Szejk

JD 5090R vs Fendt 307 vs Valtra N92 czy DF K410

Polecane posty

sydney    32

Ja prawdę mówiąc nad classem i fendem nie myślałem. Z tego co mi mówił sprzedawca od korbanków to class jest strasznie drogi i chyba jeszcze do końca nie sprawdzony. Myślałem jeszcze o masseyu 5455, cena wyjściowa to 47000 tyś euro netto wersji standardowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

MF w standardzie ma praktycznie wszystko, co inni oferują za dopłatą, ale aktualna cena euro, z góry stawia go na przegranej pozycji. Jeśli ma to być ciągnik do ładowacza i kosiarki to zdecydowanie najlepszy będzie JD 5R (zwrotny i cichy w kabinie). Claas w wersji podstawowej drogi w euro nie jest, ale jeśli go doposażyć do poziomu MF to wyjdzie sporo drożej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sydney    32

jest dokładnie tak jak piszesz, ale czy valtra n92 nie będzie bardziej ekonomiczna w pracy z turem niż john deere.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

powiem tak... wśród polskich rolników mamy miedzy innymi dwa mity: pierwszy o strasznej paliwożerności JD i drugi o niebywałej ekonomiczności Valtry, wg mnie i użytkowników posiadających takowe traktorki, obydwa są do szybkiego obalenia :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

do transportu to dzięki Vario najlepszy będzie Fendt, ale czy warto płacić za niego aż taką cenę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sydney    32

raczej nie warto, ale to subiektywna ocena. A może macie jeszcze jakieś inne propozycje na 100 konny ciągnik z ładowaczem na użytki zielone?czekam na podpowiedzi :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

No dobra-pewnie będę stronniczy :P-z racji posiadania JD-ale do tych zastosowań które napisałeś to ten JD jest po prostu stworzony-szczerze mówiąc nie chce mi się argumentować dlaczego-wystarczy przeczytać jakieś 1000 postów na tym forum :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

a nie zastanawiałeś się nad case jxu 105, lub jego bliźniakiem NH T 5060?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sydney    32

właśnie chodzi o to, że się zastanawiałem i po prostu sam już nie wiem. Jeżeli chodzi o case to myślałem raczej nad Cs pro 105. Ale chyba co john deere to john deere. A zdań na temat, który ciągnik najlepszy będzie pewnie tyle ile jest użytkowników różnych marek :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

@jaro, a gdybys mogl wybrac miedzy jd serii 5000 (max. wyposazonym), a fendtem 300vario (tez max. wypas) to nie skusila by cie przekladnia vario?? o i tutaj bym poprosil o argument, bo tego nie ma duzo na forum :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Oczywiście że wziąłbym JD z przekładnią Vario :P-a tak poważnie to oczywiście w tym porównaniu lepiej wypada Vario (oczywiście oprócz ceny)-zresztą jest on o pół rozmiaru większy od JD,dysponuje większym udżwigiem,amortyzowaną osią itp.,itd.

Brzozak-jak już parokrotnie na forum wspomniałem jestem fanem przekładni bezstopniowych-zapewne jestem postrzegany jako zajadły :P zwolennik marki JD ale wzięło to się z pamiętnej (tyle że sprzed lat ) wojny systemowej o to co lepsze 309 Ci od Fendta czy 5020 od JD-chyba pamiętasz ?

Teraz zapewne podpadnę większości-otóż uważam że na świecie są dwie przodujące marki-JD i Fendt-z tym iż jakby nie liczyć JD jest sporo większą firmą.

Sydneyowi doradzałem JD z bardzo prostego powodu-z tych wymienionych ciągników JD z pewnością jest "najzwinniejszy",ma super ergonomię (tu i Fendt odpada) no i jak ktoś lubi to ma ramę do Tura :P.

No i po paru latach (kiedy to minęło) znów wybrałbym JD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

ergonomia jest w ocenie bardzo subiektywna - przyklad:

podlokietnik w claasie i mf:

dla mnie nr 1 w ogole ze wszystkich podlokietnikow ktorymi pracowalem jest ten zastosowany w claasie, dzieje sie tak poprzez dodatkowe uruchomienie kciuka, obsluga ehr i przekladni bez odrywania dloni z pozycji wyjsciowej - genialna sprawa.

ale ojciec np. woli podlokietnik ktory znajduje sie w MF, nie myla mu sie przyciski od ehr, ma wajche od biegow wywalona poza podlokietnik, wiec to go nie rozprasza, a polbiegi zmienia lewa reka przy przekladni nawrotnej i dla niego taki uklad jest korzystniejszy :P

pamietam tamten temat i mam te same odczucia :P

dla mnie w tych fendtach serii 300 vario, najwieksza pomylka jest mechaniczne sterowanie hydraulika zewnetrzna :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Z tą ergonomią może masz rację-ostatnio gdzieś tu pisałem o znajomym który kupił nowego Landini Vision-z mojego punktu widzenia w tym ciągniku nawet mowy nie ma o jakiejkolwiek ergonomii-wszystko jakieś takie kanciaste,niedorobione i po całej kabinie porozrzucane-a dla zanjomka jest cud,miód i orzeszki :P.

Co do podłokietnika to wiem-JD nie ma :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

no akurat ten nie ma, ale fendt serii 300/300vario tez nie ma, wiec wszystko sie zgadza. podlokietnik wciagnelem do rozmowy by podac przyklad z zycia wziety, akurat takim dysponuje, ktory mysle ze dobrze przedstawia zagadnienie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciek7    2

@brzozak2 ale ty nie lubisz tego mechanicznego sterownia hydrauliką :P heh :P (a żeby tylko każda mechaniczne sterowanie tą hydrauliką było jak w 300 Vario, dodam, żę troche pracowałem elektrohydrukicznym sterowniem w 714 Vario) no jest lepsze zdecydowanie, ale cóz niestety każda marka w mniejszych maszynach nie ma do zaoferowania elektrohydruliki i podłoketników (może "mniejszy" rolnik ich zdaniem tego nie potrzebuje). I jeszcze jedno, ja po całym dniu orki obracają X razy pług nie odczuwam tego mechanicznego sterowania. Tak samo nie odczuwam braku w podłoketniku Joya ( ale nie ukrywam, że gdybym miał więcej ha i $ to kupiłbym coś z seri 400 :P ) Ale był okres, że jeździłem 714 Vario z trzy tygodnie dzień w dzień i później wsiadłem na moją 312 żeby orac, zaorałem jakieś 20 ha i naprawde nie odczuwałem zmiany. A gdyby w 312 było dużo gorzej to powinienem odczuć tą zmiane.


my dream... JP :)
ostatnio w głowie tylko Moto :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sydney    32

No panowie dalej czekam na opinię od was. I przypomnę valtra n92, john deere 5100r i DF k410/420. Dealerzy leca sobie w kulki, miałem dziś dostać ofertę na jelonka i DF a tu nic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1

Biorąć wszystko pod uwage (cene, dane techniczne, opinie, itd) moim skromnym zdaniem uważam że:

Valtra n92 w wersji Hi-Tech byłaby najlepszym rozwiązaniem ponieważ:

-jest warta swojej ceny (tzn. cena jest niższa np. od fendta i dość zbliżona do JD, ale dokładnych ofert nie znam)

-ma dobry promiń skrętu, czyli jest zwrotna

-jest dość oszczędnym ciągnikiem (co w pracy z ładowaczem jest ważne)

-od konfortu w kabinie nie ma co więcej wymagać...

-no i o wyborze ciągnika może też zadecydować ogólny pogląd na firme lub wygląd maszyny :P (mi osobiście z tych wszystkich podoba sie Valtra :P )

 

Fendt dlatego nie, bo jest zbyt drogi i za tą cene nie jest jakiś nadzwyczajny i oferuje praktycznie to samo co konkurencja :P

 

JD mógłby być, ale nie wiem jak by wyglądało spalanie w takiej pracy z ładowaczem, myśle że niezbyt różowo :)

 

DF, jest tańszym ciągnikiem niż reszta, ale nad jego wykonaniem i jakością możnaby było "podebatować" :)

 

Nie wiem jakie jest zdanie sydney@, co sądzi o pszczególnych ciągnikach, jaki mu najbardziej przypadł do gustu :) i przede wszystkim ile ma do wydania $$$

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

napisales duzo, ale ani jednego konkretu, wszystkie plusy valtry pasuja praktycznie do wszytkich ciagnikow 4 cylindrowych.

fendt ma przekladnie bezstopniowa, wiec wyroznia sie i to bardzo mocno.

jd poprosze o wyniki spalania, wiem ze na forum bylo pisane o takich, wiec przytocz.

a DF i jego jakosc, to chcialbym sie dowiedziec na jakiej zasadzie to oceniasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sydney    32

koledzy, bardzo proszę pomińmy fenda(jak pisaliście-cena). A jeśli chodzi o pozostałe trzy ciągniki to może jest tak, że każdy jest dobry a wybór zależy od indywidualnych upodobań kupującego. Tylko co zrobić jak Mi podobają się wszystkie trzy :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1

http://www.agrofoto.pl/forum/Testy-ciagnik...ych-t14505.html prosze brzozak@ tu jest troche napisane o spalaniu :P

 

przeczytaj powyższy post i masz odpowiedź "czemu nie Fendt" (w moim poście napisałem że biore też pod uwage cene, fakt, skrzynia bezstoniowa to dobre rozwiązanie i jest lepsze od pozostałych)

 

może o DF źle sie troche wyraziłem z tą jakością :P no ale myśle że nie jest lepiej wykonany niż fendt czy valtra :P

 

pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

heh no po fakcie to wiadoma sprawa :P

link do tematu tez ok :P

no a jakosc wykonania to bardzo drazliwy temat, bo albo trzeba by sie zaglebic w jakies tajne dane, ktorych naturalnie nie posiadamy, albo polegac na opinii rolnikow, ktora tez nie jest mocno miarodajna, no ale jest. sprawa subiektywna jest wykonanie srodka, ktore mnie w valtrze w ogole nie zachwycilo, na zdjeciu to wyglada niezle, ale w rzeczywistosci to (dla mnie) lipa :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1

no właśnie, na temat wykonania nie można za bardzo jednoznacznie odpowiedzieć... a ja tu nie bede sie mądrzył...

co do valtry, siedziałem tylko w niej(na wystawie), szczerze mówiąc to nie robiłem w polu, ale z tego co siedziałem byłem nawet zadowolony :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

punkt patrzenia zalezy od punktu siedzenia, ale ja nie o tym chcialem :)

chodzi mi tylko o to, ze na mnie wieksze wrazenie zrobily zdjecia niz rzeczywistosc (w fendtcie podobnie), a np. w jd odwrotnie, na dodatek bylem zaskoczony poziomem halasu jaki panuje w ich kabinach, bardzo na plus, ale to tylko subiektywne odczucie, takze prosze nie brac pod uwage :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1

o kabinie JD słyszałem dużo dobrych opinii, znajomy też zachwalał, mówił że ze wszystkich ciągników co jeźdźił na targach w bednarach(AGROSHOW) to JD był najwygodniejszy (sam szczerze mówiąc za bardzo nie znam JD, i nie ściemniając to w wersji 6*30 lub R5 nawet nie siedziałem...) ogólnie rzecz biorąc, to rozmieszczenie wszystkiego np w R5 jest dość dobre, a najważniejsze ze wszystko jest pod ręką :)

 

pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez TomZet
      Dzień dobry,
      posiadam Zetor 5245  4x4 z 1989 roku, chcialbym wymienić na cos nowego w budżecie 130-160k brutto.
      Chciałbym żeby był 4x4 w okolicach 50kM, Zatory Major chodzą w okolicach 200k, chciałbym cos 40-50k taniej.
      Co mi polecicie sprawdzonego? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
    • Przez adam519
      Zastanawiam się ze zmianą ciągnika mam obecnie mtz-a 82 z 1994 roku lecz chciałbym coś mocniejszego. Myślałem nad ursusem 1014 z lat 1997-98 nie starszy, nowym belarusem 952.3 i zetorm 16245. Mam 20h pola lecz to same góry praktycznie. Ale zetor raczej odpada za duży i mało zwinny bardziej zastanawiam się na ursusem i belerusem. W belarusie nie tak jak w starszych mtz-etach jest już rozruch na 24V więc nie ma problemu z zapalaniem. Belarus co prawda bedzie nowy a ursus ponad 10 lat. Lecz do ursusa wszędzie są części. Ten ciągnik bedzie pracował z turem. Do pomocy mtz-etowi służą c-360-3p i c-330m. Bardzo bym prosił żebyście mi doradzili . Napisali dlaczego wybieracie tego a nie drugiego!
    • Przez Krzyszt0f
      Witam, doradźcie jakiej mocy ciągnik wybrać na ok 45/50ha myślę nad MF 7s155 albo 7s180 (tylko mf wchodzi w grę) 7s180 przemawia na przyszłość tym że mogę go podnieś do 210km a chyba 7s 155 nie da rady do 200km podkręcić? 
      W przyszłości myślę kupić bezorkowiec, albo jakiś dłutowiec i zastanawiam się nad mocą ciągnika? 
      ziemie w 95% piaski 
      doradzicie coś? 
    • Przez c308
      Witam doszło mi do moich 8 ha 10 ha do obróbki chiałbym kupić nowy porządny traktor w przedziale mocy 70_110 km co proponujecie.Zastanawiam sie nad Tureckim hattatem 398 kolega ma,Jakims lovolem oraz Arbosem napiszcie co polecacie najbardziej,Ciągał by prase,pług cztery skiby,agregat 3 m,przyczepe 5 t.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj