Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
samczyk1991

Pytanie do właścicieli MF 255 i pochodnych.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
samczyk1991    82

Elo wszystkim. Mam pytanie, wczoraj oglądałem ceny części do mego ferdka i znalazłem pompe hydrauliczną MF 3 i 4 cyl. Jest dołaczony obrazek na którym widać filtr oleju tej pompy. Czy wiecie czy ten filtr powinno się wymieniać, jeżeli tak to co ile mth ??? Może ktoś z Waś wymieniał to niech opisze co nieco . Dzięki za szczere odpowiedzi.

Link do obrazka: http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/12728

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    42

Ta pompa to pompa tłoczkowa (jeden z urzytkowników af wymieniał w niej pierścienie). Ona chyba jest w ciągniku MF 690

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volf    3

Ja w swoim 3512 z 1993 roku jeszcze nie wymieniałem. W zeszłym roku go sprawdzałem-był czysty. Dostęp jest od spodu skrzyni-mostu-dekielek na trzy śrubki, niestety trzeba spuszczać olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wsk125ccm    11

Zajrzyj pod spód skrzyni i zobaczysz wypukły dekielek przymocowany na 3 śrubki na 13 klucz(potem jest zawleczka, nakrętka, podkładka i kapselek od filtra i filtr się wysuwa do dołu). Ale nie odkręcaj bo będzie olej leciał, musisz go najpierw spuścić jak chcesz tam zaglądać - moim zdaniem nie warto. Po 10 latach przy wymianie oleju tam zajrzałem przy okazji i filterek wyglądał jak nowy. Dla pewności przepłukałem go w benzynie i wsadziłem z powrotem na miejsce. Jeśli masz instrukcje to dokładnie jest opisany ten filterek i jak z nim postępować.

 

 

Gdzieś był podobny temat jak dobrze kojarzę... :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    82

@wsk125. Wielkie dzięki. Ojciec od kiedy kupił ciągnik, w skrzyni olej wymienił tylko 1 raz, żeby gwarancji nie utracić, wiem ,że to źle, ojcu się postawie, chyba lepiej nie. Ostatnio z nim rozmawiałem na ten temat, to powiedział ,że w tym roku po dopłatach wymienimy olej i dlatego zrobiłem ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

Olej do skrzyni w 3512 to nie taki straszny wydatek, jak dobrze pamiętam to nie kosztował więcej jak 400zł. Jak będziesz kupował to kup dwie bańki 20l i do tego 5l oddzielnie, bo samych dwóch 20-stek zabraknie żeby zalać do poziomu. Jeśli cieknie ci spod WOMu to możesz przy okazji wymienić uszczelniacze :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    529

Ja mam z 93 roku ciągnik i oleju nie wymieniałem jeszcze. Raz musiałem upuścić trochę (ze 20l) bo urwała się dźwignia włączania WOM (przy prasie często się tego używa). Olej był ok. nie planuje wymiany.

 

W ciapku chyba tez nie był wymieniany od nowości. To nie silnik ze się wymienia co roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    82

Ale u mnie olej nie był wymieniany od ponad 18lat, ja osobiście uważam ,że chociaż raz na 10 lat można olej wymienić, zwłaszcza ,że to nie jest wielki wydatek.

 

Mam jeszcze jedno pytanko, teraz gdy przyjdą dopłaty na bank kupuje nówke rozrusznik do ferdka, bo w zime ciężko pali, wina jest rozrusznika, bo im większy mróz to rozrusznik słabiej kręci, ako jest w bardzo dobrym stanie ,a alternator bardzo dobrze ładuje. Który rozrusznik będzie lepszy??? ponizej są dwa linki do dwóch różnych rozruszników.

 

https://ssl.allegro.pl/show_item.php?item=514627262

http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/11056

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

Poszukaj odpowiedniego tematu i tam zadaj to pytanie... Będzie się mieszać jeśli w temacie o pompach hydraulicznych zaczniesz rozmawiać o rozrusznikach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    82

OK, poprostu nie chcem dla każdego pytania nowego tematu zakładać, poszukam a jak nie znajde to nowy temat założe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez tomas318
      witam naprawiam pompy i inne części hydrauliki siłowej nie tylko do kazdego modelu traktora komabjnu lub innego sprzetu rolniczego . W razie pytanie prosze pisac prywatna wiadomosc . Pozdrawiam 
    • Przez Barm03
      Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?
    • Przez Pablo1992
      Witam. Kupilem MF 399, 1996 r. I wydaje mi sie ze nie dzialaja niektóre kontrolki na konsoli i mialbym prozbe ze moze komous by sie chcialo zrobic zdjecia kontrolek wszystkich jakie sa w swoim MF i wrzucic do galeri lub wysac mi na e-maila. Z góry dziekuje.
    • Przez lexiflexi
      4 raz przez 12 lat urwał mi się wał korbowy w mfie 560... po 3 razie zmieniłem cały blok nowy wał i po 3 latach znowu urwał się ... robili to mechanicy w zakładzie nie miałem wglądu takiego jak to było robione a kasę wzieli dużą... jedyne co widzialem to już złożony silnik i specjalnie umalowali go bo blok był żólty i nie ładny ... teraz dopiero okazało się że oprócz bloku wsadzili mi pompe wtryskowa od tamtego nie wiadomo jak było z wałem ... na panewkach jest jakiś symbol 01 a na oryginalnych jaki jest ? Teraz tak... czy warto robić silnik ( koszt ok 4000-5000 zł) czy kupić silnik ( do 4500 zł) ... Był z nim tez problem że nawet jak stał nieruchomo to jak się wcisneło gaz w podłogę to dymił na czarno ... co było tego przyczyną ? odpowiedzcie na te 2 pytania ... z góry dziękuję ...
    • Przez przemek230591
      Witam mam problem z podnośnikiem u mojego mf 394f. Problem polega na tym iż po osiągnięciu przez ramiona górnej pozycji ciagnik jest jakby przyduszany jakby coś go blokowało, wygląda mi to tak jakby nie działał zawór przelewowy miał ktoś podobny problem? Poza tym za siedzeniem po odkreceniu zaślepki znalazłem dwie dźwignię jak by od regulacji, wiecie do czego służą 
      Doraźnie zastosowałem taki ogranicznik na dźwigni jak na drugim zdjęciu


×