Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Marcin72N

Dokręcanie głowicy i korbowodów w ursus c-380

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus

Marcin72N    0

Potrzebuje schematu w jakiej kolejności nalerzy przykręcać głowice i z jakim momentem?

Z jaką siłą korbowody? W ciągniku Ursus c-380

Z góry dziękuje za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

GoRAL1    63

Dokręcanie głowicy-12-14 kgm lub 118-137 Nm

korbowodowe czopt-11-12 kgm 108-118Nm

1cy 3cy 3cy 4cy

12 6 3 13

16 8 1 9 17

18 10 2 7 15

14 4 5 11

Kolejność szpilek (lepiej napisać nie umie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marcin72N    0
Dokręcanie głowicy-12-14 kgm lub 118-137 Nm

korbowodowe czopt-11-12 kgm 108-118Nm

1cy 3cy 3cy 4cy

12 6 3 13

16 8 1 9 17

18 10 2 7 15

14 4 5 11

Kolejność szpilek (lepiej napisać nie umie)

Dzięki za pomoc, ale nadal nie wiem w jakiej kolejności przykręcać tą głowice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Marcin72N    0

Może ktoś mógłby przedstawi kolejnoś szpilek na jakimś rysunku albo zdjęciu.

Albo wyjaśni jak liczyć te szpilki bo nie bardzo wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

marian3p    17

Podaj e-mail to wysle ci fotke z kolejnoscia dokrecania nakretek glowicy. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

GoRAL1    63

1cy 3cy 3cy 4cy

 

12 6 3 13

16 8 1 9 17

18 10 2 7 15

14 4 5 11

Popatrz na te cyferki jak na głowice z góry.

U góry masz kolejność cylindrów ,

A te 18 cyferek niżej to kolejność dokręcania głowicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marcin72N    0
Podaj e-mail to wysle ci fotke z kolejnoscia dokrecania nakretek glowicy. :lol:

spider.man72@o2.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marcin72N    0

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Mam jeszcze jedno pytanie. Jaki powinien być luz zaworowy przy tym ciągniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

GoRAL1    63

Luz zaworów c 385 przy zimnym silniku 0,30 + -0,05 dla obydwu zaworów .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marcin72N    0

Dzięki GoRAL1 połapałem się już z tą głowcą i zakręciłem.

Mam jeszcze takie pytanie, jak ustawić wał przy wkładaniu pompy wtryskowej aby wszystko sie zgrało jak nalerzy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

krzysiek57    1

Mam pytanie , jakim momentem sie dokręca nakrętki pokryw łożysk głównych wału C385 ?, - o korbowodach i głowicy jest podane a główne ?, które komplety naprawcze [tuleje-tłoki] wybrać ? polskie krotoszyńskie czy czeskie lub słowackie ? , mechanik zaleca dokręcić głowice momentem 200nm a podane jest 118-137nm kto ma racje ?, czy końcówki ursusowskie do wtrysków są najlepsze ? - są kupione po 48 zł za sztuke .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


tomek73    188

krotoszyn jest dobry ale ja wybieram czeskie chyba z iczyna cztero pierścieniowe ciągnik jest na nich cichszy i silniejszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

iron    398

a sąsiad mi powiedział jak mu kiedyś ciapka robiłem żebym mu nie dokręcał za mocno korbowodów bo się bedzie cięzko wał obracał ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Witam :) |Chciałbym się dowiedzieć jakim momentem dokręcić głowice w ursusie 1014 z turbem?? :) Czy to jest ten sam moment co dla silnika bez turbo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nunu85    82

u mnie majster (bardzo doświadczony i z nieposzlakowaną opinią) w 1014 jak i 80-tce przykręcał głowice na 180nm. Twierdził, że tak jest najlepiej i jak sie przykręci słabiej, to nie dosc, zę po jakimś czasie trzeba dociągać, to jest wieksze ryzyko wydmuchiwania upg.

 

Także te 120-140 kolegi Goorala wydaje mi sie strasznie mało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez karol1900
      Witam. Znalazłem na ogłoszeniu do sprzedaży ursusa 914 TURBO z 1997 ale jest to dziwny wręcz nieznany egzemplarz ponieważ jest z silnikiem T4390 z ursusa 6614 i 6014/6012. Czy ktoś coś wie na temat tego sprzętu nie mogę nic znaleźć o tym kiedy był produkowany i wgl.  Jakiś biały kruk z niego czy co? Tak samo nigdzie nie ma 6014 na ogłoszeniach do sprzedaży ktoś orientuje się w tym  temacie?
    • Przez karo0l1
      Witam wszystkich. Problem polega na tym, ze mam bardzo dobry silnik 6-cylindrowy perkins z kombajnu claas mercator 70 i mam niezbyt dobry silnik w ursusie c-385. Czy da sie zalozyc silnik z kombajnu do mego ursusa? Bo az zal patrzec jak stoi i wiednieje na podworku juz 2 rok, a sprzedac w tych czasach jest ciezko i czy duzo tych przerobek by bylo?
      Idac dalej tematem mego ursusa problem w nim polega na cisnieniu silnika gdyz po odpaleniu odrazu cisnienie wskakuje na bardzo wysoki poziom no ale niestety olej sie deczko nagrzeje i cisnienie spada do 1 a czasem nawet ponizej i prosze nie pisac ze to przyczyna pompki olejowej bo w to nie realne zeby w 914-ce na tej samej pompce cisnienie bylo prawidlowe a na pompce z 14-stki w 80-ce dalej zle
    • Przez URSUS1614BYQ
      Witam nowych kolegów, na początku sie przedstawię. Jestem Łukasz, mieszkam w woj. Mazowieckim, mam 14 lat, pomagam tacie i bratu w gospodarstwie przy  codziennych pracach.
      Mam takie pytanie, kupiliśmy Ursusa 1614, niestety do remontu, wał miał być do szlifu, bo panewka się obróciła. Wymontowaliśmy silnik, nastepnie wał. Zawieźliśmy go do serwisu. Po dwóch dniach dostaliśmy wiadomość, że na jednym z czopów nie można już zeszlifować, bo nie ma z czego, a wychodzi na chyba 5 czy 6 szlif (pozostałe czopy są bardzo dobre, na 1 szlif). Postanowiliśmy że zawieziemy go do napawania i szlifu(chodzi nam o napawanie tego wytartego czopu do 1szlifu, nie o napawanie całego wału na nominał). Pytanie jest takie, czy ten wał wytrzyma w tak dużym silniku? Ile może wytrzymać? Proszę o odpowiedzi
      Dodam jeszcze jakieś zdjęcia sprzed kupna Wszystkie części brakujące na zdjeciach są, był rozpołowiony przed zakupem



    • Przez nunu85
      Czesc koledzy
      Traktor juz od lat miał cisnienie takie sobie (po pełnym rozgrzaniu max 2,5 na obrotach)
      Ostatnio cisnienie spadło do max 2, wiec pomyslalem sobie- pora zmienic olej- spuszczam go a tam na dnie wiadra ustało sie sporo drobnych stalowych opiłków (w filtrze to samo, całe ścianki bąka pokryte poutykanymi w sadzy opiłkami).
      Z tym ze te opiłki to z cąła pewnoscią nie sa panewki bo kolor biały
       
      Kto ma jakis pomysł skąd moga być?
      Co to sie tam drze?
      Dodam, ze silnik pracuje normalnie, odgłos też ok, siła w normie, kolor i ilość spalin również.
    • Przez piotr63a
      witam
      mój zetor 12245 zaczął dziwnie chodzić, tzn słychać cykanie w tłumiku, staje się to coraz głośniejsze , czy to może zawór nie domyka się? może miał ktoś z Was coś takiego?
      dodam jeszcze ze zawory prawidłowo wyregulowane.
       
×