Skocz do zawartości
kristoferson

Zanikające półbiegi!!!

Polecane posty

Witam użytkowników MF595,mam taki problem-w zeszłym roku wymieniałem koła zębate pierwszego biegu i przy okazji wymieniłem tarczki wzmacniacza momentu i uszczelniacze wałka sprzęgłowego.Jakież było moje zdziwienie kiedy po rozgrzaniu się oleju półbiegi przestały działać i dzieje się tak za każdym razem kiedy olej się rozgrzeje,nadmienię że przedni napęd cały czas działa. No i po tym remoncie słychać jak by cichy pisk z okolicy skrzyni. Właśnie go rozebrałem i nie znajduję przyczyny tego zjawiska. Pomóżcie bo nie wiem już co robić!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdruj77    1

możliwe że te tarczki są podróbą a pod wpływem ciepła tracą swoje właściwości u kolegi w zetorze 9245 żółw był ale się ślizgał czyj akoś tak mechanik wymienił jakąś obręcz przynajmniej tak go zrozumiałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może mechanik źle coś złożył tym bardziej mówisz że słychać piski z okolicy skrzyni albo jak mówi kolega tarczki nie trzymają i się ślizgają ale jak są nowe razem z uszczelniaczami to nie powinny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Czy to możliwe żeby te problemy były z winy szajsowatych tarczek,no nie wiem. Co do mechanika-to go nie ma bo sam go naprawiam.Od 20 lat na moim podwórzu nie było mechanika,ale może pora go zaprosić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

Nie wiem jak to jest w ciągnikach z tej serii ale np. w MF serii 30xx, 31xx oraz pochodnych zasilanie siłownika ściskającego tarcze w speedshift przechodzi przez tulejkę na której osadzony jest kosz i na której on się obraca. Połączenie pomiędzy koszem i tuleja jest uszczelnione przez dwa metalowe pierścienie (podobne do tych stosowanych np w motocyklach).

Czy sprawdzałeś w jakim stanie są wszystkie uszczelnienia w zasilaniu??? Sprawdzałeś te pierścienie??? Wymieniłeś uszczelnienia na siłowniku ściskającym tarcze???

Być może jest tak ze nowe tracze nie są dostatecznie mocno ściskane przez siłownik z powodu zbyt dużej utraty ciśnienia w obwodzie sprawdź to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem te pierścienie podczas wymiany tarczek,a i teraz też są dobre. Najgorsze jest to że nie widać przyczyny złego działania!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    40

A ten "pisk" ustaje po jakimś czasie czy to jest cały czas? (może podczas przełanczania półbiegów chwile piszczy?)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×