gdzie on moze sie ulatniac?

 

Od 2 miesiecy jezdzi sie bez plynu ale nadal hamulce dzialaja, gdzie moze ten plyn uciekac????

 

Kolo pompki jest sucho, przewody tez, ze zbiorniczka do pompki tez jest oki, czyzby przy cylinderkach byly przecieki??????


Najwyzsza Izba Kontroli

Centralne Biuro Sledcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Na 99% na cylinderkach ucieka. Albo AMBA wcina :) . Zwroc uwage jak malutka pojemnosc ma zbiorniczek na plyn hamulcowy. Mi sie wydaje, ze pelny zbiorniczek wystarcza na napelnienie dwoch cylinderko. A jezeli ktorys cylinderek puszcza to bardzo szybko suchoty nastaja w zbiorniczku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    17

W moim prawy hamuje jak żyleta.Ale lewy nie.Wymieniliśmy przewód i nadal nie hamuje.Może odpowietrzyć?


-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Po rozszczelnieniu (np wymianie przewodu) zawsze się odpowietrza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zentral    0

kolego bolo12121 mozna odpowietrzyć hamulce w 60-tce bez zalania płynem szczęk hamulcowych wystarczy załozyc wężyki długosci 50 cm na odpowietrzniki w momencie odkręcena odpowietrznika płyn scieka węzykiem a bębny i szczęki pozostają suche pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrob    1

Mam taki problem zmieniałem obie pompki hamulcowe odpowietrzyłem wszystko pięknie i mam taki problem jak przyspieszam ciagnikiem to ten sam od siebie zaczyna mnie wychamowywać pochwili i staje co jest grane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturo111    0

witam. ja mam taki problem ze swoim ursusem.

a mianowicie pękł przewód od prawego koła. i płyn uciekał. to złączyłem go gumowym wężykiem ciśnieniowym a by nie uciekał. chodziło mi aby chociaż jedno koło hamowało. i tak było. ale z jednym kołem hamującym strach z górki zjeżdżać. tak więc kupiłem ten przewód i go zamontowałem.ale jest taki problem. odpowietrzyłem jedno koło to co było do tej pory dobre. płyn odpowietrznikiem wylatuje. bo to co zmieniłem przewód nie chce się odpowietrzyć. czego to może być wina???

a i niestety nie mam teraz wcale hamulców. pomimo odpowietrzonego tego starego koła.

z góry thx za odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Poniewaz pompa hamulcowa znajduje sie z praweej strony i teoretycznie dalje jest do lewego kola to zacznij od pozadnego odpowietrzenia . Jak lewe bedzie juz ok to przechodzisz na prawe. Czasem moze to zajac kilka godzin ale tak musisz pompowac aby na obi odpowietrznikach szedl czysty plyn. Oczywiscie ciagle musisz sprawdzac stan plynu w zbiorniczku. Pamietaj najpierw lewe kjolo, potem prawe. I operacje powtorzyc. Dobrze jest przepompowac caly plyn w ukladzie. Czyli pusty zbiorniczek zalac nowym plynem( odkrecona dopiero plomba na butelce)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianc360    1

Witam.Mam problem w swoim ursusie z hamulcami. Lewy hamulec hamuje jak szalony a prawy wogóle.Co może byc tego przyczyną?Zostały niedawno odpowietrzone i dalej to samo. Dzieki za odp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturo111    0

witam. czy mając sprawną tylko 1 pompkę można ją odpowietrzyć i zrobić tak aby chociaż jedno koło hamowało??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus12    2

Gdy podłączę wąż powietrza przyczepy do c 360,dodam że zegar w ciągniku wskazuje na zielone pole,nacisnę na hamulec to powietrze ucieknie ,a tłok w przyczepie ani drgnie.Nie wiem co to może być. Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

zapewne nieszczelność w instalacji na drodze zawór hamulcowy - przyczepa. :D


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arturo    36

ja tak miałem i winowajcą były guma przy zaworze w przyczepie (jak jest ciśnienie powinna dolegać i uszczelniać zawór ) nie dolegała i powietrze uciekało , wyczyściłem wszystko i teraz ładnie hebluje :D


Zabudowa ciężarówek specjalistycznych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    41

a jeśli podłączysz inną przyczepę to dzieje się to samo? jeśli nie (jeśli tylko z tą jedna przyczepą masz problem) to przyczyna leży w zaworze sterującym przyczepy, który nie przesterowuje się i kieruje powietrze ze zboirnika przyczepy do węża zasilającego i dalej przez zawór sterujący ciągnika na zewnątrz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    144

odłącz wąż od przyczepy i po wciśnięciu hamulca sprawdz czy w gnieźnie hamulcowym w ciągniku da się wcisnąć środek jak się da to winna jest przyczepa jak sie nie da wcisnąć oczywiście na ja jest ciśnienie w układzie to zmień zawór odcinający w ciągniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    27

jeśli po naciśnieciu hamulca powietrze ucieka to może być pęknięty wąż, który idzie od rozdzielacza w przyczepie do siłowników, bo gdyby był to wąż pomiędzy traktorem a przyczepą, powietrze by zwiewało bez naciskania hamulca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sdamigo6    0

Zawór odcinający (hamulcowy) w ciągniku jest winien Jak sama nazwa wskazuje wciśnięcie pedału hamulca (uruchomienie zaworu) powoduje odcięcie powietrza od ciągnika do przyczepy i jednocześnie wypuszczenie tego które znajduje się w przewodzie łączącym. Napisz jeszcze czy przed wciśnięciem pedału w zbiorniku przyczepy też było powietrze bo to ono uruchamia siłowniki hamulców Najpierw podłącz przewód hamulcowy do ciągnika potem napompuj powietrza a dopiero sprawdż czy hamuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus12    2

w przyczepie było powietrze ,w ciągniku też pełna butla była a i tak po naciśnięciu słychać jakby gdzieś z zaworu odcinającego uchodziło.Dodam że jak podłącze inną przyczepę to jest to samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sdamigo6    0

Dziwne rzeczy Gdyby powietrze uciekało przez zawór w ciągniku to hamulce powinny zadziałac Sprawdż jeszcze co się stanie gdy przy pełnych zbiornikach odłączysz przewód hamulcowy Powinna przyczepa się zahamowac automatycznie Jeśli tak to zawór w ciągniku nie odcina powietrza tylko powoli wypuszcza na zewnątrz A jak szybko ucieka powietrze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mam takie pytanie dotyczace ursusa c-362, ale w c-360 układ pneumatyczny jest taki sam. A mianowicie chodzi mi o regulacje. Jak ustawić zawór ciśnienia, wiem tyle że powinno być tam około 0,5 mPa, ale nie mam podłączonego zegara to nie wiem ile jest w danej chwili. Czy ktoś mógłby mi podać ile trzeba to obrotów wkręcić żeby było dobre ciśnienie. A druga sprawa jest taka że miałem rozbierany zawór który załącza hamulce i ten wodzik który z niego wystaje, i gdy zostanie pociągnięty, hamulce się załączają, został rozregulowany, bo go się wykręca lub wkręca. Czy ktos mógłby mi napisać ile obrotów to trzeba wkręcić.

A i jeszcze jedno pytanie dotyczące hamulcy, niedawno wymieniłem dłuższą pompkę hamulcową i po odpowietrzeniu prawej strony i troche lewej( bo z lewej strony odpowietrznik jest urwany i odpowietrzyłem pompke). Gdy hamulce są spięte to pedały staja się twarde czyli jeden blokuje drugi i ciągnik hamuje. A jak rozepne to prawa strona jest bardzo dobrze i wspaniale hamuje, a z lewej pedał opada przy hamowaniu do podłogi, ale hamulce nawet dobrze biorą. Tylko tak jest nie zabardzo, bo przy hamowaniu na jeden hamulec ciągnik ściąga. Czym to może być spowodowane, pompki są dobre, wydaje mi się że to chwestia odpowietrzenia lewej strony?

Proszę o sensowną odpowiedź.

Z góry dziękuje.

Pozdrawiam.

malutki22_12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Grubson124
      Witam mam taki problem gdyż w moim deutzu zaczęły łapać hamulce na przednim wale pedynm więc postanowiłem to rozebrać i naprawić i odkręciłem ten zasisk wyciągłem stare klocki a raczej kawelk blachy co po nich pozostało i jeden tłoczek cofkem ładnie a tego drugiego co jest do mostu przykręcony nie mogę próbuje na siłę breszka to aż się tarcz wygina a to ani mam się nie wsunie. Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez ceston
      Witam mam nowe cylinderki tarcze i przewody. jak to prawidłowo odpowietrzyć? zdjąć ta gumkę z odpowietrznik a i go jeszcze zluzować? bo pompuje pompuje a efektu brak jak tylko zdejmę gumke
    • Przez ceston
      Jak w temacie macie jakiś sposób na to poza wymiana samego cylindra? początek gwintu jest uszkodzony reszta jest ok. jak to wkręcić. Swoją drogą brawo dla konstruktora za tak wlfantastyczne umieszczenie gwintu
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem ostatnio cylinderek hamulcowy i bęben okładziny zostały stare bo nie były jeszcze mocno zużyte i jest teraz taki problem że po kilku krotnym odpowietrzeniu słabo hamuje
    • Przez kingway
      Witam , mam pytanie dotyczącej pompki hamulcowej . Leciała mi pompka hamulcowa stara i wymieniłem ją na nową (dostałem kiedyś taki leżak magazynowy) i widzę , że przepuszcza i tutaj moje pytanie ? Czy warto wymieniać same uszczelnienia czy może wymieniać od razu całą pompkę ? Pompka niby nowa , ale pewnie uszczelnienia szlag trafił  I najlepiej jakiej firmy kupić ?  
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj