Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Zyzio

MF 2645 elektronic

Polecane posty

Zyzio    0

Witam

Kupiłem MF 2645 i mam problem:

- z miesiąc temu jechałem nim i na odcinku ok. 10 km ze 4 razy cos mi go przyblokowało ( tak jakby zmienił bieg na niższy ) po czym to przechodziło i jechał dalej dobrze- nie wiem co to mogło być /

- ciągnik postał ze 3 tygodnie pod domem i któregos dnia go zapaliłem i okazało się, że strzelił ( mała dziurka) przewód nad tylnym mostem pod kabiną, taki cienki metalowy ,przykręcany z dwóch stron - załozyłem nowy i zapaliłem maszyne

- okazuje się, że teraz go coś trzyma nie idzie zbytnio ruszyć ani do przodu ani do tyłu- ciężko - załączam np. 1 bieg do przodupuszczam sprzęgło i cos go trzyma, jak wcisne sprzęgło to nawet kawałek nie podjedzie do przodu tylko momentalnie staje tak jakbym nacisnął hamulec ( a propo hamulca jak go nacisne to aż z tyłu końcówki węża do hydrauliki cieknie olej )

- nie wiem co go tak blokuje wczesniej tego nie było - może to jakas elektronika bo chyba zapowietrzony nie jest bo te modele się chyba same odpowietrzają - jakaś blokada ?

- i jeszcze pytanko czy podnośnik na sucho bez sprzętu ma się podnosić i opuszczac, bo u mnie nie idzie ani do góry ani na dół ( guziki góra -dół na błotniku też nie podnoszą ani nie opuszczaja podnosnika

Prosze o pomoc - może ktoś napisze jeszcze do czego służą wszystkie pokrętła, przyciski i przełączniki w kabinie w tym modelu, tel do mnie 503049055 saga0@data.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    42

Po pierwsze czemu drugi temat założyłeś.

Po drugie przepłukaj układ płynem hamulcowym (tak ok. 2 litrów zurzyj na to) i sprawdż czy pompka hamulcowa działa, bo coś widze że masz hamulce z tzw.serwem (jak nie wciskasz hamulca to jedzie?)

 

P.S spróbój odkręcić przewody od hamulców przy kołach i zobacz czy ruszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zyzio    0

Jak odkręcę przewody od hamulców i zapale ciągnik to mi chyba wywali olej przekładniowy bo hamulce w tym modelu są chyba zasilane z całego obiegu oleju co idzie do skrzyni, wspomagania.... chyba nie mają hamulce oddzielnego płynu ? Poprostu nie wiem jak odpowietrzyć hamulce. Jak wcisnę hamulec to ma problem z ruszeniem, jak nie wciskam hamulca to jedzie ale tak ciężko jakby go coś trzymało. Jak jadę i kręce kołami przód np. maxymalnie w prawo to aż mi podcina i przesuwa przednie koła do przodu.

Edytowano przez andrzej2110
cytowanie posta wyżej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

macin87    42

Olej nie powinien pójść po odkręceniu przewodów przy kołach od hamulców (ale u ciebie jest usterka to powinien iść). Z tego co piszesz wnisoskuje że na hamulce ciągnika i hamulce przyczepy masz "serwo"- coś w nim sie zablokowało (jakiś tłoczek). Musisz znaleść przewód od pedału hamulca i lecieś nim aż do "serwa" (takie "pudło" metalowe) i zdemontuj to i sprawdź, rozbierz i przeczyść. Nie wierze że nie ma tam pompki hamulcowej i zbiorniczka wyrównawczego z płynem hamulcowym. Od niego prowadzi przewód to tzw. serwa i płyn uruchamia tam jakiś tłoczek (działa jak zawór) co powoduje pompowanie oleju ze skrzyni. Poszukaj dobrze! Może ktoś ci nalał zamiast płynu olej i sie zważyło i jest gęsty. Miałem tak w case 845xl ale u mnie hamulce robocze zasilane są bezpośrednio z pompki hamulcowej, a serwo jest tylko w hamulcach przyczepy. Jak go kupiłem to po dłuższym hamowaniu blokowało coś na hamulcach, jak sprawdziłem płyn w zbiorniczku to był gęsty. Przepłukałem układ i jest ok.

Najlepiej jak byś odłączył te przewody od hamulców (bezpośrednio przy zwolnicach) i podłączył jakiś kawałek przewodu i doprowadził go do skrzyni żeby olej wracał. Potem sprawdź czy po odłączeniu hamulców jest poprawa, ale jak sie mylisz że masz "serwo" na wszystkie hamulce to zamiast oleju do skrzyni pójdzie jakieś 1l płynu. Jestem na 90% pewien że masz wspomaganie hamowania (serwo) na wszystkie hamulce oprócz ręcznego. I taka jeszcze sugestia jak masz tzw.serowo i jest ono zablokowane to po uruchomieniu silnika zaraz koła zostają zahamowane a jka masz z pompki hamulcowej to dopiero po kilka krotnym wciśnięciu pedała powinno blokować koła (przedtem aby jechał bez blokowania nie powinno sie używać przez dłuższy czas hamulca)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zyzio    0

Niestety ale nie ma żadnego zbiorniczka, bezpośrednio od pedałów hamulca idą dwa przewody z których lewy idzie bezpośrednio do tylnego mostu a prawy w zasadzie też do tylnego mostu tylko w tym przewodzie przed mostem jest jakby trójnik z którego idzie przewód do takiego jakby rozdzielacza. W tym modelu hamulce są zasilane tym samym olejem przekładniowo-hydraulicznym co cała skrzynia i wspomaganie. Mała sugestia jak jest zgaszony ale również jak i zapalony silnik jak postawie ciągnik ze skarpy, ustawie neutral na dzwigni biegów to stoczy się z górki natomiast wystarczy, że rzuce obojętnie jakiś bieg przód czy tył to na skarpie przy wciśniętym sprzęgle stoi nie zjedzie w dół ( przełożę wajchę na neutral zjeżdżą w dół )- coś go blokuje po wrzuceniu biegu, coś go trzyma ( ten test chyba dowodzi, że hamulce chyba nie blokują - ale co ?)

Edytowano przez andrzej2110
cytowanie posta wyżej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    584
Jak jade i kręce kołami przód np. maxymalnie w prawo to aż mi podcina i przesuwa przednie koła do przodu.

po tym co napisales to wychodzi na to ze mechanizm roznicowy ci padl, ale to jest nie mozliwe po z jazda prosto by nie bylo problemow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    42

Zyzio więc hamulce odpadają. A ten ciągnik ma półbiegi pod obciążeniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zyzio    0

Ma 4 biegi szybkie i 4 biegi wolne ale tak samo zachowuje sie na jednych jak i na drugich biegach. Poprostu po włożeniu biegu ( biegi fajnie wchodzą) coś się blokuje bo jak pisałem wyżej na neutralu stoczy się z góry natomiast jak włoże bieg i wcisne sprzęgło to też powinien sie stoczyć a jego coś blokuje i stoi z górki.

 

po tym co napisales to wychodzi na to ze mechanizm roznicowy ci padl, ale to jest nie mozliwe po z jazda prosto by nie bylo problemow.

 

No właśnie, jutro jeszcze podniose jedną stronę i zobacze czy będzie się kręcić jedno koło czy ciągnik spadnie z podnośnika bo napewno spadnie jak włącze blokade ( może blokada się nie wyłącza ale to chyba nie jest powodem blokowania go jak włącze bieg )

Edytowano przez andrzej2110
cytowanie posta wyżej + post pod postem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    42

A da sie ni na "hama" jechać czy "zdusi" silnik? Ciężka sprawa jak nie ma biegów pod obciążeniem to odpada zblokowanie skrzyni. Będe myślał nad tym. Jak coś wymyśle dam znać ;) . A co do mechanizmu różnicowego to odpada (ale sprawdź) bo nie mógł byś skręcać. Ma przedni napęd?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zyzio    0

Da się nim jechać i silnika nie zdusi ale idzie ciężko ( a propo co to te biegi pod obciążeniem - to te żółwie - wolne ). Tak ciągnik ma przedni napęd. Już się zacząłem zastanawiać, że może w innych ciągnikach też jest coś takiego, że jak stanie się z góry, załączy bieg - wciśnie sprzęgło to ciągnik stoi a nie stacza się z góry ( ale to chyba błędne myślenie )

Edytowano przez andrzej2110
cytowanie posta wyżej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zyzio    0

W dalszym ciągu coś go trzyma - odpiołem napęd z przodu i w dalszym ciągu coś go trzyma - zrobiłem mały test - gdy dzwignia przód-tył jest na luzie oraz biegi na luzie to jest wszystko dobrze ( ciągnik stoczy sie z góry a na placu mogę go troche własną siłą popchać ) natomiast gdy przełoże dzwignię np. do przodu i wrzuce bieg to go trzyma - jedzie ale czuć, że ciężko ( z góry po wciśnięciu sprzęgła sam powinien się stoczyć a on poprostu stoi, tak samo na placu po wciśnięciu sprzęgła gdy ciągnik jedzie powinien on jeszcze troche podjechać do przodu a on momentalnie staje ) co to może być - czarna magia ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zyzio    0

Chyba coś ruszyło z tym blokowaniem - pod spodem są dwa elektro zawory ( zaraz na początku skrzyni po prawej stronie jeden koło drugiego) - jeden ( lewy ) jest chyba od przyśpieszacza? napięcie do niego dochodzi jak wcisne zielony przycisk w kabinie ( ale jak wcisne czy wycisne ciągnik jedzie tak samo ) natomiast drugi elektrozawór ( prawy ) dochodzi do niego przewód który wychodzi z głównej wiązki elektrycznej która idzie pod maske i chyba do kabiny - i tam nie ma napięcia ! ( nie wiem czym uruchamia się tam napięcie ).

Ja wziąłem i wykręciłem ten zawór ( prawy ) - był wciśnięty a więc go przeciściłem, zaczął normalnie odbijać i z powrotem go wkręciłem.

Zapaliłem ciągnik, coś tam poszumiało, momentalnie uspokoił się silnik i szum ( tak jakby puscił olej przez ten drugi zawór ) i traktorek puściło.

Nie wiem od czego jest ten drugi ( prawy ) zawór i skąd do niego ma dochodzić napięcie i co ma za zadanie. A propo przyśpieszacz ma spowodować, że ciągnik wyczuwalnie zacznie jechać szybciej

Edytowano przez andrzej2110
cytowanie posta wyżej + post pod postem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez mfmf
      mam problem z kontrolka zapchanego filtra oleju, zapala sie po jakiejs godz pracy w polu, gdy go zgasze odstoji 5-10 minut gasnie ale po chwili znowu sie zapala. Ciagnik po zapaleniu kontrolki nadal jest sprawny i wszystko dziala wporzadku?
       
      olej i filtry sa nowe, olej to fuchs hydramot 10w40
       
       
      co to moze byc? czujnik cos nie bangla?
    • Przez dawid199303
      Witam, nie mam lewego kierunkowskazu, najpierw zaczął szybko mrugać to myślałem że któraś żarówka poszła ale po chwili kontrolka od lewego jak go włączyłem zaczęła świecić ciągle i coś wyje, jak wyłączę to przestaje, na awaryjnych mrugają tylko prawe lewych brak ale kontrolki dwie mrugają. żarówki całe bezpieczniki też 
    • Przez Nacki10
      Witam 
       Kilka dni temu zawiesiły mi się szczotki w Alternatorze. Więc kupiłem cały regulator ze szczotkami nowy. Po zamontowaniu niby ładuje ale występują inne problemy. Jeżeli silnik pracuje na obrotach około 800-1000  świeci kontrolka od ładowania, jeżeli dołoże do 1400 kontrolka zgaśnie i jest ok. ale jak przekrocze 1400 obrotów zaczyna migać półbiegi skrzyni AB i CD na przemian. Zaznaczam Ciągnik był myty miesiąc temu i byłem dwa razy używany i było wszystko dobrze a od wtorku jak chciałem przeprowadzić to się wszystko zaczeło 
       
      Z góry Dziękuje 
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
×