mav

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?


Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Versu29V    5

Dlaczego FENDT jest naj??? To pytanie chyba mógł zadać ktoś kto urodził się wczoraj :rolleyes: Marka przeznaczona dla najbardziej wymagających, ceniących sobie precyzję, komfort, jakość wykonania. I tak jest od zawsze. Do dziś marka Fendt jest uważana za najmniej awaryjną. Silniki są oszczędne i bardzo wytrzymałe. To właśnie ta firma wprowadziła przekładnię bezstopniową (Vario) i jako jedyna wyposaża ją w każdym modelu swoich ciągników. Znaczek "konia pociągowego" nie jest bez znaczenia :) W ciągnikach tej marki jest tylko jedna znacząca wada, a mianowicie CENA! I tu znowu pojawia się NAJ, ponieważ są najdroższe. Pojawiają się opinie, że marka ta ostatnimi czasy traci na swej doskonałości, ale według mnie nie traci tylko inne firmy (a najbardziej John Deere) zaczynają ją doganiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nawet w cenie JD dogania Fendta.


Chce kupić windę (przekładnie łańcuchową) do podnoszenia, o udźwigu powyżej jednej tony. Proszę o kontakt na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

Versu a ty piszesz tak jakbyś się urodził... jutro :lol: same ogólniki, co ma takiego Fendt że płaci się za niego tyle? Wyposażenie ;) Doposażyć Valtrę, JD w te same wyposażenie co Fendta i mamy taką samą cenę, komfort i precyzję także, choć jesli chodzi o precyzję to JD wygrywa nad AGCO bo jakby nie patrzeć ma najlepiej rozbudowany i dokładny system do jazdy róznoległej i rolnictwa precyzyjnego. Co do silników to nie są Fendta tylko Deutz AG i Sisu, skrzynia tia... bezstopniówka super... tylko dlaczego ma takie straty :blink: Co znaczy dla najbardziej wymagających? że ma chodzić po 8 godzina na dobę 270 dni w roku? większość ciągników to przetrzyma tylko kwestia jaki będzie koszt ich utrzymania ;)

I dlaczego porównujesz marki i nie konkretne modele 5M i 6D porównasz to 300 i 400 Vario? :lol:


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Łukasz@ użytkując 927, w rzeczywistoście nie zauważam straty mocy przez zastosowanie VARIO,

 

Jeśli chodzi o cenę Fendta to jest ona bardzo atrakcyjna, tak jak Łukasz pisze JD Valtra wyposażone w te same bajery co Fendt wyjdą SPORO DROŻEJ!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

Hubert sprawność przekładni Vario to 84%, a naprzykład przekładnia ZF montowana w Claasie i CNH ma 88% ;) czyli praktyczznie tyle ile cały układ przeniesienia napędu w twoim JD 6830P

Co do cen to Versu wyszły nam taniej z tym samym wyposażeniem niż 818 ;) , ale już wujowi korbanek taniej chce sprzedać 820 niż T202 :huh:

Co do JD to w cenach się nie orientuję ;)


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Łukasz mnie osobiście wali te kilka % rzekomej straty mocy. Tego się i tak nie czuje, a porównując spalanie do zrobionej pracy Fendt wypada bardzo dobrze. Dodatkowo trzeba brać pod uwagę pojemność Fendtów, 900 mają 7,1L co w porównaniu do np JD 8r wypada blado.

Wiec po co w ogole uwzględniać taki parametr, że Vario traci sporo mocy ? Nie wiem, może dla takich inżynierów mechanizacji i fizyki jak Ty i Brzozak to jest warte uwagi, pogłębia Waszą wiedze, ale dla zwykłych użytkowników nic to nie znaczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

po prostu swiadomosc tego faktu wk..rwia :lol: :lol:

 

natomiast ja uwazam troszke inaczej, mianowicie, ze nie ma jednago najlepszego ciagnika, a jedynie o wyborze najbardziej optymalnego decyduja szczegoly (nawet jak doposazymy ciagniki we wszystkie bajery na tym samym poziomie, to zostaja delikatne roznice w budowie, parametrach, osiagach, cenie) i tak np. jak konia stricte pociagowego wolalbym jd czy claasa, ale juz ciagnik duzy, ale z przeznaczeniem do troszke lzejszych prac jak uprawa przedsiewna, siew czy transport wolalbym wybrac miedzy fendtem, mf czy case/nh.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nawet nie śmiem się nie zgodzić. Sam wybierałem ciągnik żeby wygodnie d*pę wozić. Dodatkowo trafiła się promocja to czemu by nie skorzystać.

 

po prostu swiadomosc tego faktu wk..rwia :lol: :lol:

Racji trochę jest, jednak nadal pozostaję obiektywny. Tak samo wkurzać może stwierdzenie ,,JD paliwozerny'' albo ,,Lemken - niemiecka precyzja, solidnosc, bezawaryjnosc''

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Co do Lemkena to zdaje się że chyba coś tam z Twoim było nie teges ?-a jak znajdujesz swojego JD-paliwożerny ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@Jaro zależy kiedy, ostatni miesiąć pracuje np. z paszowozem, miesza paszę dla świń. Praca niby lekka bo pracuje na WOMie, obroty 1000 i pali jakieś 3-5l więcej na robotogodzinę niż Fendt 615LSA.

W orce pali porównywalnie do SAME i Fendtów, narzekać mogłbym tylko na spalanie w transporcie. Podczas jazdy,np. z pełną beczką Zunhammera PowerBoost działa non stop przec co i spalanie wzrasta, efekt mam taki, że górka nie górka idzie cały czas równo 44,5km/h

 

Jeśli chodzi o typowe prace polowe, siew, orka, agregat, talerzówka itd pali porównywalnie. Cuda zaczynaja się dziać powyzej 2000 obrotów ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

taka charakterystyka dżona, ma zawsze miec dostepna moc i to jest najwazniejszym kryterium.

pokrywa sie to rowniez z twoimi obserwacjami, tzn. w pracy pali podobnie do innych, ale na latanie w kolo komina same czy fendt wyjda zdecydowanie taniej ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Versu29V    5

No cóż... jeżeli ktoś potrzebuje parametrów technicznych i porównań to nic prostszego, wystarczy odwiedzić parę punktów sprzedaży lub wejść na odpowiednie strony internetowe. Ja nie będę się zagłębiał w szczegóły bo po co? Jakie są ciągniki to każdy wie (z postów wnioskuję, że każdy posiada wiedzę na ten temat). Wybierając ciągnik (markę) wybieramy według własnych kryteriów: wygląd, moc, komfort itd., a na końcu cena i tak decyduje o ostatecznej decyzji. Ja wiem jedno... Fendta wybierają użytkownicy, którzy wiedzą, że ten traktor będzie miał co robić, a nie pod wpływem impulsu (zachcianki). To nie jest traktor "na chwilę". Wiem też, że kto już ma fendta to już nie chce innego. Na zachodzie (w niemczech i danii) to właśnie ta marka jest uważana za tą NAJ, a tam wiedzą co mówią bo mają z nią do czynienia o co najmniej ćwierć wieku dłużej niż MY. Nie napisałem też, że inne marki są do d..y za przeproszeniem. Nie ma złych ciągników! Są te dobre i LEPSZE :) I jeżeli ktoś mi napisze, że ma Ursusa i ten traktor jest dla niego dobry to ja mu wierzę. Na koniec... Fendt także nie jest bez wad, ale w porównaniu do innych marek ma ich mniej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Racja... Fendt 900 ma kilka Wad

- strasznie czuły na zanieszyczenia układ paliwowy

- Zbyt dużo platikowych elementów w ww. układzie

- klapki od hyrauliki tylnej lubią się odkręcać

- tandetne błotniki, dziecko mogłoby je urwać

- odstęp miedzy tylnymi kołami a resztą napchanych miedzi nimi elementów jest bardzo mały, przez co różne rośliny i badyle zbieraja sie w tym miejscu: kłopotliwe mycie

- sprzęgło nożne zrobione z plastiku!

- VARIO za nic w świecie nie zrobisz zrywa, wszystko dzieje się delikatnie i płynnie, w niektórych sytuacjach szarpnięcie się przydaję - tutaj darmo tego szukać

- słaby widok w ciasnych miejscach, z kabiny cieżko wyczuć położenie koł oraz skrajnych boków ciagnika

- zewnetrzne przełączniki przedniego TUZA blokują się automatycznie w ok. 1min (nie doszedłem jeszce czy to wina ustawień/konfiguracji czy tak już jest)

- bezpieczniki od świateł po 700mth padły (szt. 3)

- trudny dostęp do filtru powietrza

- filtr powietrza pod kabiną jest głupim rozwiązaniem, gdyż piasek i błoto z butów zostają na schodkach, z schodków piasek i kurz spada pod wejscie filtra :/

- tandetne siedzenie pasażera

 

To tyle...sporo z tego co napisałem innym może byc zupełnie obojętne, dla mnie nie było.

O zaletach nie bedę sie rozpisywał bo można całą litanię napisać..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

taka charakterystyka dżona, ma zawsze miec dostepna moc i to jest najwazniejszym kryterium.

pokrywa sie to rowniez z twoimi obserwacjami, tzn. w pracy pali podobnie do innych, ale na latanie w kolo komina same czy fendt wyjda zdecydowanie taniej ;) .

 

 

Ja to czasami się zastanawiam czy w serwisie (swego czasu zmieniano mi tam nastawy pompy-kiedys o tym pisałem ) czegoś mi nie spieprzono-i w efekcie mam jedynego oszczędnego dżona w Polsce :D .

PS.Ja to zupełnie poważnie napisałem-mam na razie ok 2000 mth (spalanie drastycznie spadło po przekroczeniu jakichś 700 mth).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

@jaro z calym szacunkiem, ale twoj dzon jest wrecz przystosowany do latania wokol komina - toz to popierdolka. dlatego nie widac roznicy w stosunku do innych ciagnikow, bo nawet jesli jest z uwagi na specyficzna charakterystyke stosowana przez johna, to ciezko to dostrzec :D .

 

jakby ciagnik przy jezdzie na pusto zuzywal 25 litrow na godzine, to bys juz tak nie pisal. co prawda jak ciagnie 30 ton to zuzywa nie wiele wiecej paliwa :lol: .

jak napompowalem powietrza do 2 bar to od razu 15 sie pojawilo na wyswietlaczu ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Brzozak-w mojej okolicy 80 kuni to juz całkiem sporawy ciągnik główny-ale fakt-u mojego brata ciagniki po 150 koni są traktowane jako pomocnicze.

PS.Wy tam chyba na tych Żuławach troszkę przyleniwi jesteście...:D .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakubs    0

Witam kolego Huberts napisałeś że układ paliwowy strasznie czuły na zanieczyszczenia

Mam Fendta 208 fa z silnikiem sisu ,czyli wiadomo comor realle i jestem ciekaw na jakim paliwie chodzą u was te Fendty no i JD ,a pytam bo mój znajomy w Fordzie tranzit wymnieniał silnik przyczyna [pęk tłok na sworzniu pozostale korbowody pouginane] mechanik który go robił powiedzial że te silniki potrzebują paliwa njwyższej jakości to jest Ultimate z BP czy nawet Dynamik Orlen.Moje pytanie co lać do zbiornika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie chodzi tu o paliwo a to co wleci do niego wraz z nim. Czyli jakieś kawałki drobne piasku, jakies inne drobne rzeczy. Dno baku nie ma prawdopodobnie rury zasysajacej umieszczonej na wysokosci tylko paliwo jest ciagniete z samego dna baku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

PS.Wy tam chyba na tych Żuławach troszkę przyleniwi jesteście...:D .

taka natura czlowieka ;) .

a po czym dokladnie wnosisz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

A bo czasami jak widzę ilość ha i KM to zastanawiam się co robicie przez te 345 dni wolnych w roku :D .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil41    29

Konie które jada na Żuławy cofają sie w czasie i zostają kucykami xD

Na Żuławach ciagnikiem 120km i pługiem 4 skibowym nie ma sie co pokazywać i lepiej żeby @brzozak nie mówił jakie ma spalanie na ha :D

mimo wszystko chetnie bym sie zamienił na takie ziemie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fendtrisix    32

Wiem też, że kto już ma fendta to już nie chce innego.

A ja się tym nie zgodzę. W gospodarstwie w którym robię zdjęcia, jest Fendt 936 Vario, a następnym ciągnikiem o mocy ponad 300 km będzie na 99% JD. Dlaczego ? Fendt ostatnio stał 3 tygodnie w serwisie, najpierw w Chrzanowie, gdzie serwisanci nie dali sobie z nim rady, a następnie w głównej siedzibie, z tego co wiem były problemy z temperaturą oleju i przegubami (ale na 100% nie jestem pewien) , po mniej więcej roku padła konsola i trzeba było ją wymienić (oczywiście na gwarancji), parę razy był problem z oponami. Ciągnik pracuje dosyć dużo, teraz ma około 6000 mtg, czyli robi około 2000 mtg rocznie, ale dla porównania JD z tego samego gospodarstwa ma 5 lat i 11 000 mtg, a jedynymi awariami (jeśli można to tak nazwać) były pęknięte opony, tylko leją paliwo i zmieniają olej.

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

A bo czasami jak widzę ilość ha i KM to zastanawiam się co robicie przez te 345 dni wolnych w roku :D .

tylko dlaczego 16'tka ma 12 000 mth, same i MF 8000, claas prawie 2000, a niuniek 1000?

kurna wcale mnie to nie bawi, ze tyle kreca. wymiana oleju w silniku 3 razy w roku troche kosztuje, raz do roku zmieniac olej w hydraulice to pare tysi leci na dzien dobry :/

 

teraz upatruje nadzieji w uproszczeniach, bo do tej pory to uprawy po orce najwiecej mth bily.

 

zgodze sie z tym, ze przy odpowiednim zorganizowaniu wystarczylyby 2 dobre ciagniki (duzy i maly), ladowarka i jeden sredni do pomocy. w sumie to teraz tak jest claas i nh robia wiekszosc. MF tylko sieje i pomaga w transporcie, a ursus nie widzial juz dawno zadnej maszyny poza turem.

 

same tylko buraki sial w tamtym roku. teraz dojda mu nowe zadania w moim gospodarswie, ale starczy tego OT :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez martyniuk_93
      Witam. Mam problem w moim Fendt 816 mianowicie sprzęgło bierze przy samym końcu, był jakiś czas że było ok, skrzynia była robiona i ze strony samego sprzęgła jest ok, co może być przyczyną? Wygląda na zapowietrzone. Czy jest jakaś procedura odpowietrzania czy coś ? 
    • Przez Anteek
      witam problem zFENDT 939 błąd  EDC1d.1.08  2015 rok
      Błąd pojawia się pod obciążeniem czy to transport czy pole.. 
      Wymieniony układ cały paliwowy ponad 50 k pln poszło i dalej ciągnik nie działa... wtryski pompa paliwowa wymieniona nic nie pomogło...
      Czy ktoś miał problem podobny z ciągnikiem?
       
    • Przez Zielony111
      Witam .Czy ktoś wie ja kalibruje się skrzynie Vario . Nie chce wzywać serwisu ponieważ wiem że nie potrzeba do tego podłączenia komputera .Jeśli ktoś umie to zrobić poprosze o instrukcjie . Z góry dziękuje .
    • Przez Kamilx
      Witam znajdzie sie ktos to posiada instrukcje napraw do fendt 311lsa i zechcialby sie nia podzielic? 
    • Przez tomgli
      jak w temacie, ktos sie do tego dobierał??
      Zajrzałem tam ale chyba trzeba wybić sforzen od rączki zeby dostac sie do tłoczka i moze by sie udało uzupełnic płyn.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj