mav

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?


Polecane posty

jaro    166

Konie które jada na Żuławy cofają sie w czasie i zostają kucykami xD

Na Żuławach ciagnikiem 120km i pługiem 4 skibowym nie ma sie co pokazywać i lepiej żeby @brzozak nie mówił jakie ma spalanie na ha :D

mimo wszystko chetnie bym sie zamienił na takie ziemie

 

Kuzyn ma pod Giżyckiem takie ziemie i górki że Żuławy wymiękają :D -ponoć na niektórych kawałkach wymiękał Magnum (jedyne 280 KM ) z piateczką obrotową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

@jaro oczywiscie, ze sa w polsce ciezsze ziemie niz na zulawach, ale nie o to chodzi. nigdzie nie ma tak wielkiego skupiska ciezkich i urodzajnych gleb, z praktycznie nieograniczonym dostepem do wody - to jest magia zulaw ;) .

 

jaki udzial gleb kuzyna z gizycka stanowia gleby ciezkie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A ja się tym nie zgodzę. W gospodarstwie w którym robię zdjęcia, jest Fendt 936 Vario, a następnym ciągnikiem o mocy ponad 300 km będzie na 99% JD. Dlaczego ? Fendt ostatnio stał 3 tygodnie w serwisie, najpierw w Chrzanowie, gdzie serwisanci nie dali sobie z nim rady, a następnie w głównej siedzibie, z tego co wiem były problemy z temperaturą oleju i przegubami (ale na 100% nie jestem pewien) , po mniej więcej roku padła konsola i trzeba było ją wymienić (oczywiście na gwarancji), parę razy był problem z oponami. Ciągnik pracuje dosyć dużo, teraz ma około 6000 mtg, czyli robi około 2000 mtg rocznie, ale dla porównania JD z tego samego gospodarstwa ma 5 lat i 11 000 mtg, a jedynymi awariami (jeśli można to tak nazwać) były pęknięte opony, tylko leją paliwo i zmieniają olej.

 

Przeguby to na 99% od bliźniaków. Nieumiejętne stosowanie i użytkowanie ich.

Poza tym wątpie by w takim gospodarstwie ktoś dbał o czystość w kabinie, kurz jest najczestszą przyczyną szwankowania elektroniki. Olej rzadko zmieniany szybciej sie przegrzewa dlatego moze byc to przyczyna grzania sie.

Mechanikiem nie jestem a po Twoim opisie potrafiłem zdiagnozować ten ciągnik :P

 

 

 

(...) z praktycznie nieograniczonym dostepem do wody - to jest magia zulaw ;) .

 

U nas na polach gdzie kiedyś, setki tys lat temu były koryta rzek jest ziemia żuławska:P co prawda jest nieduzo tego, ale z 10ha łącznie by się znalazło. Zielsko i zboża wyróżniaja się w tych pasami w mozaicznej glebie. I z tą wodą to też racja...struktura gleby łatwo zatrzymuję i magazynuje wodę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Versu29V    5

Racja... Fendt 900 ma kilka Wad

- strasznie czuły na zanieszyczenia układ paliwowy

- Zbyt dużo platikowych elementów w ww. układzie

- klapki od hyrauliki tylnej lubią się odkręcać

- tandetne błotniki, dziecko mogłoby je urwać

- odstęp miedzy tylnymi kołami a resztą napchanych miedzi nimi elementów jest bardzo mały, przez co różne rośliny i badyle zbieraja sie w tym miejscu: kłopotliwe mycie

- sprzęgło nożne zrobione z plastiku!

- VARIO za nic w świecie nie zrobisz zrywa, wszystko dzieje się delikatnie i płynnie, w niektórych sytuacjach szarpnięcie się przydaję - tutaj darmo tego szukać

- słaby widok w ciasnych miejscach, z kabiny cieżko wyczuć położenie koł oraz skrajnych boków ciagnika

- zewnetrzne przełączniki przedniego TUZA blokują się automatycznie w ok. 1min (nie doszedłem jeszce czy to wina ustawień/konfiguracji czy tak już jest)

- bezpieczniki od świateł po 700mth padły (szt. 3)

- trudny dostęp do filtru powietrza

- filtr powietrza pod kabiną jest głupim rozwiązaniem, gdyż piasek i błoto z butów zostają na schodkach, z schodków piasek i kurz spada pod wejscie filtra :/

- tandetne siedzenie pasażera

 

To tyle...sporo z tego co napisałem innym może byc zupełnie obojętne, dla mnie nie było.

O zaletach nie bedę sie rozpisywał bo można całą litanię napisać..

 

 

 

100% szacun. Jak widzę jesteś użytkownikiem tego modelu. Troszkę się tych drobiazgów nazbierało... ale i tak uważam, że jesteś szczęściarzem. Pozdrawiam

 

A ja się tym nie zgodzę. W gospodarstwie w którym robię zdjęcia, jest Fendt 936 Vario, a następnym ciągnikiem o mocy ponad 300 km będzie na 99% JD. Dlaczego ? Fendt ostatnio stał 3 tygodnie w serwisie, najpierw w Chrzanowie, gdzie serwisanci nie dali sobie z nim rady, a następnie w głównej siedzibie, z tego co wiem były problemy z temperaturą oleju i przegubami (ale na 100% nie jestem pewien) , po mniej więcej roku padła konsola i trzeba było ją wymienić (oczywiście na gwarancji), parę razy był problem z oponami. Ciągnik pracuje dosyć dużo, teraz ma około 6000 mtg, czyli robi około 2000 mtg rocznie, ale dla porównania JD z tego samego gospodarstwa ma 5 lat i 11 000 mtg, a jedynymi awariami (jeśli można to tak nazwać) były pęknięte opony, tylko leją paliwo i zmieniają olej.

 

Nie jestem użytkownikiem Fendta. Miałem okazje poznać paru i stąd moja opinia na temat tych ciągników. Gdy pracowałem parę lat temu w Danii (gosp. ok. 500ha) facet miał 614 turbomatic z 1991r., 615LSA z 1992r. i 310 z turem 1997r. Zajmuje się również handlem używanymi maszynami. Nie narzekał. Potem wymienił je na nowsze modele, ale nie wiem czy się sprawdziły. W Polsce rozmawiałem z traktorzystą który jeździ w dość dużej firmie (ok. 15000ha). Przez 10 lat jeździł Favoritem 824 (mają ich tam parę sztuk) i również chwalił tę markę. Mówił, że nie było żadnych poważniejszych awarii... wymieniali oleje, napełniali zbiorniki z paliwem i jazda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek1296    1671

Racja... Fendt 900 ma kilka Wad

- strasznie czuły na zanieszyczenia układ paliwowy

- Zbyt dużo platikowych elementów w ww. układzie

- klapki od hyrauliki tylnej lubią się odkręcać

- tandetne błotniki, dziecko mogłoby je urwać

- odstęp miedzy tylnymi kołami a resztą napchanych miedzi nimi elementów jest bardzo mały, przez co różne rośliny i badyle zbieraja sie w tym miejscu: kłopotliwe mycie

- sprzęgło nożne zrobione z plastiku!

- VARIO za nic w świecie nie zrobisz zrywa, wszystko dzieje się delikatnie i płynnie, w niektórych sytuacjach szarpnięcie się przydaję - tutaj darmo tego szukać

- słaby widok w ciasnych miejscach, z kabiny cieżko wyczuć położenie koł oraz skrajnych boków ciagnika

- zewnetrzne przełączniki przedniego TUZA blokują się automatycznie w ok. 1min (nie doszedłem jeszce czy to wina ustawień/konfiguracji czy tak już jest)

- bezpieczniki od świateł po 700mth padły (szt. 3)

- trudny dostęp do filtru powietrza

- filtr powietrza pod kabiną jest głupim rozwiązaniem, gdyż piasek i błoto z butów zostają na schodkach, z schodków piasek i kurz spada pod wejscie filtra :/

- tandetne siedzenie pasażera

 

To tyle...sporo z tego co napisałem innym może byc zupełnie obojętne, dla mnie nie było.

O zaletach nie bedę sie rozpisywał bo można całą litanię napisać..

I to jest opinia prawdziwego użytkownika, a nie " fantasty" i "zachwalacza" własnego sprzętu.Dopiero takie opinie pozwalają na prawdziwą ocenę poszczególnych ciągników.Oby jak najwięcej takich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Hubert pisałeś, że Vario nie można szarpać, czy to nie jest przypadkiem właściwość wszystkich skrzyń bez stopniowych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

O to mi chodzi, także Hubert nie narzekaj. tongue.gif Skoro się chciało bezstopniową, to trzeba się z tym liczyć. biggrin.gif Świadomość zakupu się kłania. wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

??? I co to ma do rzeczy?

 

Napisałem wyraźnie:

 

To tyle...sporo z tego co napisałem innym może byc zupełnie obojętne, dla mnie nie było.

 

Oczywiście, że każda bezstopniówka jest ,,łagodna''. Brak możliwości szarpnięcia jest wadą bezstopniówek. Czy bym kupił JD czy Valtrę napisałbym pewnie to samo.

 

Bobek@ zakup jak najbardziej świadomy, w dodatku za taką cene nie kupiłbym tańszego ciagnika o podobnej mocy w podobnym wyposażeniu. Fendt wypadł najtaniej.

 

Versu29V@

jacek1296@

 

Do usług... B)

Edytowano przez HubertOjdana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Hubi luz... biggrin.gif to taka podpucha. cool.giftongue.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tylko @Bobku jest jedna zasadnicza różnica...ja nie narzekam, ja wytykam wady ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fendtrisix    32

Przeguby to na 99% od bliźniaków. Nieumiejętne stosowanie i użytkowanie ich.Poza tym wątpie by w takim gospodarstwie ktoś dbał o czystość w kabinie, kurz jest najczestszą przyczyną szwankowania elektroniki. Olej rzadko zmieniany szybciej sie przegrzewa dlatego moze byc to przyczyna grzania sie.

Przeguby na 100% nie od bliźniaków bo nigdy nie były zakładane (chociaż przydały by się) a co do reszty to całkiem możliwe że masz rację.

Edytowano przez fendtrisix

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A może nie wiesz o bliźniakach?? Znam 2 przypadki rozwalonych przegubów i w oby przyczyną były bliźniaki, a dokładniej opony o tym samym profilu z takim samym ciśnieniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fendtrisix    32

Na 100% nie miał bliźniaków, tylko Case steiger w tym gospodarstwie ma bliźniaki

 

Ps

 

Siedzenie w Fendt'cie faktycznie nie należy do najlepszych, ale i tak siedzi się wygodniej jak w wyżej wymienionym Case. Steiger ma całkiem wygodne siedzenie, ale Fendt ma znacznie lepszą amortyzacje kabiny i amortyzowaną przednią oś

Edytowano przez fendtrisix

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

@Hub fakt nie mozna jezdzic w taki sposob jak przedstawiles, ale przeciez to w kazdej instrukcji pisza, zeby o te 0.2 bara bylo nizsze cisnienie w blizniaku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na 100% nie miał bliźniaków, tylko Case steiger w tym gospodarstwie ma bliźniaki

 

Ps

 

Siedzenie w Fendt'cie faktycznie nie należy do najlepszych, ale i tak siedzi się wygodniej jak w wyżej wymienionym Case. Steiger ma całkiem wygodne siedzenie, ale Fendt ma znacznie lepszą amortyzacje kabiny i amortyzowaną przednią oś

 

 

Mówisz o siedzeniu pasażera czy operatora? Siedzenie operatora jest jednym z wygodniejszych i najcichszych na jakich pracowałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba87    5

A może nie wiesz o bliźniakach?? Znam 2 przypadki rozwalonych przegubów i w oby przyczyną były bliźniaki, a dokładniej opony o tym samym profilu z takim samym ciśnieniem.

Czyli jak powinno stosować się bliźniaki? Opony o niższym profilu, jeśli ten sam profil to czy jest to dopuszczalen przy niższym ciśnieniu (o ile niższym), jakieś przykłady opon "głównych" i bliźniaczych by spiąć to w całość i by nie powodowało to żadnych negatywów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Bliźniaki powinno się zakładać o profil niższe niż normalne opony, bądz też taki sam profil ale z ciśnieniem od 20%-50% niższym.

 

np. opona ciagnika 520/85 R 38

opona bliżniak 520/70 R 38

 

np 2. opona ciagnika 520/85 R 38 ciśnienie 1,2

opona bliżniak 520/85 R 38 ciśnienie 0,8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba87    5

Yhm - a jak w głównym kole jest 0,8 to ciśnienie rzędu 0,4/0,6 w bliźniaku nie będzie szkodliwie działało na oponę czy z góry przyjmuje się założenie, że jak stosuje się bliźniaki to nie schodzi się w kole głównym poniżej jakiejś wartości ciśnienia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

ja stosuje 1,0 i wtedy 0,8 w blizniaku. przy standardowych oponach i felgach nie mozna schodzic ponizej 0,8 bo nizsze cisnienie nie gwarantuje odpowiedniego przeniesienia momentu, tzn. felga moze sie zaczac obraca w oponie.

 

@hub w tym przykladzie co podales roznica w wysokosci opon to 8 cm, moim zdaniem niepotrzebnie tak duzo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Brzozak@ ja tak stosuję i efekt jest porównywalny jak w identycznym profilu z nizszym cisnieniem. Z koła głównego spuszczam jedynie trochę powietrza. Jednak lepszym rozwiazaniem są takie same opony z mniejszym cisnieniem w blizniaku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2257    142

Mnie wkurzają takie posty że fendt traci moc przez vario jakoś kurde u mnie jest wszystko wporzo. A co do john deera 6D to bardzo mnie on zawiódł<_< po ostatnim agrotechu chyba wiecie dlaczego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Anteek
      witam problem zFENDT 939 błąd  EDC1d.1.08  2015 rok
      Błąd pojawia się pod obciążeniem czy to transport czy pole.. 
      Wymieniony układ cały paliwowy ponad 50 k pln poszło i dalej ciągnik nie działa... wtryski pompa paliwowa wymieniona nic nie pomogło...
      Czy ktoś miał problem podobny z ciągnikiem?
       
    • Przez Zielony111
      Witam .Czy ktoś wie ja kalibruje się skrzynie Vario . Nie chce wzywać serwisu ponieważ wiem że nie potrzeba do tego podłączenia komputera .Jeśli ktoś umie to zrobić poprosze o instrukcjie . Z góry dziękuje .
    • Przez Kamilx
      Witam znajdzie sie ktos to posiada instrukcje napraw do fendt 311lsa i zechcialby sie nia podzielic? 
    • Przez tomgli
      jak w temacie, ktos sie do tego dobierał??
      Zajrzałem tam ale chyba trzeba wybić sforzen od rączki zeby dostac sie do tłoczka i moze by sie udało uzupełnic płyn.
    • Przez Menek
      Witam wszystkich mam pytanie czy Fendt farmer 307 lsa z1987 r ma filtr skrzyni biegów jeśli tak to gdzie dziękuję i pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj