Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
gajek6666

Wymiana łożysk na odrzutniku i bębnie młócącym

Polecane posty

gajek6666    0

Witam!

Mam zamiar wymienić wszystkie łożyska na odrzutniku i bębnie młócącym. Nigdy tego nie robilem i prosze o jakieś wskazówki jeżeli już ktoś coś takiego robił. Narazie mam zdjęte koło pasowe i piaste od napędu odrzótnika. Czym najlepie sciągnąć koła pasowe napedzające pochyły, zeby ich nie uszkodzić (bo piasta jest już spisana na straty). Z drugiej strony są dwa łożyska oporowe na których temat wiele już słyszalem. Czy ktoś może mi dać jakieś wskazówki- na co zwrócić uwage? jakie łożyska założyć? W mojej okolicy jest jeden mechanik który tak składa te elementy, że kombajny się zapalają na polu. O tym że można zamienić orczyki przy montarzu to już wiem. A i jeszcze jedno czym najlepiej sciągać tuleje żeby jak najmiej uszkodzić? Posiadam Rekorda rocznik 86 jak by to było ważne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    29

ja pociołem kontówką to koło napedzające wielopasowe koszt koła 120 zł a łożyska to polskie,dodałem troszke smaru do łożysk bo tam jest jego zawsze skompo.Kombajn ma 11 lat i tylko raz to było robione.Mieliśmy jeszcze mały przy tym wypadek,wpadła nam kulka z łożyska do odrzutnika,poskładaliśmy kombajn.Po włączeniu młocarni strasznie tłukła a ile roboty by ją wyjąć .pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kombajn    1

Żeby dobrać się do łożysk na odrzutniku po drugiej stronie trzeba zwalić podajnik zbożowy, do kół pasowych tylko ściągacz... a tarcze odrzutnika jak niechcą zejść to linka do ciągnika naprężyć i młotem przez dornik w wał i napewno zejdą ;) nowe łożyska proponuje polskie tylko trzeba koniecznie dołożyć smaru do nich bo jest go bardzo mało :D oporowe można ostatecznie dobrze przesmasować są trwałe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawlus224    1458

Ja mam pytanie: czy jak mi się rozleciało łożysko na odrzutniku z lewej strony (patrząc od tyłu) to muszę wymienić i to z prawej, czy może zostać jak jest jeszcze dobre?

Najlepiej, jak jest podejście to ściągnąć ściągaczem do łożysk...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    96
Napisano (edytowany)

jak ci się rozleciało z jednej strony to to z drugiej pewnie juz długo też nie pochodzi więc zmieniaj póki masz czas chyba że chcesz się bawić z tym w żniwa to tylko kilka godzin :angry:

 

Nie cytuj poprzedniego posta!

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30

Zgadzam się z przedmówcą jak poleciało jedno to drugie albo poleci za niedługo albo już się trochę uszkodziło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

Musisz uważać na montaż łożysk ponieważ jedne są trochę mniejszej średnicy i odpowiednią stroną trzeba je założyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1458

Dzieki za informacje - to juz lepiej oba wymienię , bo wiadomo w zniwa jak jest z czasem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AF7018    0

Strasznie chaotycznie piszą koledzy o tych łożyskach.

Pisząc "Musisz uważać na montaż łożysk ponieważ jedne są trochę mniejszej średnicy i odpowiednią stroną trzeba je założyć." należało by dodać, że chodzi o łożyska oporowe w przekładni odrzutnika bądź młocarni i o co dokładnie biega z tymi średnicami.

Ktoś kto robi to pierwszy raz na pewno nie załapie o co chodzi po takiej wypowiedzi.

Poza tym kolega pawlus224 jest na etapie wymiany łożysk na wale odrzutnika.

 

Oczywiście należy wymienić oba łożyska na wale odrzutnika, najlepiej na polskie 6309 2RS C3 (konieczne C3 - ze zwiększonym luzem), przed montażem dobić smaru do wewnątrz łożyska strzykawką lub zdejmując delikatnie osłonkę, smar do tego musi być dobrej jakości i wysokotemperaturowy nie jakiś tam zwykły ŁT 43.

Jeśli jedno łożysko się rozleciało trzeba konieczne sprawdzić stan czopa wału pod tym łożyskiem, czy nowe łożysko nie wpadnie luźno na czop oraz stan oprawy łożyska również pod kątem dobrego spasowania.

 

Jeśli ktoś dopiero dobiera się do łożysk i nie może zdjąć kół pasowych czy piast to koniecznie trzeba użyć specjalnego ściągacza lub zrobić jakiś nawet prowizoryczny przyrząd do ściągania. Rozwiązania typu rozcięcie kątówką lub młot i przecinak to ostateczność stosowana głównie podczas szybkiej naprawy w czasie żniw. Nie od dziś wiadomo, że oryginalne części są znacznie lepszej jakości niż ich dzisiejsze zamienniki, nawet jeśli koszty nie są duże. Poza tym działając w ten sposób można naprawiać jedno a nie świadomie zepsuć coś innego :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

Ja tam polskiech łozysk juz nie zakladam,miałem przykre doswiadczenia i przeszedłem na SKF-y. Załoze raz i mam spokój na a z tymi polskimi zawsze były problemy.Mialem przypadek ze dwa razy polskie dwa razy musialem zmieniac w kosiarce bo ciagle siadały, zalozyłem CX(podroby niby) i lataja juz 3 lata.

Na wał odrzutnika polecam zalozyc SKF-a bo roboty nie mało z tym jest a najgorzej jak w zniwa trzeba jeszcze raz rozbierac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gajek6666    0

Piaste sciągałem ściągaczem ale nie wytrzynała więc trzeba było ciąć. Łożyska które mam zamiar założyć to polskie FŁT z Kraśnika (oczywiście C3). Teraz jestem na takim etapie że musze zdjąć to koło wielopasowe. Jutro będę miał odpowiedni ściągacz więc myśle że nie będzie większych problemów. Najbardziej jednak boje się prawej strony, bo wiele o niej złego słyszalem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    29

powodzenia bo bedzie ci potrzebne,ja musiałem pociąc a co do łożysk to jak rozebrałem było polski to i założyłm też polskie,pierwszy raz zmieniałem po 10 latach i były dobre ale dla pewności zmieniłiśmy dziesięć lat wiadomo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    96

dziesięć lat czy dwa lata zależy ile skosiłeś :lol: tylko zakładając z powrotem koła nie smaruj osi jak to robili niektórzy mniej inteligentni mechanicy B) a prawa strona to nic strasznego trzeba tylko parę śrub rozkręcić i ściągnąć podajnik jak ci zejdzie koło szybko to spokojnie dasz rade w jeden dzień nam jak kiedyś poszło w żniwa to zmusiliśmy się i od 5 rano zaczęliśmy robić to przed 10 kombajn był już na polu tylko że nie było problemu ze zdjęciem koła z osi. a łożyska FŁT śmiało można polecić bo naprawdę ciężko kupić dobre łożyska a te z doświadczenia wiem że jeszcze wytrzymują najdłużej tylko zawsze żydzą do nich smaru B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gajek6666    0

Jestem już po wymianie łożysk po lewej stronie. Jedyną częścią której nie udało mi sie sciągnąć była piasta od napędu reszta jakoś poszła:) Do łożysk kupilem specjalny smar (ŁT-4S3). Tezaz pozostały mi do założenia paski i będe sie brał za prawą strone.

Mam pytanie: Czym różnią sie paski - chodzi mi o kolory (np. żółte od zielonych)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Danex89    0

Jakością i ceną. Zielone są najsłabsze, żółte to takie średniaki a czerwone najmocniejsze. Od zielonych radzę się trzymać z daleka. Jednego sezonu pękł nam pas jezdny w naszym rekordzie. Założyliśmy Stomil zielony, cena około 230 PLN, i niestety nie wytrzymał do końca sezonu następnego (sezony po około 110 godzin młócenia).

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    29

a my mamy angielskie pasy jezdne które chodzą od nowośći czyli 25 lat, ja mam te żólte i jest git,jeżeli będą nowe łożyska i napinacze będą równo pracowały to i te długo pochodzą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piero    0

Kup sobie smar litowy, nie żadne tam ŁT.A co do łożysk najlepsze na świecie obecnie produkują na Białorusi firma MPZ Mińsk.Dostępne są w kraju,na śląsku firma Metal-Market.Poszukaj na internecie hurtowni łożysk napewno znajdziesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szostiwf88    0
Od zielonych radzę się trzymać z daleka. Jednego sezonu pękł nam pas jezdny w naszym rekordzie. Założyliśmy Stomil zielony, cena około 230 PLN, i niestety nie wytrzymał do końca sezonu następnego (sezony po około 110 godzin młócenia).

 

nie ma co się dziwić że nie wytrzymał, bo pasy na przekładniach bezstopniowych wymienia się parami ( 2 na raz) inaczej polecą ci i pasy i przekładnia..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsiok    1

co trzeba rozkrecic zeby wyciągnac te tacze odrzutnika tzn wystarczy rozkrecic tą zębatkę z=25(4) i sciągnąc podkładke (5) (nr wg katalogu), i odbezpieczyć i rozkręcić śrubę(23) czy trzeba jeszcze cos rozkrecac przy ramie(24 i 21 tzw widełki) nie chce nic uszkodzic a srub w kole dwu pasowym z tuleją nie rozkrecałem(bo ich najprawdopodobniej w tym etapie nie da się rozkrecic :) ) i za co najlepiej ciągnac sciagaczem zeby sie do tego dobrac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsiok    1

już rozebrane ja zrobiłem ściągacz do tej piasty z tuleją, u mnie było lożysko rozwalone i widełki skrzywione i mam pytanie czy łożysko oporowe powinno mieć jakiś luz jak się ustawia ta nakretka w obudowie czy tak ustawic zeby ta obudowa nie miała luzu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×