Skocz do zawartości
marcinmyskow2

Wielkość szczeliny na zaworach w ciągniku MTZ 820

Polecane posty

Witam wszystkich! Mam pytanie. Ile powinna wynosić wielkość szczeliny na zaworach w silniku ciągnika MTZ 820? Z góry dziękuję za pomoc!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
laktok    0

Jeżeli to taki sam silnik jak w starszych mtz-ach to luz na zaworach na rozgrzanym silniku powinien wynosić (0,40mm do 0,45mm) taki sam na zaworach ssacych i wydechowych. luz ustawiaj od pierwszego cylindra ( to ten od strony chłodnicy ) ustaw tłok na tym cylindrze w górnym martwym punkcie i ustaw luz, kolejnosc ustawiania to 1,3,4,2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

W żadnym przypadku 0,4 , mam instrukcje na przegrzanym silniku 0,25. A ustawić 1 tłok w GMP przy pomocy kołka (jest w obudowie sprzęgła na wysokości wlewu oleju do silnika) i obracasz wał o 180 wg kolejności laktoka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Przepraszam nie sprecyzowałem dokładnie swojego problemu. Wymieniałem uszczelkę pod głowicą więc musiałem rozebrać całą klawiaturę. Teraz jestem w trakcie składania rozrządu i nie wiem jak ustawić szczelinę w zimnym silniku. Czy instrukcja to podaje? Miałem kiedyś instrukcję ale pożyczyłem i przepadła bez śladu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
laktok    0

Te dane kóre podałem pochodza z ruskiej istrukcji obsługi która pochodzi od mtz z 90 lat, ja tez ustawiałem luz na zimnym silniku wszystkie mam ustawione na 0.45 po rozgrzaniu sie silnika ten luz napewno maleje, prponuje żebys tez tak ustawil bo za duży luz nie narobi Ci takich szkód jak za mały jeżli luz bedzie za mały silnik bedzie sie grzał moze nawet dojsc do zgięcia trzonka zaworu albo "nadpalenia" zaworu albo gniazda. w starym silniku luzu i tak idealnie nie ustawisz. Powodzenia w kalibracji luzów:) dla pewnosci znalazłem druga knige wydana przez agrome białstok według niej tez winika ze na rozgrzanym silniku minimum 75 stopni C luz powinien wynosic 0,40 0,45 a luz należy kalibrowac co 240 godzin pracy, po każdy zdjeciu głowicy oraz po stwierdzeniu stuku zaworów...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
laktok    0

Kolego jak wstawileś nową uszczelke to i tak musisz pamietac żeby po jakichś 30 mth dociągnać głowice i jeszcze raz ustawić luzy zaworowe, pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za te informacje! :lol: O pozostałych czynnościach związanych z wymianą uszczelki i ustawianiu zaworów doskonale wiem. Chciałem tylko wiedzieć jaka powinna być wielkość szczeliny w mtz bo u mnie w gospodarstwie rzadko rozbiera się te ciągniki ( a mam 2 mtz 820 z 1995 roku i 82 z 1988 roku, po za nimi mam jeszcze Ursusa 1634, Ursusa C- 355 i Ursusa 4011). Znajomy mechanik który zawsze ustawiał te szczeliny zapomniał ile one wynoszą, a instrukcja gdzieś przepadła. Jeszcze raz dziękuję za pomoc. Teraz już wiem gdzie szukać pomocy jeśli znów coś będę potrzebował z instrukcji :lol: Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

ja też mam starą instrukcję (87 r) i tam jest 0,25 na przegrzanym :lol: , ale to i tak nie będzie 0,4 na zimnym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak kolego myślisz ile rozszerzy się metal przy nagrzaniu silnika? To jest wielkość teoretyczna ponieważ trudno będzie osiągnać taką wartość gdy silnik się nagrzeje. I jeszcze pytanie przy jakiej temperaturze powinno osiagnąć się taką szczelinę. W Ursusie C-355 mam ustawioną szczelinę na ssącym 0,25 na wydechowym 0,30 mm (ustawiane na zimnym silniku).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

ja tam ustawiałem 0,3 na zimnym i po pierwszym rozgrzaniu (ciepły po odstaniu nie odrazu, by się nie poparzyć ) 0,25. A uszczelkę 2 razy zmieniałem bo pierwsza wytrzymała rok za słabo ją docisnołem ( no chyba że głowica krzywa)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ustawiłem wszystkie na 0,4 i na razie nie słyszałem żeby stukały. Wszystko jest możliwe jeśli chodzi o uszczelkę. W moim przypadku doszło do uszkodzenia miedzianego pierścienia na rogu uszczelki prawdopodobnie przy zakładaniu głowicy. Teraz zakładałem ją ostrożniej żeby nie popełnić tego samego błędu. Najlepszym sposobem sprawdzenia płaskości głowicy jest przyłożenie prostego liniału i obserwowanie szczeliny między nim a głowicą patrząc pod światło. Ja też myślałem z początku że głowica jest krzywa, ale okazało sie że jednak nie. Poprzedni właściciel posmarował jakimś klejem uszczelkę i został on na bloku i na głowicy, a przy poprzedniej wymianie nikt tego tu nie zauważył. Tym razem zaczął się łuszczyć i usunąłem go zdrapując z tych elementów. Miał on na powierzchni wygląd metaliczny a po zdrapaniu rozcierał się w palcach i brudził ręce (tak jakby grafit). Jeśli silnik nie był przegrany to głowica nie powinna być zdeformowana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam01    0

na zimnym ma być od 0,25 do 0,30

Edytowano przez adam01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
djk66    0

Ludzie - bez urazy - dajcie spokój z tym danymi. Każdy z was ma racje a wszystko zleży od modelu silnika. W instrukcjach jest 0.25-0,30 jest 0,40- 0,45 . W jednych silnikach na wlocie jest 0.25-0,30 a na wylocie jest 0,40- 0,45. Nauczycielem być to trudna rzecz. Tłumaczenie to sztuka, nie paplanina. Porządek musi być. Każdy chce się wygadać bo mając kawałek wiedzy myśli , ze można to zastosować wszędzie. Internet to śmietnik ale czy musicie dorzucać jeszcze wy. Wszyscy jesteśmy ze wsi i takimi opiniami utrwalamy opinie - o nas - jak wiejskich matołach. Jeśli ktoś pyta o sprawę podstawową to trzeba mu w podstawach wyjaśnić , a nie rzucać punkty zaczepne, które nic nie mówią. Gdybym wiedział to nie szukałbym takiej informacji i w tym miejscu. Podajecie kolejność pracy , a co to znaczy dla laika? Ci co wiedzą nie oczekują waszych rad. Sam chciałem ustawić zawory w MTZ 82 ale z tej gmatwaniny to tylko idzie się wk.......ć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    585

He he wyrzuciłeś. Lepiej? Odgrzałeś stary temat który umarł z braku sensownej odpowiedzi.

Luz na zaworach to 0.20-0.35 na zimnym i 0,25-0,30 na ciepłym. Więcej informacji na ten temat nie trzeba jeśli zna się zasadę działania silnika czterosówowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Luzy zaworowe mierzone na zimnym silniku,powinny wynosić:belarus 820 :

zawór dolotowy(ssący) 0,20-0,35mm

zawór wylotowy(wydechowy) 0,20-0,35mm

dane z instrukcji :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Witam-do djk66 jeżeli występuje ktoś o pomoc- inni starają się pomóc ,i każdy na swój sposób pomaga, to chyba nie tędy droga z takim podziękowaniem w kontekście pretensjonalnym, a czym jest internet to każdy wie, nawet dziecko :lol: Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacooo    0

Luzy zaworowe mierzone na zimnym silniku, powinny wynosić: BELARUS 820 / 920 / 920.2: - dla zaworu dolotowego (ssącego) 0.20 ÷ 0.35 mm; - dla zaworu wylotowego (wydechowego) 0.20 ÷ 0.35 mm. BELARUS 920.3 / 920.4 / 952 / 952.2 / 952.3 / 952.4 / 1025 / 1025.2 / 1025.3 / 1025.4: - dla zaworu dolotowego (ssącego) 0.20 ÷ 0.35 mm; - dla zaworu wylotowego (wydechowego) 0.35 ÷ 0.50 mm.

 

Źródło: http://www.pronar.pl/pdf/instrukcje/BELARUS%20820_920_952_1025_PL.pdf

 

str 114 

Chyba lepiej jak instrukcja to nic nie wytłumaczy :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    585

A wytłumaczy. Ustawiać na mijankę. Kiedy jest na pierwszym ustawiasz czwarty cylinder, kiedy na drugim trzeci, kiedy na trzecim drugi, kiedy na czwartym pierwszy.

Jedna linijka. W drugiej luzy i po opowieści :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×