mav

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?


Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Prawda aż tak boli, że taki idealny on nie jest :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Idealny nie jest, ale chyba naj :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

@hub fendt jest dobry, ale nie mozna stwierdzic, ze naj...

do prac stricte ciezkich polowych ciagle wolalbym jd czy case ;) .

Mnie wkurzają takie posty że fendt traci moc przez vario jakoś kurde u mnie jest wszystko wporzo.

oznacza to, ze po prostu nie wiesz czym jezdzisz tak do konca, natomiast jak juz powtarzalem rolnik nie musi wiedziec :) .

musi wiedziec co mu na polu sie dzieje, a nie w maszynie, bo on jest tylko uzytkownikiem.

 

jednak skoro jest tylko uzytkownikiem to nie powinien takich "fachowych" opinii wypisywac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Racja Brzoz@ moj post był podpuchą B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

No ale pewnie Case z serii Magnum, po tym jak Case jest w CNH to już chyba nie do końca, bardzo Niu Hollandowaty się stał.

 

@andrzej każdy ciągnik traci moc przez skrzynię, czytaj co piszesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mincek18    8

Mam znajomego który posiada ok 1200ha i teraz kupuje sobie fendty pytałem dlaczego tak to powiedział, że są ona naj bardziej uniwersalnymi ciągnikami do transportu, do prac w polu :) posiada oczywiście też i inne marki ale stawia naj bardziej na Fandta :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

z tym sie moge zgodzic ;) .

 

@hub z casem przyznam racje, ale i tak zachowal najwiecej z case wsrod reszty modeli. zauwaz, ze nowy nh stal sie blizniaczo podobny do case, a nie na odwrot jak w przypadku reszty ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nowe Magnum z tego co czytałem nie jest bliźniakiem T8. smile.gif Magnum jest krótszy, niż T8 o rozstawie osi 3.4 metra. wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

aha no prosze, moze to i dobrze. widzialem t8 w kielcach i ma calkiem inne proporcje niz poprzednik (przyznasz, ze jest bardziej podobny do magnum teraz), dlatego uroilem sobie, ze poszli na latwizne i zmienili kolory + pierdoly we wnetrzu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Magnum vs. T8

 

 

Skrzynia, silnik i wiele innych rzeczy są takie same. smile.gif Kabina też jest wspólna, jednak detale się różnią. wink.gif Największa różnica to rozstaw i ogólnie przednia część ciągnika. tongue.gif Case ma oś bardziej pod silnikiem, NH natomiast znów wysunął przednią oś mocno do przodu.

Edytowano przez Profil usunięty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
globus512    18

Mam małe pytanie, co może być przyczyną że w tylnej lampie na błotniku nie ma świateł? Na prawej lampie nie ma żadnego światła, brak kierunkowskazu, i pozycyjnego, ale stop jest.

Bezpieczniki ok, żarówki raczej też, więc co może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
suzuki21l    5

Mam małe pytanie, co może być przyczyną że w tylnej lampie na błotniku nie ma świateł? Na prawej lampie nie ma żadnego światła, brak kierunkowskazu, i pozycyjnego, ale stop jest.

Bezpieczniki ok, żarówki raczej też, więc co może być przyczyną?

kabelki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2257    142

@brzozak2 no brak mocy czuje tylko wtedy gdy skrzynia zimna jest np. w zimie jak jade po śrute rzepakową do bodaczowa,fendt przez pól godziny jedzie mniej niż 30km/h ;[ a po to 60km/g B). Poprostu muszę kupić grzałkę do skrzyni i będzie lux. A w orce z ibisem xxl4 vario jest ok orze na 2m z prędkością 7km i myślę nad packomatem. Mój fendt to 412 vario :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Skrzynia bezstopniowe mają większą stratę mocy przy przeniesieniu napędu na koła. smile.gif Nie denerwuj się jeżeli ktoś tak piszę, bo tak jest. wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

ciekawe jak leci 60km/h skoro konstrukcyjnie skrzynia w 412 z lat 99-06 sprzedawane były bez ograniczeń i szły max 56km/h ;) a teraz 40 i bez kompa więcej nie idzie, a nawet jak już idzie to 56 a nie 60km/h :lol:

@brzozak2 no brak mocy czuje tylko wtedy gdy skrzynia zimna

gdyby sprawność układu przeniesienia napędu była na tym samym poziomie w Fendzie co np JD6430 z PQ czy AQ to byś zauważył różnicę ile to Fendt przez Vario gubi mocy ;)

Pisze Jd bo akurat oni mają transmisję o najmniejszych stratach, no powiedzmy jedną z najlepszych :)


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Skrzynia bezstopniowe mają większą stratę mocy przy przeniesieniu napędu na koła. smile.gif Nie denerwuj się jeżeli ktoś tak piszę, bo tak jest. wink.gif

 

Już pisałem, że czysto teoretycznie. W Praktyce takie stwierdzania można wsadzić sobie głęboko w d...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie czysto teoretycznie, tylko takie są fakty. wink.gif Hubert akurat w skrzyni bezstopniowej ta strata jest rekompensowana poprzez optymalny dobór przełożeń. smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Bobek...wszystko co piszesz jest przez Ciebie gdzieś tam przeczytane, bądz usłyszane. Podaj jakiś konkretny przykład...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

Versu przeciągnęło Directa jak ich podczepiliśmy na hol ;)

W pracy polowej z gruberem tak samo dociążone ciągniki ( Direct nawet deczko cięższy) z tym samym gruberem, prędkość 9km/h (+/-1km/h w zależności od terenu) obroty bardzo podobne ustawione były na 1600-1700obr/min ale wiadomo że wahać się będą i direct spalił litrę więcej na tym samym polu zrobione po 0,5ha testowaliśmy w tedy auto guilde także robiony był co drugi przejazd aby warunki glebowe były jak najbardziej porównywalne. Przy ustawieniu tych samych obrotów 1600 prędkość w Direcie spadła średnio o 0,5km/h. Prędkości mierzone radarem a nie "V na kołach"


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
globus512    18

Między waszymi wypowiedziami zapytam jeszcze raz o światło. Jakie kable sprawdzić, czy może coś innego? W lampie wygląda wszystko ok, jeszcze podczas ostatniej jazdy było światło z tej lampy, a nagle znikło, co może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

miernikiem ;) obwód kabel zamontowany w ciągniku od włącznika daj jeden kabel bo miernika a drugi przy lampie jak obwód się zamknie to lampa.

Opcja druga to przez włącznikiem może być coś nie tak


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Łukasz@ u mnie na testach Valtry T z Versu i Direct wyszło dokladnie co innego niz u Ciebie.

Wyniki pod kazdym względem były porównywalne, jak nie takie same

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

Bobek...wszystko co piszesz jest przez Ciebie gdzieś tam przeczytane, bądz usłyszane. Podaj jakiś konkretny przykład...

@hub widzialem co 5 lapowy glebosz robi ze stara 930 :lol: :lol: .

 

szczerze to nie wiem czy w tym zakresie predkosci moj ciagnik lepiej by sobie nie poradzil. vario dopoki ciagnie hydraulika to jest tragedia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Bobek...wszystko co piszesz jest przez Ciebie gdzieś tam przeczytane, bądz usłyszane. Podaj jakiś konkretny przykład...

 

Jak już pisałem, jest to opinia człowieka, który ma pojęcie o czym mówi. Dodatkowo dopiszę, że Vario Fendta pod względem najnowszych skrzyń wypada słabo. Przykładowo skrzynia AutoCommand ma więcej napędu przenoszonego drogą mechaniczną. Największą zaletą Vario jest to, że jest już sprawdzona na przestrzeni kilkunastu lat, natomiast AC jest nową skrzynią i ciężko powiedzieć, czy zastosowane technologie sprawdzą się w wieloleciu.

 

Z tego co czytałem w kilku instrukcjach oraz książkach, to poniżej 6km/h nie powinno się przeprowadzać prac, które wymagają dużego momentu obrotowego i mocy przenoszonych na koła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@Bobkowi juz pisałem o moich doświadczeniach z JD 6830 z AP i moim 6830 z PS... wyniki w 2 roznych pracach z tymi samymi maszynami identyczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez martyniuk_93
      Witam. Mam problem w moim Fendt 816 mianowicie sprzęgło bierze przy samym końcu, był jakiś czas że było ok, skrzynia była robiona i ze strony samego sprzęgła jest ok, co może być przyczyną? Wygląda na zapowietrzone. Czy jest jakaś procedura odpowietrzania czy coś ? 
    • Przez Anteek
      witam problem zFENDT 939 błąd  EDC1d.1.08  2015 rok
      Błąd pojawia się pod obciążeniem czy to transport czy pole.. 
      Wymieniony układ cały paliwowy ponad 50 k pln poszło i dalej ciągnik nie działa... wtryski pompa paliwowa wymieniona nic nie pomogło...
      Czy ktoś miał problem podobny z ciągnikiem?
       
    • Przez Zielony111
      Witam .Czy ktoś wie ja kalibruje się skrzynie Vario . Nie chce wzywać serwisu ponieważ wiem że nie potrzeba do tego podłączenia komputera .Jeśli ktoś umie to zrobić poprosze o instrukcjie . Z góry dziękuje .
    • Przez Kamilx
      Witam znajdzie sie ktos to posiada instrukcje napraw do fendt 311lsa i zechcialby sie nia podzielic? 
    • Przez tomgli
      jak w temacie, ktos sie do tego dobierał??
      Zajrzałem tam ale chyba trzeba wybić sforzen od rączki zeby dostac sie do tłoczka i moze by sie udało uzupełnic płyn.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj