Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
grzegorz00

problemy z silnikiem w zetorze 7211

Polecane posty

grzegorz00    0

Witam wszystkich i prosze o pomoc. Kupiłem tego zetorka latem i chodził dosc dobrze. Natomiast zimą wcale nie wchodził w obroty przy zapalaniu strasznie dymił wiec zrobiłem mu remont generalny silnika i nic mu to nie dało. Sprawadzałem pompe paliwowa 2 razy poprostu robiłem co mogłem. Prosze wszystkich o pomoc koledzy jak ktos miał podobny problem to prosze pisac i doradzac. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

u mnie 7011 zimą przy odpalaniu także lubi zakopcic i trochę cięzko wkręca na obroty, silnik raczej wykluczam bo oleju nic nie wziął od wymiany do wymiany, byc moze pompa (u mnie) ale zaczne od wtryskow.

ty sprawdzales wtryski?

 

po za tym u mnie jest takie coś ze nie musi mieć cięzko, tzn. silnik idzie cały czas tak samo, nie czuć obciązenia z obrotów nie schodzi a lekko dymi-co to moze byc? wtryski?

u Ciebie radził bym sprawdzić filtry, wtryski ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luki93    1

U mnie zetorek schodził z obrotów . Przyczyną tego była zapchana pompka zasilająca wyczyściłem ją i jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mtracz    71

Ja bym sprawdzi filtr powietrza jesli nie był sprawdzany bo o tym nie wspomniałeś. Jak i układa paliwowy z filtrami i papka zasilajaca jak kolega juz wspomniał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jerzy    2

chcę się zapytać czy stracznie głośno pracuje, ma siłę, być może ma źle ustwiony moment zapłonu, czyli w niewłaściwym momęcie dochodzi do kompresji, i jescze bym dał pompę do przegladu czy wszystkie sekcje dobrze pracuja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz00    0

Filtry wszystkie były wymieniane. Filtr powietrza i pompa sprawdzana. Pompka wspomagająca była teraz wymieniona wałek rozrządu tez. Pracuje nie równo przed wymianą wałka 3 i 4 tłok był mokry a po wymianie nabrał troche mocy ale nie ma dobrego spalania na 1 i 3 tłoku. Jak ustawiam zawory to za kazdym razem dymi na innym tłoku. Czy to moze byc wina zapłonu tak jak kolega wspomniał jak tak to jak sie go ustawia? ;)

 

wszystkie sekcje równo pracóją i trzymają cisnienie na sekcjach bo sprawdzałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jerzy    2

Z tego co piszesz najprawdopodobniej jest źle ustawiony zapłon, jeszcze raz zapytam się czy po uruchomieniu ciągnika traktor "ryczy" czyli nadmiernie głośno pracuje, pytam bo to jest ważne, a przed remontem pierścienie miały duży luz inaczej ujmując czy były bardzo zużyte ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

@jerzy u mnie tak jest ze bardzo glosno chodzi po uruchomieniu, no i tak jak pisałem tego dymka puszcza ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jerzy    2

Tommy na mój rozum masz przestawiony moment obrotowy na kole zamachowym , do tego trzeba super mechanika, tam są takie znaki i wg nich trzeba ustawić, prawdobpodonnie przestawił ci sie o jeden ząbek tak sie zdarza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

Grzałka do zetora

Mam 7211 od urodzenia, i jak wiadomo ma tyle lat co ja, i przez tyle lat pod chmórką stoi, zimą podłączanie grzałki to podstawa, dodatkowo od czasu do czasu akumulator też podłanczam ale rzadko.

Ale jak wiadomo od razu ta grzałka nie rozgrzeje silnika, trzeba czekać przynajmniej 0,5 h na efekty, a jak się poczeka 1,5-2 h to odpala o wiele lepiej, czasami za pierwszym razem

Ale grzanie silnika nie będzie miało wpływ na kopcenie i małą moc po uruchomieniu silnika.

A dymek to każdy ciągnik tego wieku będzie puszczał, i raczej żaden mechanik tego nie naprawi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prezesmax    1

mój przy odpalaniu to od nowości kopcił i odrazu nie wkręcał sie na obroty tylko pochodził 10-30 sekud zależności od mrozu i póżniej jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz00    0

a co moze byc w moim zetorku jak ja wreszcie chciałbym go zobaczyc jak dobrze chodzi... doradzcie cos mi prosze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

Wymień na lepszy model,

kup Fendt Farmer 309 z nowego rocznika to nie zobaczysz kopcenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jerzy    2

Sprawdż wtryski czy nie leją , luz zaworowy, to na początek najprawdopodobniej masz źle ustawiony rozrząd i żaden remont nie pomoże, dochodzi do wybuchu mieszanki w niewłaściwym momęcie i trzeba dobrego speca żeby ci to ustawił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz00    0

Wtryski były sprawdzane,i nie leja. Rozrząd zmienialismy dwa tryby: pośredni i za kołem pasowym. I znaki wszystkie sie zgadzały. Dzisiaj zmieniałem łapki zaworów jutro zobacze jak będzie chodził., czy cos sie zmieni. Rozrząd jest strasznie czuły próbowałem o ząbek przyspieszac i opóźniac i nie chciał zapalic a jak był na znakach to zapalił tylko tyle ze nie miał spalania na wszystkich tłokach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    29

rolnik kupił koła zembate rozżondu do c 360 i było podobnie, były źle porobione znaki na tych kołach-bubel zanim do tego doszli to pompe zmienili,wtryski i takie tam różne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz00    0

Zawory ustawiam dobrze bo patrzyłem w instrukcji na ile powinno sie ustawiac. Ale jak zmieniłem lapki zaworów to przestał dymic niebieskim dymem i na pierwszym tłoku jeszcze troche dymi białym ale to jeszcze raz w nim ustawie zawory i moze sie rozchodzi . ;) A o kołach zembatych słyszałem i brałem orginały. No a tak z ciekawosci spytam na ile wy ustawiacie zawory? Może jednak cos zle robie ja ustawiam na 0.3 i 0.25. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jerzy    2

Ja mam ustawiony na 0,25, wiadomo jak silnik to z początku dymi, ale jak się rozgrzeje to dyma nie puści.

Instukcja mówi o luzie 0,25 do 05, ale 0,5 uważam że jest za duży.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    14
Ja mam ustawiony na 0,25, wiadomo jak silnik to z początku dymi, ale jak się rozgrzeje to dyma nie puści.

Instukcja mówi o luzie 0,25 do 05, ale 0,5 uważam że jest za duży.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×