mav

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?


Polecane posty

Lee001    1

Dlatego nie powiedziałem, że spalanie to tylko i wyłącznie wina marki silnika, na to wpływa wiele czynników, styl jazdy, stan techniczny silnika i naprawdę wiele innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Bez obaw wiem co napisałeś. wink.gif Chce tylko, żeby Ci do których to jest skierowane odebrali to właściwie. biggrin.gif Zresztą jak przekręcą będzie jeszcze ciekawiej. tongue.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Przekręcą,przekręcą-spokojna głowa :D -popatrz tylko na tematy w których ostatnio się udzielałem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

wlasnie johny ma taka charakterystyke, ze nie bardzo jest jak oszczedzic:

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Claas_Axion_850_Cebis_0408.pdf

popa zuzycie jednostkowe praktycznie caly czas takie samo.

identycznie ma sie sprawa w realu, czy jade na 1600, 1800, 2100 obr/min na ha wychodzi mi dokladnie to samo.

 

natomiast zaleta tego jest, ze silnik daje rade w kazdych warunkach.

 

nie ma uniwersalnych charakterystyk, ale mozna dobrac maszyne z dana charakterystyka do zakresu prac jakie bedzie wykonywac ;) .

 

z reszta wszystkie nowe ciagniki zuzywaja bardzo duzo paliwa ;[ ;[ ;[ .

 

niestety dzis mozemy pomarzyc o 210 g/kWh

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/fendt-favorit822.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Brzozak to jest akurat Jasiek kastrowany przez Claasa. tongue.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

No tak-tyle że mój to popierdółka do wszystkiego (takich ciagników jak mój to na Żuławach używacie pewnie jako przedniego balastu w lżejszym terenie :D )-więc mimo takiej a nie innej charakterystyki i tak największy wpływ na zużycie paliwa ma kierownik-a uwierz mi że ten jest najważniejszy :D .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRZEMEK321    2

tak czy siak to jara JD to najoszczedniejszy ciągnik na świecie-spytajcie go :lol:a jednak wielu podziela moją opinie że spala 2-3 litry więcej.

Edytowano przez PRZEMEK321

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRZEMEK321    2

wiesz jaro nawet gdyby wszyscy użytkownicy rozczarowani spalaniem JD nasrali ci na łeb to ty i tak byś tkwił w przekonaniu ze pali mało ale wiesz może ci sie nie dziwie bo ze wszystkich pojazdów silnikowych które posiadasz to może jest najoszczędniejszy ale twoja sprawa ja ci paliwa nie kupuje więc rób jak chcesz tylko nie wprowadzaj ludzi na forum w błąd.

 

+10%

Edytowano przez krzysiek16m
prowokowanie do kłótni, używanie zwrotów wulgarntch lub powszechnie uznananych za obraźliwe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Wiesz po czym można poznać kogoś takiego jak Ty-sam pisze,sam czyta i sam się swoją twórczością podnieca.Zapytaj się ludzi na forum czy kupili ciągnik po przeczytaniu moich postów a jeżeli tak to czy są zadowoleni.Co do inwektyw to bardzo mocno zastanawiam się nad zgłoszeniem tego moderatorowi ale nie-myślę że donoszenie to nie w moim stylu-zadenuncjuj lepiej sam siebie :D .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

Brzozak to jest akurat Jasiek kastrowany przez Claasa. tongue.gif

i cale szczescie :lol:

 

odnosnie zuzycia paliwa przez JD, kolega kupil 6330 premium ze skrzynia PQ i byl bardzo rozczarowany zuzyciem paliwa. stara 16'tka zrobil z tymi samymi narzedziami w tym samym czasie wiecej i zuzyl mniej paliwa na h!!!!

 

jednak na wiosne (byla bardzo atrakcyjna cena na jd, bo chcial kupic fendta) zakupil jd 6930, ale juz z przekladnia AP i teraz jest bardzo zadowolony ze zuzycia paliwa. w tym samym agregacie upr-siewnym (bierny 3 m unii grudziadz) zuzyl jeszcze mniej paliwa na h niz 16'tka i zrobil jeszcze wiecej.

gospodaruje na slabych ziemiach (wlkp), takze na piaskach jak oral to zuzywal 12 l/ha w plugu 5x50 obrotowym kuhna.

za slabszego (714) i gorzej wyposazonego fendta, musialby dac 100 tys netto wiecej, wiec jest tym bardziej zadowolonym uzytkownikiem jelenia :) .

 

teraz co jakis czas jego diler do niego dzwoni, by porozmawial z zainteresowanymi ile pali jego jd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
F1traktors    9

@PRZEMEK321 W jakimś temacie już pisałeś "koniec tematu" a ty nadal swoje nawijasz. Prosiłem cię byś się podzielił swoimi doświadczeniami z marką JD czy tylko tak uważasz bo wnuk koleżanki babci od kolegi od twojego kolegi ma JD i na niego narzeka :P.

 

Z poważaniem

Kamil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRZEMEK321    2

jaro już ci ktoś dziś napisał ze przez kilka ostatnich lat napisałes 5 mądrych postów a ja śmiem twierdzić ze było ich jeszcze mniej i kim ty mnie straszysz? jestem dorosły i odpowiadam za to co pisze więc sobie naprawde daruj a za słowa których użyłem moge tylko przeprosić innych ze musieli je czytać .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Ty naprawdę myślisz że będziesz mnie bezpodstawnie atakować a ja Ci nadstawię drugi policzek ?Zapomnij :D -jak dla mnie jesteś małym impertynenckim człowieczkiem który gdzieś tam nasłuchał się jakichś mądrości i próbuje tu na forum je rozpropagować metodą "najlepszą formą obrony jest atak".Przyczepiłeś się do mnie jak ptasie guano do podeszwy ,zamiast podawać jakieś sensowne argumenty na poparcie swoich poronionych tez piszesz że masz rację i już.Mogę zaręczyć że żaden z rozsądnie myślących użytkowników tego forum ma Twoje wynurzenia (a podejrzewam że i Twoją osobę) bardzo ale to bardzo głęboko gdzieś.A może zrobimy jakąś sondę kto z nas dwóch pisze bardziej z sensem ?:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

@brzozak

Wyczytalem w konedata ze 818 jeszcze nie Vario na spalanie na poziomie 191mg/kWh. Teraz nasuwa sie pytanie czy nie lepiej kupic takiego 818 w cenie okolo 120-140 tys zł, troche podremontowac co konieczne i tluc go do "smierci" ktora na 80ha przyszla by raczej poźno. Czy kupowac nowy ciagnik za kwote okolo 300 tys zl. Najbardziej chyba trzeba sie obawiac skrzyni biegów i moze drobnych problemow z elektryka przy czym w ciagniku z lat 98-99 mozna by sie pokusci o samodzielny remont drobnych podzespołow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

dzis zdecydowanie kupilbym cos takiego, a juz tez z ta nowa norma to jest jakas porazka.

 

sam bede chcial dokupic cos starszego i nie robic tymi nowymi, bo to sie w zaden sposob nie kalkuluje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

Czyli dobrze kombinuje. Chodzi mi o tego konkretnie. Nia ma mth podanych ale bede patrzal raczej na stan techniczny niz na mth.818

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ukasz52    17

Panowie serwis swego czasu wymienił mi blaszkę pod kolektorem ale ostatnio znów hałasuje dźwięk paskudny podejrzewam że znowu przyjadą wymienią i pęknie więc może by ją jakoś wzmocnić?

Co do Fendta 412 to trochę wkurza mnie palenie na CR bo żre akumulatory a mało miejsca aby wsadzić jakiś większy.. stary fendt farmer 74" (75KM) pali na dyg a co do spalania to z średnia z ostatnich 3 miesięcy to 7,2 l/h kombajn do ziemniaków wuhlmaus 1733 4,2 l/h siewnik 3m sulky +brona wirowa 5,8 l/h pług vogel &noot 2m 11-12 l/h rozrzutnik obornika 10t 14 l/h gruber 2,5m 13 l/m transport średnio 12 l/h tak to mniej więcej u mnie wygląda kabina mała ale wygodna (nie dla pasażera)na spalanie nie nażekam zwykle pali tyle ile mu wleje pewnie u Was podobnie..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

@szczewko piekna maszyna, bierz go (oczywiscie po dokladnych ogledzinach i nie tylko, kompiuter potrafi wiele pokazac) i sie nie zastanawiaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

Widzę, że wywołałem burzę moim postem... A swoją drogą teraz pytanie dla bardziej obeznanych w temacie. Jeśli chodzi o skrzynię biegów Vario, to czasem nie jest tak, że zastosowanie w niej sterowania hydraulicznego nie odbiło się kosztem uciągu? Nie jest tak, że ciągnik identycznie zestrojony czyli moc, koła, waga tylko, ze skrzynią biegów w pełni mechaniczną miałby większy uciąg? Jeśli napisałem jakąś głupotę to proszę o wyjaśnienie i przymrużenie oka ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

@brzozak

gdyby pszenica byla po okolo 1000pln/tona to juz pewnie bym sie umawial na jazde probna a tak pozostaje mi czekac na lepsza cene. Zamowilem 30 ton satetry Can i budzet sie nieco skurczył wiec musze czekać. Mam nadzieje ze do czasu uplynnienia zapasów zboza fendzior postoi a jak nie to na pewno trafi sie tez cos konkretnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
globus512    18

Szczewko, jak nie ten to następny:) Mariusz i Jarek często mają Fendty w konkretnym stanie i ci znajdą jak będziesz chciał. Wiem jak było ze mną. Może lepsze byłoby gdyby kurs euro był niższy wtedy cena ciągnika byłaby adekwatnie niższa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

@szczewko-poczytałem w szkoplandii :D o tym modelu i faktycznie to chyba najrozsądniejszy wybór-zwracać uwagę trzeba najbardziej (szczególnie przy przednim podnośniku) na stan przedniej osi tudzież (ciekawostka) stan linek Bowdena do sterowania hydrauliką-czasami ma też problemy z hydrauliką-czyli że tak właściwie to zdumiewająco mało słabych stron !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Famer21    6

Wystarczy spojżeć na roczniki i ceny nawet starszych fendtów :D I wszystko jasne. Materiał i wykonanie plus no firma niemiecka i za to się płaci, a w polu fendtowi vario 716 czy 936 - mało, który ciągnik ma szanse dorównać, fendt jest niezwykle mocny, solidny, komfortowy. No przyznam JD i NH - one mocą mogą hmm..próbować stanąć koło fendta, ale tylko próbować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez martyniuk_93
      Witam. Mam problem w moim Fendt 816 mianowicie sprzęgło bierze przy samym końcu, był jakiś czas że było ok, skrzynia była robiona i ze strony samego sprzęgła jest ok, co może być przyczyną? Wygląda na zapowietrzone. Czy jest jakaś procedura odpowietrzania czy coś ? 
    • Przez Anteek
      witam problem zFENDT 939 błąd  EDC1d.1.08  2015 rok
      Błąd pojawia się pod obciążeniem czy to transport czy pole.. 
      Wymieniony układ cały paliwowy ponad 50 k pln poszło i dalej ciągnik nie działa... wtryski pompa paliwowa wymieniona nic nie pomogło...
      Czy ktoś miał problem podobny z ciągnikiem?
       
    • Przez Zielony111
      Witam .Czy ktoś wie ja kalibruje się skrzynie Vario . Nie chce wzywać serwisu ponieważ wiem że nie potrzeba do tego podłączenia komputera .Jeśli ktoś umie to zrobić poprosze o instrukcjie . Z góry dziękuje .
    • Przez Kamilx
      Witam znajdzie sie ktos to posiada instrukcje napraw do fendt 311lsa i zechcialby sie nia podzielic? 
    • Przez tomgli
      jak w temacie, ktos sie do tego dobierał??
      Zajrzałem tam ale chyba trzeba wybić sforzen od rączki zeby dostac sie do tłoczka i moze by sie udało uzupełnic płyn.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj