Skocz do zawartości
mav

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?


Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
Junkers    42

Nie nalezy zapominac o malo znanych recznie skladanych ciagnikach Lindner, nie znam cen ale podobno one sa najdrozsze ale czy idzie to w parze z niezawodnoscia, komfortem i innymi to nie wiem.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciek9225    14

właśnie chyba tylko to, że są składane ręcznie powoduje taką wysoką cenę, a nie to że są najbardziej niezawodne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

GRGOJ    18

moze tez sie wypowiem, bo mam 3fendty - 275, 514 i 612. Trwale i niezawodne, to moim zdaniem najwieksze atuty. 612 ma 14tys. godzin przerobione, a jezdzi i ciagnie swietnie, spalanie w polu dobre. Do transportu uzywamy 514, bo ma skrzynie 50km/h. Wszystko cacy, resorowanie bdb, tylko troche glosny jest.

Co do skrzyn Vario, to na pewno maja nizsza trwalosc, bo wynika to z praw fizyki i konstrukcji skrzyni planetarnej. Zreszta popatrzcie z jakim przebiegiem pojawiaja sie w PL Vario z drugiej reki, a jaki przebieg maja inne modele ze skrzynia mechaniczna. Nawet Niemcy mowia, ze dla Vario limit to 10000mth. Potem regeneracja, albo eksport ''nach Osten'' :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    511

Nie wszyscy sprzedają fendta bo zaraz rozleci się skrzynia. ludzie, którzy je kupują mają poprostu kase i co ileś lat kupuja nowy. Fakt mówi się, że skrzynia vario wychodzi około 10 tys mth. ale to nie jest norma może więcej może mniej. W tradycyjnej skrzyni powerschift przy tym rzebiegu tez moga pojawiac się kłopoty. Eszystko zależy jak kto jeździł. Do polski trafiają ciągniki z dużym przebiegiem. Bo sa poprostu najtańsze. Jeśli popatrzycie na agriaffaires np zobaczycie, że ludzie sprzedają tam ciągniki z różnym przebiegiem i z różnych roczników. Jeśli komuś olej śmierdzi to jest już bardzo przepracowany. Czas wymienić. Tak na mmarginesie śmierdzący olej nie jest czasami z turbosprzęgła w starych modelach turbomatic a nie z vario?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koma666    162

Mówcie co chcecie, ale do mnie ten ciagnik nie przemawia wogóle, nierozumiem tez tego jak mozna ciagnik fendt nazwac ze jest najlepszy ze wszystkich, skoro ta firma nawet nie produkuje własnych silników, tylko kupuje je od innych firm, to ma byc najlepsza firma ? To ma byc wzór do nasladowania ? Dla mnie fendt jest firma na poziomie MF. Obydwie firmy kupuja silniki z zewnatrz. Prawdziwa marka zawsze ma własne silniki i rozwiazania techniczne.

 

Równie dobrze nasz Ursus mógłby byc taka firma jak fendt i pewnie by był gdyby tu były niemcy a nie polska.

Edytowano przez koma666

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zoch    4

koma666 nie wiem ile masz lat ale sądząc po twojej wypowiedzi to niewiele.Jak możesz oceniać ciągnik skoro go nie miałeś/nie robiłeś?Porównujesz Ursusa do Fendt'a...po prostu lekko mówiąc jesteś śmieszny.Pomyśl zanim coś napiszesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koma666    162

porównaj fendta z lat 70 i ursusa z lat 70 i zobacz czy dzieli je przepasc, czy moze jednak nie...

 

w ursusie jednym z wiekszych błedów było produkowanie ciagników 6 cylindrowych bez napedu na przód, poza tym to były dobre sprzety na tamte lata, wystarczyło zrobic wygodne sterowanie całym ciagnikiem po prawej stronie itp.

brakowało poprostu bajerów w porównaniu do fendta, bo fendt to taki jeden wielki bajer

 

co tu sie jarac i wychwalac pod niebiosa tego składaka ?

Edytowano przez koma666

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matisz    18

Oj koma666 widac ze nigdy nie miałes do czynienia z fendtem ja troche miałem bo jezdziłem fendtem farmerem 105ls turbomatic z 81 roku przez dwa miechy no i oczywiscie dla porownania mam swoja 3p z 83r ciagniki o podobnej wielkosci fendt ma troche wiecej koni ale konstrukcyjnie powiem ci ze dzieli je przepasc, po pierwsze fendt ma sprzegło hydrokinetyczne ktore jak dla mnie jest super sprawa, wspomaganie fabryczne o rozbudowaniej hydraulice juz nie wspomne. Takze ja gdyby mi go ktos dawał to oddał bym swoja 3p i jeszcze dopłacił .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    121

Mówcie co chcecie, ale do mnie ten ciagnik nie przemawia wogóle, nierozumiem tez tego jak mozna ciagnik fendt nazwac ze jest najlepszy ze wszystkich, skoro ta firma nawet nie produkuje własnych silników, tylko kupuje je od innych firm, to ma byc najlepsza firma ? To ma byc wzór do nasladowania ? Dla mnie fendt jest firma na poziomie MF. Obydwie firmy kupuja silniki z zewnatrz. Prawdziwa marka zawsze ma własne silniki i rozwiazania techniczne.

 

Równie dobrze nasz Ursus mógłby byc taka firma jak fendt i pewnie by był gdyby tu były niemcy a nie polska.

 

 

A czy któraś marka samochodowa robi 100% auta z własnych części? Żadna.

Łatwiej i taniej jest kupić część od firmy specjalizującej się w produkcji danej części niż próbować robić samemu.

Nawet super hiper extra JD korzysta ze skrzyń biegów ZF, które montowane są w classach, dfach, nh, caseach, itd...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matisz    18

Po prostu jesli jedna firma specjalizuje sie w czyms i robi to dobrze to po co probowac tworzyc cos samemu od zera jak mozna powierzyc to sprawdzonej marce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koma666    162

no ale fendt jest ponoc naj naj naj, a wiec powinien byc w 100% "fendowski" i do tego najlepiej składany recznie no nie ? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zoch    4

"porównaj fendta z lat 70 i ursusa z lat 70 i zobacz czy dzieli je przepasc, czy moze jednak nie..."

 

Chcesz porównanie?Ok to masz.Hmm Fendt 610 77r,którego miałem kiedyś porównajmy do jakiegoś Ursusa ciężkiego.Pierwsza sprawa to sprzęgło turbomatic,które jest na wyposażeniu ciagnika Fendt,ale ty oczywiście nie wiesz co to jest,więc nie będe ci tłumaczył,poczytaj sobie na necie.Druga sprawa to skrzynia ZF 6 biegowa+ półbiegi oczywiście po prawej stronie,nie to co w kochanym ursusie pod siedzeniem...Pozycja za kierownicą idealnia,dobra widoczność i komfort na wysokim poziomie.Ursus?Siedzisz w błotnikach na żelaznym siedzisku i nic nie widzisz.Nie wspomnę o poziomie głośności.Do tego Ursus był ślimakiem w porównaniu Do Fendta i klamotem o bardzo słabej zwrotności.Oczywiście nie pomijajmy też awaryjności,bo Ursus jak wiadomo nie słynie z bezawaryjności.Fendt bez większych problemów 40tyś godzin przechodzi i nawet więcej.Mam dalej porównywać,czy wystarczy Ci to?

 

Może uważasz,że się przechwalam czy coś takiego,lecz przeczytaj swoje posty up i przemyśl.

Arek ma rację.Skrzynie ZF to większość zachodnich maszyn.Słyną z niezawodniści i wygodnej obsludze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koma666    162

czyli ten fendt to w sumie tylko blachy i kabina :D a jeszcze dumny napis FENDT

skrzynie najbardziej niezawodne to zf,

bo vario (konstrukcja fendta) to 10 tys i złom,

silnik - mwm albo deutz,

a wiec czyja tu zasługa niezawodnosci ? Fendta ? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"porównaj fendta z lat 70 i ursusa z lat 70 i zobacz czy dzieli je przepasc, czy moze jednak nie..."

