mav

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?


Polecane posty

hubertuss    4653

Najbardziej to mnie to zdziwienie cena netto zaskoczyło. Czzby niektórzy nie wiedzieli co to znaczy? Problemy z układem paliwowym to nie wina fendta a raczej samego paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ta..wina paliwa.... Wiesz jak wyglada filtr paliwa w Fendzie po zimie a jak w JD ??? Niebo a ziemia.... akurat wczoraj z ojcem przecielismy filtr od Fendta który niedawno wymienilismy bo palic nie chciał, i ku naszemu zdziwieniu cały od srodka w parafinie. Dla porównanai serwis z JD wymienił filtry w dwóch jelonkach i zupełnie inna historia... Nie wiem czy to dobrze czy źle że w fendzie filtr tak dobrze czysci paliwo .....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

No ja też nie wiem. Ewentualnie jest opcja, że jd ma gdzieś po drodze jakies podgrzewanie wtedy parafiny napewno mniej w filtrze zostanie. Jeśli pogrzewania niema to wychodzi, że filtr fendta jest drobniejszy i więcej syfu łapie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ukasz52    17

Nom ja tez z parafiny czyściłem.../:

Narazie zmagam sie z błędem czujnika rozłączającego automatycznie przedni napęd (czasem piszczy ale nie zawsze więc chyba coś nie łączy...)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

jak Ty filtr z parafiny czysciłeś ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BARABUS    6

Filtr w Fendcie wymieniam średnio co 200 mth... choć paliwo jest przywożone cysterną i staram się aby było czyste, to po około 200mth silnik po prostu zdycha i domaga się nowego filtra :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Boże dzięki Ci za nieskomplikowane ciągniki ze skomplikowaną obsługą skrzyni biegów :D (jak tak czytam posty powyżej to mi się taka refleksja nasuwa...)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ukasz52    17

Czy ja wiem w sume 99% błędów sie kasuje jedynie jesli komunikaty sie powtarzają atakuje serwis.. co do zimy to faktycznie lepiej jak maszyna stoi w garażu..

a filtr czysciłem uderzając o miekkie drewno pokryte tkaniną wypadło jakieś 2-3 łyżki masła...;) następnie przepłukałem benzyną i ropą, ropa czysta z rafineri zmiana co 500 godz. i śmiga ale czekałem ze zmianą na wiosne zeby nie zapaskudzić na mrozie następnego..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Filtr nie jest taki drogi, lepiej miec kilka na stanie....

Swoją drogą, kiedyś w 60tkach, stare Fendty miały cudowne rozwiazanie które sprawdzało się w mrozach... otoż miały bak paliwa nad silnikiem. Paliwo nawet w najwieksze mrozy było ,,podgrzewane'' w zwiazku z powyższym parafina raczej nigdy się podczas mrozów nie wytrącała, chyba że ciagnik stał przez dłuższy czas na mrozie - to inna sprawa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Kupuj na zime preparat przeciwko wytrącaniu się parafiny i problemów nie będzie. Ja na jesieni zawsze wynalazek stosuje chociaż zimą praktycznie nie jeżdże. Nawet podczas tych największych mrozów miałem w odstojniku normalne paliwo.

Tak wogóle jesli komus przywożą paliwo z hurtowni to pilnujcie tego. W firmie w której pracuje swego czasu masowo zaczeły padać wtryski w crafterach. Serwis zaczoł narzekać na paliwo i wzieli pod lupę dostawców. Kiedyś teżw mediach słyszałem jak to gdzieś na boku mieszali w cysternach spuszczając część dobrego i dolewając jakiś szajs.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Filtr nie jest taki drogi, lepiej miec kilka na stanie....

Swoją drogą, kiedyś w 60tkach, stare Fendty miały cudowne rozwiazanie które sprawdzało się w mrozach... otoż miały bak paliwa nad silnikiem. Paliwo nawet w najwieksze mrozy było ,,podgrzewane'' w zwiazku z powyższym parafina raczej nigdy się podczas mrozów nie wytrącała, chyba że ciagnik stał przez dłuższy czas na mrozie - to inna sprawa

dobre rozwiązanie ale tak jak piszesz w 60tkach czy mf255 ale Fendta 930 nie wyobrażam sobie aby miał zbiornik ponad 600litrów umieszczony pod maską, bo gdzie?;) Ale jakaś grzałka powinna się znaleźć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kupuj na zime preparat przeciwko wytrącaniu się parafiny i problemów nie będzie. Ja na jesieni zawsze wynalazek stosuje chociaż zimą praktycznie nie jeżdże. Nawet podczas tych największych mrozów miałem w odstojniku normalne paliwo.

Tak wogóle jesli komus przywożą paliwo z hurtowni to pilnujcie tego. W firmie w której pracuje swego czasu masowo zaczeły padać wtryski w crafterach. Serwis zaczoł narzekać na paliwo i wzieli pod lupę dostawców. Kiedyś teżw mediach słyszałem jak to gdzieś na boku mieszali w cysternach spuszczając część dobrego i dolewając jakiś szajs.

 

 

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/348320-filtr-paliwa-fendt-927/

 

Masz tutaj filtr ktory dostał rozne specyfiki na zime....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Kupujesz paliwo na stacji czy przywożą ci? Jeszcze nigdy się z czymś takim nie spotkałem. Wytrącała się parafina w odstojniku np. Ale gdy temp szła wyżej było czyściutko. Oczywiście to, że w jednych sprzętach jest ok winnych nie to zależy od gęstości filtra. Widać fendt ma bardzo gesty. W żadnym pojeździe jaki kiedy kolwiek w domu mieliśmy nic takiego nie było. Dziwi mnie tylko dlaczego przy wyższej temp ta parafina tam została. Dlaczego nie uległo to rozpuszczeniu.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Danielok    0

1 rok podstawowej gwarancji + 6 lat z programu Fendta. Fendt pokrywa koszty naprawy oraz części jeśli ciągnik był serwisowany jak gwarant zaleca oraz nie ma winy użytkownika. Znam przypadki gdzie zostało to wykorzystane. Super sprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szepi    3

witam......

 

przykro mi ale nie czytałem wszystkich postów tylko te najwyraźniejsze :P

 

możecie mnie zgasić i wgl,ale moja opinia jest następująca:

 

Marka FENDT zasłynęła faktycznie parę dobrych latek temu,o ile dobrze pamiętam to coś ok 94r z przekładni CVT Vario-fajnie, była pionierem za zastosowanie bezstopniówki za to ma duży +

 

I po tym Fendt wyrobił sobie markę, i postanowił stać się królem na rynku pod względem Ceny co zostało do dziś-i co - i nic cały czas produkuje dobre ciągniki i nic więcej dawno nie słyszałem o jakiejś nowości od strony Fenda

 

a na dzień dzisiejszy bezstopniówki oferują wszyscy lepsi producenci tacy jak New Holland i John dree

 

i ci trzej to są guru moim zdaniem podkreślam ci trzej....

 

taki przykład JD zdobył w 02r. podwójny tytuł traktora roku i za design jako pierwszy

sztuka ta udała się dwom modelom NH w 2006 i 08

w tym roku NH T4060 -najlepszy sadownik

 

kiedy Fendt coś takiego osiągnął?

 

New Holland jako pierwszy i chyba jedyny wyposażył T7.270 BP w system ABS Supersteer w 2009 roku

 

NH wyposażył swoje maszyny w SCR --JD nie był gorszy odpowiedział EGR-em

 

a Fendt?? no co nie mógł być gorszy też musiał zastosować jeden z tych systemów by sprostać normom, emisjom....

 

Nie "normą" tylko normom i nie "emisją" tylko emisjom

 

na moje oko to sprawa wygląda tak, że JD i Fendt wyrobili sobie świetną reklamę i mają dość ciekawą historię

 

NH bije nowościami i inni się odzywają czymś podobnym

 

ostatnio pytałem znajomego-mechanika , co on by kupił za ciągnik jak by był rolnikiem?

odpowiedział twardo- johna.

spytałem czemu?

odpowiedział-yy no bo najlepszy nie...

spytałem-czemu tak sądzisz skąd to wiesz że najlepszy

nie umiał odpowiedzieć

a że NH 3 lata z rzędu był nr 1 na rynku pod względem sprzedanych maszyn, i o czym to świadczy hmm?

że jest tani a po za tym to w niczym nie odbiega od reszty!

więc śmiało można mówić że najlepsze marki to są 3 równe NH JD no i Fendt

 

to jest moje skromne zdanie chcecie możecie się z tym zgadzać,nie chcecie to mi pociśnijcie, pokłóćmy się itd...

ale taka niestety jest prawda drodzy koledzy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

a że NH 3 lata z rzędu był nr 1 na rynku pod względem sprzedanych maszyn, i o czym to świadczy hmm?

że jest tani a po za tym to w niczym nie odbiega od reszty!

 

A jak skoda fabia i fiat punto były najlepiej sprzedającymi się samochodami to też było to równoznaczne z tym, że są to najlepsze marki?

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mix    4

A czy przypadkiem Fendt nową seria 800 nie zdobył tytułu roku?

Edytowano przez mix

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

Fendt nowej serii 800 scr zdobyl tytul maszyny roku 2010, oraz ciagnika roku 2011 dodatkowo fendt 724 scr otrzymal zloty medal polagra 2012

Ponadto mf 7624 otrzymal tytul ciagnika roku 2012 oraz tytul maszyny roku 2012 - tez koncern agco

 

Wiec sporo sie tych tytulow rozdaje i nie ma sie co nimi nadmiernie podniecac szczegolnie tytulami za design bo nie wiec co on ma wspolnego z efektywna praca w polu

Edytowano przez timasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szepi    3

Ponadto mf 7624 otrzymal tytul ciagnika roku 2012-łee Jezu nie możliwe....

AREK-proszę cię nie porównuj osobówek z maszynami rolniczymi, wygląda to tak że ktoś np kupił sobie jednego NH po roku użytkowania stwierdził: że jest mało awaryjny,mało pali i jest tani to co zrobił miał kupić o 60 tyś droższego Fenda,który niczym w dzisiejszych czasach nie odbiega od reszty?

 

 

dobra to ok olejmy te nagrody...a reszta moich argumentów nikt nie potrafi przyznać mi szczerej prawdy?! :)

 

Fendt nowej serii 800 scr zdobyl tytul maszyny roku 2010, oraz ciagnika roku 2011 dodatkowo fendt 724 scr otrzymal zloty medal polagra 2012

Ponadto mf 7624 otrzymal tytul ciagnika roku 2012 oraz tytul maszyny roku 2012 - tez koncern agco

 

Wiec sporo sie tych tytulow rozdaje i nie ma sie co nimi nadmiernie podniecac szczegolnie tytulami za design bo nie wiec co on ma wspolnego z efektywna praca w polu

 

 

jak nie ma się czym podniecać-to świadczy o tym że NH na rynku staje się czymś wyjątkowym jak np merc :P

 

 

to jest + dzięki któremu znowu NH odbiega od fenda :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

Hmmm twierdzisz ze nie dal bys wiecej o 60 tysi za fendta ? i masz calkowita racje fendt o podobnej mocy do nh jest drozszy przynajmniej o ponad sto tysi :P

Co do tej wyzszosci nhnad fendtem to jesli nie ma roznicy jesli nh dorownuje trwaloscia jakoscia i parametrami eksploatacyjnymi to czemu niby ludzie przeplacaja?

Bo moim zdaniem NH jeszcze przez wiele lat nawet nieotrze sie o jakosc Fendta, nawet do ciagnikow Claas jeszcze im daleko

 

ps. sam posiadam NH i gdyby nie ta niska cena to napewno bym go nie chcial, jest to jego glowna zaleta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BizonFan321    374
AREK-proszę cię nie porównuj osobówek z maszynami rolniczymi

a kilka linijek niżej

NH na rynku staje się czymś wyjątkowym jak np merc
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szepi    3

Hmmm twierdzisz ze nie dal bys wiecej o 60 tysi za fendta ? i masz calkowita racje fendt o podobnej mocy do nh jest drozszy przynajmniej o ponad sto tysi :P

Co do tej wyzszosci nhnad fendtem to jesli nie ma roznicy jesli nh dorownuje trwaloscia jakoscia i parametrami eksploatacyjnymi to czemu niby ludzie przeplacaja?

Bo moim zdaniem NH jeszcze przez wiele lat nawet nieotrze sie o jakosc Fendta, nawet do ciagnikow Claas jeszcze im daleko

 

ps. sam posiadam NH i gdyby nie ta niska cena to napewno bym go nie chcial, jest to jego glowna zaleta

 

 

hahah nie no proszę cię co to za bzdury!!

 

 

 

 

 

czytaj uważnie ciołku parę postów wyżej pisałem

 

że fendzik wyrobił sobie dobrą reklamę za CVT i do dzisiaj wszyscy myslą że jest za***isty

 

a tak na prawde to tyko to jest tego dobrym osiągnięciem tylko to..

a NH ma ABS ciągnik na wodór a Fendt?

 

niuchom brakuje dużo do jakości Fenda-hahah co za bzdura większej głupoty w życiu nie widziałem, masz t5040 i zetora i się jarasz Fendami powieś sobie plakat nad łóżkiem,ale po za tym jedź na jakiekolwiek targi u se usiać w T.7 a później do 400 vario

i mi powiedz w czym Fendt odchodzi od nh pod względem jakości?-w niczym leżą na tej samej półce........

 

 

 

daj takie mocne,konkretne argumenty które przemawiają za fenda....

Co do tej wyższości NH nad fendtem to jeśli nie ma roznicy jesli nh dorownuje trwaloscia jakoscia i parametrami eksploatacyjnymi to czemu niby ludzie przepłacają?

to to już jest kompletna bzdura-jak mają przepłacać skoro NH jest nr jeden na rynku

- już nie przepłacają już jest coraz mniej takich ludzi jak ty ludzie się przebudzili z tej bajki w której fendt jest nr 1! :)

 

a kilka linijek niżej

 

oj tam czepisz się, skoro on to i ja musiałem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luckywasak    15

I po tym Fendt wyrobił sobie markę, i postanowił stać się królem na rynku pod względem Ceny co zostało do dziś-i co - i nic cały czas produkuje dobre ciągniki i nic więcej dawno nie słyszałem o jakiejś nowości od strony Fenda

 

Nie sztuką jest wprowadzanie co kilka miesięcy jakichś nowości. Sztuką jest produkować dobry, nowoczesny, niezawodny ciągnik, a do takich bez wątpienia Fendt należy (od razu podkreślam, że nie jestem jakimś fanatykiem marki fendt - po prostu staram się oceniać obiektywnie). Wysoka cena podyktowana jest wysoką jakością sprzętu.

 

a na dzień dzisiejszy bezstopniówki oferują wszyscy lepsi producenci tacy jak New Holland i John dree

 

Oczywiście, wielu producentów oferuje bezstponiówki. Niemniej jednak każda z nich jest inna. Może różnice pomiędzy poszczególnymi przekładniami tradycyjnymi były bardziej odczuwalne w praktyce - różna liczba biegów i inny sposób ich przełączania. Ale konstrukcja skrzyni bezstopniowej decyduje o szybkości jej działania, czy też - co bardzo ważne i mało odczuwalne w czasie jazdy, natomiast bardziej podczas tankowania - sprawności przeniesienia napędu.

 

i ci trzej to są guru moim zdaniem podkreślam ci trzej....

No i tu się absolutnie nie zgodzę. Nie wiem, co tak wielu ludzi widzi w marce New Holland... Cena, przede wszystkim cena. Są to ciągniki dobrze wyposażone i relatywnie niedrogie, ale co do jakości - już tak słodko nie jest. Sam mam wiele zastrzeżeń co do jakości matriałów i wykonania chociażby. Duża sprzedaż właśnie z powodu dobrego stosunku cena/wyposażenie.

Natomiast do czołówki zdecydowanie należą ciągniki Claas. Zdecydowanie... Wysoka jakość, dobre wyposażenie, bardzo szybki postęp technologiczny. I chociaż na rynku marka (jeżeli chodzi o ciągniki) istnieje od niedawna, jest dobrze znana i popularna.

 

taki przykład JD zdobył w 02r. podwójny tytuł traktora roku i za design jako pierwszy

sztuka ta udała się dwom modelom NH w 2006 i 08

To nie design jest podstawową cechą ciągnika. Jeżeli kupujesz ciągnik ze względu na wygląd - powodzenia (no cóż, niestety wielu rolników kupuje sprzęt po to, żeby stał i ładnie wyglądał). Poza tym oceny wyglądu ciągnika każdy powinien dokonać sam. Jest to kwestia gustu, a o gustach się nie dyskutuje. Mi pod względem designu najbardziej podobają się ciągniki Deutz-Fahr.

 

New Holland jako pierwszy i chyba jedyny wyposażył T7.270 BP w system ABS Supersteer w 2009 roku

Za to duży plus, rzeczywiście przyszłościowy wynalazek. Natomiast to:

 

NH wyposażył swoje maszyny w SCR --JD nie był gorszy odpowiedział EGR-em

podyktowane było wymogami UE. Każdy z producentów silników na rynek europejski musiał sobie z tym poradzić. Jeżeli stworzył silnik spełniający normy emisji spalin bez stosowania SCR-u i EGR-u to chwała mu za to!

 

na moje oko to sprawa wygląda tak, że JD i Fendt wyrobili sobie świetną reklamę i mają dość ciekawą historię

Historia jest dla teoretyków. Dla praktyków liczą się inne rzeczy (Marka ciągników Claas ma krótką historię i nie zmienia to faktu, że należy do najlepszych. A są niestety marki jadące wyłącznie na tradycji...)

 

NH bije nowościami i inni się odzywają czymś podobnym

Chyba chcesz powiedzieć, że NH jest wyrocznią a wszystkie pozostałe firmy tylko kopiują rozwiązania. No cóż - nie będę Cię wyprowadzał z błędu. To po prostu nie ma sensu...

 

ale taka niestety jest prawda drodzy koledzy :)

 

SUBIEKTYWNA prawda...

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez martyniuk_93
      Witam. Mam problem w moim Fendt 816 mianowicie sprzęgło bierze przy samym końcu, był jakiś czas że było ok, skrzynia była robiona i ze strony samego sprzęgła jest ok, co może być przyczyną? Wygląda na zapowietrzone. Czy jest jakaś procedura odpowietrzania czy coś ? 
    • Przez Anteek
      witam problem zFENDT 939 błąd  EDC1d.1.08  2015 rok
      Błąd pojawia się pod obciążeniem czy to transport czy pole.. 
      Wymieniony układ cały paliwowy ponad 50 k pln poszło i dalej ciągnik nie działa... wtryski pompa paliwowa wymieniona nic nie pomogło...
      Czy ktoś miał problem podobny z ciągnikiem?
       
    • Przez Zielony111
      Witam .Czy ktoś wie ja kalibruje się skrzynie Vario . Nie chce wzywać serwisu ponieważ wiem że nie potrzeba do tego podłączenia komputera .Jeśli ktoś umie to zrobić poprosze o instrukcjie . Z góry dziękuje .
    • Przez Kamilx
      Witam znajdzie sie ktos to posiada instrukcje napraw do fendt 311lsa i zechcialby sie nia podzielic? 
    • Przez tomgli
      jak w temacie, ktos sie do tego dobierał??
      Zajrzałem tam ale chyba trzeba wybić sforzen od rączki zeby dostac sie do tłoczka i moze by sie udało uzupełnic płyn.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj