Skocz do zawartości
wojtii

tabela wysiewu Poznaniak

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Sean    292
Napisano (edytowany)

Zrobić próbę kręconą i ustawisz sam dokładnie. Nie sugeruj się żadnymi tabelami, żadnym doradztwem,  bo to jest tylko orientacyjnie, każdy siewnik jest inaczej już wyrobiony i może wysiewać zupełnie inaczej niż Twój, tym bardziej tak małe ilości. Ludzie próba kręcona jest prostsza od budowy gwoździa, a co drugi sugeruje się jakimiś tabelami byleby tylko nie robić próby..

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo1150    8

próba wychodzi ok 6,2 a z tabelą jest 6.6 to by było ok ale    jak ja chce mniej wysiać a jest na A 1 mniej się nie da koło duże na duże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Jarecki88    183

próba wychodzi ok 6,2 a z tabelą jest 6.6 to by było ok ale    jak ja chce mniej wysiać a jest na A 1 mniej się nie da koło duże na duże

 

To przerzuć koła żeby było małe na duże. Nosz kurde wyobraźni trochę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro8540    0

Jak kolega wyżej ustaw wysiew zmiejszony . U mnie przy B4 wychodzi 2,7kg na ha. Koniecznie zrób próbe kręconą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    189

Ustawienie siewnika Poznaniak do siewu zmniejszonego

post-173820-0-60425200-1503487198_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian350z    0
Napisano (edytowany)

witam, zapewne było to już i wgl, lecz potrzebuje tabeli wysiewu do siewnika poznaniak s043/2, chce mieć orientację przed próbą kręconą, a jest tyle tabel że masakra co i która do którego, posiałem wczoraj i chyba za mało (kierowałem się tabelą https://www.google.pl/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fwww.agrofoto.pl%2Fforum%2Fuploads%2Fgallery%2Fcategory_78%2Fmed_tabela-wysiewu-s0432-poznaniak-5_16342_78_58546.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.agrofoto.pl%2Fforum%2Fgallery%2Fcategory%2F78-polskie%2F%3Fst%3D270&docid=grEKQeKZDkJlKM&tbnid=MrHSG0KEBLqnlM%3A&vet=10ahUKEwjVldXh6qvWAhWGPZoKHUeLCI0QMwhnKDcwNw..i&w=400&h=226&bih=950&biw=1920&q=siewniki%20poznaniak%20s043%2F3&ved=0ahUKEwjVldXh6qvWAhWGPZoKHUeLCI0QMwhnKDcwNw&iact=mrc&uact=8 ) i coś jest nie tak, teraz chce zrobić to już porządnie. 

 

P.S ile się mieści zboża do poznaniaka coś około 200 kg chyba ?  

Edytowano przez damian350z

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    292
Napisano (edytowany)

Chłopie chłopie, wystarczy wbić w google i masz jakie chcesz. Mieści się 150 kg, pszenicy gdzieś 170kg. w 2,7m, w 3 metrowym pewnie trochę więcej

siewnik-poznaniak-na-docisku-paradyz-373

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
greg91    3

Jaki to rodzaj Poznaniak jeśli jest na tabeli wysiewu napisane.Poznaniak5,Poznaniak6 a na tabliczce znamionowej jest nabite SO43/3/z.87r czy raczej jakaś przejsćówka 5-6 i czym może się różnić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    335

hehe siewnik przez lata nie zmieniał się nic ,natomiast cały czas znieniały sie przekładnie i zebatki na łańcuchu ,olejowa została jako jedna ale ponoć zawodna ,wiec bez próby nie wysiejesz nic dokładnie ,,ja swojego mam z 87r a tabela pasuje od rocznika 83 jeszcze na łańcuszkach ,fakt sugerować sie mozna tabelą i do tego próba ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    292
Napisano (edytowany)

Tylko próba, tryby się wycierają też, inaczej wysiewa zaprawione inaczej niezaprawione, ba nawet  inny rodzaj zaprawy to już inny wysiew, ziarno co roku inne grubsze drobniejsze, więc co tu w ogóle mówić o jakiejś tabeli bez próby. Tabela tylko po to by mniej więcej wstępnie ustawić do próby, nic poza tym. Ja się trochę ludziom dziwię, toż to kilka chwil i siewnik przekręcony, a to kombinują jak koń pod górę byleby tylko ustrzec się próby.     :)

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
greg91    3

Tabele traktuje tylko poglądowo i tego się na razie trzymam próbę kręcona już robiłem tylko to jest mój stary nowy nabytek do tej pory był (konny 15)tylko się nie śmiać,i pasuje mi wiedzieć co na temat niego jaki to model Poznaniaka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    290

hehe siewnik przez lata nie zmieniał się nic ,natomiast cały czas znieniały sie przekładnie i zebatki na łańcuchu ,olejowa została jako jedna ale ponoć zawodna ,wiec bez próby nie wysiejesz nic dokładnie ,,ja swojego mam z 87r a tabela pasuje od rocznika 83 jeszcze na łańcuszkach ,fakt sugerować sie mozna tabelą i do tego próba ,

 

Oj żebyś wiedział że zawodna, w ubiegłym roku ustawienia mniej więcej pokrywały się z książka, w tym roku w ogóle. Przez to na jednym kawałku posiałem pszenżyto 90kg/ha ale jutro lub za 2 dni dosieje drugi raz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    292

Nie no kto jak kto, ale że Ty siejesz według tabeli to koniec świata.   :P       :)   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    290

Zawsze robię próbę kręcona co doprowadza do szału mojego ojca który rzuca uwagami "kręcisz tym kołem i kręcisz, na polu za siewnikiem latasz i lejki zamykasz a ja w tym czasie był 2 razy więcej ha obsiał" :D

Tylko w zwyczaju mam że zrobię probe kręcona a potem dla dla śmiechu zobaczyć co im tam w fabryce wychodziło :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian350z    0

a siewnik to jest taki [galleryimg=669447]

jutro próbę kręconą wykonam i zobaczę co wyjdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    9

Jak ustawić poznaniaka aby wysiał 100 kg zyta na ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez yacenty
      Witam!
      pomożcie wybrac jakis siewnik 3m taki zeby 3p sobie z nim spokojnie radzil.
      Zastanawiam sie nad używanym Amazone D7 albo D8 czym one sie różnią?
      co innego jest godne uwagi?
      na co zwrócic uwage?
       
      zamierzam przeznaczyc na siewnik jakies 10tys zl, moze byc ciut wiecej ale tylko w bardzo uzasadnionym przypadku
       
      pozdrawiam
      YacentY
    • Przez paktofonikas1987
      Czy w kazdym siewniku mozna ustawic sciezki ?Bo mam jakis stary duzy (5 lub 6m) siewnik z kutna i chcialbym zaczac robic sciezki pod opryskiwacz z belka 12 m.I nie bardzo wiem jak to zrobic. Moglby ktos pomoc?
    • Przez Zetix
      Witam!!

      Mam możliwość kupienia siewnika Hassia DK 300 z komputerem, ale jest jeden problem. Obecny właściciel zgubił sprężynę + redlicę ze skrajnej lewej strony. Szukałem już po całym internecie ale nie idzie nigdzie tego dostać... wie ktoś może coś na ten temat?

       


    • Przez DrPresto
      Problem polega na tym, że podczas próby kreconej wszystko wychodzi idealnie czyli to ile chciałem wysiać tyle jest ale sprawa wygląda całkowicie inaczej na polu. Siewnik wysiewa raptem połowę tego co było ustalone na 1 ha. Może macie pomysły co może być tego powodem?
      Liczę na Was!
      Dodam że chodzi o siewnik nordsten lift-o-matic typ clb/cld 2.5m
      Pozdrawiam!
    • Przez maly123a
      Witam
      Mam  problem  z  siewnikiem  (zaznaczam , że  jestem  nowym posiadaczem  owego siewnika) po  przekręceniu  kołem   tryby sie nie  poruszają łańcuch się  porusza płynnie  tylko zapadka  przezkakuje  co może być tego  przyczyną ? Mam  pytanie  jeszcze  do  czego służy ta  wajha   na  ostatnim  zdjeciu ? Może  ktoś  posiada   instrukcje  obsługi  lub  tabele  wysiewu  to prosiłbym  o wstawkę.





×