 

Chcesz porównanie?Ok to masz.Hmm Fendt 610 77r,którego miałem kiedyś porównajmy do jakiegoś Ursusa ciężkiego.Pierwsza sprawa to sprzęgło turbomatic,które jest na wyposażeniu ciagnika Fendt,ale ty oczywiście nie wiesz co to jest,więc nie będe ci tłumaczył,poczytaj sobie na necie.Druga sprawa to skrzynia ZF 6 biegowa+ półbiegi oczywiście po prawej stronie,nie to co w kochanym ursusie pod siedzeniem...Pozycja za kierownicą idealnia,dobra widoczność i komfort na wysokim poziomie.Ursus?Siedzisz w błotnikach na żelaznym siedzisku i nic nie widzisz.Nie wspomnę o poziomie głośności.Do tego Ursus był ślimakiem w porównaniu Do Fendta i klamotem o bardzo słabej zwrotności.Oczywiście nie pomijajmy też awaryjności,bo Ursus jak wiadomo nie słynie z bezawaryjności.Fendt bez większych problemów 40tyś godzin przechodzi i nawet więcej.Mam dalej porównywać,czy wystarczy Ci to?

 

Może uważasz,że się przechwalam czy coś takiego,lecz przeczytaj swoje posty up i przemyśl.

Arek ma rację.Skrzynie ZF to większość zachodnich maszyn.Słyną z niezawodniści i wygodnej obsludze.

 

Napraw ursusa za 10 tysięcy to kupisz połowe drugiego ciągnika. Fendt to potrzebuje 10 tysięcy na sama skrzynie.


sprzedam białoruske z masztem (widlakiem) z przodu stan dobry cena 7 tys

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koma666    162

10 tysiecy ale euro :) na vario

a skrzynie zf sa napewno duzo bardziej wytrzymałe niz vario, no ale to zf, a vario to fendt :)

rozumiesz ? :)

tak samo silniki sa wytrzymałe bo nie sa fendta :)

Edytowano przez koma666

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    209

A ja powiem tak.Niech się nie wypowiadają Ci,którzy nie mieli,nie pracowali w polu.Chcecie ocenić ciągnik?Ok,tylko najpierw miejscie do tego podstawy.JD jest lepszy bo ma lepszy wygląd?przecież to nawet brzmi dziecinnie.Każdy kupuje ciagnik jaki mu sie podoba i na jakiego jest stać.Miałem naprawdę wiele ciągników najróżniejszych marek.Na dzień dzisiejszy przekonuje mnie tylko Fendt.Co do nowych modeli(vario) się nie wypowiadam,bo nie miałem i nie będę gadał głupot,że miałem,robiłem w polu itp.

 

Hej hej w ciągu tych 18 lat miałeś już tyle ciągników? Kiedy i jak się tego dorobiłeś?? :lol:

Powiem ci prawdę chodz "kolącą" w oczy, chwalisz co masz i nic innego nie zaakceptujesz. Fendt naj naj bo go mam i wszystko. Usiałdbyś to wybejrowanego ciągnika nawet z CNH i odstawiłbyś starego poczciwego Fendta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    121

@koma666

To jaki wg. ciebie ciągnik jest dobry? I jest w 100% złożony z części od jednego producenta?

 

Pozatym fendt ma silniki deutz ale już elektronika sterująca tym silnikiem jest robiona przez fendta.

Edytowano przez Arek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mówcie co chcecie, ale do mnie ten ciagnik nie przemawia wogóle, nierozumiem tez tego jak mozna ciagnik fendt nazwac ze jest najlepszy ze wszystkich, skoro ta firma nawet nie produkuje własnych silników, tylko kupuje je od innych firm, to ma byc najlepsza firma ? To ma byc wzór do nasladowania ? Dla mnie fendt jest firma na poziomie MF. Obydwie firmy kupuja silniki z zewnatrz. Prawdziwa marka zawsze ma własne silniki i rozwiazania techniczne.

 

Równie dobrze nasz Ursus mógłby byc taka firma jak fendt i pewnie by był gdyby tu były niemcy a nie polska.

 

 

Ursusy z ciężkiej serii miały silniki produkcji ZTS a nie Ursus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koma666    162

Arek

oczywiscie ze nie ma 100% ciagnika od jednego producenta, to jest nie realne zeby tak było, wezmy chociazby opony, wiadomo ze sa firmy co sa mistrzami w tej dziedzinie i juz, ale nie o to chodzi ...

ale zeby najlepszy ciagnik na swiecie nie miał własnego serca (silnika) ?

Fendt to jest poprostu dobry bajer, wypas, dobra reklama i wciskanie kitu od lat ze to najlepszy sprzet, gdyby nie było dotacji do nowego sprzetu w eu to nikt by tego nie kupował poza bogatymi niemcami (duzo ha)

 

jaki jest dobry ? fendt jest dobry i tylko dobry

 

paktofonikas

ale ja nie mówie ze ursus miał własne silniki, to był taki sam składak jak fendt :)

Edytowano przez koma666

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zoch    4

Tomku miałem nie jednego NH i to na powershiftach itp.Możesz wierzyć czy nie.Powiedz mi czemu ludzie którzy zasiadają za sterami Fendt'a nie zmieniają już tej marki?Nie znam ludzi,żeby z Fendta przesiadali się na NH czy co kolwiek innego.Widzę,że nie ma sensu z wami dyskutować bo jeszcze do tego nie dorośliście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dabaz    54

@koma666 powiedz wreszcie że jesteś wielbicielem zetorów i się dyskusja zakończy. Zetor przecież jest cały oryginalny zetorowski. Nie wiem o co ci chodzi. Chyba chcesz tylko się drażnić z innymi. Skoro większość użytkowników twierdzi że fendt jest najlepszy to coś musi w tym być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koma666    162

nie chce sie draznic, chce zeby ktos mnie zmieszał z błotem i wytłumaczył jak tumanowi co jest w tym ciagniku najlepsze na swiecie

 

przeczytałem cały temat od pierwszej strony i nadal nie wiem czemu jest najlepszy

Edytowano przez koma666

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomek121323
      Witam Panowie!
      Od kilku dni posiadam FENDTa 309 farmer na nowej kabinie (96rok). Sprawa jest następująca, nie wiem czy sprzedawca to krętacz albo może sam nie wiedział w co do konca nie wierze ale na panelu EHR pulsuje czerwona kontrolka diagnose. Wiem juz oczywiscie ze to kod błędu. W moim przypadku 32.
      w instrukcji od noweszego modelu (309CI) kod 32:Przyczyna: Zerwany przewód lub nie podlaczony czujnik. Zwarcie lub zwarcie z masą
      Następstwa: brak funkcji sworzni pomiaru sił Środki zaradcze:odciążyć sworznie pomiaru sił.
       
      Wiem ze zasady działania EHR a wiec i budowa sa takie same w wielu modelach dlatego potrzebuje rady jak sie zabrac do naprawy. gdzie znajdują sie sworznie pomiaru sił? W innym poście kiedyś czytałem cos o czujnikach pomiaru uciągu ramion czy cos takiego, być możę to cos podobnego. Ja wyobrażam sobie to tak ze od sterowania EHR odchodzą jakieś kable które dochodzą do ramion i tam cos jest nie tak? Bede wdzieczny za każdą rade. Możę ktoś ma też jakies zapytania wiec jesli bede w stanie cos pomoc, doradzić piszcie smiało!
    • Przez Miloszrolnik
      Witam mam problem z odpowietrzeniem hamulcy .pompki po regeneracji lewy medal w połowie prawy leci non stop .próbowałem odpowietrzyc urządzeniem do odpowietrzania bez rezultatu cały czas pęcherzyki powietrza .przewody niby suche
    • Przez 23papkin
      witam czy ktoś może wie do czego służy kontrolka z literą F albo co ona oznacza zaczeła się świecić
    • Przez fendt108ls
      mam problem nie wiem do czego jest kontrolka z literą  " F " w fendt farmer 108 ls
    • Przez komichal
      Dzień dobry zastanawiam się nad zakupem fenda 309/308 lsa prosze o opinie na jego temat ile pali czy sie psuje dostępność części i jaki ma sprzęgło
       

      Prosze o pomoc
×