Polecane posty

izydor6280    1154

nic nie dalo bo wymieniles dobra pompke, radze wymienic krotka

jesli chcesz sie upewnic, ze to pompka krotka, zamien rorki na dlugiej, te co ida na cylinderki,


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damip360    1

Stan płynu hamulcowego jest odpowiedni, jutro postaram się zamienić rurki jak mówicie i sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kzarczyn    0

Witam

Mam problem z hamulcami w 4011. Rok temu zmieniałem pompkę hamulcową, odpowietrzyłem i hamulce działały ok.

Ostatnio zauważyłem że coś słabe te hamulce i odpowietrzyłem na cylinderkach.

Efekty są takie, że pedał hamulca jest tak twardy, że nie da się go wcisnąć, światła hamulcowe świecą cały czas i raz na polu zblokowało mi hamulce, że dopiero popuszczenie na przewodzie hamulcowym pomogło.

Wygląda to tak jakby po puszczeniu pedału płyn nie wracał i cały czas było ciśnienie w układzie.

Pompa, przewody, czy to dziadostwo co jest pod siedzeniem i rozdziela płyn na oba koła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wina raczej w pompce. Tłoczek nie cofa się do końca. Nie otwiera przez to kanału do zbiorniczka i rozgrzewający się płyn zaciska hamulce. Powód to albo zatarty tłoczek pompki albo zbyt długie cięgno idące od pedału które go wciska.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubala    0

bardzo ważną rzeczą jest też szczelnośc i stan osłon gumowych (harmonijki) na pompkach. często pompka "zasysa:" w drodze powrotnej tłoczka kurz, piasek itp. stąd potem problemy.

a najważniejszą tajemnicą jest jak przedmówcy wspominają czystośc i suchość okładzin . czy fabryka czasem nie wprowadziła jakiegoś uszczelniania tego"oczka" w zwolnicy? to samo z odpowietrzeniem. jesli nie załozycie węzyka na odpowietrznik tylko będziecie odpowietrzac wylewając płyn tradycyjnym sposobem to juz tylko chwila do powrotu kapiącego płynu na korpus do wewnątrz i na okładziny. poza tym karcher, olej z podnosnika jak to często się zdarza, ziemia z rotacyjnej przy braku szczelnej kabiny a to wszystko dostaje się tym otworem technologicznym do pochwy zwolnicy i przestrzeniami do okładzin.

 

przy okazji warto zwrócić uwagę na gumowe słoneczko uszcelnianące wałek zwolnicy z bebnem, też tamtędy lubi się podsączac olej z mostu

 

więc jest troche przyczyn. jak jest sczelnie i sucho to heble że hej. , nawet z podłączonym cięgnem od zaworu powetrza.

Edytowano przez kubala

d.zamojskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A co tu masz naciągane? Hamulce same hamować nie będą jeśli rozgrzewający , rozszerzający się płyn ma ujście do zbiornika tym bardziej gdy jest wyraźnie napisane że twardnieje pedał. Nie ma innej możliwości.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubala    0

jesli tłoczek będzie wciśnięty lekko tj na zwolnionym pedale hamulca na skutek braku luzu pomiedzy tłoczkiem a popychaczem na tyle że nie odsłoni otworu doprowadzającego płyn to jak ma się cofnąć płyn do zbiorniczka? stąd jeszcze 1-2 ruchy tłoczka i koło zablokowane. fakt- najszybciej zluzowac przewód

 

instrukcja podaje luz między tłoczkiem a popychaczem chyba 2 mm ale nie pamiętam dokładnie. stąd jest przeciez regulacja. popychacz- pręt 8-ka jest nagwintowany i ma kontrę w miejscu gdzie się wkręca w korpus pedału hamulca.


d.zamojskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nic dodać nic ująć. Dokładnie o to mi chodziło. Szczególnie po wymianie pompki trzeba to sprawdzić. Różnią się wymiarami i luz może zniknąć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubala    0

u mnie z braku wspomnianych osłon pompek dostawała się ziemia z kretowisk i kurz. co jakis czas hamulce gineły a płyn szybko się zanieczyszczał ponadto samoczynnie potrafił się kasować luz jałowy pedału hamulca- ziemia dostawała się pomiedzy popychacz a tłoczek. ponadto pamietajmy, że pompki są na zewnatrz kabiny i skierowane ukośnie w dół. jeśli będzie wszystko wyregulowane i szczelne jak wspomniałem to ma grać tj- żadnych problemów ale jak to w życiu... :-(. Ciągnik w gospodarstwie jest do pracy a nie podziwiania jak w muzeum co nie znaczy że ma się o niego nie dbać


d.zamojskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1k    0

Witam ostatnio, gdy wyjedzie się w pole silnie nagrzewa się prawa zwolnica, dziś zaczął lecieć z niej dym odkręciłem odpowietrznik a z niego wyleciała para z dosyć mocno rozgrzanym płynem. Gdy go zakręciłem nie mogłem ich odpowietrzyć (niby płyn leciał a pedał nie twardniał). Co się stało i jak to naprawić?

Pozdrawiam

Edytowano przez michal1k

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

A ja mam tak że po wymienia rurki nie mogę nabić ciśnienia.Płyn leci, ale koło nie hamuje.Pedał cały czas miękki.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sybiuszek24    21

Pompuj i odpowietrzaj nawet z pół godz na 100% się odpowietrzy i zahamuje ja też tak miałem,a co nerwów przez to zjadłem ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1k    0

Dziś trochę próbowałem odpowietrzać, po jakimś czasie bezskutecznego pompowania pojedynczo pedałami złączyłem je i tu zdziwienie pedały razem są twarde. Po rozłączeniu gdy nacisnę na jeden to wpada cały ale za to drugi jest twardy. Hamuje tylko jedno koło lewe a prawe tylko troszkę. O co tu chodzi bo już zaczynam głupieć ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zeti60    4

z tymi hamulcami to same problemy ja w swojej problem rozwiązałem miałem dwie pompki teraz założyłem jedną pompkę od tarpana (bardzo dobra) hamulce żyleta pedał leciutko wcisnę koła w miejscu stoją ale często bywa ze cylinderki zaczynają poszczać albo coś innego sie dzieje to nawet dobra pompka nie pomoże :) a najgorsze to odpowietrzanie potem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1k    0

nowa pompka była założona na to koło które hamuje, ale też nie za cudownie bo się zwolnica bardzo nagrzewa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Niekoniecznie. Było o tym pisane najmniej trzy razy w ciągu ostatniego miesiąca.

Ważny jest jeszcze luz pomiędzy popychaczem idącym od pedała a tłoczkiem pompki. Ma być.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Równie dobrze możesz wywalić długą pompkę a krótką przez trójnik połączyć z prawą i lewą stroną. Hamulce są o wiele mocniejsze, hamują równo, spada awaryjność. O ile oczywiście nie korzystasz z hamowania pojedynczymi kołami.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Taki jakie są zakówki na przewodach. Nie wiem dokładnie czy tam jest M10 czy skok gwintu x1 lub x1,25. Chyba. Trzeba by zmierzyć. W każdym razie jest do kupienia bez większego problemu.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Grubson124
      Witam mam taki problem gdyż w moim deutzu zaczęły łapać hamulce na przednim wale pedynm więc postanowiłem to rozebrać i naprawić i odkręciłem ten zasisk wyciągłem stare klocki a raczej kawelk blachy co po nich pozostało i jeden tłoczek cofkem ładnie a tego drugiego co jest do mostu przykręcony nie mogę próbuje na siłę breszka to aż się tarcz wygina a to ani mam się nie wsunie. Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez ceston
      Witam mam nowe cylinderki tarcze i przewody. jak to prawidłowo odpowietrzyć? zdjąć ta gumkę z odpowietrznik a i go jeszcze zluzować? bo pompuje pompuje a efektu brak jak tylko zdejmę gumke
    • Przez ceston
      Jak w temacie macie jakiś sposób na to poza wymiana samego cylindra? początek gwintu jest uszkodzony reszta jest ok. jak to wkręcić. Swoją drogą brawo dla konstruktora za tak wlfantastyczne umieszczenie gwintu
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem ostatnio cylinderek hamulcowy i bęben okładziny zostały stare bo nie były jeszcze mocno zużyte i jest teraz taki problem że po kilku krotnym odpowietrzeniu słabo hamuje
    • Przez kingway
      Witam , mam pytanie dotyczącej pompki hamulcowej . Leciała mi pompka hamulcowa stara i wymieniłem ją na nową (dostałem kiedyś taki leżak magazynowy) i widzę , że przepuszcza i tutaj moje pytanie ? Czy warto wymieniać same uszczelnienia czy może wymieniać od razu całą pompkę ? Pompka niby nowa , ale pewnie uszczelnienia szlag trafił  I najlepiej jakiej firmy kupić ?  
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj