Zaloguj się, aby obserwować  
Marcin72N

Dokręcanie głowicy i korbowodów w ursus c-380

Polecane posty

Marcin72N    0

Potrzebuje schematu w jakiej kolejności nalerzy przykręcać głowice i z jakim momentem?

Z jaką siłą korbowody? W ciągniku Ursus c-380

Z góry dziękuje za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Dokręcanie głowicy-12-14 kgm lub 118-137 Nm

korbowodowe czopt-11-12 kgm 108-118Nm

1cy 3cy 3cy 4cy

12 6 3 13

16 8 1 9 17

18 10 2 7 15

14 4 5 11

Kolejność szpilek (lepiej napisać nie umie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin72N    0
Dokręcanie głowicy-12-14 kgm lub 118-137 Nm

korbowodowe czopt-11-12 kgm 108-118Nm

1cy 3cy 3cy 4cy

12 6 3 13

16 8 1 9 17

18 10 2 7 15

14 4 5 11

Kolejność szpilek (lepiej napisać nie umie)

Dzięki za pomoc, ale nadal nie wiem w jakiej kolejności przykręcać tą głowice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin72N    0

Może ktoś mógłby przedstawi kolejnoś szpilek na jakimś rysunku albo zdjęciu.

Albo wyjaśni jak liczyć te szpilki bo nie bardzo wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    24

Podaj e-mail to wysle ci fotke z kolejnoscia dokrecania nakretek glowicy. :lol:


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

1cy 3cy 3cy 4cy

 

12 6 3 13

16 8 1 9 17

18 10 2 7 15

14 4 5 11

Popatrz na te cyferki jak na głowice z góry.

U góry masz kolejność cylindrów ,

A te 18 cyferek niżej to kolejność dokręcania głowicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin72N    0
Podaj e-mail to wysle ci fotke z kolejnoscia dokrecania nakretek glowicy. :lol:

spider.man72@o2.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin72N    0

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Mam jeszcze jedno pytanie. Jaki powinien być luz zaworowy przy tym ciągniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Luz zaworów c 385 przy zimnym silniku 0,30 + -0,05 dla obydwu zaworów .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin72N    0

Dzięki GoRAL1 połapałem się już z tą głowcą i zakręciłem.

Mam jeszcze takie pytanie, jak ustawić wał przy wkładaniu pompy wtryskowej aby wszystko sie zgrało jak nalerzy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek57    1

Mam pytanie , jakim momentem sie dokręca nakrętki pokryw łożysk głównych wału C385 ?, - o korbowodach i głowicy jest podane a główne ?, które komplety naprawcze [tuleje-tłoki] wybrać ? polskie krotoszyńskie czy czeskie lub słowackie ? , mechanik zaleca dokręcić głowice momentem 200nm a podane jest 118-137nm kto ma racje ?, czy końcówki ursusowskie do wtrysków są najlepsze ? - są kupione po 48 zł za sztuke .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

krotoszyn jest dobry ale ja wybieram czeskie chyba z iczyna cztero pierścieniowe ciągnik jest na nich cichszy i silniejszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037

a sąsiad mi powiedział jak mu kiedyś ciapka robiłem żebym mu nie dokręcał za mocno korbowodów bo się bedzie cięzko wał obracał ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam :) |Chciałbym się dowiedzieć jakim momentem dokręcić głowice w ursusie 1014 z turbem?? :) Czy to jest ten sam moment co dla silnika bez turbo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    498

u mnie majster (bardzo doświadczony i z nieposzlakowaną opinią) w 1014 jak i 80-tce przykręcał głowice na 180nm. Twierdził, że tak jest najlepiej i jak sie przykręci słabiej, to nie dosc, zę po jakimś czasie trzeba dociągać, to jest wieksze ryzyko wydmuchiwania upg.

 

Także te 120-140 kolegi Goorala wydaje mi sie strasznie mało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam, w którym miejscu można zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?  Jak to zrobić? 
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj